|
|
Obecny czas: Czw, 28.03.2024, 9:32
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
Ursus
Postów: 1182 Miejscowość: Oborniki Śląskie
Samochód: Renault Clio
|
Ponieważ okazało się, że jest już temat o Scorpio to należy go troszkę rozbudować
Ford Scorpio zwany czasami "kanapą na kołach" pojawił się na rynku w 1985 roku, jako następca modelu Granada. W 1986 roku zyskał miano samochodu roku. Początkowo występował jedynie jako kombilimuzyna (liftback). Wyróżniał się nowatorstwem pośród swoich konkurentów z klasy wyższej. Wygląd auta jest dość atrakcyjny po dziś dzień, chociaż niektórzy zarzucają mu zbytnią ociężałość (mi się podoba ).
W 1990 roku obok kombilimuzyny pojawia się sedan, a dwa lata później także kombi. W między czasie przechodził małe face liftingi.
Trudno znaleźć auto o podobnych wymiarach zewnętrznych, które dysponowałoby tak dużą ilością miejsca dla pasażerów, jak Scorpio. Pod tym względem pojazd jest rzeczywiście wyjątkowy. Nawet po maksymalnym odsunięciu do tyłu przednich foteli, pasażer siedzący na tylnej kanapie ma sporo miejsca na nogi. Wiem coś o tym bo moi rodzice poruszają się tym autkiem i pare razy musiałem na tylnym siedzeniu jeździć - a przy niespełna 190 odczuwałem pełen komfort. Nie ma tego nawet w Mercedesach podobnej klasy
Co ciekawe Ford Scorpio był pierwszym na świecie samochodem wyposażanym seryjnie w układ ABS
Teraz kolej na silniki
Początkowo montowano czterocylindrowe silniki benzynowe o pojemności 1,8 litra i mocy 90 KM i o pojemności 2 litrów (gaźnik 107 KM i EFI (wtrysk) 115 KM) oraz sześciocylindrową widlastą jednostkę o pojemności 2,8 litra (140 KM). Później jednak wycofano silnik 1,8 gdyż był za słaby a w zamian za to wprowadzono dwie nowe jednostki V6: o pojemności 2,4 i 2,9 litra.
W gamie silników nie mogło zabraknąć diesli - i były dwa o pojemności 2,5 litra. Różniły się tylko tym, że jeden miał sprężarkę a drugi nie. Skrzynie biegów do wyboru:
-albo pięciobiegowa manualna
-albo trzy lub czteroprzekładniowe skrzynie automatyczne.
W roku 1994 przyszła kolej na drastyczne zmiany wyglądu Nadeszła era Forda Scorpio Mk II - jednak nie był on tak popularny i utrzymał się na rynku tylko do 1998 roku.
Ford Scorpio Mk I 1985-94
wikipedia
Ford Scorpio Mk II 1994-98
wikipedia
Wnętrze Mk I
http://www.parkovka.info
HARNAĹš napisał(a): Dla mnie to auto jest wspaniaĹ‚e i piÄ™kne jak je widze a zdarza sie to niestety bardzo rzadko to noramlnie jak bym Maybacha zobaczyĹ‚ Twisted Evil no moze troche przesadziĹ‚em Wink markus napisał(a): NajĹ‚adniejszy chyba Ford. NaprawdÄ™ piÄ™kna stylistyka, z lekka amerykaĹ„ska, prosta i elegancka zarazem. Szkoda, ĹĽe zniknÄ…Ĺ‚ z rynku. Tomasz napisał(a): A mnie siÄ™ podoba!! MoĹĽe jestem "inny", nie wiem, ale nic do tego autka nie mam!! Cytuj: Bardzo, bardzo Ĺ‚adny samochĂłd. Strasznie go lubiÄ™ Very Happy
Pod tym wszystkim się podpisuje Też to auto bardzo mi się podoba - obydwie generacje. Chociaż moje marzenie to taki Scorpio Mk II w kolorze srebrny metalik na ładnych felgach Już nawet silnik może być diesel ale fura i tak miodzik
_________________ Elastyczne maty piaskowe ELASTON - nowość na rynku --> www.ELASTONE.pl
|
Sob, 03.02.2007, 23:11 |
|
|
Zbigniew Kowalski
Postów: 159 Miejscowość: Wałbrzych
|
Wygląda jak solidna limuzyna trochę amerykańska a trochę niemiecka
|
Nie, 04.02.2007, 9:56 |
|
|
Ursus
Postów: 1182 Miejscowość: Oborniki Śląskie
Samochód: Renault Clio
|
Szkoda, że nie było takiej przejściówki z przodem ze starego modelu a nowym tyłem Coś a'la przejściówka Poloneza
_________________ Elastyczne maty piaskowe ELASTON - nowość na rynku --> www.ELASTONE.pl
|
Nie, 04.02.2007, 10:28 |
|
|
Arturro
Postów: 289 Miejscowość: Bielsko Biała
Samochód: Renault Kangoo
|
Nie podoba mi siÄ™ .. JuĹĽ 1st generacja jest lepsza.
