Obecny czas: Wto, 16.04.2024, 18:51




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 26 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Fiat Ritmo (1978) 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Postów: 22089
Post Fiat Ritmo (1978)
Image
Image

(C) netcarshow

_________________
https://www.instagram.com/Piotr.w.fotografia/


Czw, 21.09.2006, 21:56
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 1645
Post 
Jechałem takim baaaardzo dawno temu :)
Włoski design z przełomu lat 70/80-tych - zobaczcie t kołpaki! Tą linie z boku, te klamki. Jest cudowny, ale tylko w takim stanie jak na obrazkach :)

_________________
Driving an E-Type Jaguar roadster with the top down along a winding country road in the late evening summer sun must surely rate as one of the world's finest driving experiences.


Czw, 21.09.2006, 22:03
Profil

Postów: 214
Miejscowość: teraz Sopot
Post 
marcel911 napisał(a):
cudowny, ale tylko w takim stanie jak na obrazkach
dokladnie :P moj sasiad stary zapaleniec ma taką w fabrycznym stanie ..... jezdzi tylko na dzialke za Łomze raz na tydzien a potem myje i przykrywa plachta:)) kiedys mial fiata 125p tez w takim stanie ale wnuczek sie dopadl ...... a szkoda 8)

_________________
"Jeśli pędzisz z prędkością 250km/h to co widzisz przed soba juz jest historią" - Bard Eker


Czw, 21.09.2006, 22:23
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 2290
Miejscowość: Wrocław
Post 
Dam sobie łapę uciąć, że kiedyś robiłem galerię Ritmo.

_________________
HLVS!


Pią, 22.09.2006, 10:03
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 82
Miejscowość: Tychy
Post 
Na fotkach wygląda fajnie :shock: Dziś to już zwykle kupka rdzy gdzieś w kącie złomowiska...


Ostatnio edytowany przez duncan21, Pią, 22.09.2006, 12:26, edytowano w sumie 1 raz

Pią, 22.09.2006, 11:51
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 1652
Miejscowość: warszawa-koszalin
Post 
widuje sie czasem odrestaurowane renowki,fiaty,merce,peugeoty i inne ale RITMO w super stanie jeszcze nie widzialem a szkoda! :?


Pią, 22.09.2006, 12:08
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 561
Miejscowość: O-ca :)
Post 
U mnie w mieście lata niebieściutki cabrio, ale coś ostatnio koleś przestał się nim opiekować i już nie wygląda tak ładnie jak kiedyś.
Niestety w naszym kraju i tak więkoszość ludzi uzna to za nic nie warty złom i nawet na niego nie spojrzy bo niestety wiekszosc egzemplarzy wyglada nieciekawie a tak jak juz ktos wpominal o perełkę jest trudno.

_________________
IN ITALY NO ONE GROWS UP WANTING TO BE A TRAIN DRIVER :)


Pią, 22.09.2006, 13:10
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 22089
Post 
Guerrillero napisał(a):
Dam sobie łapę uciąć, że kiedyś robiłem galerię Ritmo.


Szukałem i nie ma :roll:

_________________
https://www.instagram.com/Piotr.w.fotografia/


Pią, 22.09.2006, 20:19
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 2290
Miejscowość: Wrocław
Post 
Oley napisał(a):
Guerrillero napisał(a):
Dam sobie łapę uciąć, że kiedyś robiłem galerię Ritmo.


Szukałem i nie ma :roll:
Otóż to. Albo gdzieś wcięło, albo już się starzeję.

_________________
HLVS!


Pią, 22.09.2006, 20:22
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 1645
Post 
WaSyL__ napisał(a):
U mnie w mieście lata niebieściutki cabrio, ale coś ostatnio koleś przestał się nim opiekować i już nie wygląda tak ładnie jak kiedyś.
Niestety w naszym kraju i tak więkoszość ludzi uzna to za nic nie warty złom i nawet na niego nie spojrzy bo niestety wiekszosc egzemplarzy wyglada nieciekawie a tak jak juz ktos wpominal o perełkę jest trudno.


Niestety :( A autko chyba zasługuje na kategorię oldtimery? Wszka ma już ponad 25 lat i śmiało mogłoby poginać na żółtych blachach.

_________________
Driving an E-Type Jaguar roadster with the top down along a winding country road in the late evening summer sun must surely rate as one of the world's finest driving experiences.


Pią, 22.09.2006, 21:12
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 8971
Miejscowość: ignorant motoryzacji
Samochód: hiszpański szajs
Post 
rozkłada mnie design kołpaków z tamtych lat .... w pozytywnym sensie oczywiście... Piękne zdjęcia wozu który powoli odchodzi z godnością do lamusa ....

