Obecny czas: Wto, 30.04.2024, 22:52




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 7 posty(ów) ] 
Volkswagen Golf 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Postów: 1015
Miejscowość: Dąbrowa Górnicza [SD]
Samochód: S.Felicia Fiesta mk7
Post Volkswagen Golf
To mój pierwszy taki okazały post przedstawiający model jednego auto, więc proszę o wyrozumiałość oraz uwagi dotyczące które będą miały na celu pouczeniu mnie. Dodałem w tym dziale ponieważ stwierdziłem ze więcej jest już wycofanych z produkcji niż jest produkowanych :P

VOLKSWAGEN GOLF „I”:
Golf I, od 1974 (Cabrio -1993, Caddy -1992, Citi Golf produkowany nadal)
Pojawił się w 1974 r. z nadwoziem typu hatch-back w wersji trzy- i pięciodrzwiowej. Największą popularność przyniosła mu wersja GTI (Gran Turismo Injection) z silnikiem 1588 cm³ o mocy 81 kW (110 KM), potem również 1781 cm³ o mocy 82 kW (112 KM). Producent planował wypuścić na rynek tylko 5 000 egzemplarzy. W 1976 roku pojawił się pierwszy Golf z silnikiem wysokoprężnym o poj. 1,5 l. i mocy 37kW (50 KM), który został zastąpiony później silnikiem Diesla o mocy 40kW (54 KM).
Produkowany w wariantach skrzyń 4 oraz 5 biegowych oraz 3-biegowej skrzyni automatycznej. Istniało wiele odmian skrzyń dostosowanych do różnych rodzajów silników m.in GL (3biegi + nadbieg ekonomiczny), GC (4 biegi, bez nadbiegu), FF (4biegi + nadbieg), 7A,8A,9A dla MK1 w wersjach GTI oraz Cabrio.
W 1979 roku Karmann przedstawił otwartą wersje Golfa (Karmann Cabrio). Również w 1979 rozpoczęto seryjną produkcję wersji Cabriolet, którą z małymi zmianami produkowano do 1993 roku. Do jej napędu służyły silniki 1,5 l., 1,6 l. i 1,8 l. Wyprodukowano ponad 6,780,050 "jedynek" (nie licząc wersji Cabrio, Jetta i Caddy) z czego 1,000,000 w pierwszych 31 miesiącach.
Golf produkowany był w odmianach :
• Golf C
• Golf CL
• Golf GL
• Golf GLS
• Golf GLD
• Golf L
• Golf LS
• Golf LX
• Golf GTD
• Golf GTI
• Golf GX
• Golf Rabbit
• Golf Caddy (pick-up)
• Golf Cabrio
Ciekawostką jest iż w RPA nadal produkuje się Golfa MK1 pod nazwą CitiGolf, jednak ze starego auta posiada on nadwozie i elementy techniczne. Silnik i wyposażenie zostały przejęte z najnowszych modeli Volkswagena. Jednak do roku 1999, auta te były idealnym odwzorowaniem zwykłego Golf serii pierwszej. Samochód został w kwietniu 2006 roku zrestylizowany.
Wersje silnikowe:
Benzynowe:
Model Oznaczenie Cylindry/Zawory Pojemność Moc Moment obrotowy Lata
1.1 FA, GG 4 / 8 1093 cmÂł 37 kW (50 KM) 80 Nm 1974 do 1979
1.3 GF 4 / 8 1272 cmÂł 44 kW (60 KM) 95 Nm 1979 do 1984
1.5 JB 4 / 8 1457 cmÂł 51 kW (70 KM) 110 Nm 1977 do 1984
1.5 FH 4 / 8 1471 cmÂł 51 kW (70 KM) 114 Nm 1974 do 1975
1.5 FD 4 / 8 1471 cmÂł 63 kW (85 KM) 119 Nm 1974 do 1975
1.6 FV 4 / 8 1588 cmÂł 51 kW (70 KM) 111 Nm 1976 do 1978
1.6 FP 4 / 8 1588 cmÂł 55 kW (75 KM) 119 Nm 1975 do 1977
1.6 FR 4 / 8 1588 cmÂł 63 kW (85 KM) 125 Nm 1975 do 1984
1.6 EG 4 / 8 1588 cmÂł 81 kW (110 KM) 140 Nm 1976 do 1982
1.8 EX 4 / 8 1781 cmÂł 66 kW (90 KM) 145 Nm 1983 do 1993
1.8 JH 4 / 8 1781 cmÂł 70 kW (95 KM) 142 Nm 1983 do 1993
1.8 2H 4 / 8 1781 cmÂł 72 kW (98 KM) 142 Nm 1989 do 1993
1.8 DX 4 / 8 1781 cmÂł 82 kW (112 KM) 153 Nm 1982 do 1992

