|
|
Obecny czas: Czw, 18.04.2024, 2:32
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 18 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
RR ltd Co.
Moderator
Postów: 20830 Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
|
1992–1998 Mazda AZ-1
Cytuj: Auteczko, które jest mniejsze niż Toyota Aygo, ma umieszczony centralnie silniczek 0,65 l Turbo o mocy 64 KM, napęd na tył, atrakcyjne nadwozie wykonane z plastiku i podnoszone drzwi niczym Mercedes SLS. Dwuosobowe coupé spełniało normy dla samochodów kei (są małe, lekkie i wyposażone w niewielkie silniki, by ich właściciel nie musiał płacić podatków), dostępne było ledwie w dwóch kolorach (niebieski i czerwony) i tak naprawdę nie było sprzedawane jako Mazda, ale jako Autozam.
Co to za twór? To jedna z marek stworzonych przez Mazdę w latach 80. (obok Eunosa i Efini) po to, by zdywersyfikować swoje modelowe portfolio i trafić do nowych klientów. Autozam miał sprzedawać samochodziki typu kei, ale w połowie lat 90. został zlikwidowany, choć skrót AZ (od Autozam) umieszczany był na wielu kolejnych małych modelach Mazdy. Tyle szczęścia nie miała ani marka Eunos (modele luksusowe), ani Efini (modele sportowe). I jeszcze jedno - Mazdą AZ-1 można pośmigać w grze Gran Turismo 5. moto.pl, productioncars.com, wiki, speedhunters.com, automobilio.info, drom.ru, smcars.net
_________________ Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram
|
Sob, 07.07.2012, 15:18 |
|
|
3co
Postów: 3836 Miejscowość: SH
Samochód: Civic 1.8 VTEC
|
Re: 1992–1998 Mazda AZ-1
Teraz sobie uświadomiłem ile o motoryzacji nauczyło mnie Gran Turismo. Na pewno nie było jeszcze o nim tematu?
|
Sob, 07.07.2012, 22:20 |
|
|
RR ltd Co.
Moderator
Postów: 20830 Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
|
Re: 1992–1998 Mazda AZ-1
Szukaj
_________________ Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram
|
Sob, 07.07.2012, 22:29 |
|
|
3co
Postów: 3836 Miejscowość: SH
Samochód: Civic 1.8 VTEC
|
Re: 1992–1998 Mazda AZ-1
Było w "co to za samochód?"
|
Nie, 08.07.2012, 9:48 |
|
|
elCoyote
Postów: 2567 Miejscowość: Gdzieś na zachodnich rubieżach
Samochód: Volvo S80
|
Re: 1992–1998 Mazda AZ-1
Dizajnerzy chyba próbowali się wstrzelić między Renault Twingo a Pontiaca Fiero. Efektem jest koszmarek z doładowaną namiastką silnika.
_________________ Licencja na miłość Embargo na sen
|
Pon, 09.07.2012, 14:47 |
|
|
POŃCZAK
Postów: 6345 Miejscowość: Bielsko-Biała
Samochód: E36 318ti / 626 gf
|
Re: 1992–1998 Mazda AZ-1
ElCoyote jak się nie znasz to się nie wypowiadaj. Tylko mi wolno Po pierwsze - to jest KeiCar (świadczą o tym np. żółte blachy oznaczające KeiCara właśnie w Japonii) -> nie wiesz co to jest, odsyłam do wikipedii. Stąd taki silnik. To czym podniecają się metroseksualni redaktorzy gazet motoryzacyjnych zwane szumnie "DOWNSAJZING" w Japonii było znane, zanim było cool. Mała pojemność i często turbo. To właśnie świetne małe autka, często tak zaawansowane techniczne, że do teraz europejskie marki się szczycą takimi osiągnięciami. Cztery skrętne koła (O MUJ BORZE RENAULT NIE BYŁO PIERWSZE?!?!) napęd na cztery koła, silniki r4 16v DOHC turbo (w latach 80 i 90!) i takie tam. Suzuki Cappuccino - auto z najlepszym układem jezdnym - z silnikiem za przednią osią, turbo, RWD. Świetna kieszonkowa rakieta. Daihatsu Copen ze SKŁADANYM TWARDYM DACHEM! JAK TO MOŻLIWE?! PEUGEOT NIE BYŁ PIERWSZY?!?! Aha - Japonia miała w dupie takie żałosne marki jak Renault i czerpała z innych wzorców. Bardzo ciekawy kawałek motoryzacji. W polsce jeździłbym KeiCarem w Warszawie, jak po S13 jechałem do wawy to od razu o tym pomyślałem. Idealne autko do wawy - wszędzie się zmieści, mało pali, tani. Nie rozumiem czemu wszyscy w wawie nie jeżdżą do pracy takimi małymi piździkami
