Obecny czas: Pią, 03.05.2024, 10:49




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 97 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5  Następna
Modele które budowały/niszczyły wizerunek firmy 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Postów: 1522
Post Re: Modele ktĂłre budowaĹ‚y/niszczyĹ‚y wizerunek firmy
Własnie chcialem dodac Jensena, ale ten jego AWD był duzo słabszy i gorszy technicznie niz ten w Audi! Był zawodny i kiepski, mechanizmy różnicowe gorsze etc.

BTW Quattro piękna i wspaniała maszyna!


Wto, 15.01.2008, 14:45
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 9968
Miejscowość: z krainy wiecznego zachodu słońca
Post Re: Modele ktĂłre budowaĹ‚y/niszczyĹ‚y wizerunek firmy
ale był :) nie chodzi o jego jakość, ale o zastosowanie ;)

_________________
Moderator nie obraza innych - moderator dobitnie zwraca uwage
I zaprawdę powiadam wam, sama znajomość z OBRem nie powoduje, że jesteście szybsi od włoskich hatchy FWD - bo nie jesteście


Wto, 15.01.2008, 14:54
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 4364
Miejscowość: Łódź
Samochód: służbowy ;)
Post Re: Modele ktĂłre budowaĹ‚y/niszczyĹ‚y wizerunek firmy
johny napisał(a):
Zdecydowanie Audi Quattro, co prawda nie był to pierwszy samochód osobowy z napędem na 4 koła, ale Audi jako pierwsza marka wypromowało to rozwiązanie i stało się to wizytówką producenta, a to wszystko dzięki modelowi Quattro który odnius olbrzymi sukces w rajdach.


Subaru było pierwsze z modelem Leone w 1971 roku. Było to pierwsze popularne auto osobowe z napędem 4x4. Był najlepiej sprzedającym sie samochodem tego typy na rynku i najpopulrniejszym.
Więc niestety to nie audi przypadła ta zasługa.
Audi zrobiło to dopiero 9 lat później w 1980 roku jeśli dobrze pamiętam.


Wto, 15.01.2008, 16:06
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 9968
Miejscowość: z krainy wiecznego zachodu słońca
Post Re: Modele ktĂłre budowaĹ‚y/niszczyĹ‚y wizerunek firmy
Czyli miałem rację. Ale trzeba wziąć pod uwagę, że Japońyczki nie były w Europei wtedy tak popularne, i Audi na starym kontynencie upowszechniło ten wynalazek dopiero

_________________
Moderator nie obraza innych - moderator dobitnie zwraca uwage
I zaprawdę powiadam wam, sama znajomość z OBRem nie powoduje, że jesteście szybsi od włoskich hatchy FWD - bo nie jesteście


Wto, 15.01.2008, 16:18
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 4364
Miejscowość: Łódź
Samochód: służbowy ;)
Post Re: Modele ktĂłre budowaĹ‚y/niszczyĹ‚y wizerunek firmy
Seth napisał(a):
Czyli miałem rację. Ale trzeba wziąć pod uwagę, że Japońyczki nie były w Europei wtedy tak popularne, i Audi na starym kontynencie upowszechniło ten wynalazek dopiero


Oczywiście jeśli chodzi o rynek europejski to Audi było dużo popularniejsze. Jednak 9 lat różnicy to bardzo dużo. W tamtych czasach był to okres żywotności jednego modelu. Czyli kiedy u nas audi wprowadzało 4x4 w Japonii pojawiła się już kolejna generacja.

Wracając do tematu to na pewno przełomowym autem który zbudował mit marki VW był Golf 2. O nim można powiedzieć że był niezawodny i niezniszczalny. Jakoś wykonania, szczególnie jeśli chodzi o blacharkę była wyższa niż w golfie 3. Również silniki, nieśmiertelne 1.8 i 1.6D i TD. Volkswagen chyba za dużo "stracił" produkując auto tak doskonałe i kolejne generacje już nie były tak bezawaryjne. Obecnie producentom nie opłaca się już niestety produkować małoawaryjnych aut. Volkswagen dużo zyskał produkując Golfa 2 bo to auto zbudowało renomę na której VW bazuje do dziś.


