BMW E32 - W 1985 roku rozpoczęto produkcję BMW E32, drugiej generacji BMW serii 7, następcy BMW E23. Na rynek E32 weszło wyposażone w najnowocześniejsze technologie. Najlepiej wyposażone wersje posiadały telefon, fax, chłodziarkę do win, ogrzewane klamki, elektroniczny system kontroli trakcji i system wzmacniający docisk wycieraczek do szyby przedniej przy wyższych prędkościach, dwustrefową klimatyzację czy
elektrycznie ogrzewane i sterowane fotele tylne.
W Europie można było zamówić wersje bez skóry czy wielu innych dodatków, które w wersji na rynek amerykański były standardem.
Samochód także oferowano w wersji z powiększonym rozstawem osi o 10 cm (iL).
Paletę silnikową E32 stanowiły same silniki benzynowe o pojemnościach: 3.0 L (730i), 3,5 L (735i), 4.0 L (740i) i 5.0L (750i).
W 1992 roku tuner BMW - Alpina wprowadził na rynek model Alpina B11 będący odpowiednikiem BMW E32. Model ten otrzymał sportowo zestrojone zawieszenie, bodykit, aluminiowe felgi Alpina i sinik i pojemności 3,5 litra osiągający moc 254 KM. Alpina B11 rozpędza się do 245 km/h.
W 1993 roku na rynek wszedł BMW Alpina B11 4.0 z silnikiem o pojemności 3982 ccm i mocy 315 KM, który pozwalał B11 osiągać prędkość ponad 260 km/h, zaś pierwszą setkę osiągać w 7 sekund.
Topowym modelem Alpiny był wprowadzony na rynek model Alpina B12 5.0, która posiadała pięciolitrowy, dwunastocylindrowy silnik o mocy 350 KM, dzięki któremu samochód osiągał około 275 km/h.
Silnik 0-100 km/h Prędkość maks. Zużycie paliwa
730i 9,3 s 222 km/h 11,7 l/100km
735i 8,3 s 230 km/h 11,4 l/100km
740i 7,4 s 240 km/h 11,9 l/100km
750i 7,4 s 250 km/h 13,2 l/100km
B11 3,5 7,6 s 245 km/h 11,5 l/100km
B12 5.0 6,9 s 275 km/h 8,8-19,4 l/100km
* Rozstaw osi: 2833 (2947) mm
* Rozstaw kół przód/tył: 1530/1558 mm
* Ciężar własny: 1600-1860 kg
* DMC: 2130-2380 kg
* Pojemność bagażnika: 500 dm3
* Pojemność zbiornika paliwa: 90-102 l
źródła:
wikipedia.pl
garaget.org