Samochody Świata - Forum Motoryzacyjne https://www.samochodyswiata.pl/ |
|
LuAZ 969/1302 https://www.samochodyswiata.pl/viewtopic.php?f=6&t=16434 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Grześq [ Pon, 06.11.2006, 13:27 ] |
Temat postu: | LuAZ 969/1302 |
Samochodzik produkowany na Ukrainie do dziś z dołączanym napędem na tylne koła. Daję tu jak coś można przenieść. |
Autor: | Wilu [ Pon, 06.11.2006, 13:43 ] |
Temat postu: | |
No nie mówcie że to seryjniak bo sie załamię |
Autor: | Grześq [ Pon, 06.11.2006, 13:53 ] |
Temat postu: | |
Jest jeszcze w sprzedaży w jednej z podpoznańskich firm więc musi być produkowany dlatego tu go dałem |
Autor: | Grzyws [ Pon, 06.11.2006, 14:20 ] |
Temat postu: | |
Wyglada śmiesznie i baaardzo staro. Ostatnia fotka rządzi |
Autor: | RR ltd Co. [ Pon, 06.11.2006, 14:41 ] |
Temat postu: | |
Chodziła za mną galeria tego samochodu, bo gdzieś widziałem zdjęcie tego wozu jako amfibii. Jednakże, nie jestem przekonany, czy jeszcze go produkują, bo bazował na widlastych Zaporożcach (brak już podzespołów), a na oficjalnej stronie LuAZa nie ma ani słowa o tym wozie... Zabawnie wygląda to zdjęcie z komandosem w cichobiegach na masce jaki wóz, taki komandos |
Autor: | Ice [ Pon, 06.11.2006, 15:24 ] |
Temat postu: | |
Jak by na świni siedział |
Autor: | dexterek [ Pon, 06.11.2006, 15:36 ] |
Temat postu: | |
Ice napisał(a): Jak by na Ĺ›wini siedziaĹ‚ hehe to terrorysta jedzie na Ĺ‚owy brzydki jest ale w terenĂłwkach wyglÄ…d sie nie liczy, jak go tak dlugo produkuja to pewnie sie dobrze sprawdza w terenie; |
Autor: | Kurai [ Pon, 06.11.2006, 21:40 ] |
Temat postu: | |
Cool jest Gdzieś tam, daleko, poza cywilizacją na pewno się sprawdzi. Superhipernowoczesna G-klasa, czy inne Discovery pozbawione fachowego serwisu nie miałyby z nim szans na dłuższą metę |
Autor: | schnauzevonberlin [ Wto, 07.11.2006, 9:53 ] |
Temat postu: | |
Cytuj: Jak by na świni siedział Laughing No fest mnie smjanie wzielo jak zobaczylem tego zołnierza |
Autor: | SMOK [ Wto, 07.11.2006, 16:13 ] |
Temat postu: | |
Ice napisał(a): Jak by na Ĺ›wini siedziaĹ‚ Ale to sciema jest bo kolo przebral sie za zlonierza ale zapomnial zmienic buty Chyba ze terrorysci chodza wlasnie w takich baletkach |
Autor: | Wilu [ Wto, 07.11.2006, 21:17 ] |
Temat postu: | |
Cytuj: Jak by na świni siedział Jebłem |
Autor: | kulikowski [ Nie, 05.06.2011, 19:08 ] |
Temat postu: | Re: 1967-2001 ZAZ/LuAZ 969/1302 |
produkcja auta zakoĹ„czyĹ‚a siÄ™ w 2001 r., temat do przeniesienia do Wycofanych z produkcji lub OldtimerĂłw i youngtimerĂłw. 