Obecny czas: Czw, 28.03.2024, 9:32




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 79 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna
ford scorpio 

jak wam sie podoba?
jest piękny 23%  23%  [ 20 ]
podoba mi sie 49%  49%  [ 42 ]
nie bardzo mi sie podoba 12%  12%  [ 10 ]
wogóle mi sie nie podoba 13%  13%  [ 11 ]
nie mam zdania 3%  3%  [ 3 ]
Razem głosów : 86

ford scorpio 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Postów: 1182
Miejscowość: Oborniki Śląskie
Samochód: Renault Clio
Post 
Ponieważ okazało się, że jest już temat o Scorpio to należy go troszkę rozbudować :D
Ford Scorpio zwany czasami "kanapą na kołach" pojawił się na rynku w 1985 roku, jako następca modelu Granada. W 1986 roku zyskał miano samochodu roku. Początkowo występował jedynie jako kombilimuzyna (liftback). Wyróżniał się nowatorstwem pośród swoich konkurentów z klasy wyższej. Wygląd auta jest dość atrakcyjny po dziś dzień, chociaż niektórzy zarzucają mu zbytnią ociężałość (mi się podoba :twisted: ).
W 1990 roku obok kombilimuzyny pojawia się sedan, a dwa lata później także kombi. W między czasie przechodził małe face liftingi.
Trudno znaleźć auto o podobnych wymiarach zewnętrznych, które dysponowałoby tak dużą ilością miejsca dla pasażerów, jak Scorpio. Pod tym względem pojazd jest rzeczywiście wyjątkowy. Nawet po maksymalnym odsunięciu do tyłu przednich foteli, pasażer siedzący na tylnej kanapie ma sporo miejsca na nogi. Wiem coś o tym bo moi rodzice poruszają się tym autkiem i pare razy musiałem na tylnym siedzeniu jeździć - a przy niespełna 190 odczuwałem pełen komfort. Nie ma tego nawet w Mercedesach podobnej klasy :D
Co ciekawe Ford Scorpio był pierwszym na świecie samochodem wyposażanym seryjnie w układ ABS :)
Teraz kolej na silniki :)
Początkowo montowano czterocylindrowe silniki benzynowe o pojemności 1,8 litra i mocy 90 KM i o pojemności 2 litrów (gaźnik 107 KM i EFI (wtrysk) 115 KM) oraz sześciocylindrową widlastą jednostkę o pojemności 2,8 litra (140 KM). Później jednak wycofano silnik 1,8 gdyż był za słaby a w zamian za to wprowadzono dwie nowe jednostki V6: o pojemności 2,4 i 2,9 litra.
W gamie silników nie mogło zabraknąć diesli - i były dwa o pojemności 2,5 litra. Różniły się tylko tym, że jeden miał sprężarkę a drugi nie. Skrzynie biegów do wyboru:
-albo pięciobiegowa manualna
-albo trzy lub czteroprzekładniowe skrzynie automatyczne.

W roku 1994 przyszła kolej na drastyczne zmiany wyglądu :) Nadeszła era Forda Scorpio Mk II - jednak nie był on tak popularny i utrzymał się na rynku tylko do 1998 roku.

Ford Scorpio Mk I 1985-94

Image
wikipedia

Ford Scorpio Mk II 1994-98

Image
wikipedia

Wnętrze Mk I

Image
http://www.parkovka.info

HARNAĹš napisał(a):
Dla mnie to auto jest wspaniałe i piękne jak je widze a zdarza sie to niestety bardzo rzadko to noramlnie jak bym Maybacha zobaczył Twisted Evil no moze troche przesadziłem Wink

markus napisał(a):
Najładniejszy chyba Ford. Naprawdę piękna stylistyka, z lekka amerykańska, prosta i elegancka zarazem. Szkoda, że zniknął z rynku.

Tomasz napisał(a):
A mnie siÄ™ podoba!! MoĹĽe jestem "inny", nie wiem, ale nic do tego autka nie mam!!

Cytuj:
Bardzo, bardzo Ĺ‚adny samochĂłd. Strasznie go lubiÄ™ Very Happy

Pod tym wszystkim się podpisuje :) Też to auto bardzo mi się podoba - obydwie generacje. Chociaż moje marzenie to taki Scorpio Mk II w kolorze srebrny metalik na ładnych felgach :) Już nawet silnik może być diesel ale fura i tak miodzik :D

_________________
Elastyczne maty piaskowe ELASTON - nowość na rynku --> www.ELASTONE.pl


Sob, 03.02.2007, 23:11
Profil

Postów: 159
Miejscowość: Wałbrzych
Post 
Wygląda jak solidna limuzyna trochę amerykańska a trochę niemiecka :lol:


Nie, 04.02.2007, 9:56
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 1182
Miejscowość: Oborniki Śląskie
Samochód: Renault Clio
Post 
Szkoda, że nie było takiej przejściówki z przodem ze starego modelu a nowym tyłem :D Coś a'la przejściówka Poloneza :wink:

_________________
Elastyczne maty piaskowe ELASTON - nowość na rynku --> www.ELASTONE.pl


Nie, 04.02.2007, 10:28
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 289
Miejscowość: Bielsko Biała
Samochód: Renault Kangoo
Post 
Nie podoba mi siÄ™ .. JuĹĽ 1st generacja jest lepsza.


