Wszelkie samochody, których produkcja już się zakończyła, a swoją popularnością bądź wiekiem, nie podchodzą pod Young & Oldtimery
Wyślij odpowiedź

Pontiac Trans Sport

Pią, 06.08.2004, 21:48

Image Image Image Image
Image Image Image Image
Image Image Image Image

(c) pontiac-transsport.de

Jak byłem mały, to uważałem to auto za kosmiczne i niesamowicie nowoczesne :) teraz żadko je widuje

Pią, 06.08.2004, 21:53

ja też tym bardziej że na obrazkach gumy turbo był!!!!
u mnie w mieście jeździ taki.Teraz to mi sie on nie podoba

Pią, 06.08.2004, 22:04

Czasami go widuje ;) nie jest taki zły ;)

Sob, 07.08.2004, 10:34

Mi się kiedyś podobał, teraz mniej ...

Nie, 08.08.2004, 9:03

znajomy ma takiego bialego, strszbie wygodny, ale stylistyka juz traci myszka... :roll:

Nie, 08.08.2004, 22:46

Przyjemny van.

Nie, 08.08.2004, 22:47

to nie van to coupe

Nie, 08.08.2004, 22:50

Nie... to SIGNUM ! :lol: :lol: :lol: :lol:

Nie, 08.08.2004, 22:52

a co to jest

Nie, 08.08.2004, 22:52

to takie kombi opla ktore nie jest kombi ale to kombi bo nie jest kombi bedac kombi :lol: :lol: :lol: :lol:

Pon, 09.08.2004, 8:00

Jedynie ta generacja fajna, mimo, ĹĽe plastikowa. Kolejne wersje to kiszka.

Pon, 09.08.2004, 9:04

mimo wszytsko opatrziny jest :|

Pon, 09.08.2004, 9:34

Co jak co ale juĹĽ wyglÄ…da na starego ;)

Re: Pontiac Trans Sport

Pon, 21.02.2022, 5:38

1989-1996 Pontiac Trans Sport I

Image Wikimedia.org
Image
Image
Image Moto.pl
Image AutoData1.com
Image Autocentrum.pl
Image Picclickimg.com

FILM:
Image MotorWeek at Youtube.com

Wikipedia napisał(a):Pontiac Trans Sport I został zaprezentowany po raz pierwszy w 1989 roku.

W 1986 roku zaprezentowano prototyp Pontiac Trans Sport Concept, który wyróżniał się futurystyczną koncepcją zarówno pod kątem stylistyki, jak i rozwiązań technicznych – jednobryłowe nadwozie z wydłużonym przodem i dużą przednią szybą, szklany dach, otwierane do góry drzwi boczne czy deska rozdzielcza z wyświetlaczami HUD i CRT.

W 1989 roku General Motors zaprezentowało seryjny model nawiązujący do przedstawionego 3 lata wcześniej prototypu Trans Sport Concept. Samochód przeszedł szereg modyfikacji, zachowując futurystyczną stylistykę i awangardową, jednobryłową sylwetkę nadwozia. Równocześnie z Pontiakiem Trans Sport pierwszej generacji, zadebiutowały bliźniacze modele Chevrolet Lumina APV i Oldsmobile Silhouette. W stosunku do nich, Trans Sport pozycjonowany był jako model pośredni.

Trans Sport I powstał na platformie U-body. Nadwozie miało w szczególny sposób zapewniać zabezpieczenia przed korozją dzięki użyciu laminatu i włókna szklanego. W trakcie produkcji w wyposażeniu standardowym pojawiały się kolejne rozwiązania zwiększające poziom bezpieczeństwa, takie jak poduszki powietrzne, samopoziomujące tylne zawieszenie, wbudowane foteliki dziecięce, zdalnie sterowane elektrycznie napędzane drzwi przesuwne czy system kontroli trakcji.

Lifting
Pontiac Trans Sport I nie zyskał popularności, jakiej oczekiwało General Motors. Aby zwiększyć sprzedaż samochodu, w 1993 roku podjęto decyzję o gruntownej modernizacji, w ramach której przeprojektowano najbardziej kontrowersyjną część nadwozia – długi, szpiczasty przód. Samochód zyskał zupełnie nowy, zaokrąglony pas przedni z charakterystyczną, dwuczęściową atrapą chłodnicy w zderzaku i wyżej osadzonymi reflektorami. Ponadto, zmieniono też wygląd kokpitu, rozbudowano listę wyposażenia, a także zastąpiono 3,1-litrowy silnik o mocy 120 KM z 3-biegową skrzynią automatyczną na 170-konne silniki 3.4 i 3.8 z bardziej ekonomicznymi przekładniami 4-biegowymi.

Europa
W 1990 roku Pontiac Trans Sport I został wprowadzony do sprzedaży także na rynku europejskim, na którego potrzeby został wcześniej dostosowany pod kątem np. miejsc na szersze tablice rejestracyjne, oświetlenia i norm emisji spalin jednostek napędowych. Samochód oferowano głównie w krajach Europy Zachodniej, jak m.in. Belgia, Francja, Holandia, Niemcy czy Szwajcaria, a sprzedaż odbywała się za pomocą punktów dealerskich Opla.

Silniki
L4 2.3l LD2
V6 3.1l LG2
V6 3.4l LA1
V6 3.8l L27

Dane techniczne
Producent: Pontiac, Nowy Jork, Stany Zjednoczone
Okres produkcji: 1989 – 1996
Poprzednik: Pontiac Safari
Następca: Pontiac Trans Sport II
Nadwozie: 4-drzwiowy minivan
Skrzynia biegów: 3-biegowa automatyczna
4-biegowa automatyczna
Układ napędowy: silnik umieszczony z przodu pojazdu, napędza koła przednie
Długość: 4945 mm (1990-1993)
4940 mm (1993-1996)
Szerokość: 1895 mm
Wysokość 1650 mm (1990-1993)
1669 mm (1993-1996)
Rozstaw osi: 2789 mm
Masa własna: 1630–1770 kg
Liczba miejsc: 7


(C) Wikimedia.org
Moto.pl
AutoData1.com
Autocentrum.pl
MotorWeek at Youtube.com
Wyślij odpowiedź