Wto, 15.01.2008, 16:23
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 9968
Miejscowość: z krainy wiecznego zachodu słońca
Post Re: Modele ktĂłre budowaĹ‚y/niszczyĹ‚y wizerunek firmy
Cytuj:
Oczywiście jeśli chodzi o rynek europejski to Audi było dużo popularniejsze. Jednak 9 lat różnicy to bardzo dużo. W tamtych czasach był to okres żywotności jednego modelu. Czyli kiedy u nas audi wprowadzało 4x4 w Japonii pojawiła się już kolejna generacja.

Racja, ale powszechnie się utarło, że Audi jest pierwsze w 4x4 na dużą skalę, a tylko o tym mówimy. Z resztą się całkiem zgadzam. :) Nie wiem nawet, czy to nie są już dwie generacje do przodu, bo coś mi się obija Leone z 83 i 78 :twisted:

_________________
Moderator nie obraza innych - moderator dobitnie zwraca uwage
I zaprawdę powiadam wam, sama znajomość z OBRem nie powoduje, że jesteście szybsi od włoskich hatchy FWD - bo nie jesteście


Wto, 15.01.2008, 16:54
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 17291
Miejscowość: Darłówko
Samochód: Nazi-coupe 3.0 R6 Pb
Post Re: Modele ktĂłre budowaĹ‚y/niszczyĹ‚y wizerunek firmy
Tyle tylko że o modelu Leony pamieta kuules i może paru japończyków, Quattro to model kultowy a Leon nie wiem jak wygląda. poza tym wkład w rozwój rajdów nie podlega dyskusju i nigdzie nie napiałem że Quattro było pierwsze tyle że ropowszechniło to rozwiązanie a dla Audi był to nowy rozdział w motoryzacji, Audi Quattro model który budował wzierunek marki

_________________
To ucieleśnienie sportowego charakteru,dynamiki,zaawansowanej technologii i ponadczasowej funkcjonalnej elegancji,oznaczonym Biało-Niebieskim emblematem symbolizującym obracające się śmigło.Samochód tej marki posiadamy dla radości z jazdy

Broń
Masowego
Wyprzedzania


Wto, 15.01.2008, 17:34
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 9968
Miejscowość: z krainy wiecznego zachodu słońca
Post Re: Modele ktĂłre budowaĹ‚y/niszczyĹ‚y wizerunek firmy
Cytuj:
poza tym wkład w rozwój rajdów nie podlega dyskusju

w rozwój rajdów w Europie, chciałeś powiedzieć. :mryellow:

_________________
Moderator nie obraza innych - moderator dobitnie zwraca uwage
I zaprawdę powiadam wam, sama znajomość z OBRem nie powoduje, że jesteście szybsi od włoskich hatchy FWD - bo nie jesteście


Wto, 15.01.2008, 18:40
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 17291
Miejscowość: Darłówko
Samochód: Nazi-coupe 3.0 R6 Pb
Post Re: Modele ktĂłre budowaĹ‚y/niszczyĹ‚y wizerunek firmy
Seth napisał(a):
w rozwój rajdów w Europie, chciałeś powiedzieć. :mryellow:


no nie wiem raczej na świecie bo wtedy to już były mistrzostwa świata, wtedy to wszysci ścigali się RWD

_________________
To ucieleśnienie sportowego charakteru,dynamiki,zaawansowanej technologii i ponadczasowej funkcjonalnej elegancji,oznaczonym Biało-Niebieskim emblematem symbolizującym obracające się śmigło.Samochód tej marki posiadamy dla radości z jazdy

Broń
Masowego
Wyprzedzania


Wto, 15.01.2008, 18:51
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 9968
Miejscowość: z krainy wiecznego zachodu słońca
Post Re: Modele ktĂłre budowaĹ‚y/niszczyĹ‚y wizerunek firmy
Tia, tylko, że w Japonii, Australii i stanach po szutrach latały Subaru, Mazdy i Lancery, choć trzeba przyznać, że fakt RWD. Ale tam nie Quattro nie dotarło.
Ale EOT-wizerunek firm bez wątpienia budowało

