Switch to full style
Wszelkie samochody, których produkcja już się zakończyła, a swoją popularnością bądź wiekiem, nie podchodzą pod Young & Oldtimery
Wyślij odpowiedź

1985–89 Lancia / Autobianchi Y10

Pon, 25.09.2006, 15:01

Image
Image
Image
Image
Image
Image

(C) netcarshow


PS. szukałem ale jak zwykle nie znalazłem :roll:

Pon, 25.09.2006, 15:03

Jest troche podobna do Cienkiego. Ciekawie poradzili sobie z kołem zapasowym :D

Pon, 25.09.2006, 15:07

Ładny model, bardzo ladny, czesto takiw widuje...ma w sobie to coś ;-)

Pon, 25.09.2006, 15:48

Protoplasta Cinqucento. W sumie ciekawszy od FIATa, trochę szkoda że nie produkowano tego w Polsce zamiast "cienkiego" no ale pewnie o wszystkim zadecydowały koszty.

Pon, 25.09.2006, 18:53

Typowe autko miejskie które niekoniecznie musi się podobać :wink:

Śro, 01.08.2007, 19:33

kilka innych foteczek :wink:
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Śro, 01.08.2007, 21:03

Fajny, jak już zauważono, podobny do CC, zdaje się, że niektóre elementy są wspólne. Interesujące wnętrze. Szkoda, że u nas jest tak rzadki. :)

Śro, 01.08.2007, 21:26

Pierwszy raz widze ten kwadrat. Jest obleśna. Wygląda jak stara Corsa. Tylko kokpit ujdzie, najbardziej z tego całego towarzystwa im wyszedł.

Śro, 01.08.2007, 22:16

Eee nie razi pięknością, wygląda jak CC

Czw, 02.08.2007, 7:40

Bo to przecież Cinquecento Deluxe ;) Nie zdziwiłbym się, gdyby właśnie na Lancii Y Fiat testował platformę dla CC.

Czw, 02.08.2007, 14:04

stanko007 napisał(a):Jest obleĹ›na.
Popieram :!:
stanko007 napisał(a):Tylko kokpit ujdzie, najbardziej z tego caĹ‚ego towarzystwa im wyszedĹ‚.
dokładnie! środek nawet fajny ale karoseria paskudna

Czw, 02.08.2007, 17:37

sympatyczny samochodzik, całkiem żwawy, zwłaszcza w wersji Turbo/Abarth :) a że potem "biedniejszy" fiat się wzorowal na niej... no cóż... a, i to jest większe niż CC, najwięcej wspólnego (o ile pamiętam, nawet p. podłogową) ma z Uno

Nie, 05.08.2007, 17:37

Lancia Y10 to taki mały elegancik. Samochód skierowany wówczas był to bogatszych klientów. Charakterystyczny element tego auta to tylna klapa lakierowana czarnym matem oraz niecodzienne usytuowanie tylnych lamp(poziomo). Lancia Y10, jest to po prostu droższy model Fiata Uno 3D. Zdaje mi się że wnętrze tego auta jest znacznie większe od Uno 3D. Wszystkie części mechaniczne pochodzą od Fiata Uno(czyli także Cinquecento, Seicento, Argenta, Tipo/Tempra...) więc groszowe sprawy. Gorzej sprawa się ma z elementami karoserii, nowe są drogie, a używane ciężko dostać. Cześć elementów karoserii pochodzi z innych Fiatów, jak np. lusterka, kierunkowskazy boczne, klamki itd. itp.

Los tak chciał że był to mój pierwszy, jak i na razie ostatni samochód. Swoją Lancie nabyłem jakieś nie całe trzy lata temu za kwotę 600zł.... Kupiłem ją głównie do zabawy(do dziś prawo jazdy nie mam, dopiero się robi...). Pojeździłem niecały rok i sprzedałem jakiemuś warszawiakowi za 1100zł. Interes życia 8)

Była to Lancia Y10 LX '89 z fiatowskim silnikiem serii FIRE, o pojemności 1.0 litra(45 PS). Był to model po pierwszym faceliftingu, czyli wprowadzenie nowych silników oraz retusz nadwozia(białe klosze kierunkowskazów przednich). Samochód był w kolorze białym(o dziwo ładnie się prezentowała), po boku auta samochód posiadał modne jak na tamte lata naklejki(dopłata do wyposażenia) z nazwą modelu oraz wersją. Było to jedna z najwyższych wersji wyposażeniowych, posiadała bowiem:
- lakierowane zderzaki oraz lusterka pod kolor nadwozia(wĂłwczas wypas).
- tylna klapa czarny mat(za dopłatą to także było)
- oryginalne alufelgi Lancia/Fiat 13"
- halogeny
- tapicerka Alcantra(niebieska)
- elektrycznie otwierane przednie oraz tylne szyby
- fabrycznie przyciemniane szyby
- podgrzewana tylna szyba
- szyberdach

Jakby nie patrzeć na tą klasę samochodów, to wyposażenie jest całkiem niezłe.

marcello napisał(a):kilka innych foteczek :wink:
Image

Zdjęcie tego kokpitu pochodzi z modelu po gruntownym faceliftingu(początek lat 90-tych). W starszych wersjach deska była kanciata. Wersje droższe miały dolną część tapicerki oraz boczki wykładane Alcantarą albo skórą. Elegancko to wygląda, ale naprawdę trudne w utrzymaniu czystości, w okolicach klamek od schowków wcierał się brud. Tańsze wersje miały tylko gołe tandetne schowki...

