|
|
Obecny czas: Czw, 02.05.2024, 21:13
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Poprostu Saab, bez zadnych abstrakcji.
Mi siÄ™ nawet podoba
|
Wto, 10.08.2004, 21:32 |
|
|
HARNAŚ
Postów: 1683 Miejscowość: Kalisz
Samochód: A8 D2
|
Ahhhhhhh.Wspaniał jest,bardzo mi sie podoba zwłaszcza jego kształty
|
Wto, 09.11.2004, 15:41 |
|
|
Seth
Postów: 9968 Miejscowość: z krainy wiecznego zachodu słońca
|
świetny jest, chyba sobie zaraz zmienie w liście 15 samochodów naj..... zupełnie o nim zapomniałem
_________________ Moderator nie obraza innych - moderator dobitnie zwraca uwage I zaprawdę powiadam wam, sama znajomość z OBRem nie powoduje, że jesteście szybsi od włoskich hatchy FWD - bo nie jesteście
|
Wto, 09.11.2004, 19:10 |
|
|
Reanimator
|
Seth napisał(a): Ĺ›wietny jest, chyba sobie zaraz zmienie w liĹ›cie 15 samochodĂłw naj..... zupeĹ‚nie o nim zapomniaĹ‚em
mówiłem pomyśleć
|
Wto, 09.11.2004, 19:18 |
|
|
Radson
Postów: 209 Miejscowość: Kalifornia
|
SAAB
Saab z przed ery koncernu General Motors
Saaby były wtedy lepsze ni ż teraz
|
Nie, 04.02.2007, 16:52 |
|
|
james_gastovski
Postów: 1354
|
Chyba mĂłj ulubiony Saab (no, moĹĽe poza Sonett II i III).
_________________ Moja prospektów kolekcja niewielka
|
Nie, 04.02.2007, 18:22 |
|
|
kulikowski
Postów: 7505 Miejscowość: Warszawa
|
Re: Saab 900
ad. 1978-1993 pierwsza generacja Wikimedia.org Motofakty.pl Autokult.pl Autofakty.pl Autocentrum.pl The-blueprints.com Saabism.blogspot.com Veikl.com FILM: TheCarArchives at Youtube.com Wikipedia napisał(a): Saab 900 I został po raz pierwszy zaprezentowany w 1978 roku.
Konstrukcyjnie samochód bazował na modelu 99. Początkowo do produkcji wprowadzono dwu i czterodrzwiowego sedana oraz trzy i pięciodrzwiowego hatchbacka. W 1981 roku zbudowano najprawdopodobniej w dwóch egzemplarzach prototyp wersji kombi pod nazwą 900 Safari Wagon. Podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie w 1984 roku zaprezentowano prototyp Saaba 900 Turbo 16V w wersji cabrio, którą do produkcji wprowadzono w 1986 roku. Samochód napędzał 2-litrowy turbodoładowany silnik o mocy 175 KM. Pierwsza seria trafiła na rynek amerykański[3].
W 1980 roku model wyposażono w kontroler doładowania APC (funkcja regulacji turbosprężarki pozwalająca na używanie niskooktanowej benzyny).
Na początku 1985 roku Rolf Nilsson zwrócił się do wytwórni pojazdów niestandardowych w Nyköping z prośbą stworzenia specjalnie dla Niego na bazie modelu cabrio wersji targa. Pojazd otrzymał składany, miękki dach. Poza zmienionym nadwoziem pojazd był całkowicie seryjny.
Rok 1986 to wprowadzenie i modernizacja modelu Turbo z intercoolerem, którego brakowało w wersji 145 KM produkowanej od 1979 do 1985 roku. W 1987 roku auto przeszło face lifting. Zmieniono m.in. przednie reflektory oraz atrapę chłodnicy i zderzaki.
Na początku 1990 roku zaprezentowano wersję z silnikiem o niskim stopniu doładowania i mocy 145 KM popularnie zwaną LPT (Low Pressure Turbo – Niskie Ciśnienie Turbo). Model LPT stanowił bezpośrednią alternatywę dla produkowanego między 1985 a 1993 rokiem mocnego 16-zaworowego silnika 2 litrowego turbo o mocy 175 KM. Wzrost mocy był niewielki jednak wystarczający poziom doładowania, stał się znacznie bardziej widoczne na wyższych poziomach. Odbiło się to na zużyciu paliwa, które było o 8% niższe niż w wersjach FPT (Full Pressure Turbo – Pełne Ciśnienie Turbo). W 1991 roku zastosowano dodatkowo 16 zaworowy silnik wolnossący o pojemności 2119 cm³ o mocy 141 KM. Kolektor dolotowy został powiększony i przebudowany do lepszego i większego przepływu, zmieniono także w nim kolektor ssący i głowicę. Saaby 900 wyposażane były w silniki turbodoładowane o mocach od 145 KM we wcześniejszych wersjach do 185 KM bez katalizatora w mocnych, rzadkich i limitowanych wersjach Carlsson.
Samochód w Polsce jest znany również pod przydomkiem krokodyl. Saab 900 był pierwszym seryjnie produkowanym w Europie pojazdem z benzynowym silnikiem turbodoładowanym. Wyprodukowano 908 817 egzemplarzy.
Wersje wyposażeniowe Samochody wyposażane były m.in. w system ABS, szyberdach, podgrzewane przednie fotele oraz klimatyzację i skórzaną tapicerkę[8], centralny zamek oraz blokadę skrzyni biegów.