Wysokoprężne:
Model Oznaczenie Cylindry/Zawory Pojemność Moc Moment obrotowy Lata
1.5 CK 4 / 8 1471 cmÂł 37 kW (50 KM) 82 Nm 1976 do 1980
1.6 CR, JK 4 / 8 1588 cmÂł 40 kW (54 KM) 100 Nm 1980 do 1984
1.6 CY 4 / 8 1588 cmÂł 51 kW (70 KM) 133 Nm 1980 do 1984


Fotki:
1)Golf „I” - Hatchback
Image

VOLKSWAGEN GOLF „II”:
Dziewięć lat później - w 1983 roku - do niemieckich salonów trafiła nowa generacja, Golf II. Od pierwowzoru różnił się m.in. tym, iż miał większy rozstaw osi i bardziej obszerny bagażnik, zmodernizowano także sylwetkę. W tej wersji Golf był produkowany do 1992 roku. W 1985 wchodzi Golf II GTI 16v - 102kW (Pierwszy silnik 16v w swojej klasie), Marzec 1989 W serię i "małą serię" wchodzą odpowiednio super GTI: Golf Rallye i Golf G-60 Limited. Obydwa wyposażone w napęd na cztery koła (Syncro) i sprężarkę mechaniczną "G". Pierwsze 5 tys. sztuk ma silnik ośmiozaworowy 1,8l i 118 kW/160 KM. Silnik o mocy 210KM \szesnastozaworowy - Limited przynosi zaszczyt swojej nazwie. Został on zbudowany w ilości tylko 70 sztuk i kosztował 68 500 DM. Ogromna popularność modelu była przyczyną wprowadzenia wersji o nadwoziu typu sedan, nazwanej Jetta. Do dziś Golf II jest popularnym samochodem klasy niższej średniej, co widać chociażby w statystykach pojazdów, sprowadzonych do Polski po 1 maja 2004 roku (od wejścia do Unii Europejskiej) - Golfy stanowią wśród nich większość. Nie było wersji cabrio. Jako cabrio produkowana była jedynka aż do 92 roku.
Odmiany silnikowe:
Benzynowe:
Model Cylindry Zawory Pojemność Moc Moment obrotowy Informacje dodatkowe
1.3 4 8 1272 cmÂł 40 kW (54 KM) 94 Nm GaĹşnik
1.3 4 8 1272 cmÂł 44 kW (60 KM) 96 Nm Wtrysk
1.6 4 8 1595 cmÂł 51 kW (70 KM) 118 Nm GaĹşnik
1.6 4 8 1595 cmÂł 53 kW (72 KM) 120 Nm GaĹşnik
1.6 4 8 1595 cmÂł 55 kW (75 KM) 125 Nm GaĹşnik
1.8 4 8 1781 cmÂł 66 kW (90 KM) 135 Nm GaĹşnik (GX)
1.6 4 8 1595 cmÂł 66 kW (90 KM) 147 Nm Wtrysk, katalizator (RP)
1.8 4 8 1781 cmÂł 66 kW (90 KM) 147 Nm Wtrysk, katalizator (RP)
1.8 4 8 1781 cmÂł 79 kW (107 KM) 154 Nm Wtrysk, katalizator
1.8 4 8 1781 cmÂł 82 kW (112 KM) 153 Nm Wtrysk, katalizator (PF)
1.8 4 16 1781 cmÂł 95 kW (129 KM) 168 Nm Wtrysk, katalizator (PL)
1.8 4 8 1781 cmÂł 118 kW (160 KM) 225 Nm Wtrysk
1.8 4 16 1781 cmÂł 154 kW (210 KM) 247 Nm Wtrysk
2.0 T. 4 16 1942 cmÂł 206 kW (250 KM) 299 Nm Wtrysk
Wysokoprężne:
Model Cylindry Zawory Pojemność Moc Moment obrotowy
1.6 D 4 8 1588 cmÂł 40 kW (54 KM) 100 Nm
1.6 TD 4 8 1588 cmÂł 44 kW (60 KM) 110 Nm
1.6 TD 4 8 1588 cmÂł 51 kW (70 KM) 133 Nm
1.6 TD 4 8 1588 cmÂł 59 kW (80 KM) 155 Nm
Fotki:
Image

