|
|
Obecny czas: Czw, 18.04.2024, 12:34
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
kulikowski
Postów: 7455 Miejscowość: Warszawa
|
Re: Fiat 126 (1973 - 2000)
jeśli mnie pamięć nie zawodzi i zdjęcie jest z 1997 to Trasa AK (al. Armii Krajowej-al. Prymasa Tysiąclecia) w lasku kolskim (odcinek pomiędzy Powązkowską a Obozową).
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Śro, 07.09.2011, 20:12 |
|
|
blondas
Postów: 1652 Miejscowość: warszawa-koszalin
|
Re: Fiat 126 (1973 - 2000)
niestety... trasa Siekierkowska od strony ogródków działkowych. Ul. Wał Zawadowski
|
Śro, 07.09.2011, 21:52 |
|
|
RR ltd Co.
Moderator
Postów: 20830 Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
|
Re: Fiat 126 (1973 - 2000)
Fajny swap - maluch z końcówki produkcji z chromowanymi zderzakami
_________________ Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram
|
Nie, 29.04.2012, 12:52 |
|
|
POŃCZAK
Postów: 6345 Miejscowość: Bielsko-Biała
Samochód: E36 318ti / 626 gf
|
Re: Fiat 126 (1973 - 2000)
Częsta opcja.
_________________ http://www.tanidrift.pl
|
Pią, 25.05.2012, 12:16 |
|
|
Le Cobusier
Postów: 2188
|
Re: Fiat 126 (1973 - 2000)
coraz więcej jest gnieciuchów stylizowanych na pierwsze wersje, w Lublinie jest chyba z 5 takich przeróbek
|
Czw, 31.05.2012, 14:30 |
|
|
patrykl
Postów: 9 Miejscowość: Kraków
Samochód: Deawoo Lanos
|
Re: Fiat 126 (1973 - 2000)
Fakt, czasem w Lublinie takie widuje. Nie ma to jednak nic wspólnego z oryginalnym, starym sprzętem. Takie nic nie znaczące "kit cary" które może amatora zachwycą, innych śmieszą.
|
Czw, 11.10.2012, 17:58 |
|
|
jaguar
Postów: 10
|
Re: Fiat 126 (1973 - 2000)
ja mam oryginalnego fiata z 1999 roku z czarnymi zwykłymi zderzakami i jest super bo jeździ i nic się z nim nie dzieje żadnej rdzy czy zgnilizny albo czegoś w tym stylu
|
Śro, 23.01.2013, 10:52 |
|
|
kulikowski
Postów: 7455 Miejscowość: Warszawa
|
Re: FSM Polski FIAT 126 BIS
1987-1991 FSM Polski FIAT 126 BIS FILM:Cytuj: Jesienią 1987 roku na salonie samochodowym we Frankfurcie odbyła się oficjalna prezentacja samochodu 126 Bis (robocza nazwa "restyling"). Zmianami (800) objęto niemal wszystkie zespoły, a ich opracowanie było w dużej mierze dziełem Polaków. Zmienione nadwozie typu hatchback zachowało dotychczasowe wymiary. Trzecie drzwi ułatwiały dostęp do bagażnika za tylnym siedzeniem, wygospodarowanego dzięki poziomemu układowi cylindrów. Tylna szyba o zwiększonej wysokości poprawiała widoczność do tyłu. Powiększono boczne wloty powietrza, wlot powietrza do wnętrza umieszczono pod szybą przednią. Na koła nałożono nowe duże kołpaki malowane srebrnym lakierem. Fiat 126 Bis miał bagażnik przedni o pojemności 55 dm3 oraz tylny o pojemności 110 dm3, która po wyjęciu półki tylnej i złożeniu oparcia kanapy wzrastała do 480 dm3. Zmniejszenie przedniego bagażnika wynikało z umieszczenia w nim nagrzewnicy, włączonej w obieg cieczy chłodzącej silnik. Bis dostał nowy silnik 126 A2.000. Kadłub silnika, głowica oraz miska olejowa zostały odlane ze stopu lekkiego. W kadłubie osadzono suche tuleje cylindrowe z żeliwa. Tłoki o średnicy zwiększonej do 80 mm wyposażono w stalowe