Obecny czas: Nie, 25.06.2017, 13:10




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 2 posty(ów) ] 
Reklama 

1982-2009 GAZ 3102 Wołga / 31022 / 31011 / 31012 / 31013 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Postów: 5822
Miejscowość: Warszawa
Post 1982-2009 GAZ 3102 Wołga / 31022 / 31011 / 31012 / 31013
GAZ 3102 Wołga (sedan)

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

FILMY:
Image

Image
Cytuj:
GAZ-3102 Wołga (ros. ГАЗ-3102 «Волга») to samochód osobowy produkcji radzieckich zakładów GAZ, zmodernizowana wersja Wołgi GAZ 24, produkowana w latach 1982-2009.

Historia powstania i opis[
Charakterystyczną cechą przemysłu motoryzacyjnego ZSRR była produkcja luksusowych samochodów, przewidzianych jedynie jako samochody służbowe dla urzędników i funkcjonariuszy państwowych, różniących się klasą w zależności od rangi użytkownika. W połowie lat 70. w Gorkowskiej Fabryce Samochodów (GAZ) podjęto prace nad bardziej luksusową i wyposażoną w mocniejszy silnik zmodernizowaną wersją samochodu GAZ-24 Wołga, oznaczoną początkowo indeksem modelu 3101. Nowa Wołga, określana jako "dyrektorska", miała być samochodem służbowym, wypełniającym lukę między reprezentacyjną Czajką GAZ-13, a zwykłą Wołgą i nie miała być początkowo sprzedawana na rynek prywatny. Powstanie takiego samochodu było tym bardziej uzasadnione wobec faktu, że nowa wersja Czajki GAZ-14 była jeszcze większa od GAZ-13.

Prace nad GAZ-3101 prowadzono pod kierunkiem głównego konstruktora samochodów osobowych zakładów GAZ N. Juszmanowa. Dla oszczędności pozostawiono nie zmienioną całą środkową część nadwozia, z przedziałem pasażerskim, natomiast zmiany dotknęły stylizacji części przedniej i tylnej. Część przednia została wydłużona o 20 cm, które zwiększyły strefę zgniotu. Pas przedni i tylny został całkowicie zmieniony. W swojej ostatecznej postaci opracowanej w 1979, samochód otrzymał prostokątne reflektory z dużymi szkłami kierunkowskazów i świateł pozycyjnych na rogach nadwozia oraz silnie podkreśloną pionową kratę atrapy chłodnicy, podobną do amerykańskiej mody tego okresu. Z tyłu samochód otrzymał duże poziome lampy zespolone. Wystające klamki zamieniono na wpuszczane, a w drzwiach przednich zastosowano jednoczęściowe opuszczane w całości szyby zamiast dwuczęściowych. Zbiornik paliwa przeniesiono w bezpieczne miejsce za oparciem tylnej kanapy, a koło zapasowe umieszczono pod podłogą bagażnika. Całkowicie zmieniło się wnętrze samochodu. Dla polepszenia stabilności toru jazdy przy większych prędkościach, ulepszono przednie zawieszenie i zwiększono o 3,5 cm rozstaw kół, wprowadzając przy tym radialne opony. Zastosowano też hamulce tarczowe z przodu. Prototyp z 1979, oznaczony GAZ-31011, miał silnik V6 o pojemności 4250 cm³. Wariant ten jednak nie trafił do produkcji z powodu niedopracowanego i paliwożernego silnika, w połączeniu ze światowym kryzysem paliwowym.

Produkcja i modernizacje
Do produkcji skierowano od 1982 roku model oznaczony GAZ-3102, wykorzystujący zmodernizowany silnik R4 o pojemności 2,45 l z dotychczasowego modelu GAZ-24. Zmodernizowany silnik, oznaczony ZMZ-4022.10, był nietypową jednostką, wykorzystującą system ze wstępną komorą spalania. Okazał się on jednak nie całkiem udany. Był mocniejszy i ekonomiczniejszy od starego silnika Wołgi, lecz miał skłonność do przegrzewania się i był bardziej skomplikowany w eksploatacji i remontach. Od 1994 roku część samochodów otrzymywała silnik ZMZ-4062.10 z wtryskiem paliwa o pojemności 2,28 l i mocy 145 KM[2], lecz był on początkowo niedopracowany. Od 1996 zaprzestano produkcji silnika ze wstępną komorą spalania i samochody produkowano ze zwykłymi silnikami 2,45 l opracowanymi dla wersji GAZ-24-10 Wołga: ZMZ-402.10 o mocy 100 KM i słabszym ZMZ-4021.10 o mocy 90 KM (dostosowany do gorszej benzyny A-76). Wersje eksportowe otrzymywały także inne silniki.

W 1994 roku przeprowadzono modernizację samochodu, m.in. wprowadzono pięciobiegową skrzynię biegów zamiast czterobiegowej i nierozbieralny tylny most. Zbiornik paliwa przeniesiono pod podłogę bagażnika, a koło zapasowe - do jego wnętrza. Większa modernizacja miała miejsce w 1997, kiedy zmodyfikowano zawieszenie, ulepszono system hamulcowy, wprowadzono nowe koła i nowy wystrój wnętrza (na wzór GAZ-3110 Wołga). W wyposażeniu standardowym znalazło się wspomaganie kierownicy. W 2003 ponownie ulepszono zawieszenie, a w 2005 i 2007 roku wnętrze samochodu. Od 2008 część samochodów otrzymywała silnik 2,46 l ZMZ-405, odpowiadający normie czystości spalin Euro 3.

