|
|
Obecny czas: Pią, 03.05.2024, 10:49
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Modele które budowały/niszczyły wizerunek firmy
Autor |
Wiadomość |
AddMaster
Postów: 1522
|
Re: Modele które budowały/niszczyły wizerunek firmy
Własnie chcialem dodac Jensena, ale ten jego AWD był duzo słabszy i gorszy technicznie niz ten w Audi! Był zawodny i kiepski, mechanizmy różnicowe gorsze etc.
BTW Quattro piękna i wspaniała maszyna!
|
Wto, 15.01.2008, 14:45 |
|
|
Seth
Postów: 9968 Miejscowość: z krainy wiecznego zachodu słońca
|
Re: Modele które budowały/niszczyły wizerunek firmy
ale był nie chodzi o jego jakość, ale o zastosowanie
_________________ Moderator nie obraza innych - moderator dobitnie zwraca uwage I zaprawdę powiadam wam, sama znajomość z OBRem nie powoduje, że jesteście szybsi od włoskich hatchy FWD - bo nie jesteście
|
Wto, 15.01.2008, 14:54 |
|
|
kuules
Postów: 4364 Miejscowość: Łódź
Samochód: służbowy ;)
|
Re: Modele które budowały/niszczyły wizerunek firmy
johny napisał(a): Zdecydowanie Audi Quattro, co prawda nie byĹ‚ to pierwszy samochĂłd osobowy z napÄ™dem na 4 koĹ‚a, ale Audi jako pierwsza marka wypromowaĹ‚o to rozwiÄ…zanie i staĹ‚o siÄ™ to wizytĂłwkÄ… producenta, a to wszystko dziÄ™ki modelowi Quattro ktĂłry odnius olbrzymi sukces w rajdach. Subaru byĹ‚o pierwsze z modelem Leone w 1971 roku. ByĹ‚o to pierwsze popularne auto osobowe z napÄ™dem 4x4. ByĹ‚ najlepiej sprzedajÄ…cym sie samochodem tego typy na rynku i najpopulrniejszym. WiÄ™c niestety to nie audi przypadĹ‚a ta zasĹ‚uga. Audi zrobiĹ‚o to dopiero 9 lat później w 1980 roku jeĹ›li dobrze pamiÄ™tam.
|
Wto, 15.01.2008, 16:06 |
|
|
Seth
Postów: 9968 Miejscowość: z krainy wiecznego zachodu słońca
|
Re: Modele które budowały/niszczyły wizerunek firmy
Czyli miałem rację. Ale trzeba wziąć pod uwagę, że Japońyczki nie były w Europei wtedy tak popularne, i Audi na starym kontynencie upowszechniło ten wynalazek dopiero
_________________ Moderator nie obraza innych - moderator dobitnie zwraca uwage I zaprawdę powiadam wam, sama znajomość z OBRem nie powoduje, że jesteście szybsi od włoskich hatchy FWD - bo nie jesteście
|
Wto, 15.01.2008, 16:18 |
|
|
kuules
Postów: 4364 Miejscowość: Łódź
Samochód: służbowy ;)
|
Re: Modele które budowały/niszczyły wizerunek firmy
Seth napisał(a): Czyli miaĹ‚em racjÄ™. Ale trzeba wziąć pod uwagÄ™, ĹĽe JapoĹ„yczki nie byĹ‚y w Europei wtedy tak popularne, i Audi na starym kontynencie upowszechniĹ‚o ten wynalazek dopiero OczywiĹ›cie jeĹ›li chodzi o rynek europejski to Audi byĹ‚o duĹĽo popularniejsze. Jednak 9 lat różnicy to bardzo duĹĽo. W tamtych czasach byĹ‚ to okres ĹĽywotnoĹ›ci jednego modelu. Czyli kiedy u nas audi wprowadzaĹ‚o 4x4 w Japonii pojawiĹ‚a siÄ™ juĹĽ kolejna generacja. WracajÄ…c do tematu to na pewno przeĹ‚omowym autem ktĂłry zbudowaĹ‚ mit marki VW byĹ‚ Golf 2. O nim moĹĽna powiedzieć ĹĽe byĹ‚ niezawodny i niezniszczalny. JakoĹ› wykonania, szczegĂłlnie jeĹ›li chodzi o blacharkÄ™ byĹ‚a wyĹĽsza niĹĽ w golfie 3. RĂłwnieĹĽ silniki, nieĹ›miertelne 1.8 i 1.6D i TD. Volkswagen chyba za duĹĽo "straciĹ‚" produkujÄ…c auto tak doskonaĹ‚e i kolejne generacje juĹĽ nie byĹ‚y tak bezawaryjne. Obecnie producentom nie opĹ‚aca siÄ™ juĹĽ niestety produkować maĹ‚oawaryjnych aut. Volkswagen duĹĽo zyskaĹ‚ produkujÄ…c Golfa 2 bo to auto zbudowaĹ‚o renomÄ™ na ktĂłrej VW bazuje do dziĹ›.
