|
|
Obecny czas: Sob, 18.05.2024, 0:21
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Modele które budowały/niszczyły wizerunek firmy
Autor |
Wiadomość |
AddMaster
Postów: 1522
|
Re: Modele które budowały/niszczyły wizerunek firmy
Cóż, kuules, nie wiem jak z bezawaryjnością Kia cee'd, ale pod względem stylistyki to nie ma dla mnie najmniejszych szans z Bravo. Za każdym razem jak cee'd na ulicy przede mną hamuje to zbiera mi się na wymioty jak widze te tylne światełka... (wiecie o czym mówie?)
|
Sob, 09.02.2008, 12:31 |
|
|
Seth
Postów: 9968 Miejscowość: z krainy wiecznego zachodu słońca
|
Re: Modele które budowały/niszczyły wizerunek firmy
wiemy o czym mĂłwisz, ale nie rozumiemy. Ale nadal to co mĂłwicie, nie ma zwiÄ…zku z budowaniem czy niszczeniem wizerunku.
Jeśli chodzi o fiata, to wizerunek budowała 500ka stara, i to skutecznie, bo fiat do dziś jest postrzegany jako producent małych samochodów, potem potwierdzały to Uno i Punto. W Kii własnie Cee'd prawdopodobnie będzie twórcą wizerunku nowej Kii, z dobrymi samochodami na poziomie europejskim, dobrze wyposażonymi, porządnymi, niedrogimi kompaktami
_________________ Moderator nie obraza innych - moderator dobitnie zwraca uwage I zaprawdę powiadam wam, sama znajomość z OBRem nie powoduje, że jesteście szybsi od włoskich hatchy FWD - bo nie jesteście
|
Sob, 09.02.2008, 13:25 |
|
|
mad4max
Postów: 381
Samochód: Saab 9-3
|
Re: Modele które budowały/niszczyły wizerunek firmy
Przychylam sie do zdania o kii!! jedno z dosłownie kilku aut obecnie produkowanych które mi sie podoba. Pierwszy koreańczyk który mnie pozytywnie zaskoczył pod kazdym chyba wzgledem, od tej pory przy wymianie auta bede brał to marke pod uwage. także dla mnie osobiście model przełomowy. a co do awaryności to tak patrzac na współczesne wytwory motoryzacji koreańskiej to pełen szaunek, mysle ze poziom czołowych niemieckich marek jest conajmniej zagrozony a forda czy opla to pod wzgledem trwałości i awaryjnosci kia juz przeskoczyła dawno. niech no tylko poprawia jeszcze materialy i zawieszenia to bedzie ciekawie
a co do stylistyki bravo to ja widze w tym aucie tylko odgrzana sylwetke starego bravo/bravy, no dosłownie jak po lifcie! Naprawde nie wiem czym tu sie zachwycac, owszem w 1995 roku takie bravo naprawde było ładne w porównaniu do astry I i golfaIII ale swiat nie stoi w miejscu.
a jeszcze co do fiata to jakos niedawno sie dowiedzialem ze sporo osob starej daty koarzy fiata jako marke polska!! nie wierzycie? zapytajcie sie starszych ludzi:)
_________________ Fan ON
Ostatnio edytowany przez mad4max, Sob, 09.02.2008, 15:31, edytowano w sumie 1 raz
|
Sob, 09.02.2008, 15:19 |
|
|
morphy
Postów: 3978 Miejscowość: Pomorze
Samochód: Opel Astra G Caravan
|
Re: Modele które budowały/niszczyły wizerunek firmy
mad4max napisał(a): forda czy opla to pod wzgledem trwaĹ‚oĹ›ci i awaryjnosci kia juz przeskoczyĹ‚a dawno. Nie wypisuj herezji. Kia po prostu dosiÄ™gnęła ich poziomu pod tym wzglÄ™dem. ZarĂłwno na Focusa jak i na Astre jakoĹ› z wĹ‚aĹ›cicieli prawie nikt nie narzeka. KiedyĹ› Kia byĹ‚a daleko w tyle, ale to przeszĹ‚ość. KoreaĹ„ski ma inny as w rÄ™kawie. Cee'd jest taĹ„szy od nich i ma dĹ‚ugÄ… gwarancjÄ™. mad4max napisał(a): a co do stylistyki bravo to ja widze w tym aucie tylko odgrzana sylwetke starego bravo/bravy, no dosĹ‚ownie jak po lifcie! Naprawde nie wiem czym tu sie zachwycac, owszem w 1995 roku takie bravo naprawde byĹ‚o Ĺ‚adne w porĂłwnaniu do astry I i golfaIII ale swiat nie stoi w miejscu. Chyba ĹĽartujesz. Poza tylnymi Ĺ›wiatĹ‚ami podobnymi do starego Bravo nic nie jest podobne. PrzĂłd, linia boczna oraz jest znacznie wiÄ™kszy. To, ĹĽe ci siÄ™ nie podoba bo masz inny gust. Jednak tym modelem Fiat udowodniĹ‚, ĹĽe nadal potrafi robić piÄ™kne auta. W moim mieĹ›cie jeden jeĹşdzi i bardzo wyróżnia siÄ™ na ulicy. OczywiĹ›cie pozytywnie.
