Strona 1 z 2

LuAZ 969/1302

Wysłany: Pon, 06.11.2006, 13:27
przez Grześq
Samochodzik produkowany na Ukrainie do dziś z dołączanym napędem na tylne koła. Daję tu jak coś można przenieść.

Image
Image
Image
Image
:lol: :lol: :lol:

Wysłany: Pon, 06.11.2006, 13:43
przez Wilu
No nie mówcie że to seryjniak bo sie załamię :?

Wysłany: Pon, 06.11.2006, 13:53
przez Grześq
Jest jeszcze w sprzedaży w jednej z podpoznańskich firm więc musi być produkowany dlatego tu go dałem

Wysłany: Pon, 06.11.2006, 14:20
przez Grzyws
Wyglada śmiesznie i baaardzo staro.
Ostatnia fotka rzÄ…dzi :D

Wysłany: Pon, 06.11.2006, 14:41
przez RR ltd Co.
Chodziła za mną galeria tego samochodu, bo gdzieś widziałem zdjęcie tego wozu jako amfibii. Jednakże, nie jestem przekonany, czy jeszcze go produkują, bo bazował na widlastych Zaporożcach (brak już podzespołów), a na oficjalnej stronie LuAZa nie ma ani słowa o tym wozie... Zabawnie wygląda to zdjęcie z komandosem w cichobiegach na masce :lol: :lol: :lol: jaki wóz, taki komandos :D

Wysłany: Pon, 06.11.2006, 15:24
przez Ice
Image

Jak by na świni siedział :lol:

Wysłany: Pon, 06.11.2006, 15:36
przez dexterek
Ice napisał(a):Jak by na Ĺ›wini siedziaĹ‚


hehe to terrorysta jedzie na Ĺ‚owy :lol: brzydki jest ale w terenĂłwkach wyglÄ…d sie nie liczy, jak go tak dlugo produkuja to pewnie sie dobrze sprawdza w terenie;

Wysłany: Pon, 06.11.2006, 21:40
przez Kurai
Cool jest :>
Gdzieś tam, daleko, poza cywilizacją na pewno się sprawdzi. Superhipernowoczesna G-klasa, czy inne Discovery pozbawione fachowego serwisu nie miałyby z nim szans na dłuższą metę :>

Wysłany: Wto, 07.11.2006, 9:53
przez schnauzevonberlin
Jak by na świni siedział Laughing


No fest mnie smjanie wzielo jak zobaczylem tego zołnierza :lol:

Wysłany: Wto, 07.11.2006, 16:13
przez SMOK
Ice napisał(a):

Jak by na świni siedział


:lol: :lol: Ale to sciema jest bo kolo przebral sie za zlonierza ale zapomnial zmienic buty :lol: Chyba ze terrorysci chodza wlasnie w takich baletkach :lol:

Wysłany: Wto, 07.11.2006, 21:17
przez Wilu
Jak by na świni siedział :lol:


Jebłem :lol:

Re: 1967-2001 ZAZ/LuAZ 969/1302

Wysłany: Nie, 05.06.2011, 19:08
przez kulikowski
produkcja auta zakończyła się w 2001 r., temat do przeniesienia do Wycofanych z produkcji lub Oldtimerów i youngtimerów.

1967-1975: ZAZ 969
Image
(C) Szatan.de
Image
Image
Image
(C) Flickr.com
Image
(C) Road-crimea.narod.ru

1975-1990: LuAZ 969
Image
Image
(C) Wikipedia
Image
(C) Luaz-photo.narod.ru
Image
Image
Image
Image
Image
(C) Flickr.com
Image
(C) Histomobile.com
Image
Image
(C) Luaz.mindenkilapja.hu

1990-2001: LuAZ 1302
Image
(C) Forum-auto.com
Image
(C) Autosoviet.altervista.org

FILMY:
http://www.youtube.com/watch?v=AEOfleH6VnY
http://www.youtube.com/watch?v=eSFqO-8fTTE
(C) Youtube.com
ŁuAZ (ukr. ЛуАЗ, Луцький автомобільний завод, Łućkyj Awtomobilnyj Zawod) to fabryka zajmująca się produkcją małolitrażowych pojazdów terenowych. Zakłady zostały założone w 1967 w Łucku na Ukrainie.