wkładki stabilizujące. Objętość skokowa wzrosła do 704 cm3, a stopień sprężania do 8,6. Skorygowano także wymiary i kształt krzywek wałka rozrządu i zaworów dolotowych. W układzie zasilania zastosowano opadowy gaźnik dwuprzelotowy z mechanicznym otwieraniem przepustnicy drugiego przelotu i pompką przyspieszającą. Filtr powietrza został wyposażony w papierowy wkład typu panelowego oraz dwa przewody zasysające; jeden dla powietrza zimnego, drugi dla ciepłego (eksploatacja zimą). Bezrozdzielaczowy aparat zapłonowy otrzymał podciśnieniowy regulator kąta wyprzedzenia zapłonu. W układzie smarowania wprowadzono nową pompę oleju z kołami zębatymi o wewnętrznym uzębieniu. Silnik chłodzony był cieczą, a chłodnicę wraz z dwubiegowym elektrowentylatorem umieszczono przy lewej ścianie komory silnikowej. Pompa cieczy chłodzącej została zabudowana w misce olejowej, a napędzana była od wałka rozrządu przez wałek pośredni. Zastosowano alternator o zwiększonej mocy z elektronicznym regulatorem. Silnik osiągał moc maksymalna 18,5 kW przy 4600 obr./min, a maksymalny moment obrotowy wynosił 47 Nm przy 2500 obr./min. Zmieniona tarcza sprzęgła miała w tej wersji silnika średnicę 160 mm oraz tłumik drgań skrętnych. Zmniejszono przełożenie przekładni głównej na 4,333 (39/9). W zawieszeniu przednich i tylnych kół poprawiono charakterystykę elementów sprężystych i amortyzatorów. Samochód wyposażono w obręcze kół o średnicy 13-cali oraz opony bezdętkowe o wymiarach 135/70 SR 13. W miejsce stosowanej dotychczas ślimakowej przekładni kierowniczej wprowadzono przekładnię zębatkową z samoczynną, regulacją, luzu międzyzębnego. Modernizacja samochodu spowodowała wzrost jego masy do 645 kg, ale mimo to poprawiła się dynamika i zmniejszyło zużycie paliwa. Prędkość maksymalna 126 Bis wynosiła 110 km/h, a średnie zużycie paliwa (w teście ECE) 5,5 dm3/100 km, o ponad 1 litr mniej niż wersji podstawowej. Samochód 126 Bis produkował zakład FSM w Tychach do 1991 r., do chwili uruchomienia produkcji Cinquecento. W podstawowym modelu 126 FL stosowano okresowo niektóre rozwiązania z modelu Bis, np. zębatkową przekładnię kierowniczą i większe koła.
Okres produkcji: 1987-1991 Wyprodukowanych: 190 361 szt. Nadwozie: 3-drzwiowy hatchback Silnik: rzędowy, 2-cylindrowy, leżący, chłodzony powietrzem Pojemność skokowa: 703 ccm Moc maksymalna: 25,2 KM przy 4500 obr/min Maksymalny moment obrotowy: 47 Nm przy 2000 obr/min Pojemność bagażnika: 55+110 l / 480 l (C) Autoviva.com Fiat126bis.republika.pl Klasyczny.com Polskabryka.pl Polskie-auta.pl Auta5p.eu Youtube.com
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
Ostatnio edytowany przez kulikowski, Wto, 25.11.2014, 18:18, edytowano w sumie 1 raz
|
Pią, 11.07.2014, 0:58 |
|
|
dawidlis
Postów: 13 Miejscowość: Kraków
Samochód: VW Passat
|
Re: Fiat 126 (1973 - 2000)
Dzisiaj na ulicy już nie spotka się takich klasyków jak właśnie fiat 126p czy 125p Aż miło powspominać, to jeden z pierwszych samochodów na których uczyłem się jeździć.
_________________ Pozdrawiam, Dawid Zapraszam - http://urbanskidesign.pl/parapety-drewn ... poksydowa/
|
Pon, 01.09.2014, 13:30 |
|
|
RR ltd Co.