|
Sob, 09.02.2008, 15:29 |
|
|
mad4max
Postów: 381
Samochód: Saab 9-3
|
Re: Modele które budowały/niszczyły wizerunek firmy
technicznie kia wcale w tyle nie była nawet i 10 lat temu, cała mechanika pochodzila z mazdy...jak sie cos psuło to jakas elektryka, zawieszenie czy drobiazgi typu klamka
_________________ Fan ON
|
Sob, 09.02.2008, 15:46 |
|
|
kuules
Postów: 4364 Miejscowość: Łódź
Samochód: służbowy ;)
|
Re: Modele które budowały/niszczyły wizerunek firmy
mad4max napisał(a): technicznie kia wcale w tyle nie byĹ‚a nawet i 10 lat temu, caĹ‚a mechanika pochodzila z mazdy...jak sie cos psuĹ‚o to jakas elektryka, zawieszenie czy drobiazgi typu klamka Pierwsze sĹ‚yszÄ™, wszÄ™dzie gdzie czytam o hyundaiu i jego historii podajÄ… ĹĽe korzystali z techniki Mitsubishi w pierwszych swoich autach. Produkowali na licencji silniki i skrzynie biegĂłw jeĹ›li dobrze pamiÄ™tam. Ĺ»adne ĹşrĂłdĹ‚a nie podajÄ… jakichkolwiek powiÄ…zaĹ„ z MazdÄ…. Pierwszy model powstaĹ‚ w kooperacji z Fordem. Hyundai przerabiaĹ‚ modele Ford Cortina i Granada na potrzeby rynku koreaĹ„skiego. WiÄ™c nie byĹ‚y to jeszcze ich auta. ByĹ‚ to montaĹĽ typu SKD w latach 1968-76. Od 1973 zaczeli licencyjne produkcje części Mitsubishi.
|
Sob, 09.02.2008, 16:49 |
|
|
mad4max
Postów: 381
Samochód: Saab 9-3
|
Re: Modele które budowały/niszczyły wizerunek firmy
ok czas na konkrety co do tej mazdy i kia, jedziemy..... * Pride/Avella (based on the Mazda 121/Mazda Demio) * Concord/Clarus (based on the Mazda 626/Mazda Capella) * Enterprise (based on the Mazda 929/Mazda Sentia/Mazda Luce) * Sephia (based on the Mazda 323/Mazda Familia) to tylko bardzo niewielki wycinek z aut osobowych, tu jest tego jakies 5 razy wiecej http://en.wikipedia.org/wiki/Kiaa hyundaia nie ma co tu mieszac bo fuzja nastąpiła kilka lat temu
_________________ Fan ON
Ostatnio edytowany przez mad4max, Sob, 09.02.2008, 19:08, edytowano w sumie 1 raz
|
Sob, 09.02.2008, 18:34 |
|
|
marcello
Postów: 3271 Miejscowość: Zewsząd
Samochód: Opel Astra 1,6
|
Re: Modele które budowały/niszczyły wizerunek firmy
kuules napisał(a): mad4max napisał(a): technicznie kia wcale w tyle nie byĹ‚a nawet i 10 lat temu, caĹ‚a mechanika pochodzila z mazdy...jak sie cos psuĹ‚o to jakas elektryka, zawieszenie czy drobiazgi typu klamka Pierwsze sĹ‚yszÄ™, wszÄ™dzie gdzie czytam o hyundaiu i jego historii podajÄ… ĹĽe korzystali z techniki Mitsubishi w pierwszych swoich autach. Produkowali na licencji silniki i skrzynie biegĂłw jeĹ›li dobrze pamiÄ™tam. Ĺ»adne ĹşrĂłdĹ‚a nie podajÄ… jakichkolwiek powiÄ…zaĹ„ z MazdÄ…. Pierwszy model powstaĹ‚ w kooperacji z Fordem. Hyundai przerabiaĹ‚ modele Ford Cortina i Granada na potrzeby rynku koreaĹ„skiego. WiÄ™c