Obecny czas: Sob, 18.11.2017, 5:35




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 96 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5
Reklama 

Fiat 126 (1973 - 2000) 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Postów: 5866
Miejscowość: Warszawa
Post Re: Fiat 126 (1973 - 2000)
jeśli mnie pamięć nie zawodzi i zdjęcie jest z 1997 to Trasa AK (al. Armii Krajowej-al. Prymasa Tysiąclecia) w lasku kolskim (odcinek pomiędzy Powązkowską a Obozową).


Śro, 07.09.2011, 20:12
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 1652
Miejscowość: warszawa-koszalin
Post Re: Fiat 126 (1973 - 2000)
niestety...
trasa Siekierkowska od strony ogródków działkowych. Ul. Wał Zawadowski :D


Śro, 07.09.2011, 21:52
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20723
Miejscowość: Zgierz / Warszawa
Samochód: Pininfarina 199
Post Re: Fiat 126 (1973 - 2000)
Fajny swap - maluch z końcówki produkcji z chromowanymi zderzakami
Image

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || HumorBlog.pl || Zgierskie Newsy || Mój Instagram || Najlepszy hosting


Nie, 29.04.2012, 12:52
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 6345
Miejscowość: Bielsko-Biała
Samochód: E36 318ti / 626 gf
Post Re: Fiat 126 (1973 - 2000)
Częsta opcja.

_________________
http://www.tanidrift.pl


Pią, 25.05.2012, 12:16
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 2188
Post Re: Fiat 126 (1973 - 2000)
coraz więcej jest gnieciuchów stylizowanych na pierwsze wersje, w Lublinie jest chyba z 5 takich przeróbek


Czw, 31.05.2012, 14:30
Profil

Postów: 9
Miejscowość: Kraków
Samochód: Deawoo Lanos
Post Re: Fiat 126 (1973 - 2000)
Fakt, czasem w Lublinie takie widuje. Nie ma to jednak nic wspólnego z oryginalnym, starym sprzętem. Takie nic nie znaczące "kit cary" które może amatora zachwycą, innych śmieszą.


Czw, 11.10.2012, 17:58
Profil

Postów: 10
Post Re: Fiat 126 (1973 - 2000)
ja mam oryginalnego fiata z 1999 roku z czarnymi zwykłymi zderzakami i jest super bo jeździ i nic się z nim nie dzieje żadnej rdzy czy zgnilizny albo czegoś w tym stylu :)


Śro, 23.01.2013, 10:52
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 5866
Miejscowość: Warszawa
Post Re: FSM Polski FIAT 126 BIS
1987-1991 FSM Polski FIAT 126 BIS