VOLKSWAGEN GOLF „III”:
W listopadzie 1991 rozpoczęto produkcję Golfa III, który zastąpił legendarnego Golfa II generacji. Samochód przybrał nowocześniejsze kształty, otrzymał także bogatszą paletę silników. W 1992 roku Golf III został wybrany Samochodem Roku, zaprezentowano również wersje VR6 o pojemności 2,8 l, wyposażoną w sześciocylindrowy, nowoczesny silnik o sportowych ambicjach, dysponujący mocą 174 KM. Dość sporym zainteresowaniem cieszyły sie także wersje GTi o pojemności 2.0 l - ośmio i szesnasto zaworowej mających odpowiednio 115 KM i 150 KM. Wprowadzono możliwość zamówienia opcjonalne poduszki powietrznej dla kierowcy i pasażera. W 1993 roku zaprezentowano nową wersję - kabriolet, wprowadzono także model syncro z napędem na cztery koła oraz wersję VR6 o mocy 190 KM, przy pojemności 2.9 l, a także pierwszego w historii Golfa w wersji kombi - Variant. Nadwozie to było dłuższe od limuzyny o 32 cm. Wersja sedan pojawiła się w Europie tym razem pod nazwą Volkswagen Vento, jednak w USA Vento sprzedawane było nadal pod nazwą Jetta. Dużym wydarzeniem było zaprezentowanie czterocylindrowych turbodoładowanych silników wysokoprężnych z bezpośrednim wtryskiem paliwa o pojemności 1,9 litra i mocy 90 KM oznaczonych symbolem TDI. W 1994 wyprodukowano 15 milionowego Golfa, natomiast w 1995 roku wprowadzono nową odmianę silnika oznaczonego symbolem SDI, o mocy 64 KM. Był to niezwykle oszczędny silnik wysokoprężny, wolnossący - bez doładowania, podobnie jak w TDI również posiadający elektroniczne sterowanie wtrysku paliwa. Dodano także poduszki powietrzne do wyposażenia seryjnego. W roku 1996 wszystkie modele posiadały seryjnie także ABS, boczne poduszki powietrzne dostępne były jako opcja. W tym roku zaprezentowano również edycję specjalną: 20 Jahre GTi", jako rocznice 20 letnich urodzin serii GTi. Wyprodukowany zostaje 17 milionowy Golf. We wrześniu 1997 Golf III zostaje zastąpiony modelem nowej genracji, którym był Volkswagen Golf IV. Niektóre odmiany i wersje, w tym przede wszystkim wersję kombi Golfa III produkowano jeszcze do 1999 roku.
Wersje silnikowe:
Benzynowe:
Model Cylindry/Zawory Pojemność Moc Moment obrotowy Lata
1.4 (ABD) 4 / 8 1391 cmÂł 44 kW (60 KM) 107 Nm / 2800 obr. 09.1991 - 07.1995
1.4 (AEX) 4 / 8 1391 cmÂł 44 kW (60 KM) 116 Nm / 2800 obr. 07.1995 - 12.1997
1.4 (APQ) 4 / 8 1391 cmÂł 44 kW (60 KM) 116 Nm / 2800 obr. 12.1997 - 05.1998
1.6 (ABU) 4 / 8 1598 cmÂł 55 kW (75 KM) 126 Nm / 2800 obr. 08.1992 - 09.1994
1.6 (AEA) 4 / 8 1598 cmÂł 55 kW (75 KM) 128 Nm / 2600 obr. 10.1994 - 07.1995
1.6 (AEE) 4 / 8 1598 cmÂł 55 kW (75 KM) 135 Nm / 2800 obr. 07.1995 - 12.1997
1.6 (AEK) 4 / 8 1595 cmÂł 74 kw (101 KM) 135 Nm / 4400 obr. 08.1994 - 12.1995
1.6 (AFT) 4 / 8 1595 cmÂł 74 kw (101 KM) 140 Nm / 3500 obr. 01.1996 - 09.1998
1.6 (AKS) 4 / 8 1595 cmÂł 74 kw (101 KM) 140 Nm / 3500 obr. 07.1997 - 12.1997
1.8 (AAM) 4 / 8 1781 cmÂł 55 kW (75 KM) 140 Nm / 2500 obr. 08.1991 - 12.1997
1.8 (ANN) 4 / 8 1781 cmÂł 55 kW (75 KM) 140 Nm / 2500 obr. 12.1997 - 09.1998
1.8 (ABS) GT 4 / 8 1781 cmÂł 66 kw (90 KM) 145 Nm / 2500 obr. 11.1991 - 07.1995
1.8 (ANP) GT 4 / 8 1781 cmÂł 66 kw (90 KM) 145 Nm / 2500 obr. 12.1997 - 09.1998
1.8 (ADZ) GT 4 / 8 1781 cmÂł 66 kw (90 KM) 145 Nm / 2500 obr. 10.1994 - 12.1997
1.8 (ACC) GT 4 / 8 1781 cmÂł 66 kw (90 KM) 145 Nm / 2500 obr. 12.1994 - 12.1997
2.0 ( 2E ) GTI 4 / 8 1984 cmÂł 85 kw (115 KM) 166 Nm / 3200 obr. 11.1991 - 09.1994
2.0 (ADY) GTI 4 / 8 1984 cmÂł 85 kw (115 KM) 166 Nm / 3200 obr. 10.1994 - 12.1995
2.0 (AGG) GTI 4 / 8 1984 cmÂł 85 kw (115 KM) 166 Nm / 2600 obr. 07.1995 - 12.1997
2.0 (AKR) GTI 4 / 8 1984 cmÂł 85 kw (115 KM) 166 Nm / 2600 obr. 04.1997 - 12.1997
2.0 (ABA) GTI 4 / 8 1984 cmÂł 85 kw (115 KM) 166 Nm / 3200 obr. 03.1992 - 07.1995
2.0 (ABF) GTI 4 / 16 1984 cmÂł 110kw (150 KM) 180 Nm / 4800 obr. 08.1992 - 12.1997
2.8 (AAA) VR6 6 / 12 2792 cmÂł 128kW(174 KM) 240 Nm / 4200 obr. 01.1992 - 12.1997
2.9 (ABV) VR6 6 / 12 2861 cmÂł 143kW(190 KM) 245 Nm / 4200 obr. 10.1994 - 12.1997