nie byĹ‚y to jeszcze ich auta. ByĹ‚ to montaĹĽ typu SKD w latach 1968-76. Od 1973 zaczeli licencyjne produkcje części Mitsubishi. Od razu widać ĹĽe twoja wiedza opiera sie chyba wyĹ‚Ä…cznie na wikipedii Raz ĹĽe mowa byĹ‚a o Kii i Mazdzie a nie Hyundaiu I Mitsubishi a dwa Hyundai produkowaĹ‚ auta w kooperacji z JapoĹ„czykami do poĹ‚owy lat dziewięćdziesiÄ…tych i jeszcze nawet dziĹ› niektĂłre modele noszÄ… tego "znamiona" i tak jak juĹĽ tu pisano pierwsze Kiee byla na licencjach Mazdy czyli Pride(121) Avella (nowsze 121) Clarus (626) a nawet chyba model Enterprise wykorzystywaĹ‚ technikÄ™ starej 929
_________________ "Był las nie było was, będzie las nie będzie was"
Prymas Wyszyński
|
Sob, 09.02.2008, 19:05 |
|
|
AddMaster
Postów: 1522
|
Re: Modele które budowały/niszczyły wizerunek firmy
Seth napisał(a): JeĹ›li chodzi o fiata, to wizerunek budowaĹ‚a 500ka stara, i to skutecznie, bo fiat do dziĹ› jest postrzegany jako producent maĹ‚ych samochodĂłw, potem potwierdzaĹ‚y to Uno i Punto.
Zgadza siÄ™. Seth napisał(a): W Kii wĹ‚asnie Cee'd prawdopodobnie bÄ™dzie twĂłrcÄ… wizerunku nowej Kii, z dobrymi samochodami na poziomie europejskim, dobrze wyposaĹĽonymi, porzÄ…dnymi, niedrogimi kompaktami Zgadza siÄ™. Ale nie Ĺ‚adnymi... kuules napisał(a): wszÄ™dzie gdzie czytam o hyundaiu i jego historii podajÄ… ĹĽe korzystali z techniki Mitsubishi
Mówimy o Kia, nie o Hyundaiu PS. Morphy, z Twoją ostatnią wypowiedzią zgadzam się w100% A co do ludzi, którzy mówią, że Fiat był polski - po prostu z nimi nie gadajcie, a jak ktos z rodziny/bliskich przyjaciół tak powie, to należy mu szybko wytłumaczyć błąd i nakłonić do wstydu za niewiedze.
|
Sob, 09.02.2008, 19:51 |
|
|
kuules
Postów: 4364 Miejscowość: Łódź
Samochód: służbowy ;)
|
Re: Modele które budowały/niszczyły wizerunek firmy
No przyznaje się nie wiem co mnie z tym hyundaiem wzieło. Widać skutki przepracowania ;) Tak to jest jak się myśli o czym innym a pisze o drugim. Przepraszam za zamieszanie.
|
Nie, 10.02.2008, 19:56 |
|
|
balulu16
Postów: 63
|
Re: Modele które budowały/niszczyły wizerunek firmy
Moim zdaniem największą wpadką to był Mercedes Vaneo. Samochód krótko produkowany, awaryjny i generalnie niezbyt ładny stylistycznie. Następny to Ford KA. Awaryjny i pedałowato stylizowany. I Ford Puma. Niewspominając o Oplu Tigrze i Calibrze, bo sukcesu to one nie odniosły.
|
Wto, 08.04.2008, 22:55 |
|
|
johny
Moderator
Postów: 17291 Miejscowość: Darłówko
Samochód: Nazi-coupe 3.0 R6 Pb
|
Re: Modele które budowały/niszczyły wizerunek firmy
Calibra nie odniosła sukcesu , to przecież największy Hit Opla lat 90tych, z 2 strony stał się symbolem, tjuningu i dresiarstwa ale to inna historia.
