Obecny czas: Czw, 02.05.2024, 21:13




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 27 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2
Saab 900 
Autor Wiadomość
Post 
Poprostu Saab, bez zadnych abstrakcji.
Mi siÄ™ nawet podoba :lol:


Wto, 10.08.2004, 21:32
Awatar użytkownika

Postów: 1683
Miejscowość: Kalisz
Samochód: A8 D2
Post 
Ahhhhhhh.Wspaniał jest,bardzo mi sie podoba zwłaszcza jego kształty :D


Wto, 09.11.2004, 15:41
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 9968
Miejscowość: z krainy wiecznego zachodu słońca
Post 
świetny jest, chyba sobie zaraz zmienie w liście 15 samochodów naj..... zupełnie o nim zapomniałem

_________________
Moderator nie obraza innych - moderator dobitnie zwraca uwage
I zaprawdę powiadam wam, sama znajomość z OBRem nie powoduje, że jesteście szybsi od włoskich hatchy FWD - bo nie jesteście


Wto, 09.11.2004, 19:10
Profil
Post 
Seth napisał(a):
świetny jest, chyba sobie zaraz zmienie w liście 15 samochodów naj..... zupełnie o nim zapomniałem


mówiłem pomyśleć :twisted:


Wto, 09.11.2004, 19:18
Awatar użytkownika

Postów: 209
Miejscowość: Kalifornia
Post SAAB
Saab z przed ery koncernu General Motors
Saaby były wtedy lepsze ni ż teraz


Nie, 04.02.2007, 16:52
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 1354
Post 
Chyba mĂłj ulubiony Saab (no, moĹĽe poza Sonett II i III).

_________________
Moja prospektów kolekcja niewielka


Nie, 04.02.2007, 18:22
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7505
Miejscowość: Warszawa
Post Re: Saab 900
ad. 1978-1993 pierwsza generacja
Image
Image
Image Wikimedia.org
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image Motofakty.pl
Image Autokult.pl
Image Autofakty.pl
Image Autocentrum.pl
Image The-blueprints.com
Image Saabism.blogspot.com
Image Veikl.com

FILM:
Image TheCarArchives at Youtube.com

Wikipedia napisał(a):
Saab 900 I został po raz pierwszy zaprezentowany w 1978 roku.

Konstrukcyjnie samochód bazował na modelu 99. Początkowo do produkcji wprowadzono dwu i czterodrzwiowego sedana oraz trzy i pięciodrzwiowego hatchbacka. W 1981 roku zbudowano najprawdopodobniej w dwóch egzemplarzach prototyp wersji kombi pod nazwą 900 Safari Wagon. Podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie w 1984 roku zaprezentowano prototyp Saaba 900 Turbo 16V w wersji cabrio, którą do produkcji wprowadzono w 1986 roku. Samochód napędzał 2-litrowy turbodoładowany silnik o mocy 175 KM. Pierwsza seria trafiła na rynek amerykański[3].

W 1980 roku model wyposażono w kontroler doładowania APC (funkcja regulacji turbosprężarki pozwalająca na używanie niskooktanowej benzyny).

Na początku 1985 roku Rolf Nilsson zwrócił się do wytwórni pojazdów niestandardowych w Nyköping z prośbą stworzenia specjalnie dla Niego na bazie modelu cabrio wersji targa. Pojazd otrzymał składany, miękki dach. Poza zmienionym nadwoziem pojazd był całkowicie seryjny.

Rok 1986 to wprowadzenie i modernizacja modelu Turbo z intercoolerem, którego brakowało w wersji 145 KM produkowanej od 1979 do 1985 roku. W 1987 roku auto przeszło face lifting. Zmieniono m.in. przednie reflektory oraz atrapę chłodnicy i zderzaki.

Na początku 1990 roku zaprezentowano wersję z silnikiem o niskim stopniu doładowania i mocy 145 KM popularnie zwaną LPT (Low Pressure Turbo – Niskie Ciśnienie Turbo). Model LPT stanowił bezpośrednią alternatywę dla produkowanego między 1985 a 1993 rokiem mocnego 16-zaworowego silnika 2 litrowego turbo o mocy 175 KM. Wzrost mocy był niewielki jednak wystarczający poziom doładowania, stał się znacznie bardziej widoczne na wyższych poziomach. Odbiło się to na zużyciu paliwa, które było o 8% niższe niż w wersjach FPT (Full Pressure Turbo – Pełne Ciśnienie Turbo). W 1991 roku zastosowano dodatkowo 16 zaworowy silnik wolnossący o pojemności 2119 cm³ o mocy 141 KM. Kolektor dolotowy został powiększony i przebudowany do lepszego i większego przepływu, zmieniono także w nim kolektor ssący i głowicę. Saaby 900 wyposażane były w silniki turbodoładowane o mocach od 145 KM we wcześniejszych wersjach do 185 KM bez katalizatora w mocnych, rzadkich i limitowanych wersjach Carlsson.

Samochód w Polsce jest znany również pod przydomkiem krokodyl. Saab 900 był pierwszym seryjnie produkowanym w Europie pojazdem z benzynowym silnikiem turbodoładowanym. Wyprodukowano 908 817 egzemplarzy.

Wersje wyposażeniowe
Samochody wyposażane były m.in. w system ABS, szyberdach, podgrzewane przednie fotele oraz klimatyzację i skórzaną tapicerkę[8], centralny zamek oraz blokadę skrzyni biegów.