Wysokoprężne:
Model Cylindry/Zawory Pojemność Moc Moment obrotowy Lata
1.9 ( 1Y ) 4 / 8 1896 cmÂł 47 kW (64 KM) 124 Nm / 2400 obr. 11.1991 - 12.1997
1.9 (AEY) SDI 4 / 8 1896 cmÂł 47 kW (64 KM) 150 Nm / 2500 obr. 07.1995 - 12.1997
1.9 (AAZ) TD 4 / 8 1896 cmÂł 55 kW (75 KM) 150 Nm / 2400 obr. 11.1991 - 12.1997
1.9 ( 1Z ) TDI 4 / 8 1896 cmÂł 66 kW (90 KM) 202 Nm / 1900 obr. 08.1993 - 07.1996
1.9 (AHU) TDI 4 / 8 1896 cmÂł 66 kW (90 KM) 202 Nm / 1900 obr. 07.1996 - 12.1997
1.9 (ALE) TDI 4 / 8 1896 cmÂł 66 kW (90 KM) 210 Nm / 1900 obr. 05.1996 - 12.1997
1.9 (AFN) TDI 4 / 8 1896 cmÂł 81 kW (110 KM) 235 Nm / 1900 obr. 02.1996 - 12.1997
Ciekawostki:
W latach 1992-1994 Volkswagen zajmował się projektem rajdowej wersji Golfa III. Do dziś dotrwały dwa egzemplarze, jeden jest w rękach prywatnych, a drugi stanowi eksponat muzeum VW w Wolfsburgu. A59 cechowały znacznie lepsze osiągi, nawet w porównaniu do wersji VR6. Został on poszerzony i zmniejszony został prześwit. Dodano duży spoiler na dachu oraz zmieniono zderzaki. Wizualnie A59 znacznie odbiegał od seryjnej wersji. Zastosowano 6-biegową skrzynię i napęd na cztery koła.
Silnik A59 jest najbardziej wysiloną jednostką jaka została zamontowana w trzeciej generacji Golfa. Z 1999 cm³ 16V uzyskano 275KM przy 6000obr. Moment obrotowy to 367Nm przy 3500obr. Wyposażony był w turbosprężarkę oraz wielopunktowy wtrysk paliwa. Projekt zarzucono w 1994 roku, lecz do dziś Golf A59 jest pewnego rodzaju legendą wśród fanów VW.
Dane techniczne:
Pjemność silnika: 1999cm³
Ilość zaworów: 16
Moc maksymalna: 275KM/202KW przy 6000obr.
Moment obrotowy: 367Nm przy 3500obr
Prędkość maksymalna: >250km/h
Przyspieszenie 0-100: 4,2s
Masa własna: 1373kg
Fotki:
Image

