Yue Loong (Yulon) Feeling 1986-1995
Cytuj:
Spółka znana z produkcji samochodów marki Nissan, zaprezentowała w 1986r. samochód własnej konstrukcji. Opierał się na podzespołach Nissana Prairie. Opracowanie pierwszego seryjnego tajwańskiego auta osobowego kosztowało dwa miliardy dolarów US. Model Feeling zaprezentowano po raz pierwszy w 1986r. (wersja 101). Napędzały go silniki benzynowe, czterocylindrowe o pojemności 1,6 lub 1,8 l(88KM/97KM Vmax 180km/h). Występował jedynie w wersji 5D. W 1989r. zaprezentowano zmodernizowaną wersję 102, charakteryzująca się nieco zmienionymi detalami i większą Vmax (185-190km/h). Pierwszy tajwański samochód eksportowano do Europy (Abemy group Holandia 1992-1993, sprzedano tylko z 130 sztuk, pojazd jest trudny do spotkania na drogach ze względu na brak części zamiennych.) oraz do Chin( ostatnia generacja z 1993, model Arex ze zmienionym przodem m.in. chowane reflektory przednie, nieco mocniejszy silnik). Feeling okazał się rynkową klapą ze względu na kiepską jakość montażu. Ogółem zmontowano ponad 27tys. tych aut, z czego ponad połowa powstała w trzech pierwszych latach produkcji.
rozstaw osi:
2,470 mm
długość:
4,455 mm
szerokość:
1,680 mm
wysokość:
1,375 mm
skrzynie biegów:
3 biegowy automat lub 5 biegowa manualna
nadwozia:
5 drzwiowe (fastback lub notchback)
Źródło:
en.wikipedia.org
Feeling 101 1986-1989Źródło:carinstance.com
speedhero.files.wordpress.com
Feeling 102 1989-1993Źródło:world-viewer.com
Arex 1993-1995Źródło:en.wikipedia.org
zh.wikipedia.org