Obecny czas: Czw, 28.03.2024, 9:32




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 14 posty(ów) ] 
Golf III Gti vs. R19 1,8 16V 

Co wybierasz?
VW Golf III Gti 44%  44%  [ 22 ]
Renault 19 1,8 16V 56%  56%  [ 28 ]
Razem głosów : 50

Golf III Gti vs. R19 1,8 16V 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Postów: 2188
Post Golf III Gti vs. R19 1,8 16V
Nowa ankieta do mało odwiedzanego działu naszego forum. Zdjęcia i tekst pochodzą ze strony auto-swiat.pl. Życzę miłej lektury :D :D :D :D :D :D :D


Renault 19 16V i VW Golf III GTI - auta, które wciąż potrafią podnieść poziom adrenaliny, ale wymagają już troskliwej opieki
Mocne wersje popularnych przed laty kompaktów można dziś kupić całkiem niedrogo. To szansa dla wszystkich, którzy marzą o sportowych osiągach, ale mogą wydać na samochód nie więcej niż od 5 do 10 tys. zł. Ich użytkownicy to bardzo często młodzi ludzie zaczynający dopiero przygodę z motoryzacją, ale nie tylko. Po takie auta sięgnąć też powinny osoby nieco starsze i zamożniejsze, które na co dzień poruszają się np. rodzinnym kombi z ekonomicznym dieslem, i po tygodniu ciężkiej pracy potrzebują odreagowania. To wydatek porównywalny z wycieczką zagraniczną dla dwóch osób, a oprócz pełnej emocji jazdy takim autem dużo przyjemności zapewni też praca przy nim. Potrzeba jej zazwyczaj dość dużo, gdyż większość kilkunastoletnich modeli o sportowym zacięciu jest już daleka od ideału. Nie będzie to jednak czas zupełnie stracony, bo dobrze utrzymane rzadkie wersje mimo podeszłego wieku trzymają cenę. Ale trzeba sobie uczciwie powiedzieć, że przy sprzedaży auta całości nakładów i tak raczej nie uda się odzyskać.

Sportowe wersje kompaktów z lat 90. coraz trudniej kupić
Do naszego porównania wybraliśmy dwa auta, które mamy jeszcze szansę kupić – Renault 19 1.8 16V i VW Golfa III 2.0 GTI. Nie obędzie się jednak przy tym bez problemów. Oferta na rynku jest już mocno ograniczona. Dominują zaniedbane egzemplarze, które odstraszają na pierwszy rzut oka. Trzeba się wykazać cierpliwością i odbyć kilka wypraw po Polsce, żeby znaleźć auto godne zainwestowania. Warto wcześniej zajrzeć na fora miłośników danego modelu – jeśli jakiś „okaz” pojawia się w sprzedaży, jest duża szansa, że ktoś może znać jego historię i stan techniczny. Usportowione kompakty w latach 90.


XX w. oferowała większość producentów, ale obecnie w każdym przypadku zetkniemy się z problemem coraz mniejszego wyboru i kiepskiego stanu technicznego. Wróćmy jednak do naszej pary. Renault 19 w topowej wersji z silnikiem 1.8 16V o mocy 140 KM debiutował w 1988 roku. Opisywany egzemplarz wyprodukowano już po liftingu w 1992 r. – ma moc zmniejszoną do 137 KM (ze względu na katalizator), zyskał natomiast znacznie nowocześniejszy wygląd.
VW Golf III to nieco młodsza konstrukcja, a wersja GTI z 16-zaworowym silnikiem o mocy 150 KM nie jest topową odmianą – tę rolę pełni Golf VR6. Oba rywalizujące ze sobą auta są pełne temperamentu, ale pod warunkiem wykorzystywania wysokich obrotów silnika. Jeśli to spełnimy, bez trudu osiągną one prędkość ponad 200 km/h, a rozpędzanie do „setki” zajmie im nieco ponad 8 s. Minimalnie lepiej (o 0,2 s) przyspiesza Golf, ale to różnica w praktyce niewyczuwalna.

