Obecny czas: Sob, 24.06.2017, 20:09




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 26 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Reklama 

LuAZ 969/1302 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Postów: 663
Miejscowość: Szczecin
Post LuAZ 969/1302
Samochodzik produkowany na Ukrainie do dziś z dołączanym napędem na tylne koła. Daję tu jak coś można przenieść.

Image
Image
Image
Image
:lol: :lol: :lol:

_________________
o gustach się nie dyskutuje... i bardzo dobrze, bo ja czasami mam spaczony gust :wink:


Pon, 06.11.2006, 13:27
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 22086
Miejscowość: Stavanger. Norway
Post 
No nie mówcie że to seryjniak bo sie załamię :?

_________________
Follow me -> https://www.facebook.com/piotrekvilk


Pon, 06.11.2006, 13:43
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 663
Miejscowość: Szczecin
Post 
Jest jeszcze w sprzedaży w jednej z podpoznańskich firm więc musi być produkowany dlatego tu go dałem

_________________
o gustach się nie dyskutuje... i bardzo dobrze, bo ja czasami mam spaczony gust :wink:


Pon, 06.11.2006, 13:53
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 5363
Miejscowość: Zagłębie Dąbrowskie
Samochód: Bravo T-Jet
Post 
Wyglada śmiesznie i baaardzo staro.
Ostatnia fotka rzÄ…dzi :D

_________________
Alfa Romeo
Fabricca Italiana Automobili Torino

Fan włoskich samochodów od zawsze na zawsze


Pon, 06.11.2006, 14:20
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20703
Miejscowość: Zgierz / Warszawa
Samochód: Pininfarina 199
Post 
Chodziła za mną galeria tego samochodu, bo gdzieś widziałem zdjęcie tego wozu jako amfibii. Jednakże, nie jestem przekonany, czy jeszcze go produkują, bo bazował na widlastych Zaporożcach (brak już podzespołów), a na oficjalnej stronie LuAZa nie ma ani słowa o tym wozie... Zabawnie wygląda to zdjęcie z komandosem w cichobiegach na masce :lol: :lol: :lol: jaki wóz, taki komandos :D

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || HumorBlog.pl || Zgierskie Newsy || Mój Instagram || Najlepszy hosting


Pon, 06.11.2006, 14:41
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 24582
Post 
Image

Jak by na świni siedział :lol:

_________________
|| pajacyk.plpolskieserce.pl || Kliknij raz dziennie. Codziennie.


Pon, 06.11.2006, 15:24
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 488
Miejscowość: yście wzieli ta kabina
Post 
Ice napisał(a):
Jak by na świni siedział


hehe to terrorysta jedzie na Ĺ‚owy :lol: brzydki jest ale w terenĂłwkach wyglÄ…d sie nie liczy, jak go tak dlugo produkuja to pewnie sie dobrze sprawdza w terenie;

_________________
Don't drink and drive, smoke and fly...


Pon, 06.11.2006, 15:36
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 1424
Miejscowość: Wrocław
Samochód: Smutna Jazda
Post 
Cool jest :>
Gdzieś tam, daleko, poza cywilizacją na pewno się sprawdzi. Superhipernowoczesna G-klasa, czy inne Discovery pozbawione fachowego serwisu nie miałyby z nim szans na dłuższą metę :>


Pon, 06.11.2006, 21:40
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 883
Miejscowość: Ruda Śląska / Berlin
Samochód: Peugeot 206
Post 
Cytuj:
Jak by na świni siedział Laughing


No fest mnie smjanie wzielo jak zobaczylem tego zołnierza :lol:

_________________
Alles Ist Die Sekte


Wto, 07.11.2006, 9:53
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 579
Samochód: Fiat Bravo 1.8 GT
Post 
Ice napisał(a):


Jak by na świni siedział


:lol: :lol: Ale to sciema jest bo kolo przebral sie za zlonierza ale zapomnial zmienic buty :lol: Chyba ze terrorysci chodza wlasnie w takich baletkach :lol:


Wto, 07.11.2006, 16:13
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 22086
Miejscowość: Stavanger. Norway
Post 
Cytuj:
Jak by na świni siedział :lol:


Jebłem :lol:

_________________
Follow me -> https://www.facebook.com/piotrekvilk


Wto, 07.11.2006, 21:17
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 5822
Miejscowość: Warszawa
Post Re: 1967-2001 ZAZ/LuAZ 969/1302
produkcja auta zakończyła się w 2001 r., temat do przeniesienia do Wycofanych z produkcji lub Oldtimerów i youngtimerów.

