Obecny czas: Pią, 19.04.2024, 21:12




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 15 posty(ów) ] 
Mazda 323 f (1994-1998) 
Autor Wiadomość

Postów: 1621
Samochód: Leon I
Post Mazda 323 f (1994-1998)
Fotki:

Image
Image
Image
Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

Samochód pojawił się w 1994 roku w trzech rodzajach nadwozia. Nas interesuje dziś pięciodrzwiowa wersja hatchback o lekkim zacięciu sportowym :wink:
Mazda zapewnia osobom siedzącym z przodu dużo miejsca i wygodne podróżowanie. Z tyłu, co wynika z pochylenia dachu, jest już ciaśniej.Poszczególne detale we wnętrzu są dopracowane stylistycznie i dopasowane. Dzięki dobremu wyciszeniu, poziom hałasu w środku jest niski, to też mocna strona modelu.

Mazda jest samochodem z przednim napędem, prowadzi się poprawnie, jest zwrotna, ale nie należy aut do bardzo komfortowych. Zawieszenie ma stosunkowo sztywne, z przodu kolumny resorujące, z tyłu układ wielowahaczowy.

Silniki:

Silniki to mocna strona Mazdy 323. Mają wysoką kulturę pracy, są elastyczne, a przede wszystkim trwałe. W modelu występowały cztery silniki benzynowe i jeden turbodiesel. Fot. Wojciech Kołatek: Jednym z głównych atutów Mazdy 323 jest niska awaryjność. Najsłabszy 1,3 l/ 72 KM (czasami przez użytkowników określany jako 1.4) niespecjalnie nadaje się do auta; ma słabe osiągi i najlepiej sprawdza się w mieście. Przeniesiony został z poprzedniej generacji Mazdy i nie zdobył uznania wśród kierowców.

Podstawowa jednostka to silnik 1,5 l/ 88 KM. Jest ekonomiczny i pozwala na w miarÄ™ dynamicznÄ… jazdÄ™.

Jednak najlepszym silnikiem jest chyba 1,8 l/ 116 KM z odpowiednią proporcją mocy, dynamiką i elastycznością do wielkości zużycia paliwa. Najmocniejszą jednostką jest 2,0 l V6/140 KM spotykana jest jednak rzadziej. Podobnie trudno trafić na diesla, wziętego od Isuzu o pojemności 1,7 l. Auta z tym silnikiem odznaczają się dodatkowym wlotem powietrza na masce.

Exploatacja:

Użytkownicy modelu wyrażają się o nim bardzo dobrze. Lista usterek jest niewielka, o ile auto nie miało żadnej przygody drogowej. Bywają awarie elektryki, alternatora, nadmierna hałaśliwość układu wydechowego (brzęczenie osłon), zużywają się łączniki drążków stabilizacyjnych w zawieszeniu przednim i tylnym, bywają nieszczelności układu chłodzenia. Zastrzeżenia są także do słabego hamulca ręcznego. W samochodzie bezwypadkowym nie ma żadnych problemów z korozją.

Wady:

- mała przestrzeń z tyłu,
- przeciętny komfort resorowania,
- mały wybór części i wysokie ceny.

Zalety:

- solidne wykonanie,
- bezawaryjne silniki,
- dobre właściwości jezdne.

Dane techniczne wybranych silnikĂłw:

Silnik 1.5 :
Pojemność skokowa (cm³): 1489
Moc (KM/obr./min.): 88/5500
Prędkość maksymalna (km/h): 173
Przyspieszenie 0-100 km (s): 11,8
ZuĹĽycie paliwa: wg EU (l/100 km): 5,7/7,6/8,4
Zbiornik paliwa (l): 55
ObjÄ™tość bagaĹĽnika (dm³): 345

Silnik 1.8 :
Pojemność skokowa (cm³): 1840
Moc (KM/obr./min.): 116/6000
Prędkość maksymalna (km/h): 188
Przyspieszenie 0-100 km (s): 9,7
ZuĹĽycie paliwa: wg EU (l/100 km): 6,1/8,1/9,6
Zbiornik paliwa (l): 55
ObjÄ™tość bagaĹĽnika (dm³): 345

Silnik 2.0 V6 :
Pojemność skokowa (cm³): 1995
Moc (KM/obr./min.): 140/6000
Prędkość maksymalna (km/h): 213
Przyspieszenie 0-100 km (s): 9,4
ZuĹĽycie paliwa: wg EU (l/100 km): 6,9/8,8/11,1
Zbiornik paliwa (l): 55
ObjÄ™tość bagaĹĽnika (dm³): 345

