Samochody Świata - Forum Motoryzacyjne
https://www.samochodyswiata.pl/

LuAZ 969/1302
https://www.samochodyswiata.pl/viewtopic.php?f=6&t=16434
Strona 1 z 2

Autor:  Grześq [ Pon, 06.11.2006, 13:27 ]
Temat postu:  LuAZ 969/1302

Samochodzik produkowany na Ukrainie do dziś z dołączanym napędem na tylne koła. Daję tu jak coś można przenieść.

Image
Image
Image
Image
:lol: :lol: :lol:

Autor:  Wilu [ Pon, 06.11.2006, 13:43 ]
Temat postu: 

No nie mówcie że to seryjniak bo sie załamię :?

Autor:  Grześq [ Pon, 06.11.2006, 13:53 ]
Temat postu: 

Jest jeszcze w sprzedaży w jednej z podpoznańskich firm więc musi być produkowany dlatego tu go dałem

Autor:  Grzyws [ Pon, 06.11.2006, 14:20 ]
Temat postu: 

Wyglada śmiesznie i baaardzo staro.
Ostatnia fotka rzÄ…dzi :D

Autor:  RR ltd Co. [ Pon, 06.11.2006, 14:41 ]
Temat postu: 

Chodziła za mną galeria tego samochodu, bo gdzieś widziałem zdjęcie tego wozu jako amfibii. Jednakże, nie jestem przekonany, czy jeszcze go produkują, bo bazował na widlastych Zaporożcach (brak już podzespołów), a na oficjalnej stronie LuAZa nie ma ani słowa o tym wozie... Zabawnie wygląda to zdjęcie z komandosem w cichobiegach na masce :lol: :lol: :lol: jaki wóz, taki komandos :D

Autor:  Ice [ Pon, 06.11.2006, 15:24 ]
Temat postu: 

Image

Jak by na świni siedział :lol:

Autor:  dexterek [ Pon, 06.11.2006, 15:36 ]
Temat postu: 

Ice napisał(a):
Jak by na świni siedział


hehe to terrorysta jedzie na Ĺ‚owy :lol: brzydki jest ale w terenĂłwkach wyglÄ…d sie nie liczy, jak go tak dlugo produkuja to pewnie sie dobrze sprawdza w terenie;

Autor:  Kurai [ Pon, 06.11.2006, 21:40 ]
Temat postu: 

Cool jest :>
Gdzieś tam, daleko, poza cywilizacją na pewno się sprawdzi. Superhipernowoczesna G-klasa, czy inne Discovery pozbawione fachowego serwisu nie miałyby z nim szans na dłuższą metę :>

Autor:  schnauzevonberlin [ Wto, 07.11.2006, 9:53 ]
Temat postu: 

Cytuj:
Jak by na świni siedział Laughing


No fest mnie smjanie wzielo jak zobaczylem tego zołnierza :lol:

Autor:  SMOK [ Wto, 07.11.2006, 16:13 ]
Temat postu: 

Ice napisał(a):


Jak by na świni siedział


:lol: :lol: Ale to sciema jest bo kolo przebral sie za zlonierza ale zapomnial zmienic buty :lol: Chyba ze terrorysci chodza wlasnie w takich baletkach :lol:

Autor:  Wilu [ Wto, 07.11.2006, 21:17 ]
Temat postu: 

Cytuj:
Jak by na świni siedział :lol:


Jebłem :lol:

Autor:  kulikowski [ Nie, 05.06.2011, 19:08 ]
Temat postu:  Re: 1967-2001 ZAZ/LuAZ 969/1302

produkcja auta zakończyła się w 2001 r., temat do przeniesienia do Wycofanych z produkcji lub Oldtimerów i youngtimerów.