Nie, 04.02.2007, 11:49
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 9968
Miejscowość: z krainy wiecznego zachodu słońca
Post 
Ursus napisał(a):
Ford Scorpio Mk I 1985-94

to na zdjęciu to tzw. "krokodyl" - czyli przejściówka, czyli roczniki 90-94 :)
Ursus napisał(a):
Wnętrze Mk I

a to jest wnętrze do 90 roku z uboższych wersji :)

_________________
Moderator nie obraza innych - moderator dobitnie zwraca uwage
I zaprawdę powiadam wam, sama znajomość z OBRem nie powoduje, że jesteście szybsi od włoskich hatchy FWD - bo nie jesteście


Nie, 04.02.2007, 14:02
Profil

Postów: 2831
Post 
Mk I wygląda normalnie, zupełnie w porządku, ale Mk II... :shock: Jest duży i pewnie bardzo wygodny, ale wygląda okropnie. Wygląda jakby go osa dziabła - cały opuchnięty. Do tego moim zdaniem przednie światła nie pasują do tylnych, powinny być w tym samym stylu - niskie i podłużne. Sądząc po silnikach chyba tylko 2.9 zapewniał jakieś porządne osiągi.

_________________
← Szał trójek :) Był. Bo nie spodobał się jakiemuś prostakowi z uprawnieniami.


Nie, 04.02.2007, 14:16
Profil

Postów: 159
Miejscowość: Wałbrzych
Post 
Seth napisał(a):
a to jest wnętrze do 90 roku z uboższych wersji

Widać, że jesto to ubogie wnętrze- bardzo madrze została regulacja cieplno-wentylacyjna ustawiona :lol:


Nie, 04.02.2007, 14:17
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 1182
Miejscowość: Oborniki Śląskie
Samochód: Renault Clio
Post 
Seth napisał(a):
Ursus napisał(a):
Ford Scorpio Mk I 1985-94

to na zdjęciu to tzw. "krokodyl" - czyli przejściówka, czyli roczniki 90-94 :)

A czym on się różni od wcześniejszych ?? Moim zdaniem z zewnątrz prawie niczym. Tylko kierunkowskazy w błotnikach i troszke inna atrapka ze znaczkiem :wink:

_________________
Elastyczne maty piaskowe ELASTON - nowość na rynku --> www.ELASTONE.pl


Nie, 04.02.2007, 15:06
Profil

Postów: 527
Miejscowość: ???Z miasta świateł drogowych>)
Post 
Podoba mi się Mk I jak i MkII są eleganckie,duże i wygodne.MkI byla(chyba) samochodem roku....nie pamietam ktorego :oops: według mnie mogly miec wieksze silniki np: 4.0 ; 5.0 :mryellow:

_________________
No RWD ,No Fun >)


Nie, 04.02.2007, 21:17
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 9968
Miejscowość: z krainy wiecznego zachodu słońca
Post 
Ursus napisał(a):
A czym on się różni od wcześniejszych ?? Moim zdaniem z zewnątrz prawie niczym. Tylko kierunkowskazy w błotnikach i troszke inna atrapka ze znaczkiem

wnętrze, el. zawieszenia, lampy, błotniki, atrapa, maska, doszedł sedan, zderzak z innym designem itd. Zazwyczaj bogatsze wyposażenie również

_________________
Moderator nie obraza innych - moderator dobitnie zwraca uwage
I zaprawdę powiadam wam, sama znajomość z OBRem nie powoduje, że jesteście szybsi od włoskich hatchy FWD - bo nie jesteście


Nie, 04.02.2007, 21:41
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 1182
Miejscowość: Oborniki Śląskie
Samochód: Renault Clio
Post 
Seth napisał(a):
Ursus napisał(a):
A czym on się różni od wcześniejszych ?? Moim zdaniem z zewnątrz prawie niczym. Tylko kierunkowskazy w błotnikach i troszke inna atrapka ze znaczkiem

wnętrze, el. zawieszenia, lampy, błotniki, atrapa, maska, doszedł sedan, zderzak z innym designem itd. Zazwyczaj bogatsze wyposażenie również

Chodziło mi o wygląd zewnętrzby głównie :) Ale ok. Nie zauważyłem aby maska była inna - ale rzeczywiście się zgadza :). O tym, że doszedł sedan to pisałem, w 1992 r. także kombi. A zderzak to chyba bardzo podobny.

