|
|
Obecny czas: Pią, 19.04.2024, 3:38
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
marcin_86
Postów: 140 Miejscowość: okolice mikołowa
|
Takim polonezem szło by pojeździć
_________________ Renault Laguna 2.0 RTS r. 1999
Mercedes 123 2.0 D r. 1979
|
Wto, 02.05.2006, 12:26 |
|
|
Neken
Postów: 1417 Miejscowość: z południa
|
Nieładne, nieekonomiczne, niekomfortowe auto które jednak
markus napisał(a): zmotoryzowaĹ‚o maĹ‚y biznes w Polsce.
za to duży choć jedyny plus
_________________ Ab alio exspectes, alteri quod feceris !
|
Wto, 02.05.2006, 15:37 |
|
|
lordzofmafia
Postów: 6258 Miejscowość: Racibórz - Wawa
Samochód: Das Auto mit TDI
|
Tego czerwonego widzialem w Wawie kilka lat temu. Wygląda bardzo ciekawie. Analog to też bardzo ciekawa wersja. Szkoda, ze nie trafił do produkcji...
_________________ Old Opels never die!!! Opel - Wir lieben autos Od dużej pojemności lepsza jest tylko jeszcze większa pojemność - A. Opel 08.2007 - 08.2010 - '93 Opel Vectra GT - Rost In Peace ;(
|
Wto, 02.05.2006, 20:09 |
|
|
krzysiek123
Postów: 8
|
Nie tylko w Polsce jezdza takie Poldki, zobaczcie sobie w dumnym zachodnim Wiedniu w dzielnicach przemysłowych, tak czasami sie smialismy, ze poldków więcej niż w polsce
Z tego co mnie pamiec nie myli, w zeszłym roku albo 2 lata temu, jeszcze w Wiedniu widzielismy salon Poloneza, i same nowe trucki stały.....
|
Sob, 27.05.2006, 7:14 |
|
|
ziomek93
Postów: 1 Miejscowość: Toruń
|
super wózek, a że się nam taki zrobić udalo
_________________ Paluch
|
Śro, 31.05.2006, 17:53 |
|
|
kulikowski
Postów: 7459 Miejscowość: Warszawa
|
Re: Polonez Truck
Polonez Truck Cytuj: FSO Polonez Truck to odmiana pick-up modelu Polonez, produkowana w latach 1988–2003 w trzech generacjach przez ZSD a następnie Nysa Motor. Lakierowanie i montaż ostateczny modeli kierowanych na eksport odbywał się w Warszawie.
W 1981 roku zaprezentowano pierwszą dostawczą wersję FSO Poloneza. Auto było połączeniem kabiny 3-drzwiowego Poloneza z częścią bagażową Polskiego Fiata 125p pick-up. Ładowność auta wynosiła 550 kg + 2 osoby.
W roku 1986 w FSO oraz w PIMot na zlecenie FSO, rozpoczęto prace konstrukcyjne nad nowym polskim samochodem dostawczym na bazie Poloneza. Prace zakończyły się w 1987 roku wybraniem wersji stworzonej przez FSO. Zastosowano w niej kabinę z wersji 3-drzwiowej do której zamocowana została pomocnicza pół rama, na której znajdowała się przestrzeń ładunkowa. Produkcję oficjalną nowego modelu rozpoczęto 1 stycznia 1988 roku w mieście Nysa.
Auto to sporadycznie sprzedawano z noskiem znanym z modeli Coupé czy też MR'89. Od początku do końca produkcji w 1992 roku montowano także przód tzw. klasyczny, znany z pierwszego modelu Poloneza z lampami okrągłymi (głównie eksport) lub lampami prostokątnymi.
W 1992 roku do gamy produkcyjnej dołączyła wersja DC z przedłużoną kabiną umożliwiającą przewóz 5 osób.
Na bazie Trucka powstał także prototyp Camping, który mógł pomieścić 4 osoby lub 2 + 745 kg.
Polonez Truck eksportowany był do takich krajów jak: - Węgry - Holandia - Wielka Brytania - Francja - Belgia oraz także do innych krajów.
Na rynkach zagranicznych oferowany był pod nazwą "FSO Truck".
Wersja Szczegółowy opis Długość Szerokość Wysokość ST Standard 4616 mm 1650 mm 1468 mm LB Long Bed 5130 mm 1650 mm 1468 mm DC Double Cab 5170 mm 1650 mm 1505 mm
Dane techniczne Inne nazwy: FSO Truck Producent: ZSD Zaprezentowany: 1986 Okres produkcji: 1 stycznia 1988-1992 Miejsce produkcji: Nysa Polska Warszawa, Polska Poprzednik: Polski Fiat/FSO 125p Pick-up Następca: FSO Polonez Truck Segment: dostawcze Typy nadwozia: 2–drzwiowy pick-up Silniki R4 OHV 1,5 l R4 OHV 1,6 l R4 XUD9A 1,9 l diesel Skrzynia biegów: manualna, 5–biegowa Rodzaj napędu: tylny Długość: 4616-5170 mm Szerokość: 1650 mm Wysokość: 1468-1505 mm Rozstaw osi: 2816-3116 mm Konkurencja: Citroën C15 Dacia Pick-Up Opel Kadett Combo Renault Express Wartburg Trans VW Caddy I Polonez Truck Caro i PlusCytuj: FSO Polonez Truck z lat 1992-1997 [na bazie Caro i Plusa oraz Roy i Cargo - przyp. kulikowski] to druga generacja Poloneza Trucka produkowana w latach 1992-1997 przez Zakład Samochodów Dostawczych FSO w Nysie.
Produkcję zmodernizowanego z wykorzystaniem rozwiązań zastosowanych w Caro MR'91, polskiego auta dostawczego rozpoczęto w 1992 r. w Nysie. W sprzedaży dostępne były wersje ST (standardowej długości), LB (przedłużona) oraz DC (kabina przedłużona 5 osobowa, cześć ładunkowa z modelu ST) oraz 3 wersje silnikowe 1.6 gaźnikowy lub z jednopunktowym wtryskiem paliwa oraz silnik diesla 1.9.
W 1993 r. dokonano kolejnej modernizacji tym razem z wykorzystaniem elementów Poloneza Caro MR'93, pojawił się nowy zestaw wskaźników, dodatkowe nawiewy powietrza w środkowej części deski rozdzielczej (o nowym kształcie), zmieniono materiały tapicerskie wnętrza oraz ich kolorystykę. Z maski silnika zniknął plastikowy chwyt powietrza, którego rolę przejął nowy plastikowy pas podszybia w miejsce metalowego, dodatkowo środek maski uzyskał estetyczne przetłoczenie. Najważniejszą zmianą było zwiększenie o 60 mm rozstawu kół. W 1995 r. tak jak w Caro wycofano z produkcji silniki gaźnikowe. Produkcję zakończono w 1997 roku. Na bazie Trucka powstał także prototyp Kemping. (C) Wikimedia.org Borewicze.pl Autocentrum.pl Autokult.pl Tarmot.pl PS. Uprzejmie proszę o przeniesienie do rozdziału "Dostawcze" oraz skorygowanie tytułu tematu poprzez usunięcie litery "p" (neutralizacja ironii).
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Śro, 16.07.2014, 1:28 |
|
|
Kto jest online |
Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
|
| |