_________________
instalacje elektryczne bielsko-biała Czysciwo Bielsko pralnia dywanów puławy Domy Mieszkalne Pościel dla dzieci fan alfa romeo na wieki Moderator też człowiek - nabija posty i trolluje i ch*j


Pią, 22.09.2006, 22:00
Profil
Administrator
Awatar użytkownika

Postów: 4175
Miejscowość: Łódź
Samochód: Rover 75 V6
Post 
Co Wy chlopaki z tymi kołpakami - przeciez to nie są żadne kołpaki, tylko po prostu felgi!

Kiedys to potrafili robic fakne felgi, niby zwykle, stalowe, ale mialy jakies wzory... nie tylko ritmo, ale ogolnie stare auta, czy to fordy czy ople czy jezcze inne, ale mialy swoj niepowtarzalny wzor i byly ozdobą... Nie to co teraz - kazde auto takie same czarne felgi z kółkamii i juz :?

_________________
Rover 75 V6 & other...


Pią, 29.09.2006, 8:37
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 8971
Miejscowość: ignorant motoryzacji
Samochód: hiszpański szajs
Post 
dokładnie ... teraz na ulicach widzi się albo defaultowe koła z kopakami z tesco albo alufelgi nierzadko o żenującym wzorze... stare felgi były unikatowe - baa po feglach dało sie poznać co to za wóz! ... cała szkoła designu ! ... jestem zwolennikiem stalowych felg , jak również starych amerykańskich dekli 8)

_________________
instalacje elektryczne bielsko-biała Czysciwo Bielsko pralnia dywanów puławy Domy Mieszkalne Pościel dla dzieci fan alfa romeo na wieki Moderator też człowiek - nabija posty i trolluje i ch*j


Pią, 29.09.2006, 8:40
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 2386
Miejscowość: Miechów [KMI]
Samochód: FIAT Punto Evo
Post 
To auto nawet teraz mi sie podoba... I powiem ze jak wtedy wchodzilo to cos mi mowi ze zrobilo niezly skandal za design bo byl chyba calkiem odwazny

_________________
[']Zulu - 2 X 1990 - 11 II 2007[']
PAMIĘTAMY


Pią, 29.09.2006, 19:50
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 2567
Miejscowość: Gdzieś na zachodnich rubieżach
Samochód: Volvo S80
Post 
Jeden z moich sąsiadów jeżdził takim Fiatem od kiedy pamiętam. Około dwa lata temu ze względu na przypadłości wiekowe przestał prowadzić, co się stało z jego samochodem nie wiem - może sprzedał, a może stoi w garażu.

_________________
Licencja na miłość
Embargo na sen


Sob, 30.09.2006, 22:55
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 9496
Miejscowość: Warszawa
Samochód: Audi A4 B8 Avant
Post 
Mnie się zawsze Ritmo podobało. Wprawdzie rdza już zaczynała je jeść w salonie ale auto ma naprawdę nietuzinkowy design. Szkoda, że tych aut praktycznie się już nie spotyka.

_________________
http://www.exoticcars.pl


Nie, 01.10.2006, 8:05
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 22089
Post 
Jest jeszcze wersja kabrio jakbyście nie wiedzieli, gzieś na forum jest taki temaci i chyba nawet ja go zakładałem :mryellow:

_________________
https://www.instagram.com/Piotr.w.fotografia/


Nie, 01.10.2006, 13:24
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7450
Miejscowość: Warszawa
Post Re: Fiat Ritmo (1978)
IMO temat chyba powinien trafić do Oldtimerów (zasada 25/15).

1978-1983: pierwsza seria
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

1982-1985: druga seria
Image
Image

1985-1988: trzecia seria
Image
Image

FILMY:
Image

Image
Cytuj:
Fiat Ritmo to samochód osobowy koncernu Fiat produkowany w latach 1978-1988.

Po raz pierwszy pokazany został na turyńskim salonie samochodowym w roku 1978. Nazwa Ritmo miała symbolizować dynamikę ówczesnej epoki i została wybrana z ponad 400 różnych propozycji, a oznaczenie cyfrowe samochodu na końcu nazwy wiąże się z mocą stosowanego silnika.

Cechy charakterystyczne nadwozia to ostry, klinowo opadający przód i wykonane z tworzywa sztucznego zderzaki przedni i tylny. Współczynnik oporu powietrza wynosi Cx=0,44. Samochód budowany był w 3- i 5-drzwiowej wersji oraz jako kabriolet z tylnymi drzwiami otwieranymi do góry i utrzymywanymi za pomocą podpory teleskopowej, a siedzenie tylne jest składane w celu powiększenia powierzchni bagażowej. Wlew paliwa umieszczony jest za tylną osią z lewej strony pojazdu, a zbiornik pod podłogą bagażnika po liftingu w 1982 r. powędrował pod tylne fotele, mieści 51 litrów paliwa, co pozwala na przejechanie około 600 km. Zawieszenie tylne jak i całe podwozie zostało przejęte z samochodu Fiat 128.

