Wszelkie samochody, których produkcja już się zakończyła, a swoją popularnością bądź wiekiem, nie podchodzą pod Young & Oldtimery
Wyślij odpowiedź

Rayton Fissore Magnum

Wto, 01.05.2007, 11:54

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

http://www.italcar.com.pl/
http://www.motorbase.com
http://www.leblogauto.com

Wto, 01.05.2007, 11:57

Takie jakby terenowe UNO. Bardzo mi się podoba :) Ciekawe jak prezentowałoby się na czarno :>

Wto, 01.05.2007, 20:02

Marka całkowicie mi nie znana. Mi troche prototyp tarpana... :? Uno po części-drzwi i tylna klapa

Śro, 02.05.2007, 11:33

Tezeus napisał(a):Marka caĹ‚kowicie mi nie znana. Mi troche prototyp tarpana... Uno po części-drzwi i tylna klapa

i kierownica a'la polonez :lol:

Śro, 09.05.2007, 10:30

Motoryzacyjne Archiwum X ... Czy wiadomo coś więcej o tej firmie i jej powiązaniach konstrukcyjnych :?:
Co wy bredzicie o Uno ? Ten wóz jest większy od większości terenówek :evil: :!:
Ten biały z bagażnikiem dachowym przypomina mi tajemniczego Citroena, o którym już pisałem.

Garstka danych technicznych (Katalog Samochody Terenowe Ĺšwiata 1993, Prego, Warszawa) :
Nadwozie: Kombi 5-drzwiowe
Liczba miejsc : 7
Napęd: 2+2 (dołączany których b.d.)
Silnik: rzędowy 4-cylindrowy, OHV, z zapłonem samoczynnym, ze sprężarką (turbodiesel - 2 wersje)
Pojemność skokowa: 2393 cm3 lub 2500 cm3
Moc maksymalna : 81 kW (110 KM) / 88 kW (120 KM) / 4200 obr/min.
Moment obrotowy : 235 Nm / 2400 obr/min
Średnica cylindra × skok tłoka : 92,0 × 90,0 / 92,0× 94,0 mm
Stopień sprężania : 22,0 / 22,1
Skrzynia przekładniowa : 5-biegowa
Przełożenie przekładni głównej : 4,44
Przełożenie reduktora : 2,74
Ogumienie : 235R15
Zawieszenie przednie : Wahacz poprzeczny ze sprężyną śrubową
Zawieszenie tylne : Sztywna oĹ› z resorem piĂłrowym
Rozstaw osi : 2700 mm
Rozstaw kół przednich / tylnych : 1720 / 1720 mm
Prześwit : 150 mm
Długość × szerokość × wysokość : 4570 × 2010 × 1840 mm
Masa własna : 2200 kg
Masa dopuszczalna : 2950 kg
Pojemność zbiornika paliwa : 80 dm3
Prędkość maksymalna : 150 / 160 km/h
Ĺšrednie zuĹĽycie paliwa : 12,3 / 12,6 dm3 / 100 km
Ostatnio edytowany przez kulikowski Pon, 14.05.2007, 22:56, edytowano w sumie 2 razy

Śro, 09.05.2007, 12:19

coś kiedyś o tym wozie słyszalem ale widze go po raz pierwszy :shock:

Śro, 09.05.2007, 13:23

Na zdjęciach na jakoś specjalnie duzego nie wygląda :/. Urodą nie grzeszy, podejrzewam, ze na ulicy nawet nie zwróciłbym na niego uwagi...