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

FILM:
Image
Cytuj:
Jesienią 1987 roku na salonie samochodowym we Frankfurcie odbyła się oficjalna prezentacja samochodu 126 Bis (robocza nazwa "restyling"). Zmianami (800) objęto niemal wszystkie zespoły, a ich opracowanie było w dużej mierze dziełem Polaków.
Zmienione nadwozie typu hatchback zachowało dotychczasowe wymiary. Trzecie drzwi ułatwiały dostęp do bagażnika za tylnym siedzeniem, wygospodarowanego dzięki poziomemu układowi cylindrów. Tylna szyba o zwiększonej wysokości poprawiała widoczność do tyłu. Powiększono boczne wloty powietrza, wlot powietrza do wnętrza umieszczono pod szybą przednią. Na koła nałożono nowe duże kołpaki malowane srebrnym lakierem. Fiat 126 Bis miał bagażnik przedni o pojemności 55 dm3 oraz tylny o pojemności 110 dm3, która po wyjęciu półki tylnej i złożeniu oparcia kanapy wzrastała do 480 dm3. Zmniejszenie przedniego bagażnika wynikało z umieszczenia w nim nagrzewnicy, włączonej w obieg cieczy chłodzącej silnik.
Bis dostał nowy silnik 126 A2.000. Kadłub silnika, głowica oraz miska olejowa zostały odlane ze stopu lekkiego. W kadłubie osadzono suche tuleje cylindrowe z żeliwa. Tłoki o średnicy zwiększonej do 80 mm wyposażono w stalowe wkładki stabilizujące. Objętość skokowa wzrosła do 704 cm3, a stopień sprężania do 8,6. Skorygowano także wymiary i kształt krzywek wałka rozrządu i zaworów dolotowych. W układzie zasilania zastosowano opadowy gaźnik dwuprzelotowy z mechanicznym otwieraniem przepustnicy drugiego przelotu i pompką przyspieszającą. Filtr powietrza został wyposażony w papierowy wkład typu panelowego oraz dwa przewody zasysające; jeden dla powietrza zimnego, drugi dla ciepłego (eksploatacja zimą). Bezrozdzielaczowy aparat zapłonowy otrzymał podciśnieniowy regulator kąta wyprzedzenia zapłonu. W układzie smarowania wprowadzono nową pompę oleju z kołami zębatymi o wewnętrznym uzębieniu. Silnik chłodzony był cieczą, a chłodnicę wraz z dwubiegowym elektrowentylatorem umieszczono przy lewej ścianie komory silnikowej. Pompa cieczy chłodzącej została zabudowana w misce olejowej, a napędzana była od wałka rozrządu przez wałek pośredni. Zastosowano alternator o zwiększonej mocy z elektronicznym regulatorem.
Silnik osiągał moc maksymalna 18,5 kW przy 4600 obr./min, a maksymalny moment obrotowy wynosił 47 Nm przy 2500 obr./min. Zmieniona tarcza sprzęgła miała w tej wersji silnika średnicę 160 mm oraz tłumik drgań skrętnych. Zmniejszono przełożenie przekładni głównej na 4,333 (39/9).
W zawieszeniu przednich i tylnych kół poprawiono charakterystykę elementów sprężystych i amortyzatorów. Samochód wyposażono w obręcze kół o średnicy 13-cali oraz opony bezdętkowe o wymiarach 135/70 SR 13. W miejsce stosowanej dotychczas ślimakowej przekładni kierowniczej wprowadzono przekładnię zębatkową z samoczynną, regulacją, luzu międzyzębnego.
Modernizacja samochodu spowodowała wzrost jego masy do 645 kg, ale mimo to poprawiła się dynamika i zmniejszyło zużycie paliwa. Prędkość maksymalna 126 Bis wynosiła 110 km/h, a średnie zużycie paliwa (w teście ECE) 5,5 dm3/100 km, o ponad 1 litr mniej niż wersji podstawowej.
Samochód 126 Bis produkował zakład FSM w Tychach do 1991 r., do chwili uruchomienia produkcji Cinquecento. W podstawowym modelu 126 FL stosowano okresowo niektóre rozwiązania z modelu Bis, np. zębatkową przekładnię kierowniczą i większe koła.

Okres produkcji: 1987-1991
Wyprodukowanych: 190 361 szt.
Nadwozie: 3-drzwiowy hatchback
Silnik: rzędowy, 2-cylindrowy, leżący, chłodzony powietrzem
Pojemność skokowa: 703 ccm
Moc maksymalna: 25,2 KM przy 4500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 47 Nm przy 2000 obr/min
Pojemność bagażnika: 55+110 l / 480 l


(C) Autoviva.com
Fiat126bis.republika.pl
Klasyczny.com
Polskabryka.pl
Polskie-auta.pl
Auta5p.eu
Youtube.com


Ostatnio edytowany przez kulikowski, Wto, 25.11.2014, 18:18, edytowano w sumie 1 raz

Pią, 11.07.2014, 0:58
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 14
Miejscowość: Kraków
Samochód: VW Passat
Post Re: Fiat 126 (1973 - 2000)
Dzisiaj na ulicy już nie spotka się takich klasyków jak właśnie fiat 126p czy 125p :) Aż miło powspominać, to jeden z pierwszych samochodów na których uczyłem się jeździć.

