Samochody Świata - Forum Motoryzacyjne
https://www.samochodyswiata.pl/

Mercedes-Benz W201(190)
https://www.samochodyswiata.pl/viewtopic.php?f=6&t=24642
Strona 2 z 2

Autor:  Martin [ Pon, 14.01.2008, 23:30 ]
Temat postu:  Re: Mercedes-Benz W201(190)

Mój wujek ma srebrną 190 z 1985 roku. Świetna maszyna. Silnik 2.0, 4 biegi, więcej niż 140 km/h nie udało mu się nią jechać. :D Za to we wnętrzu pełen luksus. :) Elektryczne szyby z przodu, szyberdach, wspomaganie kierownicy :mryellow: podgrzewane siedzenia i zegarek zamiast obrotomierza. :P

Autor:  szmydziu [ Wto, 15.01.2008, 0:16 ]
Temat postu:  Re: Mercedes-Benz W201(190)

Czasami siÄ™ jednak przydaje, uwierz, sÄ… takie sytuacje.

Autor:  Emer [ Śro, 20.10.2010, 7:21 ]
Temat postu:  Re: Mercedes-Benz W201(190)

Cytuj:
15 lat na jednym oleju. I jeĹşdzi

Image

(...) Kilkuletnie kontrakty zagraniczne sprawiły, że z pieniędzmi nie było dużego problemu, bardziej liczył się czas - żadnego nowego auta nie można przecież było dostać "od ręki". Mimo to, przedstawiciel Mercedesa skontaktował się ze Stuttgartem i okazało się, że "na stanie" jest jeden, czerwony W201 190D, z zakupu którego zrezygnował podobno jakiś taksówkarz. Kolor przypasował.

Zgodnie z zapewnieniami sprzedawcy - odbiór nastąpił już w 10 dni od zamówienia samochodu. Auto kosztowało wówczas 25 tys. marek, czyli około 8 tys. dolarów. W złotówkach trzeba było jeszcze zapłacić 900 tysięcy cła. Sprzedawca przekonując panią Dagmarę, że dokonała właściwego wyboru dodał również, że po 25 latach jazdy tym autem, w Mercedesie będzie mogła liczyć na specjalne traktowanie, być może - nawet - na nowe auto. W 1985 roku czerwony 190 D z czterobiegową skrzynią rozpoczął trudną służbę pod nogą pani Dagmary.

Image

Image

(...)Polska centrala - zgodnie z zasadą "noblesse oblige" - skontaktowała się ze starszą panią. Przedstawiciel niemieckiej marki zaproponował, że zabiorą jej samochód na kilkanaście tygodni, a w tym czasie Pani Dagmara otrzyma szereg samochodów zastępczych - oczywiście marki Mercedes. Rozłąka z ulubionym pojazdem jest niezbędna, bo przedstawiciele firmy - na koszt marki - postanowili przywrócić czerwonej "stodziewięćdziesiątce" stan, w jakim opuściła ona bramy niemieckiej fabryki.

Image

Image

(...)W czwartek, w Kaliszu odbędzie się uroczyste przekazanie odrestaurowanego pojazdu właścicielce, na którym na pewno nie zabraknie przedstawicieli mediów. Prostym gestem Mercedes zapewnił więc sobie rozgłos, a klientka już za dwa dni cieszyć się będzie mogła niemal fabrycznie nowym pojazdem, którym przejeździła ostatnie ćwierć wieku!
http://motoryzacja.interia.pl/news/15-lat-na-jednym-oleju-i-jezdzi,1546529

Autor:  RR ltd Co. [ Śro, 20.10.2010, 8:36 ]
Temat postu:  Re: Mercedes-Benz W201(190)

ciekaw jestem jak będzie wyglądał po odrestaurowaniu

Autor:  Ice [ Śro, 20.10.2010, 12:55 ]
Temat postu:  Re: Mercedes-Benz W201(190)

Szacun za odbudowÄ™ 190.

Autor:  3co [ Śro, 20.10.2010, 14:07 ]
Temat postu:  Re: Mercedes-Benz W201(190)

Co za propaganda :twisted:
Ale jak najbardziej ciekawy pomysł.

Autor:  POŃCZAK [ Śro, 20.10.2010, 22:34 ]
Temat postu:  Re: Mercedes-Benz W201(190)

Auta z lat 80 i 90 sÄ… wysoko.