1967-1975: ZAZ 969
Image
(C) Szatan.de
Image
Image
Image
(C) Flickr.com
Image
(C) Road-crimea.narod.ru

1975-1990: LuAZ 969
Image
Image
(C) Wikipedia
Image
(C) Luaz-photo.narod.ru
Image
Image
Image
Image
Image
(C) Flickr.com
Image
(C) Histomobile.com
Image
Image
(C) Luaz.mindenkilapja.hu

1990-2001: LuAZ 1302
Image
(C) Forum-auto.com
Image
(C) Autosoviet.altervista.org

FILMY:
http://www.youtube.com/watch?v=AEOfleH6VnY
http://www.youtube.com/watch?v=eSFqO-8fTTE
(C) Youtube.com
Cytuj:
ŁuAZ (ukr. ЛуАЗ, Луцький автомобільний завод, Łućkyj Awtomobilnyj Zawod) to fabryka zajmująca się produkcją małolitrażowych pojazdów terenowych. Zakłady zostały założone w 1967 w Łucku na Ukrainie.

Głównym modelem produkowanym przez zakłady ŁuAZ był ŁuAZ 969-M. Pierwsza wersja tego pojazdu, 969-A, produkowana była w zakładach ZAZ. Jednak kilka lat później zakłady ZAZ przeniosły produkcję tych małych jeepów właśnie do Łucka. Silnik modelu 969-A pochodził z samochodu ZAZ 965, miał 900 cm³ pojemności i tylko 30 KM mocy, jednakże w odróżnieniu od ZAZ-a 965 silnik mieścił się z przodu, wzdłużnie do osi pojazdu i sprzężony był z czterostopniową, manualną skrzynią biegów wraz z reduktorem. Na bazie tego modelu powstało kilka wersji, zaś najbardziej interesującą z nich jest ŁuAZ 967 - amfibia przeznaczona głównie dla radzieckiego wojska.

W 1979 zaprzestano produkcji modelu 969-A i zastąpiono go modelem 969-M "Volin". Odróżniał się on od poprzednika zmienionym pasem przednim i silnikiem o pojemności 1200 cm³, o mocy maksymalnej zwiększonej o 4 KM, do 34 KM. Model ten był sprowadzany w latach 80. do Włoch przez przedsiębiorstwo Martorelli. W wersji eksportowej zastosowano silnik o pojemności 1100 cm³ pochodzący od Forda Fiesty.

Na początku lat 90. XX w. silnik "Volina" zastąpiono nowym silnikiem produkcji ZAZ o pojemności 1100 cm³ i mocy 53 KM, który także stosowany jest w samochodach Tavria. Zmieniono też nazwę modelu z 969-M na 1302. ŁuAZ 1302 w warunkach drogowych nie radzi sobie najlepiej (o czym świadczyć może choćby prędkość maksymalna wynosząca 100 km/h), ale w terenie jest niemal nie do pobicia. Świadczyć o tym może fakt, iż 1302 ma prześwit równy 28 cm i może pokonywać nachylenia nawet do 90%[potrzebne źródło]. Na bazie osobowego modelu 1302 powstał w 1991 także pick-up - ŁuAZ 13021.

W 1989 powstał prototyp - ŁuAZ Proto z silnikiem pochodzącym z modelu 1302 i plastikowym nadwoziem. Powstał on w studiu projektowym w Leningradzie. Nigdy nie wszedł do produkcji.

Na bazie modelu 1302 powstały modele 1302 Foros wyposażony w silnik produkcji Lombardini o mocy 36 KM oraz amfibia ŁuAZ 1901 Geolog, wyposażona w dieselowski silnik produkcji Lombardini, który napędzał wszystkie trzy osie.

W 1994 zaprezentowano nowy model - ŁuAZ 1301. Samochód ten posiadał zupełnie nowe nadwozie, jednak baza techniczna pozostała ta sama. W 2002 roku przedstawiono zmodernizowany prototyp tego modelu, jednak z powodu braku pieniędzy, przestarzałej konstrukcji oraz przewidywanego niskiego popytu na ten model nie zdecydowano się wprowadzić go do produkcji. Prototyp ten zaprojektowany został bezpośrednio w zakładach w Łucku i w zasadzie niewiele różnił się od ŁuAZa Proto zaprojektowanego w 1989. Silnik o pojemności 1200 cm³ pochodzi z samochodu Tavria.

Obecnie w Łuckim zakładzie produkowane/montowane są samochody Łada, Kia i Hyundai z produkcji aut swojej konstrukcji zrezygnowano.