Wersje Turbo i Aero
Pierwsze wersje turbo pojawiły się wraz z zaprezentowaniem następcy modelu 99. Modele 900 z motorem turbo zaczęto wytwarzać pod koniec 1979 roku. Gdy zaprezentowano pierwsze modele były one jednymi z najszybszych samochodów na rynku. Deklasowały takie pojazdy jak BMW serii 5, który był wzorem prowadzenia i osiągów. Spotkały się z entuzjastycznym przyjęciem wśród fanów marki i nie tylko.

Szczególnie w Stanach Zjednoczonych auta osiągały duży sukces za sprawą ciekawej stylistyki, bardzo mocnej budowy, dynamicznych silników i względnej ekonomice. Wraz z upływającym latami dobyło wersji silnikowych różniących się mocą oraz innymi modernizacjami, np. zwiększaniem ciśnienia. W połowie lat 80. Saab zaprezentował wersję 16 zaworową (kod silnika B202). Z turbosprężarką i intercoolerem mogła ona wytwarzać 175 KM bez katalizatora. W silnik ten wyposażano szczególnie wersji Turbo 16. W wersjach z katalizatorem moc wahała się od 160 do 163 KM. Specjalna wersja Turbo 16 Aero oznaczana SPG od nazwy (Special Performance Group – Specjalna Grupa Dokonaniowa) oferowana była na rynki Ameryki Północnej takie jak USA i Kanada. Posiadała ona specjalny body kit pozwalający autu osiągnąć prędkość 210 km/h, podczas gdy zwykłe wersje Turbo osiągały 200 km/h. Wersja ta posiadała inny grill i sportową trójramienną kierownicę.

900 CD
Wersja specjalna przedłużona o 20 cm, wytwarzana jedynie w fabryce Valmet Automotive w Finlandii. Między 1979 i 1982 rokiem 900 CD były w wersji hatchback, później jako sedan.

900 Carlsson
Wersja specjalna na rynek wewnętrzny Wielkiej Brytanii zaprezentowana w 1989 roku w hołdzie szwedzkiemu kierowcy wyścigowemu Erikowi Carlssonowi. Auto zaprezentowano rok po premierze większego modelu 9000 Carlsson w wersji CC (hatchback). 900-tka była dostępna tylko w wersji, gdzie kierownica znajdowała się po prawej stronie pojazdu. Auto wyprodukowano w 600 egzemplarzach. Charakteryzowały się one wzmocnionym silnikiem, tzw. „czerwona skrzynka” w Saabach oznaczała przyrost mocy o ok. 10 KM (ang. APC red box). Ponadto występowały tylko 3 kolory nadwozia do wyboru, czarny, biały i czerwony. Wszystkie modele 900 Carlsson dostępne były wyłącznie jako 3-drzwiowe hatchbacki, miały pomalowane całe nadwozie na jeden z 3 kolorów włącznie (co jest unikatowe w modelu 900) ze zderzakami, posiadały (AirFlow body kit), który znacznie podnosił aerodynamikę i były zaopatrzone w podwójną chromowaną końcówkę układu wydechowego. Sercem tego modelu tak jak w modelach Turbo i Aero był doładowany 2 litrowy silnik o mocy 185 KM bez katalizatora. 900 z serii Carlsson były wyposażone seryjnie w elektrycznie sterowany szyberdach, elektrycznie sterowane siedzenie dla kierowcy i manualną klimatyzację, podczas gdy w wersjach Turbo / Aero za te dodatki trzeba było dopłacać.

Inne wersje
GLE
GLi Gold
Tjugofem
C
Special Performance Group (SPG) – wersja limitowana powstała w liczbie 254 egzemplarzy w 1991 roku
S
EP
CD
Springtime in Sweden (SIS)
Enduro
Lux
SE
1993 & 1994 Commemorative Edition
Ruby
Swedish Special Edition
Yacht Club – wersja limitowana powstała w liczbie 70 egzemplarzy zaprezentowana w marcu 1989 roku.
Red Arrow – wersja limitowana powstała w liczbie 150 egzemplarzy przeznaczona na rynek holenderski
Silver Arrow – wersja limitowana
Jubilee - wersja limitowana wydana na 50 lecie marki Saab w liczbie 200 sztuk.

Dane techniczne
Producent: Saab
Projektant: Björn Envall
Tom Tjaarda (Saab 900 sedan)
Zaprezentowany: 1978
Okres produkcji: 1978 – 1993
Miejsce produkcji: Trollhättan, Szwecja
Arlöv, Szwecja
Uusikaupunki, Finlandia
Poprzednik: Saab 99
Następca: Saab 900 II
Segment D
Typy nadwozia 2 i 4-drzwiowy sedan
2-drzwiowy kabriolet
3 i 5-drzwiowy liftback
Skrzynia biegów 4 i 5-biegowa manualna
3-biegowa automatyczna
Napęd przedni
Długość 4685 mm
4680 mm (sedan, cabrio)
Szerokość: 1690 mm
1695 mm (hatchback, cabrio)
Wysokość: 1425 mm
1405 mm (hatchback)
1400 mm (cabrio)
Rozstaw osi: 2517 mm
Masa własna: 1171–1320 kg
Pojemność zbiornika paliwa: 63–68 L
Liczba miejsc: 4–5
Bagażnik: 602 (hatchback)
607 L (sedan)
374 L (kabriolet)

(C) Wikimedia.org
Motofakty.pl
Autokult.pl
Autofakty.pl
Autocentrum.pl
The-blueprints.com
Saabism.blogspot.com
Veikl.com
TheCarArchives at Youtube.com

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Czw, 03.03.2022, 8:18
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 27 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  


Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018