Autor:  Kurai [ Czw, 21.10.2010, 9:58 ]
Temat postu:  Re: Mercedes-Benz W201(190)

To prawda, ale zawsze siÄ™ zastanawiam, czy ludzie w latach 80 i 90 mĂłwili, ĹĽe auta z lat 60 i 70 sÄ… wysoko :lol:

i fajnie, ĹĽe odbudowali starocia a nie wcisneli jej a-klasÄ™ i niech siÄ™ cieszy ;p

Autor:  Dżony [ Nie, 24.10.2010, 10:16 ]
Temat postu:  Re: Mercedes-Benz W201(190)

JuĹĽ go odbudowali:
http://moto.pl/MotoPL/1,88571,8552465,N ... olsce.html

Autor:  mk2 [ Nie, 24.10.2010, 18:31 ]
Temat postu:  Re: Mercedes-Benz W201(190)

Mogli mu dać jakieś CDI :)

Autor:  Emer [ Pon, 25.10.2010, 6:37 ]
Temat postu:  Re: Mercedes-Benz W201(190)

Ciekawe jaka jest teraz jego wartość rynkowa?

Autor:  kulikowski [ Pon, 25.10.2010, 11:35 ]
Temat postu:  Re: Mercedes-Benz W201(190)

zwłaszcza w full oryginale ...

mk2 napisał(a):
Mogli mu dać jakieś CDI :)

nie ĹĽartuj :evil:

IMO czy dyskusja o remoncie 190-tki nie pasowałaby lepiej do oldtimerów i youngtimerów :?: A babcia mogłaby wystąpić w "Pimp my ride" w MTV :lol:

Autor:  mariocallino [ Wto, 07.06.2011, 15:55 ]
Temat postu:  Re: Mercedes-Benz W201(190)

budzyfer napisał(a):
szmydziu napisał(a):
w 124 hamulec ręczny to po prostu kolejny pedał, co nie ułatwia jazdy bokiem :P Chyba, że masz 3 nogi :>


Buahaha:) Chyba w 200D... Po co komu ręczny w RWD?


true

Autor:  kielek [ Wto, 19.07.2011, 18:47 ]
Temat postu:  Re: Mercedes-Benz W201(190)

uwielbiam te auto, bardziej mi się podoba niż W124, pasował by mi taki 2,5D z automatem :lol: do pracy :lol:

Autor:  POŃCZAK [ Pią, 22.07.2011, 8:54 ]
Temat postu:  Re: Mercedes-Benz W201(190)

mariocallino napisał(a):
Buahaha:) Chyba w 200D... Po co komu ręczny w RWD?



Hm, żeby się łatwiej latało bokiem? Żeby łatwiej się ruszało?

Autor:  michalgniaz [ Pią, 22.07.2011, 9:11 ]
Temat postu:  Re: Mercedes-Benz W201(190)

Auto jest piękne (jak dla mnie). Marzy mi się taki. Zawsze miałem słabość do mercedesów. :D

Autor:  Dee [ Nie, 18.09.2011, 19:59 ]
Temat postu:  Re: Mercedes-Benz W201(190)

Odkąd w CA wyczytałem, że projekt tylnego zawieszenia do 190tki kosztował tyle, ile CAŁE w202, patrzę na te samochody jakoś inaczej, nawet zacząłem rozważać polowanie na dobry egzemplarz w charakterze dupowozu. A kobieta z newsa swojego czerwonego rumaka traktowała tak strasznie, że owszem, MB powinien jej go zabrać, ale nie oddawać.

Autor:  Dżony [ Pon, 19.09.2011, 18:04 ]
Temat postu:  Re: Mercedes-Benz W201(190)

To był pierwszy samochód z wielowahaczowym zawieszeniem z tyłu.
SwojÄ… drogÄ… dobra inwestycja bo chyba do tej pory korzystajÄ… z niego po pewnych modyfikacjach.

Autor:  kulikowski [ Śro, 21.01.2015, 23:42 ]
Temat postu:  Re: 1982-1993 Mercedes-Benz W201 (190)

chyba można już przenieść do Oldtimerów, c'nie :?:

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

FILM:
Image

Producent: Daimler-Benz, Sindelfingen, Niemcy
Brema, Niemcy
Projektant: Bruno Sacco
Zaprezentowany: 1982
Okres produkcji: 1982–1993
Segment: D
Nadwozie: 4-drzwiowy, 5-miejscowy sedan
Silniki: Benzynowe:
1,8–3,2 l
M102.921 R4 8v OHC gaźnik Stromberg 1997 ccm 89,00 × 80,25 mm 90 KM (66 kW) przy 5000 obr/min 165 Nm przy 2500 obr/min 9,0:1 175 km/h 13,4 s
M102.924 R4 8v OHC gaźnik Stromberg 1997 ccm 89,00 × 80,25 mm 105 KM (77 kW) przy 5200 obr/min 170 Nm przy 2500 obr/min 9,1:1
M102.924 R4 8v OHC gaźnik Pierburg 1997 ccm 89,00 × 80,25 mm 105 KM (77 kW) przy 5200 obr/min 165 Nm przy 2500 obr/min 9,1:1
M102.924 R4 8v OHC gaźnik Pierburg 1997 ccm 89,00 × 80,25 mm 102 KM (75 kW) przy 5500 obr/min 160 Nm przy 2500 obr/min 9,1:1
M102.924 R4 8v OHC gaźnik Pierburg 1996 ccm 89,00 × 80,2 mm 105 KM (77 kW) przy 5700 obr/min 158 Nm przy 3000 obr/min 9,1:1
M102.962 R4 8v OHC wtrysk Bosch K-Jetronic 1997 ccm 89,00 × 80,25 mm 122 KM (90 kW) przy 5100 obr/min 178 Nm przy 3500 obr/min 9,1:1 195 km/h 10,7 s
M102.962 R4 8v OHC wtrysk Bosch K-Jetronic 1997 ccm 89,00 × 80,25 mm 118 KM (87 kW) przy 5100 obr/min 172 Nm przy 3500 obr/min 9,1:1
M102.910 R4 8v OHC wtrysk Bosch K-Jetronic 1797 ccm 89,00 × 72,20 mm 109 KM (80 kW) przy 5500 obr/min 150 Nm przy 3700 obr/min 9,0:1
M102.962 R4 8v OHC wtrysk Bosch K-Jetronic 1996 ccm 89,00 × 80,20 mm 122 KM (90 kW) przy 5300 obr/min 175 Nm przy 3500 obr/min 9,1:1
M102.985 R4 8v OHC wtrysk Bosch K-Jetronic 2299 ccm 95,50 × 80,25 mm 136 KM (100 kW) przy 5100 obr/min 205 Nm przy 3500 obr/min 9,0:1
M102.985 R4 8v OHC wtrysk Bosch K-Jetronic 2299 ccm 95,50 × 80,25 mm 132 KM (97 kW) przy 5100 obr/min 198 Nm przy 3500 obr/min 9,0:1
M102.985 R4 8v OHC wtrysk Bosch K-Jetronic 2298 ccm 95,50 × 80,20 mm 136 KM (100 kW) przy 5100 obr/min 200 Nm przy 3500 obr/min 9,0:1
M102.983 R4 16v DOHC wtrysk Bosch K-Jetronic 2299 ccm 95,50 × 80,25 mm 185 KM (136 kW) przy 6200 obr/min 235 Nm przy 4500 obr/min 10,5:1 235 km/h 7,8 s
M102.983 R4 16v DOHC wtrysk Bosch K-Jetronic 2299 ccm 95,50 × 80,25 mm 177 KM (130 kW) przy 5800 obr/min 230 Nm przy 4750 obr/min 9,7:1
M102.983 R4 16v DOHC wtrysk Bosch K-Jetronic 2299 ccm 95,50 × 80,25 mm 170 KM (125 kW) przy 5800 obr/min 220 Nm przy 4750 obr/min 9,7:1
M102.990 R4 16v DOHC wtrysk Bosch K-Jetronic 2498 ccm 95,50 × 87,20 mm 204 KM (150 kW) przy 6750 obr/min 240 Nm przy 5000-5500 obr/min 9,7:1
M102.990 R4 16v DOHC wtrysk Bosch K-Jetronic 2498 ccm 95,50 × 87,20 mm 195 KM (143 kW) przy 6750 obr/min 235 Nm przy 5000-5500 obr/min 9,7:1 235 km/h 7,5 s
M102.991 R4 16v DOHC wtrysk Bosch K-Jetronic 2463 ccm 97,30 × 82,80 mm 195 KM (143 kW) przy 6750 obr/min 235 Nm przy 5000-5500 obr/min 9,7:1
M102.992 R4 16v DOHC wtrysk Bosch K-Jetronic 2463 ccm 97,30 × 82,80 mm 235 KM (173 kW) przy 7200 obr/min 245 Nm przy 5000-6000 obr/min 9,7:1 250 km/h 7,1 s
M103.942 R6 12v OHC wtrysk Bosch K-Jetronic 2599 ccm 82,90 × 80,25 mm 166 KM (122 kW) przy 5800 obr/min 228 Nm przy 4600 obr/min 9,2:1 212 km/h 7,8 s