Produkcję modelu GAZ-3102 i wersji pochodnych zakończono w 2009 roku, na skutek kryzysu finansowego w Rosji.

Inne wersje
Nieliczne samochody były wyprodukowane w wersji kombi GAZ-31022 (większość samochodów wersji 31022 była budowana na bazie modelu 31029). Nielicznymi wariantami były też specjalne wersje sedanów z silnikami V8, przewidziane głównie dla służb specjalnych. GAZ-31011 miał silnik ZMZ-53, GAZ-31012 - silnik pojemności 5,53 l i mocy 195 KM z GAZ-13 Czajka, a GAZ-31013 - silnik od GAZ-14 Czajka i bardziej luksusowe wnętrze. Wersje te posiadały ponadto układ napędowy od Czajki, z automatyczną skrzynią biegów.

W związku ze zużyciem form nadwozia "zwykłego" modelu Wołgi GAZ-24-10, od 1992 roku produkowano samochód GAZ-31029 Wołga, łączący zmodyfikowane nadwozie i zubożone wnętrze modelu 3102 z mechaniką i silnikami modelu 24-10.

Dane techniczne
Producent: Gorkowskij Awtomobilnyj Zawod, Gorki/Niżny Nowogród, ZSRS/Rosja
Okres produkcji 1982–2009
Poprzednik: GAZ 24 Wołga
Segment: E
Typy nadwozia: 4-drzwiowy sedan
Liczba miejsc: 5
Silnik: ZMZ-4022.10 - gaźnikowy, 4-suwowy, rzędowy, 4-cylindrowy, chłodzony cieczą
Układ zasilania: gaźnik K-156, wolnossący
Średnica cylindra: 92,0 mm
Skok tłoka: 92,0 mm
Stopień sprężania: 8:1
Moc maksymalna: 105 KM przy 4750 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 181 Nm przy 2500-3000 obr./min
Skrzynia biegów: 4- lub 5-biegowa mechaniczna
Rodzaj napędu: silnik umieszczony wzdłużnie z przodu , napędza tylne koła
Zawieszenie przednie: niezależne, poprzeczne wahacze resorowane sprężynami śrubowymi, teleskopowe amortyzatory hydrauliczne
Zawieszenie tylne: zależne, sztywna oś na podłużnych resorach półeliptycznych, teleskopowe amortyzatory hydrauliczne
Hamulce: przednie tarczowe, tylne bębnowe, hydrauliczne, ze wspomaganiem; hamulec ręczny mechaniczny na koła tylne
Ogumienie: 205/70R14
Długość: 4960 mm
Szerokość: 1820 mm
Wysokość: 1476 mm
Rozstaw osi: 2800 mm
Rozstaw kół przednich: 1510 mm
Rozstaw kół tylnych: 1423 mm
Prześwit: 156 mm
Szerokość tylnej kanapy: 1405 mm
Masa własna: 1470 kg
Masa całkowita: 1870 kg
Prędkość maksymalna: 152 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h: 16,2 s
Zużycie paliwa: 8,5 l/100 km przy V=80 km/h


(C) Wikipedia.org
Mad4wheels.com
Flickr.com
Worldcarslist.com
Autorama80.blogspot.com
Autowp.ru
Hobbyport.ru
Youtube.com


Ostatnio edytowany przez kulikowski Pią, 28.11.2014, 0:29, edytowano w sumie 2 razy

Pią, 20.09.2013, 1:49
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 5822
Miejscowość: Warszawa
Post Re: 1982-2009 GAZ 3102 Wołga / 31022 / 31011 / 31012 / 31012
GAZ 3102 Wołga (sedan)

Image
Image
Image
Image
Image


GAZ 31022 Wołga kombi

Image
Image
Image
Image
Image


GAZ 31011/311012/31013 Wołga KGB (V8)

31011
Image
Image

1985: 31013
Image
Image
Image
Image
Image

Wersje "pościgowe" dla KGB z trzema silnikami V8 (z ciężarówki 53, Czajek 13 i 14).

Dane techniczne - 31011
Silnik: ZMZ 53, V8 (z ciężarówki GAZ 53, wzmocniony)
Pojemność skokowa: 4254 ccm
Moc maksymalna: 160 KM (118 kW)
Prędkość maksymalna: 170 km/h

Dane techniczne - 31012
Silnik: V8 (z GAZ-a 13 Czajki)
Pojemność skokowa: 5525 ccm
Moc maksymalna: 195 KM

Dane techniczne - 31013
Silnik: V8 (z GAZ-a 14 Czajki)
Pojemność skokowa: 5525 ccm
Moc maksymalna: 220 KM


(C) Oocities.org
Carslist-db.com
Curbsideclassic.com
Wikimedia.org
Autopark-harnekop-nva.npage.de
Classiccarcatalogue.com
Volga-gaz.nnov.ru
Avtobazar.ua
Flickr.com
Modeli-gaz.ru
En.autowp.ru
Volga-gaz.ru
Artyomchuharkin.livejournal.com
Pkuneev.livejournal.com


Czw, 27.11.2014, 23:50
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  

Reklama 

Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 2 posty(ów) ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
 cron

Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2015 Tomasz Malatyński






Tylna belka - Peugeot CitroenSzyby samochodoweCiężarówkiForum motoryzacyjne autoGALERIA.plogłoszeniaSklep z częściami - MotoCentrum.plNova Auto Serwiseuromaster-makowski.plklimatyzacja daikin • Tworzenie stron internetowych: wedzinski.com