_________________ To ucieleśnienie sportowego charakteru,dynamiki,zaawansowanej technologii i ponadczasowej funkcjonalnej elegancji,oznaczonym Biało-Niebieskim emblematem symbolizującym obracające się śmigło.Samochód tej marki posiadamy dla radości z jazdy
Broń Masowego Wyprzedzania
|
Śro, 09.04.2008, 9:50 |
|
|
Hotsat
Postów: 271 Miejscowość: USA, Chicago
Samochód: M300, Toyota Matrix
|
Re: Modele które budowały/niszczyły wizerunek firmy
AddMaster napisał(a): Porsche Cayenne! Przynajmniej w moich oczach - sportowa firma sie zeszmaciĹ‚a! To tak, jakby Nike i Adidas zaczęły robić worki na kartofle! I tu ciÄ™ popieram o tym samym myĹ›laĹ‚em. Uwielbiam Porche ale tylko oryginalne nie SUV.
|
Śro, 09.04.2008, 13:08 |
|
|
Robak
Postów: 2641 Miejscowość: Białystok
Samochód: VW Passat CC 1.8 TSI
|
Re: Modele które budowały/niszczyły wizerunek firmy
Hotsat napisał(a): AddMaster napisał(a): Porsche Cayenne! Przynajmniej w moich oczach - sportowa firma sie zeszmaciĹ‚a! To tak, jakby Nike i Adidas zaczęły robić worki na kartofle! I tu ciÄ™ popieram o tym samym myĹ›laĹ‚em. Uwielbiam Porche ale tylko oryginalne nie SUV. A czy cayenne to nie jest model sportowy? Przeciez sport to nie tylko tor ale takze bezdroza i w lekkim terenie cayenne jest bardzo szybkim autem. Tego mu nie mozna odebrac. Zepsucie wizerunku tym modelem to koszmarna stylizacja oraz istnie brata w postaci VW co sprawiĹ‚o ze zaprojektowanie auta byĹ‚o tansze a idac dalej sam samochod jest relatywnie tani i maĹ‚o ekskluzywny .
|
Śro, 09.04.2008, 13:33 |
|
|
3co
Postów: 3836 Miejscowość: SH
Samochód: Civic 1.8 VTEC
|
Re: Modele które budowały/niszczyły wizerunek firmy
Volkswagen Golf I Samochód, który zbudował Volkswagenowi wizerunek marki pewnej i dobrej jakości, a przy tym samochodu konserwatywnego dla każdego Niemca
|
Czw, 10.04.2008, 15:41 |
|
|
Hotsat
Postów: 271 Miejscowość: USA, Chicago
Samochód: M300, Toyota Matrix
|
Re: Modele które budowały/niszczyły wizerunek firmy
Robak napisał(a): Hotsat napisał(a): AddMaster napisał(a): Porsche Cayenne! Przynajmniej w moich oczach - sportowa firma sie zeszmaciĹ‚a! To tak, jakby Nike i Adidas zaczęły robić worki na kartofle! I tu ciÄ™ popieram o tym samym myĹ›laĹ‚em. Uwielbiam Porche ale tylko oryginalne nie SUV. A czy cayenne to nie jest model sportowy? Przeciez sport to nie tylko tor ale takze bezdroza i w lekkim terenie cayenne jest bardzo szybkim autem. Tego mu nie mozna odebrac. Zepsucie wizerunku tym modelem to koszmarna stylizacja oraz istnie brata w postaci VW co sprawiĹ‚o ze zaprojektowanie auta byĹ‚o tansze a idac dalej sam samochod jest relatywnie tani i maĹ‚o ekskluzywny . No moĹĽe masz racjÄ™. W moim jednak przekonaniu Porsche nie powinno produkować Cayenne.