_________________ http://www.tanidrift.pl
|
Pon, 09.07.2012, 23:11 |
|
|
Opelu
Postów: 607 Miejscowość: Jarocin
|
Re: 1992–1998 Mazda AZ-1
Bo w Warszawie liczy się prestiż, więc wszyscy kupują jak największe suvy żeby zajmować potem po 2 miejsca parkingowe. Jedyne co mi się widziało tam to duże nasycenie Focusów RS kilka miesięcy po premierze. elCoyote napisał(a): Dizajnerzy chyba próbowali się wstrzelić między Renault Twingo a Pontiaca Fiero. Efektem jest koszmarek z doładowaną namiastką silnika. Dla mnie to jest bardziej Ford RS200 zmiksowany z Toyotą MR2 pierwszej generacji. Pożądam drugiej, prędzej czy później trafi do mojego garażu. A co do dachu Pończak, to Peugeot był pierwszy Model 402 Eclipse miał taki bajer już w 1934 roku
_________________ "Being second is to be the first of the ones who lose." Ayrton Senna da Silva Motor Show 2012
|
Wto, 10.07.2012, 8:33 |
|
|
pardon
Moderator
Postów: 8971 Miejscowość: ignorant motoryzacji
Samochód: hiszpański szajs
|
Re: 1992–1998 Mazda AZ-1
Opelu napisał(a): A co do dachu Pończak, to Peugeot był pierwszy Model 402 Eclipse miał taki bajer już w 1934 roku chodzi o dach w samochodzie a nie w spalinowym dyliżansie
_________________ instalacje elektryczne bielsko-biała Czysciwo Bielsko pralnia dywanów puławy Domy Mieszkalne Pościel dla dzieci fan alfa romeo na wieki Moderator też człowiek - nabija posty i trolluje i ch*j
|
Wto, 10.07.2012, 9:07 |
|
|
Ice
Moderator
Postów: 24507
|
Re: 1992–1998 Mazda AZ-1
KeiCary... czyli Japonia znów do przodu wiele lat wcześniej przed jakimś gównianym Smartem.
_________________ | pajacyk.pl • polskieserce.pl | Kliknij raz dziennie. Codziennie.
|
Wto, 10.07.2012, 9:42 |
|
|
Michae
Postów: 3769
|
Re: 1992–1998 Mazda AZ-1
pardon napisał(a): Opelu napisał(a): A co do dachu Pończak, to Peugeot był pierwszy Model 402 Eclipse miał taki bajer już w 1934 roku chodzi o dach w samochodzie a nie w spalinowym dyliżansie No to 206 CC też weszło do sprzedaży 2 lata wcześniej od Copena
_________________ Czas dostrzec, że fora motoryzacyjne to siedlisko nieudaczników, którzy często nawet nie prowadzili samochodów, jakie skreślili za 'brzydki wygląd', cierpiących na przekonanie, że na prawdę znają się na motoryzacji, gdy... nie mają o niej pojęcia. Nie marnuj życia, leć robić coś pożytecznego.
|
Wto, 10.07.2012, 10:51 |
|
|
POŃCZAK
Postów: 6345 Miejscowość: Bielsko-Biała
Samochód: E36 318ti / 626 gf
|
Re: 1992–1998 Mazda AZ-1
Za to Cappuccino było produkowane od 91 roku. Gdzie twoje boge? http://en.wikipedia.org/wiki/Suzuki_Cappuccino
_________________ http://www.tanidrift.pl
|
Wto, 10.07.2012, 10:58 |
|
|
Opelu
Postów: 607 Miejscowość: Jarocin
|
Re: 1992–1998 Mazda AZ-1
Przecie Cappuccino to targa/cabrio z hardtopem, trzyczęsciowym, ale składanym ręcznie kawałek po kawałku i chowanym w kufrze. Jak wyjmiesz tylną szybę, to nie ma przebacz, masz roadstera. Wedle mnie to bliżej mu do Pluriela pod tym względem niż do CC, SLK i innych Twin Topów. http://www.suzuki-cappuccino.com/a_information/a_cappuccino/cappo_roof_anim.php - ładna animacja zabawy z dachem.