|
Wto, 15.01.2008, 16:23 |
|
|
Seth
Postów: 9968 Miejscowość: z krainy wiecznego zachodu słońca
|
Re: Modele które budowały/niszczyły wizerunek firmy
Cytuj: Oczywiście jeśli chodzi o rynek europejski to Audi było dużo popularniejsze. Jednak 9 lat różnicy to bardzo dużo. W tamtych czasach był to okres żywotności jednego modelu. Czyli kiedy u nas audi wprowadzało 4x4 w Japonii pojawiła się już kolejna generacja.
Racja, ale powszechnie się utarło, że Audi jest pierwsze w 4x4 na dużą skalę, a tylko o tym mówimy. Z resztą się całkiem zgadzam. Nie wiem nawet, czy to nie są już dwie generacje do przodu, bo coś mi się obija Leone z 83 i 78
_________________ Moderator nie obraza innych - moderator dobitnie zwraca uwage I zaprawdę powiadam wam, sama znajomość z OBRem nie powoduje, że jesteście szybsi od włoskich hatchy FWD - bo nie jesteście
|
Wto, 15.01.2008, 16:54 |
|
|
johny
Moderator
Postów: 17291 Miejscowość: Darłówko
Samochód: Nazi-coupe 3.0 R6 Pb
|
Re: Modele które budowały/niszczyły wizerunek firmy
Tyle tylko że o modelu Leony pamieta kuules i może paru japończyków, Quattro to model kultowy a Leon nie wiem jak wygląda. poza tym wkład w rozwój rajdów nie podlega dyskusju i nigdzie nie napiałem że Quattro było pierwsze tyle że ropowszechniło to rozwiązanie a dla Audi był to nowy rozdział w motoryzacji, Audi Quattro model który budował wzierunek marki
_________________ To ucieleśnienie sportowego charakteru,dynamiki,zaawansowanej technologii i ponadczasowej funkcjonalnej elegancji,oznaczonym Biało-Niebieskim emblematem symbolizującym obracające się śmigło.Samochód tej marki posiadamy dla radości z jazdy
Broń Masowego Wyprzedzania
|
Wto, 15.01.2008, 17:34 |
|
|
Seth
Postów: 9968 Miejscowość: z krainy wiecznego zachodu słońca
|
Re: Modele które budowały/niszczyły wizerunek firmy
Cytuj: poza tym wkład w rozwój rajdów nie podlega dyskusju w rozwój rajdów w Europie, chciałeś powiedzieć.