|
Nie, 04.02.2007, 11:49 |
|
|
Seth
Postów: 9968 Miejscowość: z krainy wiecznego zachodu słońca
|
Ursus napisał(a): Ford Scorpio Mk I 1985-94 to na zdjÄ™ciu to tzw. "krokodyl" - czyli przejĹ›ciĂłwka, czyli roczniki 90-94 Ursus napisał(a): WnÄ™trze Mk I
a to jest wnętrze do 90 roku z uboższych wersji
_________________ Moderator nie obraza innych - moderator dobitnie zwraca uwage I zaprawdę powiadam wam, sama znajomość z OBRem nie powoduje, że jesteście szybsi od włoskich hatchy FWD - bo nie jesteście
|
Nie, 04.02.2007, 14:02 |
|
|
Joey
Postów: 2831
|
Mk I wygląda normalnie, zupełnie w porządku, ale Mk II... Jest duży i pewnie bardzo wygodny, ale wygląda okropnie. Wygląda jakby go osa dziabła - cały opuchnięty. Do tego moim zdaniem przednie światła nie pasują do tylnych, powinny być w tym samym stylu - niskie i podłużne. Sądząc po silnikach chyba tylko 2.9 zapewniał jakieś porządne osiągi.
_________________ ← Szał trójek :) Był. Bo nie spodobał się jakiemuś prostakowi z uprawnieniami.
|
Nie, 04.02.2007, 14:16 |
|
|
Zbigniew Kowalski
Postów: 159 Miejscowość: Wałbrzych
|
Seth napisał(a): a to jest wnÄ™trze do 90 roku z uboĹĽszych wersji
Widać, że jesto to ubogie wnętrze- bardzo madrze została regulacja cieplno-wentylacyjna ustawiona
|
Nie, 04.02.2007, 14:17 |
|
|
Ursus
Postów: 1182 Miejscowość: Oborniki Śląskie
Samochód: Renault Clio
|
Seth napisał(a): Ursus napisał(a): Ford Scorpio Mk I 1985-94 to na zdjÄ™ciu to tzw. "krokodyl" - czyli przejĹ›ciĂłwka, czyli roczniki 90-94
A czym on się różni od wcześniejszych ?? Moim zdaniem z zewnątrz prawie niczym. Tylko kierunkowskazy w błotnikach i troszke inna atrapka ze znaczkiem
_________________ Elastyczne maty piaskowe ELASTON - nowość na rynku --> www.ELASTONE.pl
|
Nie, 04.02.2007, 15:06 |
|
|
Tezeus
Postów: 527 Miejscowość: ???Z miasta świateł drogowych>)
|
Podoba mi się Mk I jak i MkII są eleganckie,duże i wygodne.MkI byla(chyba) samochodem roku....nie pamietam ktorego według mnie mogly miec wieksze silniki np: 4.0 ; 5.0
_________________ No RWD ,No Fun >)
|
Nie, 04.02.2007, 21:17 |
|
|
Seth
Postów: 9968 Miejscowość: z krainy wiecznego zachodu słońca
|
Ursus napisał(a): A czym on siÄ™ różni od wczeĹ›niejszych ?? Moim zdaniem z zewnÄ…trz prawie niczym. Tylko kierunkowskazy w bĹ‚otnikach i troszke inna atrapka ze znaczkiem