Silnik 1.7 TD :
Pojemność skokowa (cm³): 1686
Moc (KM/obr./min.): 82/4400
Prędkość maksymalna (km/h): 170
Przyspieszenie 0-100 km (s): 14,2
ZuĹĽycie paliwa: wg EU (l/100 km): 4,8/6,8/7,2
Zbiornik paliwa (l): 55
ObjÄ™tość bagaĹĽnika (dm³): 345

(c) motofakty.pl , allegro , mazdaspeed.pl

_________________
Jan Paweł II (18.V.1920r. - 2.IV.2005r.)


Wto, 19.06.2007, 22:15
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 4215
Miejscowość: Warszawa
Samochód: Uno / Saab 900 2.0T
Post 
kawał porządnego samochodu i tyle :!:
dwóch znajomych kupiło 1.8 i nie narzekają
na dodatek jest cholernie Ĺ‚adna :wink:

_________________
Nie mam problemu z alkoholem. Mam problem z pieniędzmi na alkohol.


Wto, 19.06.2007, 22:23
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 1832
Miejscowość: SG
Samochód: 323F (BJ)
Post 
do dziś nie wygląda archaicznie, w przeciwieństwie do odpowiednika 3d - z tą wersją zawsze było coś nie tak :wink:

_________________
<--- To było moje autko - Cadillac De Ville '92; 4.9L V8...


Śro, 20.06.2007, 6:37
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 1645
Post 
tani, niezawodny samochód, dobre silniki i ciekawy design. Świetnie nadaje sie dla kogoś na pierwszy samochód, gdy nie chce wydać majątku na np. dojazd do uczelni.

_________________
Driving an E-Type Jaguar roadster with the top down along a winding country road in the late evening summer sun must surely rate as one of the world's finest driving experiences.


Śro, 20.06.2007, 7:14
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 338
Miejscowość: Bełchatów
Post 
To auto bardzo mi sie podoba, zawsze bylo i jest OK, a szczegolnie z ladnymi
felgami i obnizeniem.

_________________
..:: Honda The Power Of Dreams ::..
Nie ważne przy czym stoisz, ważne jak tym jeździsz


Śro, 20.06.2007, 13:06
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 4102
Miejscowość: Jelenia Góra
Samochód: Nadal ich za mało..
Post 
Bardzo Ĺ‚adna, jednak...
Freeze napisał(a):
pięciodrzwiowa wersja hatchback o lekkim zacięciu sportowym

...poproszÄ™ chyba 3-drzwiowÄ… wersje :twisted: :roll:

_________________
S T A N C E | W O R K S


Śro, 20.06.2007, 22:33
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 8586
Miejscowość: Wrocław
Samochód: Włoski
Post 
marcel911 napisał(a):
tani,

No na tle konkurencji auta "Made in Japan" nigdy nie byly tanie :> :wink: I to tez nie jet wyjatkiem od tej reguly :wink: Bardzo mi sie podoba ta "Madzia" :twisted: Fajny jest brak ramek w drzwiach :twisted:
Emer napisał(a):
odpowiednika 3d

Czyli Mazda 323C :wink: Mi tam sie podoba, ma bardzo sportowe zaciecie :> :wink:

_________________
Alfa Romeo - la meccanica delle Emozioni
Dźwięk V6 Busso o poranku, jak espresso dla uszu!
La vita è troppo corta per non guidare italiano!

Why can't we just love everybody and judge them by the car they drive?


Czw, 21.06.2007, 9:52
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 1645
Post 
ale jako uĹĽywka cen wysokich nie ma, przynajmniej w Niemczech, tam mazdy sa mega tanie

_________________
Driving an E-Type Jaguar roadster with the top down along a winding country road in the late evening summer sun must surely rate as one of the world's finest driving experiences.


Czw, 21.06.2007, 12:32
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 8586
Miejscowość: Wrocław
Samochód: Włoski
Post 
marcel911 napisał(a):
przynajmniej w Niemczech, tam mazdy sa mega tanie

Ja slyszalem ze tam japonce to stoja po tyle co u nas ale sie przy tym nie upieram wiec skoro mowisz ze sa tanie to okej :wink: Tak tylko slyszalem wiec jesli mowisz ze jest inaczej to luz :wink: Dobrze wiedziec :wink:

_________________
Alfa Romeo - la meccanica delle Emozioni
Dźwięk V6 Busso o poranku, jak espresso dla uszu!
La vita è troppo corta per non guidare italiano!

Why can't we just love everybody and judge them by the car they drive?


Czw, 21.06.2007, 13:44
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 9496
Miejscowość: Warszawa
Samochód: Audi A4 B8 Avant
Post 
marcel911 napisał(a):
ale jako uĹĽywka cen wysokich nie ma, przynajmniej w Niemczech


W Polsce też nie. Można naprawdę tanio kupić ten świetny samochód. Jeździłem kiedyś krótko taką "madzią" z silnikiem 1500ccm. Auto super, silnik nieźle sobie radzi. Uwaga: nie lubi LPG ale to typowe dla "japończyków".

