Obecny czas: Pią, 19.04.2024, 5:47




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 21 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Lada/Kamaz OKA 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Postów: 149
Miejscowość: Kraków
Post Lada/Kamaz OKA
Łada Oka (VAZ 1111) - samochód miejski, po raz pierwszy zaprezentowany pod marką Łada przez zakłady VAZ w 1983 roku.
Łada Oka została zaprojektowana przez konstruktorów firmy VAZ w 1983 roku. W zakładach tej firmy początkowo też produkowano ten mały samochód. W roku 1987 produkcję przeniesiono do fabryk SeAZ w Sierpuchowie oraz SeverstalAvto (należąca do Kamaza) w Naberezhnye Chelny. Obecnie Oka produkowana jest także w Azerbejdżanie w fabryce Gyandzha Auto Plant.
Silniki
* 650 cmÂł
o moc - 30 KM przy 5400 obrotach na minutÄ™
o prędkość maksymalna - 120 km/h
o 0 - 100 km/h - 30 s
o śr. spalanie - 3,7 l/100 km
* 750 cmÂł
o moc - 35 KM przy 5600 obrotach na minutÄ™
o prędkość maksymalna - 130 km/h
o 0 - 100 km/h - 24 s
o śr. spalanie - 5,2 l/100 km
* 1100 cmÂł
o moc - 50 KM
o prędkość maksymalna - 142 km/h
* silnik elektryczny
o prędkość maksymalna - 90 km/h
Wymiary
* wysokość - 1400 mm
* szerokość - 1420 mm
* długość - 3200 mm
* rozstaw osi - 2180 mm
* poj. bagaĹĽnika - 220 l
* masa - 635 - 645 kg
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
google/lada klub

_________________
8 dnia Bóg stworzył Fiata 125p
FSO FOREVER !!!!!


Ostatnio edytowany przez oldtimer 125p, Nie, 04.05.2008, 10:15, edytowano w sumie 1 raz

Śro, 26.03.2008, 19:34
Profil

Postów: 86
Miejscowość: Mińsk Mazowiecki
Samochód: Fiat Punto
Post Re: Lada/Kamaz OKA
Dwa razy widziałem to to na oczy. Gdybym nie miał Tico i nie był skalany jazdą małym samochodem to nawet bym chciał to mieć. I gdyby to jeszcze tak nie gniło... Ale w końcu to tylko Łada.

Pzdr.

_________________
Das Signature.


Śro, 26.03.2008, 19:41
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 8586
Miejscowość: Wrocław
Samochód: Włoski
Post Re: Lada/Kamaz OKA
Oni to w USA sprzedaja :shock: :/

_________________
Alfa Romeo - la meccanica delle Emozioni
Dźwięk V6 Busso o poranku, jak espresso dla uszu!
La vita è troppo corta per non guidare italiano!

Why can't we just love everybody and judge them by the car they drive?


Śro, 26.03.2008, 19:46
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7459
Miejscowość: Warszawa
Post Re: Lada/Kamaz OKA
Wygląda, że chyba była rżnięta ze starej Pandy z elementami Innocenti Mini.

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Ostatnio edytowany przez kulikowski, Nie, 30.03.2008, 10:18, edytowano w sumie 1 raz

Pią, 28.03.2008, 17:41
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 1015
Miejscowość: Dąbrowa Górnicza [SD]
Samochód: S.Felicia Fiesta mk7
Post Re: Lada/Kamaz OKA
Jak spojrzałem na to autko to przypadło mi do myśli ze to jest Fiat Cinquecento + Suzuki Maruti + Fiat Panda(stara wersja).

_________________
Ahh... ta Skoda :) Przemyslane Rozwiązania
Ahh... ten Ford :) Feel the Difference - Kinetic Design
Święty Krzysztof jeździ z Tobą tylko do 120 km/h. Przy większych prędkościach swoje miejsce oddaje Św. Piotrowi
Urodziłem się po to,aby jeździć ...