_________________
Moderator nie obraza innych - moderator dobitnie zwraca uwage
I zaprawdę powiadam wam, sama znajomość z OBRem nie powoduje, że jesteście szybsi od włoskich hatchy FWD - bo nie jesteście


Wto, 15.01.2008, 19:06
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 27
Miejscowość: Ruda Śląska
Post Re: Modele ktĂłre budowaĹ‚y/niszczyĹ‚y wizerunek firmy
Jeśli chodzi o sukcesy to Garbus i Golf (w szczególności ten pierwszy) zapoczątkowały sukces marki Volkswagen, te modele świetnie sie sprzedawały (Golfów wyprodukowano około 30 milionów od 1974 roku). To dopiero sukces "Auta dla Ludu". Słyszałem kiedyś, że Golf jest na 3 miejscu z najlepiej sprzedających się aut na świecie (I i II miejsca nie pamietam).


Sob, 19.01.2008, 0:11
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 1522
Post Re: Modele ktĂłre budowaĹ‚y/niszczyĹ‚y wizerunek firmy
Dodałbym jeszcze legendarnego MUSTANGA, który sprzedawał się jak karp na wigilię, ludzie sie o niego zabijali, miał spore miejsce w historii motoryzacji


Śro, 23.01.2008, 1:32
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 1278
Miejscowość: Warszawa
Samochód: Skoda Octavia
Post Re: Modele ktĂłre budowaĹ‚y/niszczyĹ‚y wizerunek firmy
Dla mnie porażką był Jaguar w wersji kombi oraz diesel, choć ten ostatni jest bardzo dobrze oceniany i w marcu trafi pod maski Fordów :)

_________________
Mac is back


Śro, 23.01.2008, 8:27
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 381
Samochód: Saab 9-3
Post Re: Modele ktĂłre budowaĹ‚y/niszczyĹ‚y wizerunek firmy
Nie do końca może w temacie ale jak widze auto w supermarkecie do kupienia obok działu z chemia to jakby nie patrzec troche niesmak mam do marki ze pozwalaja na cos takiego :lol:

_________________
Fan ON


Śro, 23.01.2008, 13:44
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 3894
Post Re: Modele ktĂłre budowaĹ‚y/niszczyĹ‚y wizerunek firmy
scierra :) dziś jest to dość pożądane auto w świecie kitowców ;) jakby nie patrzeć wychodzi to jej na dobre ;) znaczy się dla jej części ;) :lol: chyba prawie każde auto mogło trafić do tego światka motoryzacji ale dlaczego sierra? tego chyba nie wie nikt ;)

_________________
Grip, grip, grip, front-end push, wheel-twirling, slide, crash, hospital. That’s kind of how it goes. - Krótki opis jazdy samochodami marki Audi.


what happened, happened and couldn't have happened any other way


Czw, 24.01.2008, 2:50
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 4364
Miejscowość: Łódź
Samochód: służbowy ;)
Post Re: Modele ktĂłre budowaĹ‚y/niszczyĹ‚y wizerunek firmy
BmwM5 napisał(a):
scierra :) dziś jest to dość pożądane auto w świecie kitowców ;) jakby nie patrzeć wychodzi to jej na dobre ;) znaczy się dla jej części ;) :lol: chyba prawie każde auto mogło trafić do tego światka motoryzacji ale dlaczego sierra? tego chyba nie wie nikt ;)


Tanie, tylny napęd, ciekawe silniki i prosta konstrukcja. Nie ma nic innego o podobnych parametrach i tej cenie.