_________________
Pozdrowienia dla wszystkich forumowiczów!
W wolnej chwili zapraszam na moją stronę: www.szkolasmaku.pl


Pon, 01.09.2014, 13:30
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20723
Miejscowość: Zgierz / Warszawa
Samochód: Pininfarina 199
Post Re: Fiat 126 (1973 - 2000)
Muł testowy Fiata 126

Image

Image
ranwhenparked.net

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || HumorBlog.pl || Zgierskie Newsy || Mój Instagram || Najlepszy hosting


Wto, 14.10.2014, 14:49
Profil

Postów: 4
Miejscowość: Koczała
Samochód: Iveco Daily
Post Re: Fiat 126 (1973 - 2000)
Świetny temat!
Wróciły wspomnienia z młodości. Nasz maluch przechodził z pokolenia na pokolenia. Gdy już niestety nic nie dało się zrobić, aby dalej jeździł (w sumie dałoby radę, ale za drogo), to trochę jak utracić członka rodziny.

_________________
nowe i używane Iveco części - Ivemax


Pon, 17.11.2014, 14:10
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 5866
Miejscowość: Warszawa
Post Re: FSM Polski FIAT 126 fl
ad. 1973-2000 FSM Polski FIAT 126p

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

1985-1995: 126 fl

Image
Image
Image
Image
Image


(C) Autokult.pl
Auto-motor-i-sport.pl
Magazynauto.pl
Regiomoto.pl
Polskie-auta.pl
Radiobielsko.pl
Radiokielce.pl
Autoviva.com
Kmh24.pl
Palgume.pl
Mad4wheels.com
Imcdb.org
Samochody.mitula.com.pl
Motofakty.pl
Polskabryka.pl
Rezerwa126p.pl
Katalog Młodego Technika 1989/1990; Nasza Księgarnia, Warszawa, 1989


Ostatnio edytowany przez kulikowski, Wto, 25.11.2014, 18:19, edytowano w sumie 1 raz

Pon, 24.11.2014, 22:06
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 5866
Miejscowość: Warszawa
Post Re: FSM Polski FIAT 126 BIS
ad. 1987-1991 FSM Polski FIAT 126 BIS

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image


(C) Globalcarslist.com
Imcdb.org
Gopixpic.com
Autokult.pl
Flickr.com
Puls.uni.lodz.pl
Raszta.garazs.net
Katalog Młodego Technika 1989/1990; Nasza Księgarnia, Warszawa, 1989


Wto, 25.11.2014, 0:29
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 5866
Miejscowość: Warszawa
Post 1991-1995 Bosmal Cabrio
1991-1995 Bosmal Cabrio

1990 prototyp Bosmal Tropic:

Image
Image
Image


drugi prototyp z hardtopem (nie wszedł do produkcji)

Image


wersja produkcyjna:

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image


1994-1995: Bosmal Cabrio elegant (facelifting do wersji el)

Image
Image

charakterystyczne dla el'a białe kierunkowskazy


FILM:
http://www.youtube.com/watch?v=5ypekORcae4

Pod koniec lat 80-tych prowadzono prace projektowe nad wersją cabrio Polskiego Fiata 126p. W 1990 r. powstał prototyp Bosmal Tropic w 19 egzemplarzach (zachował się zaledwie 1 egzemplarz, kupiony przez holenderskiego kolekcjonera). W latach 1991-1995 produkowano oryginalną wersję cabrio. Wyprodukowano 500 sztuk, z czego ok. 100 sprzedano w Polsce. Samochód posiadał wzmocnioną płytę podłogową i był ok. 50 kg cięższy od wersji bazowej. Wersja z hardtopem z tworzyw sztucznych nie weszła do produkcji seryjnej.
Cytuj:
Bosmal 126 Cabrio to samochód z nadwoziem kabriolet zaprojektowanym przez Bosmal i produkowany przez tę firmę w latach 1991−1995.