Pią, 28.03.2008, 19:08
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 1522
Post Re: Lada/Kamaz OKA
Kruszon napisał(a):
Jak spojrzałem na to autko to przypadło mi do myśli ze to jest Fiat Cinquecento + Suzuki Maruti + Fiat Panda(stara wersja).


A mi na myśl przyszedł ToiToi, może i na nim się wzorowali? :twisted:


Nie, 30.03.2008, 1:59
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 9968
Miejscowość: z krainy wiecznego zachodu słońca
Post Re: Lada/Kamaz OKA
w kwestii CC to ciekawe kto na kim, skoro Ĺ‚ada jest 10 lat starsza :D

_________________
Moderator nie obraza innych - moderator dobitnie zwraca uwage
I zaprawdę powiadam wam, sama znajomość z OBRem nie powoduje, że jesteście szybsi od włoskich hatchy FWD - bo nie jesteście


Nie, 30.03.2008, 3:00
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 8971
Miejscowość: ignorant motoryzacji
Samochód: hiszpański szajs
Post Re: Lada/Kamaz OKA
Spalanie szokujÄ…co niskie jak na 30 koni ... porĂłwnajcie to z analogicznym co do mocy CC700 :>
Projekt jak na lata 80-te zdecydowanie udany.

_________________
instalacje elektryczne bielsko-biała Czysciwo Bielsko pralnia dywanów puławy Domy Mieszkalne Pościel dla dzieci fan alfa romeo na wieki Moderator też człowiek - nabija posty i trolluje i ch*j


Wto, 01.04.2008, 8:29
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post Re: Lada/Kamaz OKA
Oka wiecznie ĹĽywa!
Produkowana jest nadal przez SEAZa
Image

Crash-test:
Image
Image Image
Wersja luksusowa :P :
Image
Więcej zdjęć:
http://www.seaz.ru/about/photos/
http://www.seaz.ru