Wersje Turbo i Aero Pierwsze wersje turbo pojawiły się wraz z zaprezentowaniem następcy modelu 99. Modele 900 z motorem turbo zaczęto wytwarzać pod koniec 1979 roku. Gdy zaprezentowano pierwsze modele były one jednymi z najszybszych samochodów na rynku. Deklasowały takie pojazdy jak BMW serii 5, który był wzorem prowadzenia i osiągów. Spotkały się z entuzjastycznym przyjęciem wśród fanów marki i nie tylko.
Szczególnie w Stanach Zjednoczonych auta osiągały duży sukces za sprawą ciekawej stylistyki, bardzo mocnej budowy, dynamicznych silników i względnej ekonomice. Wraz z upływającym latami dobyło wersji silnikowych różniących się mocą oraz innymi modernizacjami, np. zwiększaniem ciśnienia. W połowie lat 80. Saab zaprezentował wersję 16 zaworową (kod silnika B202). Z turbosprężarką i intercoolerem mogła ona wytwarzać 175 KM bez katalizatora. W silnik ten wyposażano szczególnie wersji Turbo 16. W wersjach z katalizatorem moc wahała się od 160 do 163 KM. Specjalna wersja Turbo 16 Aero oznaczana SPG od nazwy (Special Performance Group – Specjalna Grupa Dokonaniowa) oferowana była na rynki Ameryki Północnej takie jak USA i Kanada. Posiadała ona specjalny body kit pozwalający autu osiągnąć prędkość 210 km/h, podczas gdy zwykłe wersje Turbo osiągały 200 km/h. Wersja ta posiadała inny grill i sportową trójramienną kierownicę.
900 CD Wersja specjalna przedłużona o 20 cm, wytwarzana jedynie w fabryce Valmet Automotive w Finlandii. Między 1979 i 1982 rokiem 900 CD były w wersji hatchback, później jako sedan.
900 Carlsson Wersja specjalna na rynek wewnętrzny Wielkiej Brytanii zaprezentowana w 1989 roku w hołdzie szwedzkiemu kierowcy wyścigowemu Erikowi Carlssonowi. Auto zaprezentowano rok po premierze większego modelu 9000 Carlsson w wersji CC (hatchback). 900-tka była dostępna tylko w wersji, gdzie kierownica znajdowała się po prawej stronie pojazdu. Auto wyprodukowano w 600 egzemplarzach. Charakteryzowały się one wzmocnionym silnikiem, tzw. „czerwona skrzynka” w Saabach oznaczała przyrost mocy o ok. 10 KM (ang. APC red box). Ponadto występowały tylko 3 kolory nadwozia do wyboru, czarny, biały i czerwony. Wszystkie modele 900 Carlsson dostępne były wyłącznie jako 3-drzwiowe hatchbacki, miały pomalowane całe nadwozie na jeden z 3 kolorów włącznie (co jest unikatowe w modelu 900) ze zderzakami, posiadały (AirFlow body kit), który znacznie podnosił aerodynamikę i były zaopatrzone w podwójną chromowaną końcówkę układu wydechowego. Sercem tego modelu tak jak w modelach Turbo i Aero był doładowany 2 litrowy silnik o mocy 185 KM bez katalizatora. 900 z serii Carlsson były wyposażone seryjnie w elektrycznie sterowany szyberdach, elektrycznie sterowane siedzenie dla kierowcy i manualną klimatyzację, podczas gdy w wersjach Turbo / Aero za te dodatki trzeba było dopłacać.
Inne wersje GLE GLi Gold Tjugofem C Special Performance Group (SPG) – wersja limitowana powstała w liczbie 254 egzemplarzy w 1991 roku S EP CD Springtime in Sweden (SIS) Enduro Lux SE 1993 & 1994 Commemorative Edition Ruby Swedish Special Edition Yacht Club – wersja limitowana powstała w liczbie 70 egzemplarzy zaprezentowana w marcu 1989 roku. Red Arrow – wersja limitowana powstała w liczbie 150 egzemplarzy przeznaczona na rynek holenderski Silver Arrow – wersja limitowana Jubilee - wersja limitowana wydana na 50 lecie marki Saab w liczbie 200 sztuk.
Dane techniczne Producent: Saab Projektant: Björn Envall Tom Tjaarda (Saab 900 sedan) Zaprezentowany: 1978 Okres produkcji: 1978 – 1993 Miejsce produkcji: Trollhättan, Szwecja Arlöv, Szwecja Uusikaupunki, Finlandia Poprzednik: Saab 99 Następca: Saab 900 II Segment D Typy nadwozia 2 i 4-drzwiowy sedan 2-drzwiowy kabriolet 3 i 5-drzwiowy liftback Skrzynia biegów 4 i 5-biegowa manualna 3-biegowa automatyczna Napęd przedni Długość 4685 mm 4680 mm (sedan, cabrio) Szerokość: 1690 mm 1695 mm (hatchback, cabrio) Wysokość: 1425 mm 1405 mm (hatchback) 1400 mm (cabrio) Rozstaw osi: 2517 mm Masa własna: 1171–1320 kg Pojemność zbiornika paliwa: 63–68 L Liczba miejsc: 4–5 Bagażnik: 602 (hatchback) 607 L (sedan) 374 L (kabriolet)
(C) Wikimedia.org Motofakty.pl Autokult.pl Autofakty.pl Autocentrum.pl The-blueprints.com Saabism.blogspot.com Veikl.com TheCarArchives at Youtube.com
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Czw, 03.03.2022, 8:18 |
|
|
Kto jest online |
Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
|
| |