VOLKSWAGEN GOLF „IV”:
Golf IV- niemiecki samochĂłd marki Volkswagen, przedstawiciel segmentu samochodĂłw klasy kompaktowej. Produkowany w latach 1997- 2003.
Po rozpoczęciu produkcji Golfa IV rozpoczętej w 1997 roku Volkswagen rozpoczął serię zmian w innych modelach. Kabriolet oparty na serii III poddany został face liftingowi w celu upodobnienia go do modeli IV generacji. Sedan na bazie Golfa IV przemianowano nazwano Volkswagen Bora. W Europie sprzedano ponad 2 mln egzemplarzy Golfa IV. W 2003 Golf IV został zastąpiony modelem nowej genracji, którym był Volkswagen Golf V. Niektóre odmiany i wersje, w tym przede wszystkim wersję kombi Golfa IV produkowano jeszcze do maja 2006 roku.
Odmiany silnikowe:
Benzynowe:
Model Cylindry Zawory Pojemność Moc Moment obrotowy Lata
1.4 4 16 1390 cmÂł 55 kW (75 KM) 128 Nm 1997 do 2003
1.6 4 8 1595 cmÂł 74 kW (101 KM) 145 Nm 1997 do 2000
1.6 4 8 1595 cmÂł 75 kW (102 KM) 148 Nm 2000 do 2003
1.6 4 16 1598 cmÂł 77 kW (105 KM) 148 Nm 2000 do 2003
1.6 FSI 4 16 1598 cmÂł 81 kW (110 KM) 155 Nm 2002 do 2003
1.8 4 20 1781 cmÂł 92 kW (125 KM) 170 Nm 1997 do 1999
1.8T 4 20 1781 cmÂł 110 kW (150 KM) 210 Nm 1997 do 2003
1.8T 4 20 1781 cmÂł 132 kW (180 KM) 235 Nm 2001 do 2003
2.0 4 8 1984 cmÂł 85 kW (115 KM) 172 Nm 1999 do 2003
2.3 5 10 2327 cmÂł 110 kW (150 KM) 205 Nm 1997 do 2000
2.3 5 20 2327 cmÂł 125 kW (170 KM) 220 Nm 2000 do 2003
2.8 6 24 2792 cmÂł 150 kW (204 KM) 270 Nm 1999 do 2003
R 32 6 24 3189 cmÂł 177 kW (241 KM) 320 Nm 2002 do 2003