_________________
http://www.exoticcars.pl


Pią, 22.06.2007, 7:58
Profil

Postów: 3
Post 
Niby wszystko, ładnie pięknie... Auto sportowe, nadal ciekawie wyglądające, bezawaryjne tylko jak się zepsuje to już ani tanie, ani miłe nie jest... niestety


Czw, 12.07.2007, 15:16
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 987
Samochód: RWD
Post Re: Mazda 323 f (1994-1998)
Bardzo fajna, niestarzejąca się stylistyka. Do tego dochodzi bezawaryjność. Ciekawe auto.

_________________
Motorized - blog dla zmotoryzowanych


Sob, 14.03.2009, 19:03
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 2188
Post Re: Mazda 323 f (1994-1998)
Desing jest ciekawy, ale mi się już trochę opatrzył


Sob, 14.03.2009, 20:02
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 358
Miejscowość: Rzeszów
Samochód: Citroën ZX 16V
Post Re: Mazda 323 f (1994-1998)
W opisie jest błąd, w 323f tej generacji nigdy nie montowano diesla, występował on tylko w wersji 4-drzwiowej.
Dodatkowo pisanie o silniku 1.5 15V, ze jest ekonomiczny jest sporym nadużyciem, jest on bardzo paliwożerny jak na swoją pojemność i moc. Potwierdzają to właściciele, na forum Mazdaspeed też o tym czytałem.

Moja siostra kiedyś taka Mazde miała, właśnie z silnikiem 1.5, paliła ponad 10l po mieście...
Poza tym autko jest naprawde super, szyby bez ramek wygladaja bardzo fajnie, bardzo dobrze sie trzyma drogi. Miejsca z tyłu na nogi jest sporo, gorzej z miejscem nad głową...

_________________
Aczkolwiek, z tym, że nie na pewno, bo jeżeli ktoś komuś coś, a ewentualnie nikt nikomu nic, to po co?

Są trzy prawdy: prawda, tyż prawda i gówno prawda!

Citroën ZX 16V
Rover 114 GTI
ET 1/4 mili 16,241s - Stalowa Wola


Śro, 18.03.2009, 20:07
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 413
Miejscowość: CT/CGR
Samochód: stary
Post Re: Mazda 323 f (1994-1998)
markus napisał(a):
marcel911 napisał(a):
ale jako uĹĽywka cen wysokich nie ma, przynajmniej w Niemczech




W Polsce też nie. Można naprawdę tanio kupić ten świetny samochód. Jeździłem kiedyś krótko taką "madzią" z silnikiem 1500ccm. Auto super, silnik nieźle sobie radzi. Uwaga: nie lubi LPG ale to typowe dla "japończyków".


No, gdyby spojrzeć na "okazje" z otomoto czy innych stron, to rzeczywiście jest tanie. Z silnikiem 1.5, z ostatnich dwóch lat produkcji można wyrwać już za 8k czasami (za zadbany egzemplarz :wink: ) ... tylko spójrzmy na ceny choćby na mobile.de - tam średnie ceny z 97-98 kształtują się na poziomie 10-12k, a zadbane egzemplarze potrafią i ponad 15k kosztować (przypominam, iż Astrę II w dyszlu można za tą cenę kupić od 2000 w górę, Golfa w ON też porównywalny do Mazdy rocznik - tak podaję, bo to dwa dość popularne auta, no i diesle, co dodatkowo powoduje wzrost ceny). A u nas sprowadzane perełki kosztują 10k :?: :lol: Nie wspominam już o autach z mocniejszymi silnikami, zwłaszcza z 1.8, który jest niby najbardziej optymalną opcją do tego samochodu - ceny Mazdy 323 F z tym silnikiem mogą wydawać się kosmiczne jak na ponad 10 letnie auto (tak samo jak np. MX-3 z silnikiem 1.6 - w Niemczech dobre egzemplarze '97 up kosztują od 15 do ponad 20k, u nas rzadko przekraczają cenę 10k... a też wszystko perełki sprowadzone niby :lol:

A co do samego auta... oj, choruję na taką, piękny wygląd, ładne wnętrze (poza dźwignia zmiany biegów), podobno dobre "właściwości jezdne" a przy tym niezawodne jak na dość stare auto. Ta Mazda ma właśnie "to coś" :D

_________________
Zimne ognie Twojego języka ślizgają się po skórce pieczywa...


Sob, 04.07.2009, 17:42
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 15 posty(ów) ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 8 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
 cron

Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018