|
Pon, 21.04.2008, 23:41 |
|
|
sl65amg
Postów: 3006
|
Re: Modele które budowały/niszczyły wizerunek firmy
chyba jeszcze nikt nie wspomnial o: -corvette-model ktory sie ciagnie ponad 50 lat i wkoncu stal sie marka i symbolem amerykanskiego samochodu sportowego -SL-symbol luksusowego roadstera rowniez ciagnacy sie roznymi generacjami przez ponad 50lat -G-klasa-ponad 27 lat produkcji bez zmiany bryly nadwozia...no po garbusem to jedyny taki samochod i od poczatku produkcji nie wiadomo jak dlugo jeszcze bedzie symbolem solidnosci. -W123-jak twierdza znawcy i uzytkownicy model ktory zostal wycofany z produkcji bo byl zbyt dobry - niepsul sie i dzieki temu Mercedes byl stratny dodatkowo na czesciach zamiennych... to oczywiscie anegdota ale faktem jest ze samochody bez problemu przejezdzaja ponad milion km i sa gotowe by zrobic drugi w sumie na upartego moznaby dopisac murcielago-pierwszy model lambo po tym gdy zostalo wykupione przez audi i w koncu zaczelo produkowac solidne wozy sportowe
_________________ NIE KIKAJ W TO
Kto zajmuje sie Twoja dziewczyna gdy ty jestes tu?
ze swiata statystyk-90% właścicieli BMW kupiło je tylko dlatego, że nie potrafiło przeliterować słowa Mercedes ;)
|
Pią, 06.06.2008, 2:59 |
|
|
mad4max
Postów: 381
Samochód: Saab 9-3
|
Re: Modele które budowały/niszczyły wizerunek firmy
A brakuje jeszcze landka defendera, w koncu auto ma chyba z 50 lat i jego koncepja zostala praktycznie bez zmian, zreszta podobnie jaak niesmiertelnego uaza, przy okzji nalezy przywołac do zywych wranglera... oczywiscie jeszcze nalezy wspomniec o range roverze który zapoczatkował chyba ere terenowych luxusowych no i o landzie discovery który jest przedstawicielem klasykiem wsród nowozytnych ternówek. a co do cayenne:) szybkie w lekkim terenie?? co to znaczy? o jaki teren chodzi? przejedzie to chociaz przez zaorane pole?? mówiac szczerze to watpie, wtopi sie z taka masa po same osie:) ten klocek sie nie nadaje w teren nie oszukujmy sie, napewno nie po to zostal stworzony, jeszcze by sie porysował albo zabłocił i dopiero by było porysowane od gałęzi cayenne:) no obciach jak nie patrzec:)
_________________ Fan ON
|
Pią, 06.06.2008, 20:51 |
|
|
Seth
Postów: 9968 Miejscowość: z krainy wiecznego zachodu słońca
|
Re: Modele które budowały/niszczyły wizerunek firmy
Cytuj: przejedzie to chociaz przez zaorane pole?? mówiac szczerze to watpie, wtopi sie z taka masa po same osie:) ten klocek sie nie nadaje w teren nie oszukujmy sie, napewno nie po to zostal stworzony, Spokojnie, pare redakcji go topiło i radzi sobie lepiej niż ML w terenie, o paru innych "terenówkach" nie mówiąc
_________________ Moderator nie obraza innych - moderator dobitnie zwraca uwage I zaprawdę powiadam wam, sama znajomość z OBRem nie powoduje, że jesteście szybsi od włoskich hatchy FWD - bo nie jesteście
|
Nie, 08.06.2008, 23:33 |
|
|
PwrdByMopar
Postów: 145 Miejscowość: Sunshine State
Samochód: 05 G. Cherokee Hemi
|
Re: Modele które budowały/niszczyły wizerunek firmy
Cytuj: Spokojnie, pare redakcji go topiło i radzi sobie lepiej niż ML w terenie, o paru innych "terenówkach" nie mówiąc Lista aut ktora jezdzi po terenie lepiej niz ML jest dluuuuuuga
_________________ 05' Jeep Grand Cherokee 5.7L Hemi Limited 4x4 K&N 05' Jeep Grand Cherokee 4.7L Limited 4x4 03' Chevrolet Corvette 5.7 LS1 04' Dodge Stratus R/T 3.0L 06' Jeep Liberty 2.8L CRD Sport 4x4 99' Buick Riviera 3.8L Supercharged
|
Pon, 09.06.2008, 1:09 |
|
|
Kto jest online |
Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
|
| |