Mam V8 4.2 z 1993r, do pełni szczęścia brakuje mi w nim tylko webasto a poza tym jest wszystko co było montowane w tamtych latach. Jak by ktoś nie wiedział to wymianie:
-elektryczne: szyby (typu fotochrom czyli samo-ściemniające się), szyberdach, lusterka (podgrzewane), fotele, tylna roleta -podgrzewane spryskiwacze i zamki drzwi, dodatkowe wycieraczki na lampach ze spryskiwaczami, podwójny zbiornik na płyn do spryskiwaczy (razem 9L) z rozdzielnym sterowaniem na koncentrat i zwykły płyn.
-skórzane siedzenia tył i przód podgrzewane, skórzana tapicerka z autentycznym prawdziwym mahoniowym drewnem
-fotel kierowcy zapamiętuje 4 ustawienia, regulacja praktycznie w każdym kierunku tylko nie do boku
do tego zapamiętuje ustawienie lusterek i jak ktoś coś poprzestawia to na przywitanie właściciela po otwarciu auta wszystko samo wraca do zapamiętanej pozycji i nie trzeba nic naciskać.
-prawe lusterko automatycznie może się przestawiać do poziomu krawężników przy cofaniu, wystarczy ustawić tą funkcję i za każdym razem przy włączeniu wstecznego się przestawia a potem wraca do normalnej pozycji.
-podciśnieniowa regulacja przednich świateł
-fabryczny telefon który działa nawet teraz, włożyłem zwykła kartę Simplusa i można normalnie dzwonić!!
-nagłośnienie BOSE, 6 głośników każdy z własnym wzmacniaczem, zmieniarka na 10 CD podłączone do wyświetlacza do zegarów gdzie wyświetla się np częstotliwość słuchanych stacji, numer ścieżki i płyty w zmieniarce itp
-fabryczny alarm z centralnym zamkiem, sterowany z kluczyka na podczerwień z domykaniem szyb, szyberdachu i chowaniem anteny.
-w zegarach mamy wskaźnik temperatury płynu, paliwa, ciśnienia oleju, temperatury oleju, obrotomierz, prędkościomierz, komputer pokazujący spalanie chwilowe(od 0 do 51.9L) średnie spalanie, ilość kilometrów jakie możemy zrobić na paliwie w baku, średnia prędkość, czas jazdy z automatycznym przypominaniem o postoju po każdych dwóch godzinach ciągłej jazdy, ilość litrów spalonych od ostatniego odpalenia.
-autocheck monitorujący spalone żarówki, poziom płynu spryskiwaczy, hamulcowego, wspomagania, stan klocków hamulcowych, ciśnienie oleju, ładowanie, siłę wspomagania
-możliwość zaprogramowania ograniczenia prędkości (np przy 100km/h ustawiamy ograniczenie i przy przekroczeniu tej prędkości wyświetla się komunikat z sygnałem dźwiękowym że przekroczyliśmy prędkość)
-termometr i wyświetlacz aktualnej pozycji dźwigni zmiany biegów
-tempomat
-klimatronic
-automatyczna skrzynia biegĂłw z 3 trybami jazdy
S-sport dynamiczna charakterystyka zmiany biegów, zawieszenie samo obniża się i usztywnia, DAV (DAV - Inteligentny system wspomagania układu kierowniczego o zmiennej sile. W zależności o szybkości samochodu regulowana jest siła wspomagania układu kierowniczego) ogranicza wspomaganie w celu precyzyjniejszego prowadzenia.
E-ekonomic czyli jak sama nazwa wskazuje ekonomicznie do tego max komfort
M-jak w przypadku ekonomic tyle że sami musimy zmieniać biegi a automat nam się nie wtrąca jak chcemy np zarżnąć silnik na pierwszym biegu trzymając go na odcięciu przy kręceniu bąków
bardzo też się przydaje do jazdy bokiem np zimą bo łatwiej kontrolować poślizg.
-ABS
-QUATTRO i samoblokujące się mechanizmy różnicowe typu torsen (samochód ruszy bez problemu nawet gdy jedna oś lub jedna strona nie ma kontaktu z podłożem (np stoimy połową samochodu na lodzie połową na asfalcie i przy ruszaniu nie ma mowy o poślizgu kół stojących na lodzie, przy zawracaniu np na parkingu gdy samochód delikatnie przyśpiesza tylny most zachowuje się jakby był częściowo zaszperowany)
Tyle pamiętam choć to na pewno nie wszystko.
Ile współczesnych aut ma to wszystko?? A ile samochodów z 93r miało to wszystko??