Kiedy trzeba, są bardzo szybkie, sprawdzają się też na co dzień W przedziale 2000-4000 obr./min silniki w obu autach zachowują się przeciętnie i nie zużywają zbyt dużo paliwa. Przy spokojnej jeździe na pokonanie 100 km wystarcza im średnio 8-9 l, ale gdy poniesie nas fantazja, spalanie szybko wzrasta, nawet do 15 l/100 km. W tych warunkach bardziej sportowe wrażenie sprawia silnik „francuza”.

Jeśli Golf GTI i Renault 19 16V zetkną się w ulicznym starciu, o zwycięstwie i tak zadecydują umiejętności kierowcy albo aktualna kondycja silnika. Z tą drugą kwestią bywa różnie. Duża część wystawianych do sprzedaży aut jest tak bardzo wyeksploatowana, że zbliżenie się do osiągów katalogowych pozostaje w sferze marzeń. Przyczyniają się do tego m.in. częste zaniedbania serwisowe, nieprzemyślany tuning i montaż instalacji gazowych. W Renault dość łatwo przegrzać silnik – wystarczy po ostrej jeździe szybko go wyłączyć, nie dając szans na stopniowe wolne schłodzenie. Efektem kilku takich sytuacji może być uszkodzenie uszczelki pod głowicą lub głowicy. Warunki termiczne występujące przy maksymalnych obciążeniach w komorze silnikowej są na tyle niekorzystne, że niedługo po debiucie w masce pojawił się wlot powietrza umożliwiający schłodzenie okolic kolektora wydechowego.

Silnik Golfa jest pod tym względem odporniejszy, jego atutem są też niższe koszty ewentualnego remontu. Części do VW są tańsze i łatwiej dostępne (dotyczy to również innych zespołów auta). Poza tym motor 2.0 16V montowano również w popularnym Passacie, istnieje więc szansa na znalezienie silnika na wymianę. W przypadku Renault jest to mało prawdopodobne, bo jednostka 1.8 16V znalazła zastosowanie tylko w bardzo rzadkiej wersji Clio I. Pozostaje więc remont silnika, do przeprowadzenia którego potrzebne są drogie części – warto to wziąć pod uwagę przed zakupem.

Wspólnym problemem obu aut jest nietrwałe zawieszenie


Równie uważnie należy przyjrzeć się zawieszeniu. Tu także dotkliwie odczujemy koszty eksploatacji rzadkiego modelu. W przypadku Renault jest ono specjalnie wzmocnione i wiele części można kupić tylko w ASO za cenę od 2 do 3 razy wyższą niż w przypadku popularnych modeli. Często zużywają się sworznie wahaczy i gumy stabilizatora, zwróćmy też uwagę na amortyzatory i przede wszystkim górne mocowanie kolumny MacPhersona, które często pęka i kosztuje około 500 zł. Jeśli jednak wszystko w zawieszeniu działa prawidłowo, auto odwdzięcza się dobrymi własnościami jezdnymi – podwozie jest sztywno zestrojone, dzięki czemu podczas szybkiej jazdy można czuć się bardzo pewnie.

Zawieszenie Golfa GTI również zostało zmodyfikowane, tak aby zapewnić możliwie najskuteczniejsze trzymanie się drogi. W tym przypadku za części zamienne zapłacimy nieco więcej niż do bardziej popularnych wersji, ale wybór jest większy i trwałość nieco wyższa. Łatwiej i taniej można zmodyfikować zawieszenie Golfa, zwłaszcza tylne. Można zmienić sprężyny na jeszcze sztywniejsze lub zamontować tzw. gwinty, natomiast wymiana drążków skrętnych w tylnym zawieszeniu „dziewiętnastki” to zabieg skomplikowany i kosztowniejszy.

Renault 19 16V ma bardziej sportowo wyprofilowane siedzenia – zapewniają skuteczniejsze trzymanie podczas szybkiej jazdy. W Golfie GTI pokryte skórą fotele nie są już tak sportowe – jeśli zależy nam na dobrym trzymaniu bocznym, trzeba szukać wersji
z „kubełkami” Recaro. Plusa Golfowi przyznajemy za lepsze wyposażenie – można w nim spotkać np. klimatronik, który w Renault jest niedostępny.