wnętrze, el. zawieszenia, lampy, błotniki, atrapa, maska, doszedł sedan, zderzak z innym designem itd. Zazwyczaj bogatsze wyposażenie również
_________________ Moderator nie obraza innych - moderator dobitnie zwraca uwage I zaprawdę powiadam wam, sama znajomość z OBRem nie powoduje, że jesteście szybsi od włoskich hatchy FWD - bo nie jesteście
|
Nie, 04.02.2007, 21:41 |
|
|
Ursus
Postów: 1182 Miejscowość: Oborniki Śląskie
Samochód: Renault Clio
|
Seth napisał(a): Ursus napisał(a): A czym on siÄ™ różni od wczeĹ›niejszych ?? Moim zdaniem z zewnÄ…trz prawie niczym. Tylko kierunkowskazy w bĹ‚otnikach i troszke inna atrapka ze znaczkiem wnÄ™trze, el. zawieszenia, lampy, bĹ‚otniki, atrapa, maska, doszedĹ‚ sedan, zderzak z innym designem itd. Zazwyczaj bogatsze wyposaĹĽenie rĂłwnieĹĽ
Chodziło mi o wygląd zewnętrzby głównie Ale ok. Nie zauważyłem aby maska była inna - ale rzeczywiście się zgadza . O tym, że doszedł sedan to pisałem, w 1992 r. także kombi. A zderzak to chyba bardzo podobny.
_________________ Elastyczne maty piaskowe ELASTON - nowość na rynku --> www.ELASTONE.pl
|
Nie, 04.02.2007, 22:06 |
|
|
Seth
Postów: 9968 Miejscowość: z krainy wiecznego zachodu słońca
|
inny. Maska się musiała zmienić - w końcu atrapa się pojawiła, a nie było jej. Nie ma "noska"
_________________ Moderator nie obraza innych - moderator dobitnie zwraca uwage I zaprawdę powiadam wam, sama znajomość z OBRem nie powoduje, że jesteście szybsi od włoskich hatchy FWD - bo nie jesteście
|
Nie, 04.02.2007, 22:28 |
|
|
pardon
Moderator
Postów: 8971 Miejscowość: ignorant motoryzacji
Samochód: hiszpański szajs
|
mkI jest wspaniały. Pamietam jak ojciec mojego kuzyna kupił takie cudo w niemczech i przytachał je na dzielnicę w 1989 roku ! Cud techniki i mega wypas ... do dziś ten samochód niesamowicie mi się podoba. Coś wspaniałego. Następna "obła" generka nie budzi we mnie już podobnego zachwytu, jednak ma w sobie coś indywidualnego, podoba mi się natomiast jej wersja w combi.
_________________ instalacje elektryczne bielsko-biała Czysciwo Bielsko pralnia dywanów puławy Domy Mieszkalne Pościel dla dzieci fan alfa romeo na wieki Moderator też człowiek - nabija posty i trolluje i ch*j
|
Pon, 05.02.2007, 10:07 |
|
|
Ice
Moderator
Postów: 24507
|
pardon napisał(a): mkI jest wspaniaĹ‚y
Otóż to. Stylistycznie MK2 wygląda jak jego cholernie daleka rodzina na spółkę z sąsiadem i do tego wychowująca się w ameryce.