1967-1975: ZAZ 969
Image
(C) Szatan.de
Image
Image
Image
(C) Flickr.com
Image
(C) Road-crimea.narod.ru

1975-1990: LuAZ 969
Image
Image
(C) Wikipedia
Image
(C) Luaz-photo.narod.ru
Image
Image
Image
Image
Image
(C) Flickr.com
Image
(C) Histomobile.com
Image
Image
(C) Luaz.mindenkilapja.hu

1990-2001: LuAZ 1302
Image
(C) Forum-auto.com
Image
(C) Autosoviet.altervista.org

FILMY:
http://www.youtube.com/watch?v=AEOfleH6VnY
http://www.youtube.com/watch?v=eSFqO-8fTTE
(C) Youtube.com
Cytuj:
ŁuAZ (ukr. ЛуАЗ, Луцький автомобільний завод, Łućkyj Awtomobilnyj Zawod) to fabryka zajmująca się produkcją małolitrażowych pojazdów terenowych. Zakłady zostały założone w 1967 w Łucku na Ukrainie.

Głównym modelem produkowanym przez zakłady ŁuAZ był ŁuAZ 969-M. Pierwsza wersja tego pojazdu, 969-A, produkowana była w zakładach ZAZ. Jednak kilka lat później zakłady ZAZ przeniosły produkcję tych małych jeepów właśnie do Łucka. Silnik modelu 969-A pochodził z samochodu ZAZ 965, miał 900 cm³ pojemności i tylko 30 KM mocy, jednakże w odróżnieniu od ZAZ-a 965 silnik mieścił się z przodu, wzdłużnie do osi pojazdu i sprzężony był z czterostopniową, manualną skrzynią biegów wraz z reduktorem. Na bazie tego modelu powstało kilka wersji, zaś najbardziej interesującą z nich jest ŁuAZ 967 - amfibia przeznaczona głównie dla radzieckiego wojska.

W 1979 zaprzestano produkcji modelu 969-A i zastąpiono go modelem 969-M "Volin". Odróżniał się on od poprzednika zmienionym pasem przednim i silnikiem o pojemności 1200 cm³, o mocy maksymalnej zwiększonej o 4 KM, do 34 KM. Model ten był sprowadzany w latach 80. do Włoch przez przedsiębiorstwo Martorelli. W wersji eksportowej zastosowano silnik o pojemności 1100 cm³ pochodzący od Forda Fiesty.

Na początku lat 90. XX w. silnik "Volina" zastąpiono nowym silnikiem produkcji ZAZ o pojemności 1100 cm³ i mocy 53 KM, który także stosowany jest w samochodach Tavria. Zmieniono też nazwę modelu z 969-M na 1302. ŁuAZ 1302 w warunkach drogowych nie radzi sobie najlepiej (o czym świadczyć może choćby prędkość maksymalna wynosząca 100 km/h), ale w terenie jest niemal nie do pobicia. Świadczyć o tym może fakt, iż 1302 ma prześwit równy 28 cm i może pokonywać nachylenia nawet do 90%[potrzebne źródło]. Na bazie osobowego modelu 1302 powstał w 1991 także pick-up - ŁuAZ 13021.

W 1989 powstał prototyp - ŁuAZ Proto z silnikiem pochodzącym z modelu 1302 i plastikowym nadwoziem. Powstał on w studiu projektowym w Leningradzie. Nigdy nie wszedł do produkcji.

Na bazie modelu 1302 powstały modele 1302 Foros wyposażony w silnik produkcji Lombardini o mocy 36 KM oraz amfibia ŁuAZ 1901 Geolog, wyposażona w dieselowski silnik produkcji Lombardini, który napędzał wszystkie trzy osie.

W 1994 zaprezentowano nowy model - ŁuAZ 1301. Samochód ten posiadał zupełnie nowe nadwozie, jednak baza techniczna pozostała ta sama. W 2002 roku przedstawiono zmodernizowany prototyp tego modelu, jednak z powodu braku pieniędzy, przestarzałej konstrukcji oraz przewidywanego niskiego popytu na ten model nie zdecydowano się wprowadzić go do produkcji. Prototyp ten zaprojektowany został bezpośrednio w zakładach w Łucku i w zasadzie niewiele różnił się od ŁuAZa Proto zaprojektowanego w 1989. Silnik o pojemności 1200 cm³ pochodzi z samochodu Tavria.

Obecnie w Łuckim zakładzie produkowane/montowane są samochody Łada, Kia i Hyundai z produkcji aut swojej konstrukcji zrezygnowano.