_________________
Elastyczne maty piaskowe ELASTON - nowość na rynku --> www.ELASTONE.pl


Nie, 04.02.2007, 22:06
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 9968
Miejscowość: z krainy wiecznego zachodu słońca
Post 
inny. Maska się musiała zmienić - w końcu atrapa się pojawiła, a nie było jej. Nie ma "noska"

_________________
Moderator nie obraza innych - moderator dobitnie zwraca uwage
I zaprawdę powiadam wam, sama znajomość z OBRem nie powoduje, że jesteście szybsi od włoskich hatchy FWD - bo nie jesteście


Nie, 04.02.2007, 22:28
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 8971
Miejscowość: ignorant motoryzacji
Samochód: hiszpański szajs
Post 
mkI jest wspaniały. Pamietam jak ojciec mojego kuzyna kupił takie cudo w niemczech i przytachał je na dzielnicę w 1989 roku ! Cud techniki i mega wypas ... do dziś ten samochód niesamowicie mi się podoba. Coś wspaniałego. Następna "obła" generka nie budzi we mnie już podobnego zachwytu, jednak ma w sobie coś indywidualnego, podoba mi się natomiast jej wersja w combi.

_________________
instalacje elektryczne bielsko-biała Czysciwo Bielsko pralnia dywanów puławy Domy Mieszkalne Pościel dla dzieci fan alfa romeo na wieki Moderator też człowiek - nabija posty i trolluje i ch*j


Pon, 05.02.2007, 10:07
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 24507
Post 
pardon napisał(a):
mkI jest wspaniały


Otóż to. Stylistycznie MK2 wygląda jak jego cholernie daleka rodzina na spółkę z sąsiadem i do tego wychowująca się w ameryce.

_________________
| pajacyk.plpolskieserce.pl | Kliknij raz dziennie. Codziennie.


Pon, 05.02.2007, 12:05
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 1182
Miejscowość: Oborniki Śląskie
Samochód: Renault Clio
Post 
Seth napisał(a):
inny. Maska się musiała zmienić - w końcu atrapa się pojawiła, a nie było jej. Nie ma "noska"

A właśnie że była atrapka :) Maska różni się tym, że na podszybiu nie ma takiego garbu poprzecznego :) A tu dowód i atrapka z modelu 89'

Image

_________________
Elastyczne maty piaskowe ELASTON - nowość na rynku --> www.ELASTONE.pl


Pon, 05.02.2007, 13:25
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 2204
Miejscowość: Kraków
Samochód: Citroen Saxo
Post 
Scorpio był bardzo dziwnym autem. Duża limuzyna, ale w kształcie mydelniczki z wyłupiastymi oczami. Projektanci nieco przesadzili ze stylistyką, zresztą była ona gwoździem do trumny tego auta. Szkoda, bo przez to Scorpio odeszło bez następcy i teraz Ford nie ma w swojej ofercie prawdziwego okrętu flagowego. Zresztą podobnie jak Opel i VW.

_________________
Zapraszam do zapoznania się z kompendium wiedzy o moim samochodzie:
http://www.autogaleria.pl/forum/showthr ... bserow%F3z


Pon, 05.02.2007, 21:04
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 9968
Miejscowość: z krainy wiecznego zachodu słońca
Post 
Ursus napisał(a):
A właśnie że była atrapka

no była, ale była mniejsza niż w przejściówce. Do tego różni się listwa podreflektorowa, która w "krokodylu" jest zintegrowana z atrapką
Ursus napisał(a):
Maska różni się tym, że na podszybiu nie ma takiego garbu poprzecznego

różni się jeszcze tym, że maska nie ma w MkI żadnych przetłoczeń
Jacobser napisał(a):
Ford nie ma w swojej ofercie prawdziwego okrętu flagowego. Zresztą podobnie jak Opel i VW.

a Phaeton w VW to co? :lol:

_________________
Moderator nie obraza innych - moderator dobitnie zwraca uwage
I zaprawdę powiadam wam, sama znajomość z OBRem nie powoduje, że jesteście szybsi od włoskich hatchy FWD - bo nie jesteście


Pon, 05.02.2007, 21:14
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 713
Miejscowość: skarland
Samochód: Focus 1.8 TDCI '08r.
Post 
Jeśli chodzi o Scorpio mk.1 to mam mieszane uczucia. Wielki, paliwożerny, awaryjny, ale miał swój styl. Jak na lata '80 i początek '90 był całkiem ładną limuzyną.
Natomiast Scropio mk.2 to jakiś kompletny niewypał. Zresztą sam fakt że auto produkowane było trzy lata (95-98) zdaje się to potwierdzać.

Image
Image
Image

źródło: autobild


Pon, 05.02.2007, 21:41
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 9968
Miejscowość: z krainy wiecznego zachodu słońca
Post 
specyfik napisał(a):
paliwoĹĽerny, awaryjny,

nie bardziej niĹĽ konkurencja :roll:

_________________
Moderator nie obraza innych - moderator dobitnie zwraca uwage
I zaprawdę powiadam wam, sama znajomość z OBRem nie powoduje, że jesteście szybsi od włoskich hatchy FWD - bo nie jesteście


Pon, 05.02.2007, 21:49
Profil

Postów: 159
Miejscowość: Wałbrzych
Post 
Cytuj:
Ford nie ma w swojej ofercie prawdziwego okrętu flagowego. Zresztą podobnie jak Opel i VW.

Opel ma i VW też ma VW ma Phateona a Opel ma Signum natomiast u Ford za luksusowy model mozna by uwazać Taurusa :mryellow:


Pon, 05.02.2007, 22:06
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 79 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 5 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
 cron

Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018