_________________ | pajacyk.pl • polskieserce.pl | Kliknij raz dziennie. Codziennie.
|
Pon, 05.02.2007, 12:05 |
|
|
Ursus
Postów: 1182 Miejscowość: Oborniki Śląskie
Samochód: Renault Clio
|
Seth napisał(a): inny. Maska siÄ™ musiaĹ‚a zmienić - w koĹ„cu atrapa siÄ™ pojawiĹ‚a, a nie byĹ‚o jej. Nie ma "noska"
A właśnie że była atrapka Maska różni się tym, że na podszybiu nie ma takiego garbu poprzecznego A tu dowód i atrapka z modelu 89'
_________________ Elastyczne maty piaskowe ELASTON - nowość na rynku --> www.ELASTONE.pl
|
Pon, 05.02.2007, 13:25 |
|
|
Jacobser
Postów: 2204 Miejscowość: Kraków
Samochód: Citroen Saxo
|
Scorpio był bardzo dziwnym autem. Duża limuzyna, ale w kształcie mydelniczki z wyłupiastymi oczami. Projektanci nieco przesadzili ze stylistyką, zresztą była ona gwoździem do trumny tego auta. Szkoda, bo przez to Scorpio odeszło bez następcy i teraz Ford nie ma w swojej ofercie prawdziwego okrętu flagowego. Zresztą podobnie jak Opel i VW.
_________________ Zapraszam do zapoznania się z kompendium wiedzy o moim samochodzie: http://www.autogaleria.pl/forum/showthr ... bserow%F3z
|
Pon, 05.02.2007, 21:04 |
|
|
Seth
Postów: 9968 Miejscowość: z krainy wiecznego zachodu słońca
|
Ursus napisał(a): A wĹ‚aĹ›nie ĹĽe byĹ‚a atrapka no byĹ‚a, ale byĹ‚a mniejsza niĹĽ w przejĹ›ciĂłwce. Do tego różni siÄ™ listwa podreflektorowa, ktĂłra w "krokodylu" jest zintegrowana z atrapkÄ… Ursus napisał(a): Maska różni siÄ™ tym, ĹĽe na podszybiu nie ma takiego garbu poprzecznego różni siÄ™ jeszcze tym, ĹĽe maska nie ma w MkI ĹĽadnych przetĹ‚oczeĹ„ Jacobser napisał(a): Ford nie ma w swojej ofercie prawdziwego okrÄ™tu flagowego. ZresztÄ… podobnie jak Opel i VW.
a Phaeton w VW to co?
_________________ Moderator nie obraza innych - moderator dobitnie zwraca uwage I zaprawdę powiadam wam, sama znajomość z OBRem nie powoduje, że jesteście szybsi od włoskich hatchy FWD - bo nie jesteście
|
Pon, 05.02.2007, 21:14 |
|
|
specyfik
Postów: 713 Miejscowość: skarland
Samochód: Focus 1.8 TDCI '08r.
|
Jeśli chodzi o Scorpio mk.1 to mam mieszane uczucia. Wielki, paliwożerny, awaryjny, ale miał swój styl. Jak na lata '80 i początek '90 był całkiem ładną limuzyną.
Natomiast Scropio mk.2 to jakiś kompletny niewypał. Zresztą sam fakt że auto produkowane było trzy lata (95-98) zdaje się to potwierdzać.
źródło: autobild
|
Pon, 05.02.2007, 21:41 |
|
|
Seth
Postów: 9968 Miejscowość: z krainy wiecznego zachodu słońca
|
specyfik napisał(a): paliwoĹĽerny, awaryjny,
nie bardziej niĹĽ konkurencja
_________________ Moderator nie obraza innych - moderator dobitnie zwraca uwage I zaprawdę powiadam wam, sama znajomość z OBRem nie powoduje, że jesteście szybsi od włoskich hatchy FWD - bo nie jesteście
|
Pon, 05.02.2007, 21:49 |
|
|
Zbigniew Kowalski
Postów: 159 Miejscowość: Wałbrzych
|
Cytuj: Ford nie ma w swojej ofercie prawdziwego okrętu flagowego. Zresztą podobnie jak Opel i VW.
Opel ma i VW też ma VW ma Phateona a Opel ma Signum natomiast u Ford za luksusowy model mozna by uwazać Taurusa
|
Pon, 05.02.2007, 22:06 |
|
|
Kto jest online |
Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 5 gości |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
|
| |