Coś jeszcze dodać? Hmmm... jeżeli chodzi o awaryjność to nie jest źle. Samochód był męczony, jedynie co w nim wymieniłem to opony oraz linkę hamulca ręcznego;) Oraz prawy klosz reflektora.

Wto, 11.09.2007, 16:04

witam, tak się składa, że mam parę takich Y10. czy ładny, czy brzydki - rzecz gustu. Don2x44 napisał parę błędów, mianowicie lusterka nie były lakierowane pod kolor nadwozia w żadnej wersji, a klapa bagażnika natomiast była czarna zawsze, za wyjątkiem wersji Fila i Martini. "grunowna" modernizacja w '92 polegała na zmianie przednich i tylnych reflektorów, zderzaków, oraz deski rozdzielczej i górnej części boczków. tyle. nigdy też do Y10 nie dotknął się Abarth. może i szkoda, ale nie. była natomiast wersja turbo, 1050ccm, 84hp, produkowana '85 - '88. potem zastąpił ją silnik 1301MPI, a potem 1297MPI, ok 72hp. była też wersja 4wd z silnikiem 1108SPI oraz wersja z bezstopniową skrzynią biegów ECVT opracowaną razem z Subaru . ogólnie samochód może nie każdemu się podoba, ale warto zauważyć, że koncern fiata przetestował na tym modelu kilka bardzo ciekawych rozwiązań, a przy tym stworzył miejskie autko luksusem celujące dwie klasy wyżej.

Wto, 11.09.2007, 16:10

styl tego auta przypomina cc

Wto, 11.09.2007, 21:11

bo Y10 była testem dla CC. tak jak Autobianchi a112 to był test dla fiata 127 i Lancia Y dla Punto II

Śro, 12.09.2007, 14:39

poprostu CC tylko ze w brzydszym wydaniu

Re: Lancia Y10 (1986)

Wto, 09.12.2008, 21:12

Auto konstrukcyjnie tożsame z Fiatem Panda 1. gen. Ciekawe, ale wolałbym Pandę z zsuwanym dachem.

Re: Lancia Y10 (1986)

Śro, 10.12.2008, 8:09

Skoro już jest taki odkop, to niech nie będzie bezproduktywny. Dorzucę trochę danych i ktrótkie info, które znalazłem.

Wymiary i wagi
długość: 3391 mm
szerokość: 1506 mm
wysokość: 1245 mm
rozstaw osi: 2159 mm
prześwit: brak danych
masa: 790 kg
pojemność zbiornika paliwa: brak danych
Silnik
pojemność skokowa: 1049 ccm
moc: 85.0 KM
moment obr.: 122.0 Nm
układ silnika, liczba cylindrów: rzędowy, liczba cylindrów: 4
średnica x skok tłoka: 76.00mm x 57.80mm
typ: SOHC
stopień sprężania: 7.00:1
OsiÄ…gi
przyspieszenie 0-100 km/h: brak danych
elastyczność 80-120 km/h: brak danych
prędkość maksymalna: 172 km/h
stosunek mocy do masy: 0.108 KM/kg
Zawieszenie
położenie silnika: przód
ustawienie silnika: poprzecznie
napęd: przedni
średnica zawracania: brak danych
hamulce przód / tył: tarczowe / bębnowe , wspomaganie
skrzynia biegĂłw: liczba biegĂłw: 5, skrzynia biegĂłw: manualna

http://www.v10.pl

Image

Najstarszym modelem marki Lancia jest Y10, produkowana nieprzerwanie od 1985 roku. Jest to mały, luksusowo wyposażony samochód odznaczający się ciekawą i niestarzejącą się linią nadwozia. Ostatnia jego modernizacja, przeprowadzona w 1992 roku, przyniosła zmianę wyglądu przedniej części nadwozia, upodabniając go do innych modeli firmy Lancia. Montowane w nim jednostki napędowe pochodzą z wielkoseryjnej produkcji Fiata i dla potrzeb małej Lancii są jedynie nieznacznie modyfikowane. Silnik 1,1 dysponuje obecnie mocą 55 KM, a jednostka 1,3 mocą 74 Km. Na życzenie pojazd oferowany jest z przejętym z modelu Fiat Panda, układem napędowym czterech kół. Może być on również wyposażony w bezstopniową przekładnię zwaną Selectronic. We Włoszech model Y10 oferowany jest pod marką Autobianchi.


ikm.net.pl

Re: Lancia Y10 (1986)

Śro, 10.12.2008, 11:40

Najprostszy mały kwadrat, obok Pandy czy CC nie prezentujący nic ciekawego.
Wyślij odpowiedź