Wysokoprężne:
Model Cylindry Zawory Pojemność Moc Moment obrotowy Lata
1.9 SDI 4 8 1896 cmÂł 50 kW (68 KM) 133 Nm 1997 do 2003
1.9 TDI 4 8 1896 cmÂł 66 kW (90 KM) 210 Nm 1997 do 2002
1.9 TDI 4 8 1896 cmÂł 74 kW (101 KM) 240 Nm 2000 do 2003
1.9 TDI 4 8 1896 cmÂł 81 kW (110 KM) 235 Nm 1997 do 2002
1.9 TDI 4 8 1896 cmÂł 85 kW (115 KM) 285 Nm 1999 do 2001
1.9 TDI 4 8 1896 cmÂł 85 kW (115 KM) 310 Nm 2000 do 2002
1.9 TDI 4 8 1896 cmÂł 96 kW (130 KM) 310 Nm 2001 do 2003
1.9 TDI 4 8 1896 cmÂł 110kW(150 KM) 320 Nm 2001 do 2003

Fotki:
Image

VOLKSWAGEN GOLF „V”:
W latach 2003-2008 produkowano piątą generacja Volkswagena Golfa. Dla miłośników sportowej jazdy przewidziano wersję GTi z silnikiem o mocy 200 KM. Pod koniec 2004 roku zadebiutowała nowatorska, podwyższona wersja o nazwie Golf Plus, będąca czymś pomiędzy zwykłym Golfem a minivanem skonstruowanym na jego płycie podłogowej o nazwie Touran.
W Ameryce na początku 2005 roku zadebiutował już sedan na bazie Golfa V o nazwie Volkswagen Jetta, i pod tą właśnie nazwą pojawił się na starym kontynencie jesienią 2005 roku.
Wraz z modelem Jetta, w Europie zaprezentowano również całkowicie nowy model o nazwie Eos. Jest to nic innego, jak kabriolet-coupe opracowany na bazie Golfa V. Zmieniono przedni pas tak, aby odróżnić go od reszty rodziny.
W 2005 roku do sprzedaży trafił najmocniejszy w historii seryjnie produkowany Golf. Jego nazwa to Golf R32 - zbudowany jest na podstawie Golfa piątej generacji. Wyposażony jest w wolnossący, sześciocylindrowy silnik w układzie V o pojemności 3200 cm3. Jego moc maksymalna to 250 KM. Silnik oznaczany jest skrótem FSI, co oznacza bezpośredni wtrysk paliwa - ostatnio najpopularniejsze odkrycie grupy Volkswagen/Audi. W Paryżu w 2006 zadebiutowała rekreacyjna wersja Volkswagena Golf Plus, pod nazwą CrossGolf. Wyróżnia się ona zwiększonym prześwitem podwozia oraz elementami wyposażenia, które wskazują na możliwości poruszania się poza asfaltowymi drogami.
Wersje silnikowe:
Benzynowe:
Model Cylindry Zawory Pojemność Moc Moment obrotowy Lata
1.4 4 16 1.390 cmÂł 55 kW (75 KM) 126 Nm 2003 do 2006
1.4 4 16 1.390 cmÂł 59 kW (80 KM) 132 Nm od 2006
1.4 FSI 4 16 1.390 cmÂł 66 kW (90 KM) 130 Nm 2004 do 2005
1.4 TSI 4 16 1.390 cmÂł 90 kW (122 KM) 200 Nm od 2007
1.4 TSI 4 16 1.390 cmÂł 103 kW (140 KM) 220 Nm od 2006
1.4 TSI 4 16 1.390 cmÂł 125 kW (170 KM) 240 Nm od 2005
1.6 4 8 1.595 cmÂł 75 kW (102 KM) 148 Nm 2004 do 2007
1.6 FSI 4 16 1.598 cmÂł 85 kW (115 KM) 155 Nm od 2003
2.0 FSI 4 16 1.984 cmÂł 110 kW (150 KM) 200 Nm od 2004
2.0GTI (TFSI) 4 16 1.984 cmÂł 147 kW (200 KM) 280 Nm 2004 do 2005
2.0GTI (TFSI) 4 16 1.984 cmÂł 169 KW (230 KM) 300 Nm od 2005
R32 6 24 3.189 cmÂł 184 KW (250 KM) 320 Nm od 2005