Mimo sportowego zacięcia auta są całkiem praktyczne
Praktyczność obu rywali (chociaż w tym przypadku to nie takie ważne) jest zbliżona i całkiem niezła, gdyż zbudowano je na bazie standardowego nadwozia samochodu kompaktowego. Wnętrza oferują podobną ilość miejsca, jednak w Renault jest nieco większy bagażnik (385 l). Poza tym Renault 19 16V oferowany był też jako sedan. Większość problemów w czasie eksploatacji obu aut spowodowana jest podeszłym wiekiem, np. korozja, pękanie przewodów gumowych, śniedzenie połączeń elektrycznych. Użytkownikom daje się też we znaki wyeksploatowanie. Chociaż Golf uchodzi za mniej awaryjne auto, w praktyce niezawodność będzie zależała od stanu konkretnego egzemplarza i poniesionych nakładów.

Podsumowanie Przyjemność, ale czy tania?
Jeśli myślimy o zakupie kilkunastoletniego auta o sportowym zacięciu, musimy się przygotować na wydatki, bo albo kupimy je za wygórowaną cenę (tak na początku może nam się wydawać), albo będzie to tani egzemplarz, do którego szybko dołożymy np. połowę wartości. Czy ma to sens? Przeważnie tak, bo jeśli utrzymamy takie auto (często uchodzące za kultowe) w idealnym stanie, z łatwością je kiedyś odsprzedamy za przyzwoitą sumę. W przypadku pary VW III GTI i Renault 19 16V trudno wskazać zwycięzcę. Oba modele są już najczęściej wyeksploatowane i jest to ich największy problem. Każdy niech wybierze to, co jest mu bliższe, gdyż i tak w jednym i drugim przypadku nie obędzie się bez wydatków koniecznych na przywrócenie przyzwoitego stanu technicznego. Tym, którzy mają ograniczone fundusze, poleciłbym jednak Golfa – łatwiej o tanie części i oferta jest bogatsza.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

pozostałe źródła
motorbase
vwgolf.pl


Ostatnio edytowany przez Le Cobusier, Pią, 03.07.2009, 12:12, edytowano w sumie 1 raz

Czw, 02.07.2009, 12:44
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 24507
Post Re: Golf III Gti vs. R19 1,8 16V
Na fotach jest młodsza generacja, a fota wnętrza jak się nie mylę pochodzi ze starszej..

_________________
| pajacyk.plpolskieserce.pl | Kliknij raz dziennie. Codziennie.


Czw, 02.07.2009, 17:06
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 413
Miejscowość: CT/CGR
Samochód: stary
Post Re: Golf III Gti vs. R19 1,8 16V
No i do tego wkradło się zdjęcie Golfa VR6. Poza tym - czy to wnętrze Golfa jest na pewno z wersji GTi :?: Z fotelami w ciapki/wzorki :?: Jak tak to dziękuję, postoję...

_________________
Zimne ognie Twojego języka ślizgają się po skórce pieczywa...


Pią, 03.07.2009, 6:42
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 6345
Miejscowość: Bielsko-Biała
Samochód: E36 318ti / 626 gf
Post Re: Golf III Gti vs. R19 1,8 16V
WybĂłr jest prosty - golf.
Nie wiem jak można nie lubić siebie samego żeby wybrać R19 :|

_________________
http://www.tanidrift.pl


Pią, 03.07.2009, 10:17
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 280
Miejscowość: Bory Tucholskie
Post Re: Golf III Gti vs. R19 1,8 16V
R19 tylko i wyłącznie w tym porównaniu.Mógłbyś wstawić zdjęcia R19 przed liftem :wink:

_________________
Granica poślizgu kontrolowanego znajduje sie daleko za punktem, w którym instynkt samozachowawczy ustepuje miejsca manii samobójczej


Pią, 03.07.2009, 10:21
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 2897
Miejscowość: Inowrocław | Poznań
Post Re: Golf III Gti vs. R19 1,8 16V
Olds Volkswagens Never Die. Taka jest prawda... i ĹĽaden francuz nie podwaĹĽy tej opinii :)


Pią, 03.07.2009, 14:13
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 8586
Miejscowość: Wrocław
Samochód: Włoski
Post Re: Golf III Gti vs. R19 1,8 16V
Glos na R19, bo chociaz wyglada na bardziej sportowa wersje :wink:

_________________
Alfa Romeo - la meccanica delle Emozioni
Dźwięk V6 Busso o poranku, jak espresso dla uszu!
La vita è troppo corta per non guidare italiano!