Wersje komercyjne: TU :arrow:
Dla maniakĂłw - dane techniczne
Cytuj:
General parameters
Number of seats/doors 4/3
Length, mm 3200
Width, mm 1420
Height, mm 1400
Number of seats at folded back seat 2
Unladen mass, kg: 340
Load mass, kg:
- with a driver and three passengers
- with a driver and one passenger 40
190
Equipped car mass (with equipment and full fuel tank, but without driver, passengers and baggage), kg 660
Load distribution on the road of the car with maximum permitted mass, kg:
- front wheels tyres
- rear wheels tyres
520
480
Car clearance with full mass at 256 mm static radius of the tyres, mm, not less:
- to sub-frame
- to the engine compartment lower crankcase
170
190
The lowest outer turning radius of the front wheel trace axis, m, not more: 4,6
Maximum speed, km/h:
- with driver and one passenger
150
Acceleration time from zero to 100 km/h with gears shifting, sec:
- with maximum permitted mass
- with a driver and one passenger
22
18
Maximum slope that the car overcomes with the full mass, on the steady and hard ground, without initial speed, on the first gear (for run-in car with a bedded-in engine, with the slope length not less than dual length of the car), %, not less 30
Braking distance for the car with maximum permitted mass from 80 km/h speed on the horizontal part of the dry and smooth asphalted road, m, not more:
- with main brake system
- with parking brake system
(one of the circuts of the main system)
43,2
93,3
Fuel consumption per 100 km run in summer time with maximal permitted mass, L, not more:
- at 90 km/h and the fourth gear
- in urban cycle
4,5
6,2
Towed trailer total mass, kg:
- equipped with brakes
- not equipped with brakes
200
400
Engine
Type four-stroke, gasoline, with electronic control unit (ECU)
Number and arrangement of cylinders 3, in row
Cylinder diameter and piston stroke, mm 76x73
Cubic capacity, L 0,993
Compression ratio 9,5
Nominal power at crankshaft rotation speed of 6,000 rpm according to GOST 14846-88 (gross), kWt (h.p.) 39 (53)
Maximum torgue moment at crankshaft rotation speed of 3,000 rpm according to GOST 14846-88 (gross), N.m (kgf. m) 77 (7,8)
The cranckshaft minimum rotation speed at idle regime, rpm 820-900
Cylinders ignition sequence 1-2-3
Mass portion of carbon oxid (CO) on exhaust gases at idle regime, %, not more 0,5
Transmission
Clutch single-disk, dry, with central pushing spring; unclutching actuator is cable, with unclutchin bearing set without clearance
Gear box five speed, with synchromeshes on all the forwards gears. The main gear is cylindrical, helical
Gear-ratio of 5-speed gear box - First gear 3.42
- Second gear 1.95
- Third gear 1.28
- Fourth gear 0.97
- Fifth gear 0.76
- Main gear 4.1
Differential conical, double-satellite
Front wheels control drive shafts with CV Joints
Chassis
Front suspension independent, with telescopic hydraulic shock absorbers, with cylindrical spiral springs, with lower transversal levers with spreaders and antiroll bar
Rear suspension on longitudinal mutually connected levers, with cylindrical spiral springs and telescopic hydraulic shock absorbers of double-sided action
Wheels disk wheels, stamped, tread dimension 5JŃ…13H2, for tyres with or without inner tubes
Tyres radial, low-profile, tyres with or without inner tubes Dimensions – 155/70R13
Steering
Type collapsible
Steering device rack-and-pinion gear
Steering drive two rods with hinging to rackgear and swing joint with pivot rods
Brakes
Main brake system: front brake device disk, with sliding support and automatic adjustment of clearance between the disk and brake-shoes
Rear brake device drum, with self-adjusted brake-shoes, with automatic or manual adjustment of clearance between brake-shoes and drum
Brake actuator hydraulic, double-circut with diagonal division of circuts, with vacuum booster and pressure adjuster
Parking brake manual, with cable actuator to brake-shoes of rear wheels
Electrical equipment scheme single-wired, negative pole is connected with ground. Rated voltage 12V.
Battery charge (36 – 44 Ah)
Generator AC, with integrated rectifier on silicon diodes, with electronic voltage regulator Power supplied is 50A at 5,000 rpm
Starter remote control, with electro-magnetic switching and coasting muff
Body
Body Hatchback
Type all-metal, integral, three-door

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Wto, 01.04.2008, 20:13
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 209
Miejscowość: Kalifornia
Post Re: Lada/Kamaz OKA
Ta Łada Oka przypomina mi starą Pandę. Widć na pierwszy rzut oka że to wiekowa konstrukcja. Jest nienowoczesna i nie pasuje do dzisiejszych czasów.


Sob, 26.04.2008, 14:23
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 5892
Miejscowość: Kraków
Samochód: Audi A3 1.8 `98
Post Re: Lada/Kamaz OKA
skoro jest jeszcze produkowana to dlaczego temat o niej jest w tym dziale ? :/ :/


Pon, 28.04.2008, 17:42
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 3836
Miejscowość: SH
Samochód: Civic 1.8 VTEC
Post Re: Lada/Kamaz OKA
Szakall69 napisał(a):
skoro jest jeszcze produkowana to dlaczego temat o niej jest w tym dziale ? :/ :/

Z tego co wiem w zeszłym roku zaprezentowano następce, ale nie mam pojęcia co sie dalej stało, bo o rosyjskiej motoryzacji nie wiem obecnie zbyt wiele i niewaiadomo czy już nie wprowadziliu następcy


Wto, 29.04.2008, 15:59
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 1832
Miejscowość: SG
Samochód: 323F (BJ)
Post Re: Lada/Kamaz OKA
filmik z crashtestu
http://www.youtube.com/watch?v=9UaLXp0iDuU&feature=related