Wysokoprężne:
Model Cylindry Zawory Pojemność Moc Moment obrotowy Lata
2.0 SDI 4 16 1.968 cmÂł 55 kW (75 KM) 140 Nm od 2004
1.9 TDI 4 8 1.896 cmÂł 66 kW (90 KM) 210 Nm od 2004
1.9 TDI 4 8 1.896 cmÂł 77 kW (105 KM) 250 Nm od 2003
1.9 TDI DPF 4 8 1.896 cmÂł 77 kW (105 KM) 250 Nm od 2003
2.0 TDI 4 16 1.968 cmÂł 103 kW (140 KM) 320 Nm od 2003
2.0 TDI DPF 4 8 1.968 cmÂł 103 kW (140 KM) 320 Nm od 2003
2.0 TDI DPF 4 16 1.968 cmÂł 125 kW (170 KM) 350 Nm od 2006

Fotki:
Image

Volkswagen Golf „VI”:[/u
Nowa wersja Golfa, oznaczona numerem VI zadebiutuje na rynku o dwa lata wcześniej niż zakładano. Jest to spowodowane tym, iż poprzednik - Golf V nie spełnił oczekiwań koncernu Volkswagen AG. Zatem podczas projektowania nowego modelu postawiono również na obniżenie kosztów produkcji. W fazie początkowej będzie produkowanych 10 wersji silnikowych. Władze koncernu zastanawiają się też nad datą wprowadzenia najmocniejszego silnika R36, gdyż wersja R32 znana z dwóch poprzednich modeli nadal dobrze się sprzedaje.
Nowa generacja przeboju z Wolfsburga przejęła ze swojego poprzednika płytę podłogową oraz konstrukcję dachu. Reszta elementów nadwozia została zaprojektowana na nowo lub poddana modernizacji.
Wersje silnikowe:
Silniki benzynowe:[u]

1.4 FSI 80 KM (2008-2009)
1.2 TSI 86 KM (od 2009)
1.6 102 KM (2008-2009)
1.2 TSI 105 KM (od 2009)
1.4 TSI 122 KM (2008)
1.4 TSI 122 KM DSG (2008)
1.4 TSI 160 KM DSG (2008)
2.0 GTI 210 KM (od 2009)
2.0 GTI 210 KM DSG (od 2009)
3.2 R32 250 KM 4Motion (?)
3.6 R36 360 KM 4Motion DSG (?)
Prawdopodobnie wersje widlaste Golfa zostaną wycofane na rzecz doładowanego, rzędowego silnika. Być może będzie to jednostka napędowa z aktualnego Audi S3, lub pięciocylindrowy silnik 2.5 TSI, oczywiście napęd 4Motion pozostanie.
Silniki wysokoprężne:
1.1 TDI 65 KM (?)
1.4 TDI 80 KM (?)
1.6 TDI 90 KM (?)
1.6 TDI 105 KM (?)
2.0 TDI 110 KM (2008)
2.0 TDI 140 KM (2008)
2.0 TDI 140 KM DSG (2008)
2.0 TDI 170 KM (?)
2.0 TDI 204 KM (?)
Uwaga! Większość powyższych danych, to wersje planowane, które nie są jeszcze w produkcji seryjnej.
Fotki:
Image