Czw, 24.01.2008, 18:39
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 3894
Post Re: Modele ktĂłre budowaĹ‚y/niszczyĹ‚y wizerunek firmy
polonez :mryellow: a tak poważnie to mnóstwo starych jaguarów, BMW E30 fakt może nie tak proste w budowie jak scierra ale fantazji to tam nie znajdziesz :) podobnie jest z mercedesami :) jest naprawdę wiele samochodów które są równie proste w budowie co sierra :) jedynie różnice to np samopoziomujące sie zawieszenie które z powodzeniem można zastąpić zwykłymi amortyzatorami ;) czy jakieś fikuśne wycieraczki

_________________
Grip, grip, grip, front-end push, wheel-twirling, slide, crash, hospital. That’s kind of how it goes. - Krótki opis jazdy samochodami marki Audi.


what happened, happened and couldn't have happened any other way


Czw, 24.01.2008, 19:02
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 925
Post Re: Modele ktĂłre budowaĹ‚y/niszczyĹ‚y wizerunek firmy
kuules napisał(a):
[Tanie, tylny napęd, ciekawe silniki i prosta konstrukcja.



Tanie to fakt, silniki? może i ciekawe ale po co w 2l na 8V DOHC i łańcuch rozrządu wielgachny jak uprząż do konia? kumpel ma scierre XR4i z tym silnikiem i jak to jest prosta kontrukcja to co powiecie na golfa? :D W scierce wymiana rozrządu to koszt koło 500-700 zł! Głowice kruche jak chipsy wystarczy raz go zagotować i góra silnika do remontu. Mogę powiedzieć że mam z tym autem do czynienia na co dzień i niska cena zakupu to raz ale koszty napraw i częsci to jest tragedia.


Czw, 24.01.2008, 22:16
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 381
Samochód: Saab 9-3
Post Re: Modele ktĂłre budowaĹ‚y/niszczyĹ‚y wizerunek firmy
xr4i to nie jest jakas tam znowu zwykła ściera bez przesady, a jak maja byc osiagi to i beda koszty, zreszta jak w kazdym chyba starym sportowcu. Łańcucha to tez sie codziennie nie wymienia :> ja mam sentyment do tego auta ale tez nie uwazam go za jakies bóstwo, ot poczciwa ściera nic wiecej. jak na forda to kawał dobrej blachy

_________________
Fan ON


Pią, 25.01.2008, 1:18
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 9968
Miejscowość: z krainy wiecznego zachodu słońca
Post Re: Modele ktĂłre budowaĹ‚y/niszczyĹ‚y wizerunek firmy
Cytuj:
Głowice kruche jak chipsy wystarczy raz go zagotować i góra silnika do remontu. Mogę powiedzieć że mam z tym autem do czynienia na co dzień i niska cena zakupu to raz ale koszty napraw i częsci to jest tragedia.

Jak się nie umie posługiwać to fakt DOHCe głowice miały kiepskie, ale wystarczy trochę dbać o samochód i się nie sypały, poza tym to dobre, dynamicznie w serii silniki.
Miałem dwa lata, tylko OHC, i nic sie nie sypało (poza zawiechą i hamulcami z tyłu), mechanika - silnik sporo wytrzymywał. Ceny części - w cenie złomu, tańszych nie miałem do Poloneza, o obecnym samochodzie nie wspominam.

Pominę już kwestię, że dla wprawnego mechanika wymiana rozrządu w DOHCu to 20-30 minut roboty, więc o skomplikowaniu nie może być mowy. Ale jak dla kogoś DOHC jest za trudny w obsłudze, to OHC EFI spokojnie powinien wystarczyć prostszy nawet od Golfa, dynamiczny, łatwy do przeróbek. Dla bardziej wymagających 2.9V6. Akurat w kwestii ściery, to może pomijając wygląd, nie bardzo jest jej co zarzucić. Nawet wyposażenie potrafiła mieć zadziwiająco bogate - choć fakt, trzeba przyznać, że praktycznie nie ma dwóch egzemplarzy z takim samym wyposażeniem. Te same wersje w różnych krajach mogły mieć diametralnie różne wyposażenie

_________________
Moderator nie obraza innych - moderator dobitnie zwraca uwage
I zaprawdę powiadam wam, sama znajomość z OBRem nie powoduje, że jesteście szybsi od włoskich hatchy FWD - bo nie jesteście


Pią, 25.01.2008, 20:21
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 97 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5  Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  


Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018