Głównym modelem produkowanym przez zakłady ŁuAZ był ŁuAZ 969-M. Pierwsza wersja tego pojazdu, 969-A, produkowana była w zakładach ZAZ. Jednak kilka lat później zakłady ZAZ przeniosły produkcję tych małych jeepów właśnie do Łucka. Silnik modelu 969-A pochodził z samochodu ZAZ 965, miał 900 cm³ pojemności i tylko 30 KM mocy, jednakże w odróżnieniu od ZAZ-a 965 silnik mieścił się z przodu, wzdłużnie do osi pojazdu i sprzężony był z czterostopniową, manualną skrzynią biegów wraz z reduktorem. Na bazie tego modelu powstało kilka wersji, zaś najbardziej interesującą z nich jest ŁuAZ 967 - amfibia przeznaczona głównie dla radzieckiego wojska.

W 1979 zaprzestano produkcji modelu 969-A i zastąpiono go modelem 969-M "Volin". Odróżniał się on od poprzednika zmienionym pasem przednim i silnikiem o pojemności 1200 cm³, o mocy maksymalnej zwiększonej o 4 KM, do 34 KM. Model ten był sprowadzany w latach 80. do Włoch przez przedsiębiorstwo Martorelli. W wersji eksportowej zastosowano silnik o pojemności 1100 cm³ pochodzący od Forda Fiesty.

Na początku lat 90. XX w. silnik "Volina" zastąpiono nowym silnikiem produkcji ZAZ o pojemności 1100 cm³ i mocy 53 KM, który także stosowany jest w samochodach Tavria. Zmieniono też nazwę modelu z 969-M na 1302. ŁuAZ 1302 w warunkach drogowych nie radzi sobie najlepiej (o czym świadczyć może choćby prędkość maksymalna wynosząca 100 km/h), ale w terenie jest niemal nie do pobicia. Świadczyć o tym może fakt, iż 1302 ma prześwit równy 28 cm i może pokonywać nachylenia nawet do 90%[potrzebne źródło]. Na bazie osobowego modelu 1302 powstał w 1991 także pick-up - ŁuAZ 13021.

W 1989 powstał prototyp - ŁuAZ Proto z silnikiem pochodzącym z modelu 1302 i plastikowym nadwoziem. Powstał on w studiu projektowym w Leningradzie. Nigdy nie wszedł do produkcji.

Na bazie modelu 1302 powstały modele 1302 Foros wyposażony w silnik produkcji Lombardini o mocy 36 KM oraz amfibia ŁuAZ 1901 Geolog, wyposażona w dieselowski silnik produkcji Lombardini, który napędzał wszystkie trzy osie.

W 1994 zaprezentowano nowy model - ŁuAZ 1301. Samochód ten posiadał zupełnie nowe nadwozie, jednak baza techniczna pozostała ta sama. W 2002 roku przedstawiono zmodernizowany prototyp tego modelu, jednak z powodu braku pieniędzy, przestarzałej konstrukcji oraz przewidywanego niskiego popytu na ten model nie zdecydowano się wprowadzić go do produkcji. Prototyp ten zaprojektowany został bezpośrednio w zakładach w Łucku i w zasadzie niewiele różnił się od ŁuAZa Proto zaprojektowanego w 1989. Silnik o pojemności 1200 cm³ pochodzi z samochodu Tavria.

Obecnie w Łuckim zakładzie produkowane/montowane są samochody Łada, Kia i Hyundai z produkcji aut swojej konstrukcji zrezygnowano.