Why can't we just love everybody and judge them by the car they drive?


Pią, 03.07.2009, 14:39
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 24507
Post Re: Golf III Gti vs. R19 1,8 16V
Golf w tym porównania to bez wątpienia klasyk i lider swojego segmentu. R19 przy nim to praktycznie całkiem inne auto. Ja jednak mam ogromną awersję do Golfów III generacji i nawet wersja GTi tego nie zmieni. Głoś wędruje na R19 ponieważ to naprawdę spoko bryka, tym bardziej, że przez rok ojciec takiego miał i bardzo przyjemnie mi się tym jeździło jak się uczyłem co i jak.

_________________
| pajacyk.plpolskieserce.pl | Kliknij raz dziennie. Codziennie.


Pią, 03.07.2009, 17:12
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 9496
Miejscowość: Warszawa
Samochód: Audi A4 B8 Avant
Post Re: Golf III Gti vs. R19 1,8 16V
Ice napisał(a):
Golf w tym porĂłwnania to bez wÄ…tpienia klasyk i lider swojego segmentu.


I jednocześnie najbardziej "wyprana" z emocji generacja GTI (obok IV). Klasykiem to jest może i I, ze względu na swoją pionierskość. Golf III to typowy przykład odcinania kuponów ze sławy I generacji.

Nie biorÄ™ ĹĽadnego, bo ani jeden, ani drugi mnie nie przekonuje 8)

_________________
http://www.exoticcars.pl


Nie, 05.07.2009, 13:47
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 2013
Miejscowość: Białystok
Samochód: szwedzka cegła
Post Re: Golf III Gti vs. R19 1,8 16V
Głos na R19, ale nie dlatego, że jakoś szczególnie je lubię... Po prostu w zestawieniu Golfa (na dzień dzisiejszy II, III lub IV generacji) z czymkolwiek co ma koła i silnik w 99% wypadków wybiorę to cokolwiek innego...

_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów.' - S. Lem


Nie, 05.07.2009, 16:06
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 516
Miejscowość: Kępno
Samochód: (DE) FWD PB Turnier
Post Re: Golf III Gti vs. R19 1,8 16V
Z tego zestawienia wybrałbym R19, ponieważ sam miałem okazję zetknąć się z tym samochodem (cudo 8) ), dodatkowo w tej wersji jest o wiele rzadziej spotykany od Golfa (co dla mnie jest zaletą).

_________________
Polscy Łowcy Burz
Prognoza pogody dla każdego


Nie, 05.07.2009, 16:24
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 3836
Miejscowość: SH
Samochód: Civic 1.8 VTEC
Post Re: Golf III Gti vs. R19 1,8 16V
Ta ankieta jest tu chyba tylko po to żeby inni wszyscy mogli ponarzekać na nudny styl golfa...
Owszem golf jest nudny, ale jeszcze nie jest ze mną tak źle żeby wybierać 19 :roll:
Już wole wstrzymać się od głosu. Dziękuję postoje


Sob, 11.07.2009, 19:35
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 987
Samochód: RWD
Post Re: Golf III Gti vs. R19 1,8 16V
A ja biorę R19. Jeździłem i według mnie to fajne auto.

_________________
Motorized - blog dla zmotoryzowanych


Pon, 13.07.2009, 14:12
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 19
Miejscowość: Gdańsk
Post Re: Golf III Gti vs. R19 1,8 16V
nieufam Renoult.

Golf 3 to auto dobre na nasze drogi.

_________________
“Nie jeździj szybciej niż lata Twój Anioł Stróż”

“Jeżeli Twoja żona chce się nauczyć jeździć samochodem nie stawaj jej na drodze”
(Sam Levinson)


Pozdro :D


Czw, 03.09.2009, 19:48
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 14 posty(ów) ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 6 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
 cron

Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018