Re: Volkswagen Passat / Passat Variant B5/B5.5
Cytuj:
Passat B5 - powódź w kabinie
Podwozie
Trwałość zawieszenia jest gorsza niż w Volkswagenie Golfi e. Przedni, wielowahaczowy układ jest dosłownie dobijany przez polskie drogi. Stuki i luzy powodują dyskomfort, pogarszają precyzję prowadzenia. Mechanicy polecają, żeby się nie rozdrabniać i pójść na całość, czyli na kompletną wymianę po obu stronach. Osiem wahaczy, dwa łączniki, niezbędne mniejsze elementy - trzeba wysupłać z portfela 2500 złotych. Może być i więcej, gdy zdecydujesz się na droższe części.
Nadwozie
Jak w Golfie IV: zamki drzwi narażone na wilgoć (nowy zamek z założeniem to wydatek 650 zł), zacierające się wycieraczki przednie (czyszczenie - 150 zł) i tylne (280 zł). Odporność na korozję jest godna pochwały, chyba że naprawy blacharsko-lakiernicze wykonywano niefachowo.
Elektryka/elektronika
Z powodu niedrożnych odpływów w ścianie grodziowej woda przedostaje się pod wykładzinę na podłodze, szkodząc modułowi sterującemu centralnym zamkiem, elektrycznymi szybami itp. Demontaż, osuszanie, montaż wnętrza trwa około czterech dni i kosztuje 800 złotych (w wersjach z automatem o 2000 złotych więcej). Z kolei uszkodzenie wentylatora chłodnicy klimatyzacji może doprowadzić do awarii sprężarki. Wymiana wentylatora to łączny koszt w wysokości 500-600 złotych. Gdy zawiedzie sprężarka, wydatki mocno wzrosną. Używana kosztuje 800-1000 zł, a płukanie klimatyzacji i jej nabicie mogą spowodować wzrost kosztów do 1600-1800 zł.
Silnik
Jak w Golfi e, 1.9 TDI cierpi z powodu nagaru na łopatkach w wersji ze zmienną geometrią turbosprężarki. Likwidacja nagaru kosztuje 800 zł. Kosztowne są uszkodzenia pompowtryskiwaczy, objawiające się nierówną pracą silnika i problemami z rozruchem, wymiana - 350 zł za sztukę; sam pompowtryskiwacz - od 1500 do aż 2700 zł. Wycierające się wałki rozrządu to kolejny problem. Wałek do 8-zaworowego 1.9 TDI kosztuje 800 zł, niekiedy trzeba wymienić hydrauliczne regulatory luzu zaworów za 700 zł. Do tego 500 zł za robotę plus obowiązkowa wymiana oleju silnikowego z fi ltrem i zostawisz w warsztacie 2200-2350 zł.
To i tak nie najgorzej jak porównasz z B6, zresztą każda kolejna generacja ma więcej elementów, które mogą ulec uszkodzeniu.