_________________
<--- To było moje autko - Cadillac De Ville '92; 4.9L V8...


Śro, 30.04.2008, 21:32
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 383
Miejscowość: BI
Samochód: Astra classic
Post Re: Lada/Kamaz OKA
kaszanka na gazecie do tego z czerstwym chlebem - tylko to mi przychodzi na mysl gdy widze te auto , silnik od samary przepolowiony na 2 cylindry , ogolnie dobra konstrukcja jak na swoje lata totalnie zniszczona przez jakosc wykonania

_________________
Opel astra classic 1,4 60 ospałych rumaków "asterix"
Java CZ 350 '84 "cezeta"


Sob, 03.05.2008, 21:43
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7459
Miejscowość: Warszawa
Post Re: Lada/Kamaz OKA
BTW do Oki jest bardzo podobna Dacia 500 Lastun (opisana juĹĽ na forum). ZarĂłwno Oka, jak i Dacia Lastun sÄ… sobowtĂłrami strej FIATa Pandy.

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Sob, 03.05.2008, 23:46
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 76
Miejscowość: Wrocław/Tresigallo (FE) Włochy
Samochód: Ka / 126 Personal 4
Post Re: Lada/Kamaz OKA
To zdjęcie z LV mnie rozwaliło... ciekawie się prezentuję, jednak uważam, że nawet auta typu "low-cost" powinny jakoś nowocześnie wyglądać. Nawet Łada (czy tam Kamaz) powinni się przyłożyć do stylizacji.

_________________
Born to ride


Nie, 04.05.2008, 11:33
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 5418
Miejscowość: Zagłębie Dąbrowskie
Samochód: Bravo T-Jet
Post Re: Lada/Kamaz OKA
Tak patrzę na te zdjęcia z Crash testów i w sumie to on się mniej poskładam niż Seicento :o

_________________
Alfa Romeo
Fabricca Italiana Automobili Torino

Fan włoskich samochodów od zawsze na zawsze


Wto, 06.05.2008, 10:44
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 2188
Post Re: Lada/Kamaz OKA
Image

niedługi chyba już żywot tego przestarzałego auta, produkcję w fabryce kamaza zakończono w 2006r.(obecnie jedyna jego wytwórnia to SaAz )


Wto, 06.05.2008, 12:49
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 383
Miejscowość: BI
Samochód: Astra classic
Post Re: Lada/Kamaz OKA
ItalianDragon napisał(a):
To zdjęcie z LV mnie rozwaliło... ciekawie się prezentuję, jednak uważam, że nawet auta typu "low-cost" powinny jakoś nowocześnie wyglądać. Nawet Łada (czy tam Kamaz) powinni się przyłożyć do stylizacji.



po co wyszukaną stylizacją podwyzszac koszty auta ktorego jedynym załozeniem jest zeby jak najnizszym kosztem (zakup i eksploatacja) przewiesc 4 -ry osoby z punktu a do punktu b, grupa docelowa do ktorej skierowane jest auto nie zastanawia sie przy kupnie czy ono jest ladne , tylko czy tanie, a upiekszenie =koszta. pozatym stylistycznie to typowe auto z tamtych lat

_________________
Opel astra classic 1,4 60 ospałych rumaków "asterix"
Java CZ 350 '84 "cezeta"


Wto, 06.05.2008, 13:22
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7459
Miejscowość: Warszawa
Post Re: 1988-2008 WAZ/KAMAZ 1111 Oka
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

FILM:
Image

wersja furgon nosiła nazwę "Tojma", a wersja pickup - "Gnom"


(C) Allcarpictures.com
Flickr.com
Tablica.pl
Allcarpictures.com
Bibikalki.narod.ru
Nivaclub.gr
Vaz-avto.ucoz.ru
Autorepman.com
Autonavigator.ru
Youtube.com

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Ostatnio edytowany przez kulikowski, Nie, 02.05.2021, 2:52, edytowano w sumie 1 raz

Nie, 06.10.2013, 21:06
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 21 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 6 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
 cron

Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018