Moderator
Postów: 20830 Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
|
Re: Fiat 126 (1973 - 2000)
Muł testowy Fiata 126 ranwhenparked.net
_________________ Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram
|
Wto, 14.10.2014, 14:49 |
|
|
kulikowski
Postów: 7455 Miejscowość: Warszawa
|
Re: FSM Polski FIAT 126 fl
ad. 1973-2000 FSM Polski FIAT 126p1985-1995: 126 fl(C) Autokult.pl Auto-motor-i-sport.pl Magazynauto.pl Regiomoto.pl Polskie-auta.pl Radiobielsko.pl Radiokielce.pl Autoviva.com Kmh24.pl Palgume.pl Mad4wheels.com Imcdb.org Samochody.mitula.com.pl Motofakty.pl Polskabryka.pl Rezerwa126p.pl Katalog Młodego Technika 1989/1990; Nasza Księgarnia, Warszawa, 1989
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
Ostatnio edytowany przez kulikowski, Wto, 25.11.2014, 18:19, edytowano w sumie 1 raz
|
Pon, 24.11.2014, 22:06 |
|
|
kulikowski
Postów: 7455 Miejscowość: Warszawa
|
Re: FSM Polski FIAT 126 BIS
ad. 1987-1991 FSM Polski FIAT 126 BIS(C) Globalcarslist.com Imcdb.org Gopixpic.com Autokult.pl Flickr.com Puls.uni.lodz.pl Raszta.garazs.net Katalog Młodego Technika 1989/1990; Nasza Księgarnia, Warszawa, 1989
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Wto, 25.11.2014, 0:29 |
|
|
kulikowski
Postów: 7455 Miejscowość: Warszawa
|
1991-1995 Bosmal Cabrio
1991-1995 Bosmal Cabrio1990 prototyp Bosmal Tropic:drugi prototyp z hardtopem (nie wszedł do produkcji) wersja produkcyjna:1994-1995: Bosmal Cabrio elegant (facelifting do wersji el) charakterystyczne dla el'a białe kierunkowskazy FILM:http://www.youtube.com/watch?v=5ypekORcae4Pod koniec lat 80-tych prowadzono prace projektowe nad wersją cabrio Polskiego Fiata 126p. W 1990 r. powstał prototyp Bosmal Tropic w 19 egzemplarzach (zachował się zaledwie 1 egzemplarz, kupiony przez holenderskiego kolekcjonera). W latach 1991-1995 produkowano oryginalną wersję cabrio. Wyprodukowano 500 sztuk, z czego ok. 100 sprzedano w Polsce. Samochód posiadał wzmocnioną płytę podłogową i był ok. 50 kg cięższy od wersji bazowej. Wersja z hardtopem z tworzyw sztucznych nie weszła do produkcji seryjnej. Cytuj: Bosmal 126 Cabrio to samochód z nadwoziem kabriolet zaprojektowanym przez Bosmal i produkowany przez tę firmę w latach 1991−1995.
Bosmal 126 Cabrio był jednym z dwóch seryjnie wytwarzanych kabrioletów na bazie Fiata 126. W odróżnieniu od innych kabrioletów bazujących na Fiacie 126 model ten nie powstawał jako przeróbka gotowych egzemplarzy, ale był konstrukcją opracowaną i częściowo produkowaną w Ośrodku Badawczo-Rozwojowym Samochodów Małolitrażowych Bosmal.
Z powodu braku dachu konstrukcję usztywniono przez wzmocnienie płyty podłogowej, słupków przednich i progów oraz dodanie usztywniającego pałąka za linią drzwi. Elementy wzmocnień produkowano w Bosmalu, tam też prowadzono ich montaż i prace wykończeniowe przy samochodzie. Pozostałe prace prowadzono w FSM. Istniała możliwość zamówienia dodatkowego podnoszącego komfort użytkowania oraz zestawu wzmacniającego silnik do 30 KM. Sprzedażą poszczególnych egzemplarzy zajmował się Bosmal, czas oczekiwania na zamówiony egzemplarz wahał się od trzech do sześciu miesięcy. W ofercie dostępne były pojazdy białe i czerwone.
Standardowo pojazd był napędzany przez czterosuwowy silnik benzynowy o pojemności skokowej 652 cm³ i mocy 24 KM przy 4500 obr/min., który pozwalał rozpędzić się do 105 km/h. Napęd był przenoszony przez czterobiegową skrzynię biegów na tylną oś. Deklarowane zużycie paliwa to 6,8 l/100 km.
Produkcję rozpoczęto tuż po przemianach demokratycznych w Polsce, kiedy samochody z Zachodu stały się łatwo dostępne. Z tego powodu samochód cieszył się w Polsce niewielką popularnością, ponieważ sprowadzane z zagranicy pojazdy używane były uważane za bardziej prestiżowe. Z tego powodu większość produkcji trafiła do zachodniej Europy, gdyż tamtejsi konsumenci woleli natomiast zakupić tani, fabrycznie nowy pojazd zamiast pojazdu używanego. Łącznie powstało 507 egzemplarzy, z czego na eksport trafiło ok. 400.
Pod koniec roku 1994, po wprowadzeniu na rynek Fiata 126el, modernizację przeszła również wersja cabrio.
Na życzenie Bosmal dokonuje analizy pojazdu i wystawia certyfikat oryginaności konkretnego egzemplarza.
Przedni bagażnik ma pojemność 100 dm³. Samochód do 100 km/h rozpędza się w 52 sekundy. (C) Autokult.pl Bosmal.com.pl Automobilista@Facebook Klasyczny.com Wikimedia.org Youtube.com Automobilista 11/2014 (175)
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Wto, 25.11.2014, 19:13 |
|
|
Brom32
Postów: 1
|
Re: Fiat 126 (1973 - 2000)
Oj pamiętam mojego fiacika 126 EL-ke, cos pięknego sentymentalne małe autko i co najważniejsze moje pierwsze auto to było coś
_________________ transport ponadgabarytowy cennik
|
Wto, 23.12.2014, 13:10 |
|
|
kulikowski
Postów: 7455 Miejscowość: Warszawa
|
Re: Fiat 126 (1973 - 2000)
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Pią, 16.01.2015, 2:42 |
|
|
Kto jest online |
Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
|
| |