M103.942 R6 12v OHC wtrysk Bosch K-Jetronic 2599 ccm 82,90 × 80,25 mm 160 KM (118 kW) przy 5800 obr/min 220 Nm przy 4600 obr/min 9,2:1
M103.983 R6 12v OHC wtrysk Bosch K-Jetronic 3206 ccm 90,00 × 84,00 mm 234 KM (172 kW) przy 5750 obr/min 305 Nm przy 4500 obr/min 9,2:1 244 km/h 6,7 s
Wysokoprężne:
2,0–2,5 l
OM601.911 R4 8v OHC pompa wtryskowa Bosch 1997 ccm 87,00 × 84,00 mm 72 KM (53 kW) przy 4600 obr/min 122 Nm przy 2800 obr/min 22,0:1 160 km/h 15,9 s 5,3/6,9/7,9 l/100 km
OM601.911 R4 8v OHC pompa wtryskowa Bosch 1997 ccm 87,00 × 84,00 mm 75 KM (55 kW) przy 4600 obr/min 126 Nm przy 2700-3550 obr/min 22,0:1 160 km/h
OM601.921 R5 10v OHC pompa wtryskowa Bosch 2197 ccm 87,00 × 82,40 mm 72 KM (53 kW) przy 4600 obr/min 130 Nm przy 2800 obr/min 22,0:1
OM602.911 R5 10v OHC pompa wtryskowa Bosch 2197 ccm 87,00 × 84,00 mm 90 KM (66 kW) przy 4600 obr/min 154 Nm przy 2800 obr/min 22,0:1 174 km/h 15,1 s
OM602.911 R5 10v OHC pompa wtryskowa Bosch 2197 ccm 87,00 × 84,00 mm 94 KM (69 kW) przy 4600 obr/min 158 Nm przy 2600-3100 obr/min 22,0:1
OM602.911 R5 10v OHC pompa wtryskowa Bosch 2497 ccm 87,00 × 84,00 mm 90 KM (66 kW) przy 4600 obr/min 158 Nm przy 2600-3100 obr/min 22,0:1
OM602.911 R5 10v OHC pompa wtryskowa Bosch 2497 ccm 87,00 × 84,00 mm 90 KM (66 kW) przy 4600 obr/min 165 Nm przy 2800 obr/min 22,0:1
OM602.911 R5 10v OHC pompa wtryskowa Bosch 2497 ccm 87,00 × 84,00 mm 94 KM (69 kW) przy 4600 obr/min 165 Nm przy 2800 obr/min 22,0:1
OM602.961 R5 10v OHC Turbo pompa wtryskowa Bosch 2497 ccm 87,00 × 84,00 mm 122 KM (90 kW) przy 4600 obr/min 225 Nm przy 2400 obr/min 22,0:1
OM602.961 R5 10v OHC Turbo pompa wtryskowa Bosch 2497 ccm 87,00 × 84,00 mm 126 KM (93 kW) przy 4600 obr/min 231 Nm przy 2400 obr/min 22,0:1 192 km/h 11,5 s
OM602.961 R5 10v OHC Turbo pompa wtryskowa Bosch 2497 ccm 87,00 × 84,00 mm 125 KM (92 kW) przy 4600 obr/min 228 Nm przy 2400 obr/min 22,0:1
Skrzynia biegów: automatyczna 4-biegowa
manualna 4-biegowa
manualna 5-biegowa
Układ napędowy: silnik wzdłużnie z przodu, napęd tylny
Zawieszenie: przednie - wahacze poprzeczne, amortyzatory teleskopowe, sprężyny śrubowe, stabilizator, tylne - pięć drążków prowadzących, sprężyny śrubowe, amortyzatory teleskopowe, stabilizator
Hamulce: dwuobwodowe ze wspomaganiem, tarczowe na cztery koła, hamulec ręczny na koła tylne
Ogumienie: 175/70 SR 14
Długość: 4420 mm
Szerokość: 1678 mm
Wysokość: 1383 mm
Rozstaw osi: 2665 mm
Rozstaw kół przednich: 1428 mm
Rozstaw kół tylnych: 1415 mm
Masa własna: 1080–1340 kg
Pojemność zbiornika paliwa: 55 l / 70 l
Pojemność bagażnika: 410 l
Pokrewne: W201 Cosworth
Konkurencja: Audi 80
BMW E30


(C) Autoevolution.com
Motorstown.com
Taringa.net
Autokult.pl
Drive2.ru
Gopixpic.com
Carblueprints.info
Curbsideclassic.com
Kenrockwell.com
blog.Hemmings.com
Youtube.com
Katalog Młodego Technika 1989/1990; Nasza Księgarnia, Warszawa, 1989
PODBIELSKI Zdzisław - Samochody Republiki Federalnej Niemiec; Wydawnictwa Komunikacji i Łączności, Warszawa, 1987
Automobilista 12/2014

Strona 2 z 2 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/