Switch to full style
Wszelkie samochody, których produkcja już się zakończyła, a swoją popularnością bądź wiekiem, nie podchodzą pod Young & Oldtimery
Wyślij odpowiedź

1967 Iran Khodro Paykan

Czw, 02.06.2011, 0:08

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
(C) Wikipedia
Image
(C) Flickr.com
Image
(C) Rootes-chrysler.co.uk
Image
(C) Histomobile.com

FILMY:
http://wn.com/peykan
(C) Wn.com
http://www.youtube.com/watch?v=DyYgQhTtVK4
(C) Youtube.com
Iran Khodro Paykan to samochód produkowany w latach 1967 - 2005 w Teheranie na licencji Hillmana Huntera przez Iran Khodro (IKCO) w dwóch odmianach - sedan i pickup (od 1969 roku). W 2000 roku zadebiutował następca Paykana - Samand. Pojazd ten wyposażony był w dwie jednostki napędowe 1.6 o mocy 66 KM lub 1.8 o mocy 73 KM. Ceny wahały się w granicach 7000 - 10000 $. Samochód pod tą nazwą oferowany był wyłącznie w Iranie.

Dane techniczne
Producent: Iran Khodro, Teheran, Iran
Okres produkcji: 1967-2005
Następca: Samand
Segment: C
Typy nadwozia: 4-drzwiowy sedan lub 2-drzwiowy pickup
Silnik: rzędowy, 4-cylindrowy, chłodzony cieczą, SOHC lub OHV, umieszczony z przodu
Pojemnosć skokowa: 1,5 l lub 1725 ccm
Ĺšrednica cylindra: 87,3 mm lub 81,5 mm (1,7 l)
Skok tłoka: 66,7 mm lub 82,6 mm (1,7 l)
Stopień spręzania: 7,8:1 - 9,2:1
Moc maksymalna: 48 kW (66 KM) przy 5200 obr/min - 57 kW (78 KM) przy 5200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 110 Nm przy 3200 obr/min - 124 Nm przy 4000 obr/min
Skrzynia biegĂłw: manualna 4-biegowa
Napęd: tylny
Hamulce: przednie tarczowe, tylne bębnowe
Ogumienie: 165 SR 13
Długość: 4267 mm
Szerokość: 1613 mm
Wysokość: 1422 mm
Rozstaw osi: 2502 mm
Rozstaw kół przednich: 1320 mm
Rozstaw kół tylnych: 1320 mm
Prześwit: 170 mm
Masa własna: 885–930 kg
Pojemność zbiornika paliwa: 45 l
Ĺšrednica zawracania: 10,4 m
Prędkość maksymalna: 140 km/h - 155 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h: 18,3 s (1,5 l)


(C) Wikipedia
Flickr.com
Rootes-chrysler.co.uk
Histomobile.com
Wn.com
Youtube.com

Re: 1967 Iran Khodro Paykan

Czw, 02.06.2011, 9:32

Gruby wĂłz, sporo ciekawszy od duĹĽego fiata.

Re: 1967 Iran Khodro Paykan

Czw, 02.06.2011, 9:52

Pończak, a zapomniałeś o najważniejszym: RWD :!: :twisted:

Re: 1967 Iran Khodro Paykan

Czw, 02.06.2011, 14:13

Nie napisałbym tego komentarza, gdyby to nie było RWD :mryellow:

Re: 1967 Iran Khodro Paykan

Czw, 02.06.2011, 19:19

W niemal niezmienionej formie produkowany był przez prawie 40 lat. Pewnie w dniu zakończenia produkcji ogłosili żałobę narodową :lol: Jak widać, Irańczycy konserwatywni są nawet w dziedzinie motoryzacji. Ale najbardziej rozbawiło mnie hasło nad zdjęciem nr 2. Trzeba mieć fantazję, żeby pisać o komforcie czy bezpieczeństwie w odniesieniu do auta na poziomie technologicznym dużego fiata :lol: Ale poza auto mnie się podoba, lubię kanciaste fury

Re: 1967 Iran Khodro Paykan

Wto, 07.06.2011, 10:30

bardziej przyjazne dla oka zdjęcia Paykan'a

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Re: 1967 Iran Khodro Paykan

Wto, 07.06.2011, 11:21

tablica z eurobandem w języku perskim wymiata :lol:

Re: 1967 Iran Khodro Paykan

Wto, 07.06.2011, 14:01

W środku to nawet przyzwoicie wyglądało. Taka półka naszego 125p

Re: 1967 Iran Khodro Paykan

Śro, 08.06.2011, 14:21

kulikowski napisał(a):tablica z eurobandem w jÄ™zyku perskim wymiata

Gdzie Ty tam widzisz euroband? PrzecieĹĽ to flaga Iranu

Generalizując - z wiekiem wyglądał coraz gorzej i tu pasuje porównanie do naszego 125.

Re: 1967 Iran Khodro Paykan

Śro, 08.06.2011, 15:37

3co napisał(a):Gdzie Ty tam widzisz euroband? PrzecieĹĽ to flaga Iranu

:arrow:
Le Cobusier napisał(a):Image

miałem na myśli wzór tablicy - niebieskie pole po lewej to pies :?:

3co napisał(a):GeneralizujÄ…c - z wiekiem wyglÄ…daĹ‚ coraz gorzej i tu pasuje porĂłwnanie do naszego 125.

Okrągłe światła są irańskim liftem, 3co nie doczytałeś - to auto nie ma nic wspólnego z 125 oprócz roku wejścia do produkcji, pisałem już wyżej że pochodzi od angielskiego Hillmana Huntera (więc jak już porównywać to z Moskwiczem 408).

Re: 1967 Iran Khodro Paykan

Pią, 10.06.2011, 16:06

Chodzi mi o to, że z roku na rok wyglądał coraz gorzej. Tak jak nasz 125p, później FSO 1500 i do tego ograniczam się w porównaniu.
Wyślij odpowiedź