1967-1975: ZAZ 969 (C) Szatan.de (C) Flickr.com (C) Road-crimea.narod.ru 1975-1990: LuAZ 969 (C) Wikipedia (C) Luaz-photo.narod.ru (C) Flickr.com (C) Histomobile.com (C) Luaz.mindenkilapja.hu 1990-2001: LuAZ 1302 (C) Forum-auto.com (C) Autosoviet.altervista.org FILMY: http://www.youtube.com/watch?v=AEOfleH6VnY http://www.youtube.com/watch?v=eSFqO-8fTTE (C) Youtube.com Cytuj: ĹuAZ (ukr. Đ›ŃĐĐ—, Đ›Ńцький автомобільний завод, Ĺućkyj Awtomobilnyj Zawod) to fabryka zajmujÄ…ca siÄ™ produkcjÄ… maĹ‚olitraĹĽowych pojazdĂłw terenowych. ZakĹ‚ady zostaĹ‚y zaĹ‚oĹĽone w 1967 w Ĺucku na Ukrainie. GĹ‚Ăłwnym modelem produkowanym przez zakĹ‚ady ĹuAZ byĹ‚ ĹuAZ 969-M. Pierwsza wersja tego pojazdu, 969-A, produkowana byĹ‚a w zakĹ‚adach ZAZ. Jednak kilka lat później zakĹ‚ady ZAZ przeniosĹ‚y produkcjÄ™ tych maĹ‚ych jeepĂłw wĹ‚aĹ›nie do Ĺucka. Silnik modelu 969-A pochodziĹ‚ z samochodu ZAZ 965, miaĹ‚ 900 cmÂł pojemnoĹ›ci i tylko 30 KM mocy, jednakĹĽe w odróżnieniu od ZAZ-a 965 silnik mieĹ›ciĹ‚ siÄ™ z przodu, wzdĹ‚uĹĽnie do osi pojazdu i sprzężony byĹ‚ z czterostopniowÄ…, manualnÄ… skrzyniÄ… biegĂłw wraz z reduktorem. Na bazie tego modelu powstaĹ‚o kilka wersji, zaĹ› najbardziej interesujÄ…cÄ… z nich jest ĹuAZ 967 - amfibia przeznaczona gĹ‚Ăłwnie dla radzieckiego wojska. W 1979 zaprzestano produkcji modelu 969-A i zastÄ…piono go modelem 969-M "Volin". OdróżniaĹ‚ siÄ™ on od poprzednika zmienionym pasem przednim i silnikiem o pojemnoĹ›ci 1200 cmÂł, o mocy maksymalnej zwiÄ™kszonej o 4 KM, do 34 KM. Model ten byĹ‚ sprowadzany w latach 80. do WĹ‚och przez przedsiÄ™biorstwo Martorelli. W wersji eksportowej zastosowano silnik o pojemnoĹ›ci 1100 cmÂł pochodzÄ…cy od Forda Fiesty. Na poczÄ…tku lat 90. XX w. silnik "Volina" zastÄ…piono nowym silnikiem produkcji ZAZ o pojemnoĹ›ci 1100 cmÂł i mocy 53 KM, ktĂłry takĹĽe stosowany jest w samochodach Tavria. Zmieniono teĹĽ nazwÄ™ modelu z 969-M na 1302. ĹuAZ 1302 w warunkach drogowych nie radzi sobie najlepiej (o czym Ĺ›wiadczyć moĹĽe choćby prÄ™dkość maksymalna wynoszÄ…ca 100 km/h), ale w terenie jest niemal nie do pobicia. Ĺšwiadczyć o tym moĹĽe fakt, iĹĽ 1302 ma przeĹ›wit rĂłwny 28 cm i moĹĽe pokonywać nachylenia nawet do 90%[potrzebne ĹşrĂłdĹ‚o]. Na bazie osobowego modelu 1302 powstaĹ‚ w 1991 takĹĽe pick-up - ĹuAZ 13021. W 1989 powstaĹ‚ prototyp - ĹuAZ Proto z silnikiem pochodzÄ…cym z modelu 1302 i plastikowym nadwoziem. PowstaĹ‚ on w studiu projektowym w Leningradzie. Nigdy nie wszedĹ‚ do produkcji. Na bazie modelu 1302 powstaĹ‚y modele 1302 Foros wyposaĹĽony w silnik produkcji Lombardini o mocy 36 KM oraz amfibia ĹuAZ 1901 Geolog, wyposaĹĽona w dieselowski silnik produkcji Lombardini, ktĂłry napÄ™dzaĹ‚ wszystkie trzy osie. W 1994 zaprezentowano nowy model - ĹuAZ 1301. SamochĂłd ten posiadaĹ‚ zupeĹ‚nie nowe nadwozie, jednak baza techniczna pozostaĹ‚a ta sama. W 2002 roku przedstawiono zmodernizowany prototyp tego modelu, jednak z powodu braku pieniÄ™dzy, przestarzaĹ‚ej konstrukcji oraz przewidywanego niskiego popytu na ten model nie zdecydowano siÄ™ wprowadzić go do produkcji. Prototyp ten zaprojektowany zostaĹ‚ bezpoĹ›rednio w zakĹ‚adach w Ĺucku i w zasadzie niewiele różniĹ‚ siÄ™ od ĹuAZa Proto zaprojektowanego w 1989. Silnik o pojemnoĹ›ci 1200 cmÂł pochodzi z samochodu Tavria. Obecnie w Ĺuckim zakĹ‚adzie produkowane/montowane sÄ… samochody Ĺada, Kia i Hyundai z produkcji aut