Pią, 18.06.2004, 18:16
Pią, 18.06.2004, 18:20
Pią, 18.06.2004, 18:23
Pią, 18.06.2004, 18:36
Pią, 18.06.2004, 21:00
Pią, 18.06.2004, 23:38
Sob, 19.06.2004, 11:43
Sob, 19.06.2004, 12:24
Sob, 19.06.2004, 12:49
lordzofmafia napisał(a):W DTM niezĹ‚e wciry dostaĹ‚y.
Sob, 19.06.2004, 12:59
Pią, 22.03.2013, 3:27
W Maju 1985 roku Alfa Romeo wypuściła na rynek nowy model - Alfa Romeo 75, który zastąpił modele Giulietta i Alfetta. Nazwa 75 wzięła się od 75. rocznicy istnienia producenta. Kanciasta karoseria została zaprojektowana przez Ermanno Cresoniego i była podobna do jego innego dzieła, Alfy 33. By ulepszyć właściwości jezdne Alfy jako zawieszenie zastosowano z przodu po dwa wahacze poprzeczne resorowane na drążkach skrętnych, a z tyłu kosztowną oś De Diona. Z początku Alfa 75 dostępna była z silnikami benzynowymi o pojemnościach 1.6 (110 KM), 1.8 (120 KM), 2.0 (128 KM) i 2.5 L(156 KM) oraz turbodieslem o pojemności dwóch litrów i mocy 95 KM po liftingu w 1987r dołączył turbodiesel 2,4 litra i mocy 112KM. Ciekawostką jest że silniki diesla produkowane były przez firmę VM i posiadały oddzielne głowice dla każdego z cylindrów. Przez cały okres produkcji dostępny był jako czterodrzwiowy, pięciomiejscowy sedan. Optymalny rozkład masy oraz odpowiedni docisk osi napędzającej, samochód ten zawdzięczał umieszczeniu 5-stopniowej manualnej, lub 3-stopniowej automatycznej skrzyni biegów z tyłu. Wadą tego rozwiązania było nadmierne zużywanie się sprzęgła.
Alfa Romeo 75 standardowo wyposażona była m.in. w elektrycznie sterowane szyby, centralny zamek, kierownicę regulowaną w dwóch płaszczyznach, wspomaganie układu kierowniczego, alufelgi. Wersje na "bogate" rynki posiadały także ABS, ASR, elektrycznie sterowane fotele.
Od 1986 roku samochód poza Europą był sprzedawany także w USA pod nazwą Alfa Romeo Milano z silnikiem 3.0 V6 o mocy 188 KM. Milano z Europy sprowadzany był w wersjach Quadrifoglio Argento, Quadrifoglio Oro, Quadrifoglio Platino i Quadrifoglio Verde z silnikiem o pojemności trzech litrów. W tym samym czasie dwulitrowy, gaźnikowy silnik został zastąpiony jego odpowiednikiem z dwoma świecami na każdy cylinder (Twin Spark)), który charakteryzował się mocą 148 KM.
W 1988 samochody wyposażono w katalizatory, silnik o pojemności 1.8 litra zastąpił nowy, 122 konny odpowiednik. Na rynek wprowadzono turbodiesla o pojemności 2.4 L i mocy 112 KM oraz wersję 3.0 V6 AMERICA, która osiągała 188 KM.
W 1990 roku wprowadzono doładowany silnik, o pojemności 1.8 L i mocy 165 KM, dwulitrowy Twin Spark o mocy 148 KM i 3.0 V6 POTENZIATA, który zastąpił model AMERICA.
W 1991 roku na rynek weszła limitowana wersja 'Alfa 75 Twin Spark Limited Edition. W 1992 roku po wyprodukowaniu 187 000 egzemplarzy, Alfa 75 została zastąpiona przez model 155.
Pią, 22.03.2013, 10:23
Pią, 22.03.2013, 10:29
Nie, 09.11.2014, 21:51