Sportwagon:FILM:Cytuj:
W Maju 1985 roku Alfa Romeo wypuściła na rynek nowy model - Alfa Romeo 75, który zastąpił modele Giulietta i Alfetta. Nazwa 75 wzięła się od 75. rocznicy istnienia producenta. Kanciasta karoseria została zaprojektowana przez Ermanno Cresoniego i była podobna do jego innego dzieła, Alfy 33. By ulepszyć właściwości jezdne Alfy jako zawieszenie zastosowano z przodu po dwa wahacze poprzeczne resorowane na drążkach skrętnych, a z tyłu kosztowną oś De Diona. Z początku Alfa 75 dostępna była z silnikami benzynowymi o pojemnościach 1.6 (110 KM), 1.8 (120 KM), 2.0 (128 KM) i 2.5 L(156 KM) oraz turbodieslem o pojemności dwóch litrów i mocy 95 KM po liftingu w 1987r dołączył turbodiesel 2,4 litra i mocy 112KM. Ciekawostką jest że silniki diesla produkowane były przez firmę VM i posiadały oddzielne głowice dla każdego z cylindrów. Przez cały okres produkcji dostępny był jako czterodrzwiowy, pięciomiejscowy sedan. Optymalny rozkład masy oraz odpowiedni docisk osi napędzającej, samochód ten zawdzięczał umieszczeniu 5-stopniowej manualnej, lub 3-stopniowej automatycznej skrzyni biegów z tyłu. Wadą tego rozwiązania było nadmierne zużywanie się sprzęgła.
Alfa Romeo 75 standardowo wyposażona była m.in. w elektrycznie sterowane szyby, centralny zamek, kierownicę regulowaną w dwóch płaszczyznach, wspomaganie układu kierowniczego, alufelgi. Wersje na "bogate" rynki posiadały także ABS, ASR, elektrycznie sterowane fotele.
Od 1986 roku samochód poza Europą był sprzedawany także w USA pod nazwą Alfa Romeo Milano z silnikiem 3.0 V6 o mocy 188 KM. Milano z Europy sprowadzany był w wersjach Quadrifoglio Argento, Quadrifoglio Oro, Quadrifoglio Platino i Quadrifoglio Verde z silnikiem o pojemności trzech litrów. W tym samym czasie dwulitrowy, gaźnikowy silnik został zastąpiony jego odpowiednikiem z dwoma świecami na każdy cylinder (Twin Spark)), który charakteryzował się mocą 148 KM.
W 1988 samochody wyposażono w katalizatory, silnik o pojemności 1.8 litra zastąpił nowy, 122 konny odpowiednik. Na rynek wprowadzono turbodiesla o pojemności 2.4 L i mocy 112 KM oraz wersję 3.0 V6 AMERICA, która osiągała 188 KM.
W 1990 roku wprowadzono doładowany silnik, o pojemności 1.8 L i mocy 165 KM, dwulitrowy Twin Spark o mocy 148 KM i 3.0 V6 POTENZIATA, który zastąpił model AMERICA.
W 1991 roku na rynek weszła limitowana wersja 'Alfa 75 Twin Spark Limited Edition. W 1992 roku po wyprodukowaniu 187 000 egzemplarzy, Alfa 75 została zastąpiona przez model 155.
Dane techniczne Inne nazwy: Alfa Romeo Milano
Producent: Alfa Romeo
Okres produkcji: 1985 – 1992
Poprzednik: Alfa Romeo Alfetta
Następca: Alfa Romeo 155
Segment: D
Konstruktor: Ermanno Cressoni
Typy nadwozia: 4-drzwiowy sedan
Silniki: R4 1,6 l
R4 1,8 l
R4 2,0 l
V6 2,5 l
V6 3,0 l
Diesel: R4 2,0 l
R4 2,4 l
Moc maksymalna: 95-192 KM
Maksymalny moment obrotowy: 149-250 Nm
Skrzynia biegów manualna 5-biegowa
automatyczna 3-biegowa
Rodzaj napędu: tylny
Zawieszenie przednie: wahacze poprzeczne, amortyzatory teleskopowe
Zawieszenie tylne: oś de diona, amortyzatory teleskopowe
Hamulce: tarczowe na 4 koła
Ogumienie: 185/70-13
Długość: 4330 mm
Szerokość: 1660 mm
Wysokość: 1400 mm
Rozstaw osi: 2510 mm
Rozstaw kół przednich: 1368 mm
Rozstaw kół tylnych: 1358 mm
Prześwit: 122 mm
Masa własna: 1100-1300 kg
Pojemność zbiornika paliwa: 49 l (68 l -V6)
Liczba miejsc: 5
Pojemność bagażnika: 500
Pokrewne: Alfa Romeo SZ
Konkurencja: Audi 80
BMW E30
Saab 900
(C) Vehiclemy.com
Wikimedia.org
Motorstown.com
Conceptcarz.com
Flipacars.com
Flickr.com
Vehiclemy.com
The-blueprints.com
Smcars.net
Cars-directory.net
Alfascoop.com
Youtube.com