swojej konstrukcji zrezygnowano. Dane techniczne Silnik: V4, chĹ‚odzony powietrzem (969A i 969M) później rzÄ™dowy, 4-cylindrowy, chĹ‚odzony cieczÄ…, umieszczony z przodu Pojemność skokowa: 887 ccm (969A) później 1,2 l (969M) później 1117 ccm (1302) StopieĹ„ sprężania: 6,5:1 (969A) Moc maksymalna: 30 KM przy 4200 obr/min później 34 KM później 53 KM Maksymalny moment obrotowy: 83 Nm przy 2700 obr/min (1302) NapÄ™d: przedni/4Ă—4 Ogumienie: 165/75-13 DĹ‚ugość: 3270 mm Szerokość: 1560 mm Wysokość: 1770 mm Rozstaw osi: 1800 mm Rozstaw kół przednich: 1325 mm Rozstaw kół tylnych: 1325 mm PrzeĹ›wit: 280 mm Masa wĹ‚asna: 880 kg PrÄ™dkość maksymalna: 75 km/h później 95 km/h później 90 km/h Zdolność pokonywania wzniesieĹ„: 90 % ZuĹĽycie paliwa: 9,0 l/100 km później 7,5 l/100 km później 7,7 l/100 km (C) Szatan.de Flickr.com Road-crimea.narod.ru Wikipedia Luaz-photo.narod.ru Histomobile.com Luaz.mindenkilapja.hu Forum-auto.com Autosoviet.altervista.org Youtube.com |
Autor: | Le Cobusier [ Pon, 06.06.2011, 13:21 ] |
Temat postu: | Re: LuAZ 969/1302 |
co ciekawe w latach 1994-1996 auto było montowane na licencji w Polsce i nosiło nazwę Wilk. Sprzedawano je podobno w salonach FSO. |
Autor: | RR ltd Co. [ Pon, 06.06.2011, 13:32 ] |
Temat postu: | Re: LuAZ 969/1302 |
Ten wygląda bardzo złomnikowo |
Autor: | kulikowski [ Pon, 06.06.2011, 15:15 ] |
Temat postu: | Re: LuAZ 969/1302 |
Le Cobusier napisał(a): co ciekawe w latach 1994-1996 auto byĹ‚o montowane na licencji w Polsce i nosiĹ‚o nazwÄ™ Wilk. Sprzedawano je podobno w salonach FSO. DokĹ‚adniej - samochĂłd byĹ‚ montowany w Polsce w poĹ‚owie lat 90-tych i sprzedawany przez Damis w cenie 6000 PLN (dla porĂłwnania Polski FIAT 126p w tym czasie kosztowaĹ‚ ok. 10 000 PLN, Polonez w wersji podstawowej ok. 20 000 PLN). |
Autor: | RR ltd Co. [ Pon, 06.06.2011, 15:16 ] |
Temat postu: | Re: LuAZ 969/1302 |
Właśnie nie mogłem sobie przypomnieć nazwy tej firmy |
Autor: | Dan44 [ Pon, 06.06.2011, 15:53 ] |
Temat postu: | Re: LuAZ 969/1302 |
Wygląda staro, technika pewnie też przestarzała. A to, że jeszcze w produkcji zupełnie mnie dziwi. Bezpieczeństwo marne (na pewno), normy euro 5 (spalinowe). Ciekawe wogóle czy to auto ma Euro normę 1 |
Autor: | Pauloz [ Pon, 06.06.2011, 19:24 ] |
Temat postu: | Re: LuAZ 969/1302 |
A teraz ręka do góry, kto widział takie coś na żywo? Ja widziałem - u kumpla w garażu . Niestety sprzedał na części. Trzeba przyznać, że auto wyglądało hmm... niecodziennie, żeby nie powiedzieć - komicznie Ale jest jedna cecha która go łączy z Ferrari - każdy się za nim ogląda! |
Autor: | RR ltd Co. [ Pon, 06.06.2011, 19:58 ] |
Temat postu: | Re: LuAZ 969/1302 |
Ja widziałem raz - na jakiejś wystawie, może na Moto Weteran Bazar |
Autor: | kulikowski [ Pon, 06.06.2011, 20:18 ] |
Temat postu: | Re: LuAZ 969/1302 |
Widziałem na żywo jakieś kilka-kilkanaście razy, głównie na pocżatku lat 90-tych. |
Strona 1 z 2 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |