Obecny czas: Nie, 28.04.2024, 15:05




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 5 posty(ów) ] 
Mercedes SL 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Postów: 22089
Post Mercedes SL
:shock: Albo źle szukałem albo tematu o tym aucie nie ma :?

Mercedes-Benz SL-Class (1999)

Image
Image
Image
Image
Image


Mercedes-Benz SL500 (2001)

Image
Image
Image
Image

(C) netcarshow

_________________
https://www.instagram.com/Piotr.w.fotografia/


Nie, 20.08.2006, 13:49
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 24507
Post 
Zgubiłęm szczękę. To auto jest po prostu perfekcyjne w każdym calu. Coś przepięknego.

_________________
| pajacyk.plpolskieserce.pl | Kliknij raz dziennie. Codziennie.


Nie, 20.08.2006, 14:27
Profil
Post 
piekne przypomnienie cudowtórczości mercedesa!!!!!! już takich smaochodów sie nie robi


Nie, 20.08.2006, 17:29
Awatar użytkownika

Postów: 22089
Post 
A to jest chyba najpiękniejsze kabrio jakie kiedykolwiek wyszło z fabryki w Stutgarcie :mryellow: mimo że ma już ładnych pare lat byłbym dla niego w stanie się pociąć :mryellow:

_________________
https://www.instagram.com/Piotr.w.fotografia/


Nie, 20.08.2006, 20:41
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7500
Miejscowość: Warszawa
Post Re: Mercedes SL
Image GieldaKlasykow.pl
Image CzasnaKlasyka.pl
Image AutoKult.pl
Image AutoMotyw.com
Image Auto-Data.net
Image
Image Pinterest.com

Film:
https://www.youtube.com/watch?v=0JtT1XQVTQg STRADALE Classics at Youtube.com
Wikipedia napisał(a):
Mercedes-Benz R129 to czwarta generacja popularnej serii luksusowych roadsterów SL. Został zaprezentowany na salonie genewskim w 1989 jako następca modelu R107.

Technicznie R129 nie był konstrukcją całkiem nową, przejął bowiem część rozwiązań w podwoziu od modelu W201 oraz niektóre silniki od W124. W czasie swojej premiery jednak uchodził za auto innowacyjne, zastosowano w nim elektrohydraulicznie składany miękki dach oraz ręcznie nakładany hardtop; po raz pierwszy zamontowano system windshaft – kratkę osłaniającą pasażerów kabrioletu przed wiatrem, umocowaną za siedzeniami, wysuwaną na życzenie kierowcy; jako jeden z pierwszych samochodów, R129 standardowo wyposażony był w system ABS.

Tradycji stało się zadość – nowa generacja SL-a po raz kolejny była znacznie cięższa od poprzedniej. Różnica masy między podstawowymi wersjami silnikowymi R129 i R107 wynosiła ponad 100 kg. Nowy model nie stracił jednak na dynamice, ponieważ zastosowano w nim mocniejsze, acz nie większe, silniki. W tym czasie zacieśniła się współpraca Mercedesa z AMG. Zaowocowało to powstaniem fabrycznie podrasowanych modeli. Montowano w nich duże silniki, zdecydowanie mocniejsze od seryjnych.

W plebiscycie na Europejski Samochód Roku 1990 model zajął 2. pozycję (za Citroënem XM).

W czasie produkcji, model R129 przeszedł w 1995 dość istotne zmiany, zarówno konstrukcyjne jak i stylistyczne. Wyróżnia się zatem dwie serie modelu.

Seria I
Zaprezentowane w Genewie nadwozie charakteryzowało się m.in.:

dwutonowym lakierowaniem (zderzaki jaśniejsze),
pomarańczowymi kloszami kierunkowskazów przednich i tylnych,
klamkami drzwi wykonanymi z czarnego plastiku,
grillem z siedmioma cienkimi szczeblami.
Silniki to konstrukcje nowe (typ M119) lub pochodzące od modelu W124 (typ M103). W ofercie są dwa rodzaje skrzyń biegów: 5-biegowa manualna (standard w modelach 6-cylindrowych) i 4-biegowa automatyczna (standard w modelach 8- i 12-cylindrowych, w 6-cylindrowych wyposażenie opcjonalne).

300 SL – silnik typ M103; rzędowy 6-cylindrowy; pojemność: 2960 cm³; moc: 190 KM; moment obrotowy: 260 Nm
300 SL-24 – silnik typ M104; rzędowy 6-cylindrowy; pojemność: 2960 cm³; moc: 231 KM; moment obrotowy: 272 Nm
500 SL – silnik typ M119; widlasty 8-cylindrowy; pojemność: 4973 cm³; moc: 326 KM; moment obrotowy 450 Nm
W październiku 1992 roku wprowadzono do oferty model z silnikiem 12-cylindrowym, pochodzącym z modelu W140.