Dane techniczne
Silnik: V4, chłodzony powietrzem (969A i 969M) później rzędowy, 4-cylindrowy, chłodzony cieczą, umieszczony z przodu
Pojemność skokowa: 887 ccm (969A) później 1,2 l (969M) później 1117 ccm (1302)
Stopień sprężania: 6,5:1 (969A)
Moc maksymalna: 30 KM przy 4200 obr/min później 34 KM później 53 KM
Maksymalny moment obrotowy: 83 Nm przy 2700 obr/min (1302)
Napęd: przedni/4×4
Ogumienie: 165/75-13
Długość: 3270 mm
Szerokość: 1560 mm
Wysokość: 1770 mm
Rozstaw osi: 1800 mm
Rozstaw kół przednich: 1325 mm
Rozstaw kół tylnych: 1325 mm
Prześwit: 280 mm
Masa własna: 880 kg
Prędkość maksymalna: 75 km/h później 95 km/h później 90 km/h
Zdolność pokonywania wzniesień: 90 %
Zużycie paliwa: 9,0 l/100 km później 7,5 l/100 km później 7,7 l/100 km


(C) Szatan.de
Flickr.com
Road-crimea.narod.ru
Wikipedia
Luaz-photo.narod.ru
Histomobile.com
Luaz.mindenkilapja.hu
Forum-auto.com
Autosoviet.altervista.org
Youtube.com


Nie, 05.06.2011, 19:08
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 2188
Post Re: LuAZ 969/1302
co ciekawe w latach 1994-1996 auto było montowane na licencji w Polsce i nosiło nazwę Wilk. Sprzedawano je podobno w salonach FSO.
Image
Image


Pon, 06.06.2011, 13:21
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20703
Miejscowość: Zgierz / Warszawa
Samochód: Pininfarina 199
Post Re: LuAZ 969/1302
Ten wygląda bardzo złomnikowo
Image

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || HumorBlog.pl || Zgierskie Newsy || Mój Instagram || Najlepszy hosting


Pon, 06.06.2011, 13:32
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 5822
Miejscowość: Warszawa
Post Re: LuAZ 969/1302
Le Cobusier napisał(a):
co ciekawe w latach 1994-1996 auto było montowane na licencji w Polsce i nosiło nazwę Wilk. Sprzedawano je podobno w salonach FSO.

Dokładniej - samochód był montowany w Polsce w połowie lat 90-tych i sprzedawany przez Damis w cenie 6000 PLN (dla porównania Polski FIAT 126p w tym czasie kosztował ok. 10 000 PLN, Polonez w wersji podstawowej ok. 20 000 PLN).


Pon, 06.06.2011, 15:15
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20703
Miejscowość: Zgierz / Warszawa
Samochód: Pininfarina 199
Post Re: LuAZ 969/1302
Właśnie nie mogłem sobie przypomnieć nazwy tej firmy :mryellow:

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || HumorBlog.pl || Zgierskie Newsy || Mój Instagram || Najlepszy hosting


Pon, 06.06.2011, 15:16
Profil

Postów: 5
Post Re: LuAZ 969/1302
Wygląda staro, technika pewnie też przestarzała. A to, że jeszcze w produkcji zupełnie mnie dziwi. Bezpieczeństwo marne (na pewno), normy euro 5 (spalinowe). Ciekawe wogóle czy to auto ma Euro normę 1 :lol:


Pon, 06.06.2011, 15:53
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 44
Miejscowość: PLE/PL
Samochód: wóz ludowy
Post Re: LuAZ 969/1302
A teraz ręka do góry, kto widział takie coś na żywo? Ja widziałem - u kumpla w garażu :mryellow: . Niestety sprzedał na części. Trzeba przyznać, że auto wyglądało hmm... niecodziennie, żeby nie powiedzieć - komicznie :) Ale jest jedna cecha która go łączy z Ferrari - każdy się za nim ogląda! :lol:

_________________
"Лучше плохо ездить, чем хорошо ходить"....


Pon, 06.06.2011, 19:24
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20703
Miejscowość: Zgierz / Warszawa
Samochód: Pininfarina 199
Post Re: LuAZ 969/1302
Ja widziałem raz - na jakiejś wystawie, może na Moto Weteran Bazar :D

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || HumorBlog.pl || Zgierskie Newsy || Mój Instagram || Najlepszy hosting


Pon, 06.06.2011, 19:58
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 5822
Miejscowość: Warszawa
Post Re: LuAZ 969/1302
Widziałem na żywo jakieś kilka-kilkanaście razy, głównie na pocżatku lat 90-tych.


Pon, 06.06.2011, 20:18
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  

Reklama 

Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 26 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  


Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2015 Tomasz Malatyński






Tylna belka - Peugeot CitroenSzyby samochodoweCiężarówkiForum motoryzacyjne autoGALERIA.plogłoszeniaSklep z częściami - MotoCentrum.plNova Auto Serwiseuromaster-makowski.plklimatyzacja daikin • Tworzenie stron internetowych: wedzinski.com