Switch to full style
Wszelkie samochody, których produkcja już się zakończyła, a swoją popularnością bądź wiekiem, nie podchodzą pod Young & Oldtimery
Wyślij odpowiedź

Fiat Croma

Wto, 18.01.2005, 17:10

    Image
    Image
    Image
    Image
    Image

    (C) Fiat

Wto, 18.01.2005, 18:00

A ten to mi siÄ™ nawet podoba :?

Wto, 18.01.2005, 18:14

Mimo, ze klockowaty, to mi siÄ™ podoba. Super autko :D

Wto, 18.01.2005, 21:35

Fajna Tempra ;)

Hmmm....blizniak Tempry? czy jak :)

Aczkolwiek podoba mi sie

Czw, 20.01.2005, 14:51

Bliźniak ale o klasę wyższy! albo o pół!

Pią, 21.01.2005, 15:44

TeĹĽ niby nic ale jakoĹ› mnie do siebie przekonuje.

Pią, 21.01.2005, 16:27

Nawet przyjemny. Pamietam jak go kiedys coyote zachwalał, że jego Croma 2.0 ładnie chodzi 8)

Re: 1986-1996 Fiat Croma I (154)

Nie, 07.04.2013, 2:15

chyba można już przenieść do Oldtimerów i Youngtimerów?

1986-1990 pierwsza seria
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

1991-1996 fl
Image
Image
Image
Image

FILM:
Image
Fiat Croma – samochód osobowy produkowany przez firmę Fiat w latach 1985–1996 i ponownie w latach 2005–2010. Nazwa Croma oznacza z włoskiego ósemkę. Był to pierwszy samochód osobowy produkowany seryjnie, w którym pod maską pracował diesel z bezpośrednim wtryskiem (rok 1986).

Fiat Croma został zaprojektowany w roku 1984 na płycie podłogowej tzw. "typu 4", którą wykorzystywały również Alfa Romeo 164, Lancia Thema i Saab 9000. Produkcję rozpoczęto w roku 1985, a zakończono w 1996 roku po wyprodukowaniu ok. 450 tys. egzemplarzy. W momencie zakończenia produkcji, która zbiegła się równolegle z zakończeniem produkcji innego modelu - Tempra, Fiat ogłosił, iż następcą obu samochodów jest Fiat Marea. Marea była w istocie samochodem nieco mniejszym, lecz z braku innego topowego modelu realnie musiał zastąpić Cromę w ofercie. Co ciekawe, kolejni następcy samochodów tych marek, które dzieliły płytę podłogową z Cromą, nie były pozycjonowane w klasie średniej lecz wyższej (Alfa 166, Saab 9-5).

Na pierwszy rzut oka sprawia wrażenie sedana, ale projektant Giorgio Giugiaro rozmyślnie ukrył w odpowiednich proporcjach klapę liftbacka, którym w istocie była Croma. W roku 1991 przeprowadzono face-lifting zderzaków, kloszy świateł i pasa przedniego. Dodano też poduszkę powietrzną kierowcy.

Dane techniczne
Producent: FIAT
Zaprezentowany: 1985 Turyn
Okres produkcji: 1985–1996
Miejsce produkcji: Włochy, Turyn
Poprzednik: Fiat Argenta
Segment: D
Typy nadwozia: 5-drzwiowy liftback
Silniki: Benzynowe: 1.6 83 KM
2.0 CHT 90 i 100 KM
2.0 i.e. 113, 116 i 120 KM
2.0 i.e 16V 137 KM
2.0 T i.e. 150 i 155 KM
2.5 V6 159 i 162 KM
Diesla: 1.9 TD 90, 92 i 94 KM
2.5 D 75 KM
2.5 TD 101, 105, 116 KM
Hamulce: tarczowe na 4 koła
Ogumienie: 175/70-14
Długość: 4520 mm
Szerokość: 1760 mm
Wysokość: 1435 mm
Rozstaw osi: 2660 mm
Masa własna: 1095-1240 kg
Pojemność zbiornika paliwa: 65 l
Pojemność bagażnika: 500 l


(C) Mototok.pl
Wikimedia.org
Co2voiture.info
Conceptcarz.com
Flickr.com
Favcars.com
Maciejwerynski-moto.blogspot.com
Motorstown.com
Autocentrum.pl
Youtube.com

Re: Fiat Croma

Nie, 07.04.2013, 11:06

Silnik 2.5 V6 to Busso od Alfa Romeo :twisted:

Re: Fiat Croma

Nie, 16.11.2014, 0:30

Image
Image
Image
Image
Image


(C) Fiat.katalog-samochodow.pl
Autoplenum.de
Favcars.com
Mrcarblog.com
Weilinet.com
Wyślij odpowiedź