Fiat Ritmo budowany był aż w 7 wersjach silnikowych napędzanych benzyną:
1049 cm³ 40 kW (55 KM) - silnik zapożyczony z Fiata 127
1116 cm³ 40 kW (55 KM) - silnik z modelu Fiat 128
1302 cm³ 48 kW (65 KM)
1498 cm³ 55 kW (75 KM)
1585 cm³ 77 kW (105 KM) - silnik z modelu Fiat 131
1995 cm³ 92 kW (125 KM) - konstrukcja firmy Abarth
1995 cm³ 95 kW (130 KM) - konstrukcja firmy Abarth

i dwoma silnikami diesla:
1697 cm³ 43 kW (58 KM)
1929 cm³ 59 kW (80 KM) - turbodiesel

Wszystkie wersje silników ustawione są poprzecznie, z prawej strony pojazdu. Sprzęgło, skrzynia biegów i przekładnia główna znajdują się po lewej stronie. Silnik to żeliwny blok cylindrów, głowica ze stopów lekkich, górny wałek rozrządu, napędzany paskiem zębatym od wału korbowego, osadzonego w pięciu podporach bloku.

Ritmo był produkowany z trzema wersjami skrzyni biegów: z czterema i pięcioma przełożeniami do jazdy w przód oraz skrzynię automatyczną, kupowaną od Volkswagena i montowaną w samochodach Golf, Scirocco i Passat.

W 1982 roku przeprowadzono modyfikację nadwozia samochodu Ritmo, zwłaszcza w jego przedniej części. Zmieniono kształt otworów wlotu powietrza do silnika i do przewietrzania pomieszczenia osobowego. Z przodu samochód otrzymał cztery reflektory oraz atrapę chłodnicy z pięcioma skośnymi paskami, symbolizującymi znak firmowy. W następnych latach z rynku amerykańskiego wycofano Fiata Stradę.

W 2007 r. Fiat zadecydował, że nowe Bravo będzie nosiło w Australii nazwę Ritmo.

Dane techniczne
Inne nazwy: Fiat Strada
Fiat Ritmo Super
SEAT Ronda
Fiat Strada II
Producent: FIAT, Cassino, Włochy
SEAT, Barcelona, Hiszpania
Nasr, Kair, Egipt
Premiera: 1978
Okres produkcji: 1978-1988
Poprzednik: Fiat 128
Następca: Fiat Tipo
Segment: C
Typy nadwozia: samonośne, 3 i 5-drzwiowy hatchback
2-drzwiowy kabriolet
Liczba miejsc: 5
Silniki: Benzynowe: 1049 cm³ 55 KM
1116 cm³ 55 KM
1302 cm³ 65 KM
1498 cm³ 75 KM
1585 cm³ 105 KM
1995 cm³ 125 KM
1995 cm³ 130 KM
Diesel: 1697 cm³ 58 KM
1929 cm³ 80 kM
Skrzynia biegów: manualna 4-biegowa
manualna 5-biegowa
automatyczna
Rodzaj napędu: przedni
Zawieszenie przednie: wahacze poprzeczne, zwrtonice kolumnowe typu MC Pherson, dwa drążki reakcyjne ustawione skośnie
Zawieszenie tylne: trójkątne wahacze poprzeczne, 2-piórowy resor poprzeczny, amortyzatory teleskopowe
Hamulce: dwuobwodowe ze wspomaganiem, przednie tarczowe, tylne bębnowe, hamulec ręczny mechaniczny na koła tylne
ogumienie: o wymiarach 165/65 SR 14
Długość: 4015 mm
Szerokość: 1650 mm
Wysokość: 1405 mm
Rozstaw osi: 2445 mm
Rozstaw kół przednich: 1400 mm
Rozstaw kół tylnych: 1410 mm
Masa własna: 820-995 kg
Pojemność zbiornika paliwa: 51 l
Pojemność bagażnika: 370 l


(C) Wikimedia.org
Magazynauto.pl
Auto-moto.pl
Encarsglobe.com
Autocentrum.pl
Smcars.net
Mad4wheels.com
Motorstown.com
Youtube.com
Zdzisław Podbielski - Samochody włoskie; Wydawnictwa Komunikacji i Łączności, Warszawa, 1986

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Pon, 04.02.2013, 22:59
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 2188
Post Re: Fiat Ritmo (1978)
Druga seria prezentuje się dużo lepiej. Podobno Ritmo miał być produkowany przez FSO?


Wto, 05.02.2013, 12:24
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post Re: Fiat Ritmo (1978)
1984 Fiat Ritmo Abarth 130 TC
Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
classicdriver.com

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Pią, 06.12.2013, 11:49
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 26 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 7 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  


Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018