Dane techniczne
Silnik: V4, chłodzony powietrzem (969A i 969M) później rzędowy, 4-cylindrowy, chłodzony cieczą, umieszczony z przodu
Pojemność skokowa: 887 ccm (969A) później 1,2 l (969M) później 1117 ccm (1302)
Stopień sprężania: 6,5:1 (969A)
Moc maksymalna: 30 KM przy 4200 obr/min później 34 KM później 53 KM
Maksymalny moment obrotowy: 83 Nm przy 2700 obr/min (1302)
Napęd: przedni/4×4
Ogumienie: 165/75-13
Długość: 3270 mm
Szerokość: 1560 mm
Wysokość: 1770 mm
Rozstaw osi: 1800 mm
Rozstaw kół przednich: 1325 mm
Rozstaw kół tylnych: 1325 mm
Prześwit: 280 mm
Masa własna: 880 kg
Prędkość maksymalna: 75 km/h później 95 km/h później 90 km/h
Zdolność pokonywania wzniesień: 90 %
Zużycie paliwa: 9,0 l/100 km później 7,5 l/100 km później 7,7 l/100 km


(C) Szatan.de
Flickr.com
Road-crimea.narod.ru
Wikipedia
Luaz-photo.narod.ru
Histomobile.com
Luaz.mindenkilapja.hu
Forum-auto.com
Autosoviet.altervista.org
Youtube.com

Autor:  Le Cobusier [ Pon, 06.06.2011, 13:21 ]
Temat postu:  Re: LuAZ 969/1302

co ciekawe w latach 1994-1996 auto było montowane na licencji w Polsce i nosiło nazwę Wilk. Sprzedawano je podobno w salonach FSO.
Image
Image

Autor:  RR ltd Co. [ Pon, 06.06.2011, 13:32 ]
Temat postu:  Re: LuAZ 969/1302

Ten wygląda bardzo złomnikowo
Image

Autor:  kulikowski [ Pon, 06.06.2011, 15:15 ]
Temat postu:  Re: LuAZ 969/1302

Le Cobusier napisał(a):
co ciekawe w latach 1994-1996 auto było montowane na licencji w Polsce i nosiło nazwę Wilk. Sprzedawano je podobno w salonach FSO.

Dokładniej - samochód był montowany w Polsce w połowie lat 90-tych i sprzedawany przez Damis w cenie 6000 PLN (dla porównania Polski FIAT 126p w tym czasie kosztował ok. 10 000 PLN, Polonez w wersji podstawowej ok. 20 000 PLN).

Autor:  RR ltd Co. [ Pon, 06.06.2011, 15:16 ]
Temat postu:  Re: LuAZ 969/1302

Właśnie nie mogłem sobie przypomnieć nazwy tej firmy :mryellow:

Autor:  Dan44 [ Pon, 06.06.2011, 15:53 ]
Temat postu:  Re: LuAZ 969/1302

Wygląda staro, technika pewnie też przestarzała. A to, że jeszcze w produkcji zupełnie mnie dziwi. Bezpieczeństwo marne (na pewno), normy euro 5 (spalinowe). Ciekawe wogóle czy to auto ma Euro normę 1 :lol:

Autor:  Pauloz [ Pon, 06.06.2011, 19:24 ]
Temat postu:  Re: LuAZ 969/1302

A teraz ręka do góry, kto widział takie coś na żywo? Ja widziałem - u kumpla w garażu :mryellow: . Niestety sprzedał na części. Trzeba przyznać, że auto wyglądało hmm... niecodziennie, żeby nie powiedzieć - komicznie :) Ale jest jedna cecha która go łączy z Ferrari - każdy się za nim ogląda! :lol:

Autor:  RR ltd Co. [ Pon, 06.06.2011, 19:58 ]
Temat postu:  Re: LuAZ 969/1302

Ja widziałem raz - na jakiejś wystawie, może na Moto Weteran Bazar :D

Autor:  kulikowski [ Pon, 06.06.2011, 20:18 ]
Temat postu:  Re: LuAZ 969/1302

Widziałem na żywo jakieś kilka-kilkanaście razy, głównie na pocżatku lat 90-tych.

Strona 1 z 2 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/