Obecny czas: Pią, 19.04.2024, 3:38




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 26 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2
Polonez Tru(p)ck 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Postów: 140
Miejscowość: okolice mikołowa
Post 
Takim polonezem szło by pojeździć :twisted:

_________________
Renault Laguna 2.0 RTS r. 1999
Mercedes 123 2.0 D r. 1979


Wto, 02.05.2006, 12:26
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 1417
Miejscowość: z południa
Post 
Nieładne, nieekonomiczne, niekomfortowe auto które jednak
markus napisał(a):
zmotoryzowało mały biznes w Polsce.

za to duży choć jedyny plus :wink:

_________________
Ab alio exspectes, alteri quod feceris !


Wto, 02.05.2006, 15:37
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 6258
Miejscowość: Racibórz - Wawa
Samochód: Das Auto mit TDI
Post 
Tego czerwonego widzialem w Wawie kilka lat temu. Wygląda bardzo ciekawie. Analog to też bardzo ciekawa wersja. Szkoda, ze nie trafił do produkcji...

_________________
Old Opels never die!!!
Opel - Wir lieben autos
Od dużej pojemności lepsza jest tylko jeszcze większa pojemność - A. Opel
08.2007 - 08.2010 - '93 Opel Vectra GT - Rost In Peace ;(


Wto, 02.05.2006, 20:09
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 8
Post 
Nie tylko w Polsce jezdza takie Poldki, zobaczcie sobie w dumnym zachodnim Wiedniu w dzielnicach przemysłowych, tak czasami sie smialismy, ze poldków więcej niż w polsce :lol:
Z tego co mnie pamiec nie myli, w zeszłym roku albo 2 lata temu, jeszcze w Wiedniu widzielismy salon Poloneza, i same nowe trucki stały.....


Sob, 27.05.2006, 7:14
Profil

Postów: 1
Miejscowość: Toruń
Post 
super wózek, a że się nam taki zrobić udalo :P

_________________
Paluch


Śro, 31.05.2006, 17:53
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7459
Miejscowość: Warszawa
Post Re: Polonez Truck
Polonez Truck
Image
Image
Image
Image
Image
Cytuj:
FSO Polonez Truck to odmiana pick-up modelu Polonez, produkowana w latach 1988–2003 w trzech generacjach przez ZSD a następnie Nysa Motor. Lakierowanie i montaż ostateczny modeli kierowanych na eksport odbywał się w Warszawie.

W 1981 roku zaprezentowano pierwszą dostawczą wersję FSO Poloneza. Auto było połączeniem kabiny 3-drzwiowego Poloneza z częścią bagażową Polskiego Fiata 125p pick-up. Ładowność auta wynosiła 550 kg + 2 osoby.

W roku 1986 w FSO oraz w PIMot na zlecenie FSO, rozpoczęto prace konstrukcyjne nad nowym polskim samochodem dostawczym na bazie Poloneza. Prace zakończyły się w 1987 roku wybraniem wersji stworzonej przez FSO. Zastosowano w niej kabinę z wersji 3-drzwiowej do której zamocowana została pomocnicza pół rama, na której znajdowała się przestrzeń ładunkowa. Produkcję oficjalną nowego modelu rozpoczęto 1 stycznia 1988 roku w mieście Nysa.

Auto to sporadycznie sprzedawano z noskiem znanym z modeli Coupé czy też MR'89. Od początku do końca produkcji w 1992 roku montowano także przód tzw. klasyczny, znany z pierwszego modelu Poloneza z lampami okrągłymi (głównie eksport) lub lampami prostokątnymi.

W 1992 roku do gamy produkcyjnej dołączyła wersja DC z przedłużoną kabiną umożliwiającą przewóz 5 osób.

Na bazie Trucka powstał także prototyp Camping, który mógł pomieścić 4 osoby lub 2 + 745 kg.

Polonez Truck eksportowany był do takich krajów jak:
- Węgry
- Holandia
- Wielka Brytania
- Francja
- Belgia
oraz także do innych krajów.

Na rynkach zagranicznych oferowany był pod nazwą "FSO Truck".

Wersja Szczegółowy opis Długość Szerokość Wysokość
ST Standard 4616 mm 1650 mm 1468 mm
LB Long Bed 5130 mm 1650 mm 1468 mm
DC Double Cab 5170 mm 1650 mm 1505 mm

Dane techniczne
Inne nazwy: FSO Truck
Producent: ZSD
Zaprezentowany: 1986
Okres produkcji: 1 stycznia 1988-1992
Miejsce produkcji: Nysa Polska
Warszawa, Polska
Poprzednik: Polski Fiat/FSO 125p Pick-up
Następca: FSO Polonez Truck
Segment: dostawcze
Typy nadwozia: 2–drzwiowy pick-up
Silniki R4 OHV 1,5 l
R4 OHV 1,6 l
R4 XUD9A 1,9 l diesel
Skrzynia biegów: manualna, 5–biegowa
Rodzaj napędu: tylny
Długość: 4616-5170 mm
Szerokość: 1650 mm
Wysokość: 1468-1505 mm
Rozstaw osi: 2816-3116 mm
Konkurencja: Citroën C15
Dacia Pick-Up
Opel Kadett Combo
Renault Express
Wartburg Trans
VW Caddy I



Polonez Truck Caro i Plus
Image
Image
Image
Image
Cytuj:
FSO Polonez Truck z lat 1992-1997 [na bazie Caro i Plusa oraz Roy i Cargo - przyp. kulikowski] to druga generacja Poloneza Trucka produkowana w latach 1992-1997 przez Zakład Samochodów Dostawczych FSO w Nysie.

Produkcję zmodernizowanego z wykorzystaniem rozwiązań zastosowanych w Caro MR'91, polskiego auta dostawczego rozpoczęto w 1992 r. w Nysie. W sprzedaży dostępne były wersje ST (standardowej długości), LB (przedłużona) oraz DC (kabina przedłużona 5 osobowa, cześć ładunkowa z modelu ST) oraz 3 wersje silnikowe 1.6 gaźnikowy lub z jednopunktowym wtryskiem paliwa oraz silnik diesla 1.9.

W 1993 r. dokonano kolejnej modernizacji tym razem z wykorzystaniem elementów Poloneza Caro MR'93, pojawił się nowy zestaw wskaźników, dodatkowe nawiewy powietrza w środkowej części deski rozdzielczej (o nowym kształcie), zmieniono materiały tapicerskie wnętrza oraz ich kolorystykę. Z maski silnika zniknął plastikowy chwyt powietrza, którego rolę przejął nowy plastikowy pas podszybia w miejsce metalowego, dodatkowo środek maski uzyskał estetyczne przetłoczenie. Najważniejszą zmianą było zwiększenie o 60 mm rozstawu kół. W 1995 r. tak jak w Caro wycofano z produkcji silniki gaźnikowe. Produkcję zakończono w 1997 roku. Na bazie Trucka powstał także prototyp Kemping.


(C) Wikimedia.org
Borewicze.pl
Autocentrum.pl
Autokult.pl
Tarmot.pl

PS. Uprzejmie proszę o przeniesienie do rozdziału "Dostawcze" oraz skorygowanie tytułu tematu poprzez usunięcie litery "p" (neutralizacja ironii).

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Śro, 16.07.2014, 1:28
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 26 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
 cron

Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018