600 SL – silnik typ M120; widlasty 12-cylindrowy; pojemność: 5987 cm³; moc: 408 KM; moment obrotowy: 580 Nm
W czerwcu 1993 roku nastąpiła zmiana nazewnictwa – skrót "SL" znalazł się przed oznaczeniem liczbowym. Taki porządek trwa do dziś. Jednocześnie wycofano z oferty silnik typ M103 oraz unowocześniono typ M104, co zaowocowało zamianą wersji 300 SL i 300 SL-24 na, odpowiednio: SL 280 i SL 320.

SL 280 – silnik typ M104; rzędowy 6-cylindrowy; pojemność: 2799 cm³; moc: 193 KM; moment obrotowy: 270 Nm
SL 320 – silnik typ M104; rzędowy 6-cylindrowy; pojemność: 3199 cm³; moc: 231 KM; moment obrotowy: 315 Nm
W drugiej połowie 1993 swoją premierę miał pierwszy seryjny SL przerabiany przez AMG

SL 60 AMG – silnik typ M119; widlasty 8-cylindrowy; pojemność: 5956 cm³; moc: 381 KM; moment obrotowy: 580 Nm
Seria II
Została zaprezentowana na targach we Frankfurcie, we wrześniu 1995. Nadwozie różniło się od serii I kilkoma detalami:

inny kształt zderzaków przednich i tylnych, oraz progów,
klosze kierunkowskazów tylnych – czerwone, przednich – przezroczyste,
grill z sześcioma grubszymi szczeblami,
dyskretne modyfikacje wnętrza: inne materiały, nowy kształt siedzeń i kierownicy,
opcjonalny "Glasdach" (przezroczysty dach panoramiczny).
Seria II obfitowała w liczne nowinki techniczne, m.in.:

5-biegową skrzynię automatyczną, sterowaną elektronicznie (standard w modelach z silnikami V8 i V12),
system stabilizacji toru jazdy ESP (standardowo tylko w wersji silnikiem V12)
reflektory ksenonowe (opcjonalnie)
Silniki nie uległy modyfikacjom (SL 280, SL 320, SL 500, SL 600, SL 60 AMG).

W kwietniu 1998 zmodernizowano nadwozie o następujące szczegóły:

klamki drzwi lakierowane na kolor nadwozia,
owalne lusterka boczne,
nowe materiały we wnętrzu oraz nowy kształt wskaźników i kierownicy.
Zastosowano zmodernizowane silniki V8 i V6.

SL 280 – silnik typ M112; widlasty 6-cylindrowy; pojemność: 2799 cm³; moc: 204 KM; moment obrotowy: 270 Nm
SL 320 – silnik typ M112; widlasty 6-cylindrowy; pojemność: 3199 cm³; moc: 224 KM; moment obrotowy: 315 Nm
SL 500 – silnik typ M113; widlasty 8-cylindrowy; pojemność: 4966 cm³; moc: 306 KM; moment obrotowy: 460 Nm
W czerwcu 1998 wycofano z oferty model SL 60 AMG. Na początku 1999 zastąpiono go dwiema nowymi wersjami:

SL 55 AMG – silnik typ M113; widlasty 8-cylindrowy; pojemność: 5439 cm³; moc: 354 KM; moment obrotowy: 530 Nm
SL 73 AMG – silnik typ M120; widlasty 12-cylindrowy; pojemność: 7291 cm³; moc: 525 KM; moment obrotowy: 750 Nm
Silnik typ M120 z modelu SL 73 był wykorzystywany w niektórych wersjach Pagani Zondy.

Dane techniczne
Producent: Mercedes-Benz, Brema, Niemcy
Zaprezentowany: Geneva Motor Show 1989
Okres produkcji: 1989 – 2001
Segment: sportowe segmentu D
Typy nadwozia: 2-drzwiowy roadster
Silniki: Benzynowe: 2799 cm³ – 7291 cm³
Skrzynia biegów: 4-biegowa automatyczna
5-biegowa automatyczna
5-biegowa manualna
Napęd: tylny
Długość: 4499 mm
Szerokość: 1812 mm
Wysokość: 1296 mm
Rozstaw osi: 2515 mm
Masa własna: 1600 – 2050 kg
Zbiornik paliwa: 80 L


(C) GieldaKlasykow.pl
CzasnaKlasyka.pl
AutoKult.pl
AutoMotyw.com
Auto-Data.net
Pinterest.com
STRADALE Classics at Youtube.com

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Czw, 02.03.2023, 8:35
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 5 posty(ów) ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
 cron

Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018