_________________
Ahh... ta Skoda :) Przemyslane Rozwiązania
Ahh... ten Ford :) Feel the Difference - Kinetic Design
Święty Krzysztof jeździ z Tobą tylko do 120 km/h. Przy większych prędkościach swoje miejsce oddaje Św. Piotrowi
Urodziłem się po to,aby jeździć ...


Nie, 02.11.2008, 15:23
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 24507
Post Re: Volkswagen Golf
Fotek mało, no i fotka VI jest z wizji, więc też lipa.

_________________
| pajacyk.plpolskieserce.pl | Kliknij raz dziennie. Codziennie.


Nie, 02.11.2008, 15:53
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 1015
Miejscowość: Dąbrowa Górnicza [SD]
Samochód: S.Felicia Fiesta mk7
Post Re: Volkswagen Golf
Postaram się jutro zmienić zdjecia Golfa IV i dodac ich pare :)

_________________
Ahh... ta Skoda :) Przemyslane Rozwiązania
Ahh... ten Ford :) Feel the Difference - Kinetic Design
Święty Krzysztof jeździ z Tobą tylko do 120 km/h. Przy większych prędkościach swoje miejsce oddaje Św. Piotrowi
Urodziłem się po to,aby jeździć ...


Nie, 02.11.2008, 21:11
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 4079
Miejscowość: WROCŁAW
Samochód: VOLVO
Post Re: Volkswagen Golf
Poza tym Golfa VI jeszcze nie wycofali z produkcji, a jeszcze poza tym.. nie było podobnych tematów?

_________________
>>>


Śro, 05.11.2008, 14:23
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 1015
Miejscowość: Dąbrowa Górnicza [SD]
Samochód: S.Felicia Fiesta mk7
Post Re: Volkswagen Golf
Osiek napisał(a):
Poza tym Golfa VI jeszcze nie wycofali z produkcji

Przeczyaj uwaĹĽnie. to porozmawiamy :lol:

_________________
Ahh... ta Skoda :) Przemyslane Rozwiązania
Ahh... ten Ford :) Feel the Difference - Kinetic Design
Święty Krzysztof jeździ z Tobą tylko do 120 km/h. Przy większych prędkościach swoje miejsce oddaje Św. Piotrowi
Urodziłem się po to,aby jeździć ...


Śro, 05.11.2008, 15:53
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 9968
Miejscowość: z krainy wiecznego zachodu słońca
Post Re: Volkswagen Golf
ok, a Ty to przeczytałeś w ogóle? na wikipedię każdy z nas potrafi zajrzeć, więc robienie kopiuj + wklej nie jest najlepszym pomysłem. Do tego brak źródła, który sugeruje, że Ty jesteś autorem. Więc blok i ostrzeżenie.

_________________
Moderator nie obraza innych - moderator dobitnie zwraca uwage
I zaprawdę powiadam wam, sama znajomość z OBRem nie powoduje, że jesteście szybsi od włoskich hatchy FWD - bo nie jesteście


Śro, 05.11.2008, 21:32
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7505
Miejscowość: Warszawa
Post Re: Volkswagen Golf
ad. Volkswagen Golf II R32
Image Youtube.com
Image Drive-my.com
Image Flickr.com


(C) Youtube.com
Drive-my.com
Flickr.com

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Wto, 15.03.2022, 9:24
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 7 posty(ów) ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
 cron

Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018