_________________ "Being second is to be the first of the ones who lose." Ayrton Senna da Silva Motor Show 2012
|
Wto, 10.07.2012, 11:36 |
|
|
Michae
Postów: 3769
|
Re: 1992–1998 Mazda AZ-1
POŃCZAK napisał(a): Za to Cappuccino było produkowane od 91 roku. Gdzie twoje boge? Które tak jak napisał przedmówca - nie jest Coupe-Cabrioletem, jak Copen czy 206 CC. Japończycy stworzyli wiele świetnych rozwiązań, które potem zgapili w Jewropie, ale tutaj akurat nie byli pierwsi. Moje boge chyba w niebo, ale nie jestem pewien.
_________________ Czas dostrzec, że fora motoryzacyjne to siedlisko nieudaczników, którzy często nawet nie prowadzili samochodów, jakie skreślili za 'brzydki wygląd', cierpiących na przekonanie, że na prawdę znają się na motoryzacji, gdy... nie mają o niej pojęcia. Nie marnuj życia, leć robić coś pożytecznego.
|
Wto, 10.07.2012, 15:48 |
|
|
POŃCZAK
Postów: 6345 Miejscowość: Bielsko-Biała
Samochód: E36 318ti / 626 gf
|
Re: 1992–1998 Mazda AZ-1
Faktycznie bardziej jak Citloen Prurier. Ale składany twardy dach jest Nie automatycznie but hey!
_________________ http://www.tanidrift.pl
|
Śro, 11.07.2012, 9:55 |
|
|
elCoyote
Postów: 2567 Miejscowość: Gdzieś na zachodnich rubieżach
Samochód: Volvo S80
|
Re: 1992–1998 Mazda AZ-1
POŃCZAK "znam się" równie dobrze co Ty. Warto jednak być świadomym, że każdy z nas "zna się" na swój sposób. Ja nie dostrzegam ręki boga w japońskiej motoryzacji. Owszem, istnieje sporo japońskich samochodów, które trafiają w moje gusta, lecz nie brakuje też takich wzbudzają moją awersję (zaliczają się tu m.in. kei cary wszelkiej maści).
Korzystając z forum wyraziłem swoją, subiektywną opinię o Mazdzie AZ-1k która w moich oczach jawi się jako czterokołowa, pozbawiona wyglądu motorynka, będąca namiastką samochodu. Co ważniejsze nie usiłuję nikogo przekonać do mojego zdania za pomocą wypowiedzi, których jakość jest na poziomie ulotek propagandowych o wyższości gospodarki socjalistycznej nad kapitalistyczną.
_________________ Licencja na miłość Embargo na sen
|
Śro, 11.07.2012, 14:54 |
|
|
POŃCZAK
Postów: 6345 Miejscowość: Bielsko-Biała
Samochód: E36 318ti / 626 gf
|
Re: 1992–1998 Mazda AZ-1
Ty sie znosz
_________________ http://www.tanidrift.pl
|
Pią, 13.07.2012, 11:55 |
|
|
Le Cobusier
Postów: 2188
|
Re: 1992–1998 Mazda AZ-1
Zrobiłby niezłą furorę na polskich ulicach, nawet dzisiaj. Może wygląd nieciekawy, ale sam pomysł zasługuje na pochwałę- pomniejszony Ford 2000RS
|
Wto, 17.07.2012, 20:37 |
|
|
Opelu
Postów: 607 Miejscowość: Jarocin
|
Re: 1992–1998 Mazda AZ-1
Le Cobusier napisał(a): Zrobiłby niezłą furorę na polskich ulicach, nawet dzisiaj. Może wygląd nieciekawy, ale sam pomysł zasługuje na pochwałę- pomniejszony Ford 2000RS No wiesz, raczej nie jest podobny Trochę nazwę przekręciłeś
_________________ "Being second is to be the first of the ones who lose." Ayrton Senna da Silva Motor Show 2012
|
Śro, 18.07.2012, 12:35 |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 18 posty(ów) ] |
|
Kto jest online |
Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 8 gości |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
|
| |