Śro, 09.05.2007, 15:11

kulikowski napisał(a):Co wy bredzicie o Uno

bo ma nieco podobne detale
kulikowski napisał(a):DĹ‚ugość Ă— szerokość Ă— wysokość : 4570 Ă— 2010 Ă— 1840 mm


kulikowski napisał(a):Ten wĂłz jest wiÄ™kszy od wiÄ™kszoĹ›ci terenĂłwek

Patrząc na długość, to jest zaledwie nieco dłuższy od Sierry mojej. A od większości terenówek, pomijając samuraia itp. jest krótszy. Na wysokość też nic nadzwyczajnego. Jedynie jest dość szeroki

Re: Rayton Fissore Magnum

Sob, 23.05.2009, 0:39

Dzisiaj widziałem ten wynalazek na Żurawiej w Wawie :shock: .
Zaparkowałem kawałek dalej i wróciłem, żeby się przyjrzeć bo sam swoim ślepiom nie wierzyłem. Faktycznie coś takiego jeździ po stolicy, ma ciemnozielony kolor i numery zaczynające się od WI. Nie miałem niestety nic czym mógłbym zrobić zdjęcie :/
Detale identyczne jak w Uno, klamki takie jak w Polonezie Caro. W środku tunel między fotelami prawi jak w Hummerze, zegary troch podobne do tych z Delty.
Jeśli ktoś wie coś więcej na temat tego wehikułu albo właściciela to niech podzieli się wiedzą :>

Re: Rayton Fissore Magnum

Sob, 23.05.2009, 19:22

z przodu pachnie trochÄ™ talbotem


http://cgi.ebay.pl/_W0QQitemZ160331474824

Image
Rayton-Fissore/Laforza 4×4: nonsensowno-bzdurny SUV z lat 80. produkcji włosko-amerykańskiej. Zaprezentowano go w roku 1984 jako Rayton-Fissore Magnum 4×4. W 1989 zmieniono nazwę na Laforza Magnum 4×4, a firma Rayton-Fissore przestała istnieć. Podwozia produkowano we Włoszech (Iveco), auta eksportowano też do USA. Początkowo miał porażające silniki 2.0 i 2.5 (Alfa Romeo) i koszmarnego diesla VM 2.4 TD. Ten najwyraźniej znajdował się pod maską auta które spotkałem – szczerze współczuję właścicielowi.

W 1991 zawieszono produkcjÄ™ auta, a w 1998 powrĂłcono do niej z lekkimi zmianami stylizacyjnymi. Wprowadzono teĹĽ sensowne silniki Forda: Modular, Windsor i Triton : (4.6 V8, 5.0 V8, 5.4 V8).

Gdzie to siÄ™ serwisuje? Tego nikt nie wie!

http://4wheels4life.wordpress.com

Re: Rayton Fissore Magnum

Sob, 23.05.2009, 21:09

Ten egzemplarz spotkałem :mryellow:

Re: Rayton Fissore Magnum

Sob, 23.05.2009, 23:48

Sorki, faktycznie, czytałem gdzieś, że Rayton Fissore stosował części karoseryjne FIAT-a. Wygląda na rozklepane detale Uno.

Re:

Pon, 25.05.2009, 9:01

kulikowski napisał(a):Motoryzacyjne Archiwum X ... Czy wiadomo coĹ› wiÄ™cej o tej firmie i jej powiÄ…zaniach konstrukcyjnych :?:
Co wy bredzicie o Uno ? Ten wóz jest większy od większości terenówek :evil: :!:


Mnie też skojarzyło się z przerośniętym Uno. Ale stylistycznie, a nie gabarytowo.

Dla zainteresowanych filmiki:

http://www.youtube.com/watch?v=2iCBr7Yk ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=A1quRaqa ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=mhGjTs8s ... re=related

Re: Rayton Fissore Magnum

Wto, 11.05.2021, 18:02

ad. 1988 Laforza 5 Litre [US]

Image Favcars.com
Image Ranwhenparked.net
Image Pinterest.com
Image Oldparkedcars.com
Image
Image En.Wheelsage.org

Film:
https://www.youtube.com/watch?v=T3vSKaRcPug Youtube.com


(C) Favcars.com
Ranwhenparked.net
Pinterest.com
Oldparkedcars.com
En.Wheelsage.org
Youtube.com
Wyślij odpowiedź