Bosmal 126 Cabrio był jednym z dwóch seryjnie wytwarzanych kabrioletów na bazie Fiata 126. W odróżnieniu od innych kabrioletów bazujących na Fiacie 126 model ten nie powstawał jako przeróbka gotowych egzemplarzy, ale był konstrukcją opracowaną i częściowo produkowaną w Ośrodku Badawczo-Rozwojowym Samochodów Małolitrażowych Bosmal.

Z powodu braku dachu konstrukcję usztywniono przez wzmocnienie płyty podłogowej, słupków przednich i progów oraz dodanie usztywniającego pałąka za linią drzwi. Elementy wzmocnień produkowano w Bosmalu, tam też prowadzono ich montaż i prace wykończeniowe przy samochodzie. Pozostałe prace prowadzono w FSM. Istniała możliwość zamówienia dodatkowego podnoszącego komfort użytkowania oraz zestawu wzmacniającego silnik do 30 KM. Sprzedażą poszczególnych egzemplarzy zajmował się Bosmal, czas oczekiwania na zamówiony egzemplarz wahał się od trzech do sześciu miesięcy. W ofercie dostępne były pojazdy białe i czerwone.

Standardowo pojazd był napędzany przez czterosuwowy silnik benzynowy o pojemności skokowej 652 cm³ i mocy 24 KM przy 4500 obr/min., który pozwalał rozpędzić się do 105 km/h. Napęd był przenoszony przez czterobiegową skrzynię biegów na tylną oś. Deklarowane zużycie paliwa to 6,8 l/100 km.

Produkcję rozpoczęto tuż po przemianach demokratycznych w Polsce, kiedy samochody z Zachodu stały się łatwo dostępne. Z tego powodu samochód cieszył się w Polsce niewielką popularnością, ponieważ sprowadzane z zagranicy pojazdy używane były uważane za bardziej prestiżowe. Z tego powodu większość produkcji trafiła do zachodniej Europy, gdyż tamtejsi konsumenci woleli natomiast zakupić tani, fabrycznie nowy pojazd zamiast pojazdu używanego. Łącznie powstało 507 egzemplarzy, z czego na eksport trafiło ok. 400.

Pod koniec roku 1994, po wprowadzeniu na rynek Fiata 126el, modernizację przeszła również wersja cabrio.

Na życzenie Bosmal dokonuje analizy pojazdu i wystawia certyfikat oryginaności konkretnego egzemplarza.

Przedni bagażnik ma pojemność 100 dm³. Samochód do 100 km/h rozpędza się w 52 sekundy.



(C) Autokult.pl
Bosmal.com.pl
Automobilista@Facebook
Klasyczny.com
Wikimedia.org
Youtube.com
Automobilista 11/2014 (175)


Wto, 25.11.2014, 19:13
Profil

Postów: 1
Post Re: Fiat 126 (1973 - 2000)
Oj pamiętam mojego fiacika 126 EL-ke, cos pięknego sentymentalne małe autko i co najważniejsze moje pierwsze auto to było coś :)

_________________
transport ponadgabarytowy cennik


Wto, 23.12.2014, 13:10
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 5866
Miejscowość: Warszawa
Post Re: Fiat 126 (1973 - 2000)
Zwiastun zlotu:
http://vimeo.com/115073636


Pią, 16.01.2015, 2:42
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  

Reklama 

Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 96 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
 cron

Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2015 Tomasz Malatyński






Tylna belka - Peugeot CitroenSzyby samochodoweCiężarówkiForum motoryzacyjne autoGALERIA.plogłoszeniaSklep z częściami - MotoCentrum.plNova Auto Serwiseuromaster-makowski.plklimatyzacja daikin • Tworzenie stron internetowych: wedzinski.com