_________________ Moderator nie obraza innych - moderator dobitnie zwraca uwage I zaprawdę powiadam wam, sama znajomość z OBRem nie powoduje, że jesteście szybsi od włoskich hatchy FWD - bo nie jesteście
|
Wto, 15.01.2008, 18:40 |
|
|
johny
Moderator
Postów: 17291 Miejscowość: Darłówko
Samochód: Nazi-coupe 3.0 R6 Pb
|
Re: Modele które budowały/niszczyły wizerunek firmy
Seth napisał(a): w rozwĂłj rajdĂłw w Europie, chciaĹ‚eĹ› powiedzieć. no nie wiem raczej na Ĺ›wiecie bo wtedy to juĹĽ byĹ‚y mistrzostwa Ĺ›wiata, wtedy to wszysci Ĺ›cigali siÄ™ RWD
_________________ To ucieleśnienie sportowego charakteru,dynamiki,zaawansowanej technologii i ponadczasowej funkcjonalnej elegancji,oznaczonym Biało-Niebieskim emblematem symbolizującym obracające się śmigło.Samochód tej marki posiadamy dla radości z jazdy
Broń Masowego Wyprzedzania
|
Wto, 15.01.2008, 18:51 |
|
|
Seth
Postów: 9968 Miejscowość: z krainy wiecznego zachodu słońca
|
Re: Modele które budowały/niszczyły wizerunek firmy
Tia, tylko, że w Japonii, Australii i stanach po szutrach latały Subaru, Mazdy i Lancery, choć trzeba przyznać, że fakt RWD. Ale tam nie Quattro nie dotarło. Ale EOT-wizerunek firm bez wątpienia budowało
_________________ Moderator nie obraza innych - moderator dobitnie zwraca uwage I zaprawdę powiadam wam, sama znajomość z OBRem nie powoduje, że jesteście szybsi od włoskich hatchy FWD - bo nie jesteście
|
Wto, 15.01.2008, 19:06 |
|
|
michal91
Postów: 27 Miejscowość: Ruda Śląska
|
Re: Modele które budowały/niszczyły wizerunek firmy
Jeśli chodzi o sukcesy to Garbus i Golf (w szczególności ten pierwszy) zapoczątkowały sukces marki Volkswagen, te modele świetnie sie sprzedawały (Golfów wyprodukowano około 30 milionów od 1974 roku). To dopiero sukces "Auta dla Ludu". Słyszałem kiedyś, że Golf jest na 3 miejscu z najlepiej sprzedających się aut na świecie (I i II miejsca nie pamietam).
|
Sob, 19.01.2008, 0:11 |
|
|
AddMaster
Postów: 1522
|
Re: Modele które budowały/niszczyły wizerunek firmy
Dodałbym jeszcze legendarnego MUSTANGA, który sprzedawał się jak karp na wigilię, ludzie sie o niego zabijali, miał spore miejsce w historii motoryzacji
|
Śro, 23.01.2008, 1:32 |
|
|
sAYo
Postów: 1278 Miejscowość: Warszawa
Samochód: Skoda Octavia
|
Re: Modele które budowały/niszczyły wizerunek firmy
Dla mnie porażką był Jaguar w wersji kombi oraz diesel, choć ten ostatni jest bardzo dobrze oceniany i w marcu trafi pod maski Fordów
_________________ Mac is back
|
Śro, 23.01.2008, 8:27 |
|
|
mad4max
Postów: 381
Samochód: Saab 9-3
|
Re: Modele które budowały/niszczyły wizerunek firmy
Nie do końca może w temacie ale jak widze auto w supermarkecie do kupienia obok działu z chemia to jakby nie patrzec troche niesmak mam do marki ze pozwalaja na cos takiego
_________________ Fan ON
|
Śro, 23.01.2008, 13:44 |
|
|
BmwM5
Postów: 3894
|
Re: Modele które budowały/niszczyły wizerunek firmy
scierra dziś jest to dość pożądane auto w świecie kitowców jakby nie patrzeć wychodzi to jej na dobre znaczy się dla jej części chyba prawie każde auto mogło trafić do tego światka motoryzacji ale dlaczego sierra? tego chyba nie wie nikt
_________________ Grip, grip, grip, front-end push, wheel-twirling, slide, crash, hospital. That’s kind of how it goes. - Krótki opis jazdy samochodami marki Audi.
what happened, happened and couldn't have happened any other way
|
Czw, 24.01.2008, 2:50 |
|
|
kuules
Postów: 4364 Miejscowość: Łódź
Samochód: służbowy ;)
|
Re: Modele które budowały/niszczyły wizerunek firmy
BmwM5 napisał(a): scierra :) dziĹ› jest to dość poĹĽÄ…dane auto w Ĺ›wiecie kitowcĂłw ;) jakby nie patrzeć wychodzi to jej na dobre ;) znaczy siÄ™ dla jej części ;) :lol: chyba prawie kaĹĽde auto mogĹ‚o trafić do tego Ĺ›wiatka motoryzacji ale dlaczego sierra? tego chyba nie wie nikt ;) Tanie, tylny napÄ™d, ciekawe silniki i prosta konstrukcja. Nie ma nic innego o podobnych parametrach i tej cenie.