Dane techniczne
Silnik: V4, chłodzony powietrzem (969A i 969M) później rzędowy, 4-cylindrowy, chłodzony cieczą, umieszczony z przodu
Pojemność skokowa: 887 ccm (969A) później 1,2 l (969M) później 1117 ccm (1302)
Stopień sprężania: 6,5:1 (969A)
Moc maksymalna: 30 KM przy 4200 obr/min później 34 KM później 53 KM
Maksymalny moment obrotowy: 83 Nm przy 2700 obr/min (1302)
Napęd: przedni/4×4
Ogumienie: 165/75-13
Długość: 3270 mm
Szerokość: 1560 mm
Wysokość: 1770 mm
Rozstaw osi: 1800 mm
Rozstaw kół przednich: 1325 mm
Rozstaw kół tylnych: 1325 mm
Prześwit: 280 mm
Masa własna: 880 kg
Prędkość maksymalna: 75 km/h później 95 km/h później 90 km/h
Zdolność pokonywania wzniesień: 90 %
Zużycie paliwa: 9,0 l/100 km później 7,5 l/100 km później 7,7 l/100 km


(C) Szatan.de
Flickr.com
Road-crimea.narod.ru
Wikipedia
Luaz-photo.narod.ru
Histomobile.com
Luaz.mindenkilapja.hu
Forum-auto.com
Autosoviet.altervista.org
Youtube.com

Re: LuAZ 969/1302

Wysłany: Pon, 06.06.2011, 13:21
przez Le Cobusier
co ciekawe w latach 1994-1996 auto było montowane na licencji w Polsce i nosiło nazwę Wilk. Sprzedawano je podobno w salonach FSO.
Image
Image

Re: LuAZ 969/1302

Wysłany: Pon, 06.06.2011, 13:32
przez RR ltd Co.
Ten wygląda bardzo złomnikowo
Image

Re: LuAZ 969/1302

Wysłany: Pon, 06.06.2011, 15:15
przez kulikowski
Le Cobusier napisał(a):co ciekawe w latach 1994-1996 auto byĹ‚o montowane na licencji w Polsce i nosiĹ‚o nazwÄ™ Wilk. Sprzedawano je podobno w salonach FSO.

Dokładniej - samochód był montowany w Polsce w połowie lat 90-tych i sprzedawany przez Damis w cenie 6000 PLN (dla porównania Polski FIAT 126p w tym czasie kosztował ok. 10 000 PLN, Polonez w wersji podstawowej ok. 20 000 PLN).

Re: LuAZ 969/1302

Wysłany: Pon, 06.06.2011, 15:16
przez RR ltd Co.
Właśnie nie mogłem sobie przypomnieć nazwy tej firmy :mryellow:

Re: LuAZ 969/1302

Wysłany: Pon, 06.06.2011, 15:53
przez Dan44
Wygląda staro, technika pewnie też przestarzała. A to, że jeszcze w produkcji zupełnie mnie dziwi. Bezpieczeństwo marne (na pewno), normy euro 5 (spalinowe). Ciekawe wogóle czy to auto ma Euro normę 1 :lol:

Re: LuAZ 969/1302

Wysłany: Pon, 06.06.2011, 19:24
przez Pauloz
A teraz ręka do góry, kto widział takie coś na żywo? Ja widziałem - u kumpla w garażu :mryellow: . Niestety sprzedał na części. Trzeba przyznać, że auto wyglądało hmm... niecodziennie, żeby nie powiedzieć - komicznie :) Ale jest jedna cecha która go łączy z Ferrari - każdy się za nim ogląda! :lol:

Re: LuAZ 969/1302

Wysłany: Pon, 06.06.2011, 19:58
przez RR ltd Co.
Ja widziałem raz - na jakiejś wystawie, może na Moto Weteran Bazar :D

Re: LuAZ 969/1302

Wysłany: Pon, 06.06.2011, 20:18
przez kulikowski
Widziałem na żywo jakieś kilka-kilkanaście razy, głównie na pocżatku lat 90-tych.