|
Czw, 24.01.2008, 18:39 |
|
|
BmwM5
Postów: 3894
|
Re: Modele które budowały/niszczyły wizerunek firmy
polonez a tak poważnie to mnóstwo starych jaguarów, BMW E30 fakt może nie tak proste w budowie jak scierra ale fantazji to tam nie znajdziesz podobnie jest z mercedesami jest naprawdę wiele samochodów które są równie proste w budowie co sierra jedynie różnice to np samopoziomujące sie zawieszenie które z powodzeniem można zastąpić zwykłymi amortyzatorami czy jakieś fikuśne wycieraczki
_________________ Grip, grip, grip, front-end push, wheel-twirling, slide, crash, hospital. That’s kind of how it goes. - Krótki opis jazdy samochodami marki Audi.
what happened, happened and couldn't have happened any other way
|
Czw, 24.01.2008, 19:02 |
|
|
CoX
Postów: 925
|
Re: Modele które budowały/niszczyły wizerunek firmy
kuules napisał(a): [Tanie, tylny napÄ™d, ciekawe silniki i prosta konstrukcja. Tanie to fakt, silniki? moĹĽe i ciekawe ale po co w 2l na 8V DOHC i Ĺ‚aĹ„cuch rozrzÄ…du wielgachny jak uprzÄ…ĹĽ do konia? kumpel ma scierre XR4i z tym silnikiem i jak to jest prosta kontrukcja to co powiecie na golfa? W scierce wymiana rozrzÄ…du to koszt koĹ‚o 500-700 zĹ‚! GĹ‚owice kruche jak chipsy wystarczy raz go zagotować i gĂłra silnika do remontu. MogÄ™ powiedzieć ĹĽe mam z tym autem do czynienia na co dzieĹ„ i niska cena zakupu to raz ale koszty napraw i czÄ™sci to jest tragedia.
|
Czw, 24.01.2008, 22:16 |
|
|
mad4max
Postów: 381
Samochód: Saab 9-3
|
Re: Modele które budowały/niszczyły wizerunek firmy
xr4i to nie jest jakas tam znowu zwykĹ‚a Ĺ›ciera bez przesady, a jak maja byc osiagi to i beda koszty, zreszta jak w kazdym chyba starym sportowcu. ĹaĹ„cucha to tez sie codziennie nie wymienia ja mam sentyment do tego auta ale tez nie uwazam go za jakies bĂłstwo, ot poczciwa Ĺ›ciera nic wiecej. jak na forda to kawaĹ‚ dobrej blachy
_________________ Fan ON
|
Pią, 25.01.2008, 1:18 |
|
|
Seth
Postów: 9968 Miejscowość: z krainy wiecznego zachodu słońca
|
Re: Modele które budowały/niszczyły wizerunek firmy
Cytuj: Głowice kruche jak chipsy wystarczy raz go zagotować i góra silnika do remontu. Mogę powiedzieć że mam z tym autem do czynienia na co dzień i niska cena zakupu to raz ale koszty napraw i częsci to jest tragedia. Jak się nie umie posługiwać to fakt DOHCe głowice miały kiepskie, ale wystarczy trochę dbać o samochód i się nie sypały, poza tym to dobre, dynamicznie w serii silniki. Miałem dwa lata, tylko OHC, i nic sie nie sypało (poza zawiechą i hamulcami z tyłu), mechanika - silnik sporo wytrzymywał. Ceny części - w cenie złomu, tańszych nie miałem do Poloneza, o obecnym samochodzie nie wspominam. Pominę już kwestię, że dla wprawnego mechanika wymiana rozrządu w DOHCu to 20-30 minut roboty, więc o skomplikowaniu nie może być mowy. Ale jak dla kogoś DOHC jest za trudny w obsłudze, to OHC EFI spokojnie powinien wystarczyć prostszy nawet od Golfa, dynamiczny, łatwy do przeróbek. Dla bardziej wymagających 2.9V6. Akurat w kwestii ściery, to może pomijając wygląd, nie bardzo jest jej co zarzucić. Nawet wyposażenie potrafiła mieć zadziwiająco bogate - choć fakt, trzeba przyznać, że praktycznie nie ma dwóch egzemplarzy z takim samym wyposażeniem. Te same wersje w różnych krajach mogły mieć diametralnie różne wyposażenie
_________________ Moderator nie obraza innych - moderator dobitnie zwraca uwage I zaprawdę powiadam wam, sama znajomość z OBRem nie powoduje, że jesteście szybsi od włoskich hatchy FWD - bo nie jesteście
|
Pią, 25.01.2008, 20:21 |
|
|
Kto jest online |
Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
|
| |