Obecny czas: Pią, 19.04.2024, 0:27




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 53 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3
Fiat Uno 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Postów: 383
Miejscowość: BI
Samochód: Astra classic
Post Re: Fiat Uno
bardzo lubię te auto, zdrowe 1,4 bez LPG naprawdę potrafi zadziwić, tylko ta korozja :?

_________________
Opel astra classic 1,4 60 ospałych rumaków "asterix"
Java CZ 350 '84 "cezeta"


Śro, 29.04.2009, 20:02
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 3978
Miejscowość: Pomorze
Samochód: Opel Astra G Caravan
Post Re: Fiat Uno
Jeszcze te niewygodne krzesła w środku, na których nie da się jeżdzić dłużej niż kilka km. Miałem takie Uno i wiem, że o jakimkolwiek komforcie w tym aucie można pomarzyć. Drugi problem to korozja. Chociaż ktoś jezdzi takim Uniakiem z sąsiadów już kilka lat i ślady korozji można zauważyć jedynie na progach. Zależy od egzemplarza. Widziałem też prawie całe skorodowane. Trzeci problem to miska olejowa. Wystarczy zbyt wysoki krawężnik, jakiś większy kamyczek oraz nieuwaga i mamy miske dziurawą. Gdyby nie te wady samochód byłby świetny.


Śro, 29.04.2009, 20:14
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 4215
Miejscowość: Warszawa
Samochód: Uno / Saab 900 2.0T
Post Re: Fiat Uno
Ja jako uĹĽytkownik (chociaĹĽ juĹĽ coraz rzadziej) dopiszÄ™ jeszcze wariujÄ…cÄ… elektrykÄ™ :wink:

ale i tak lubiÄ™ tego rdzewiejÄ…cego skurczybyka :mryellow:

_________________
Nie mam problemu z alkoholem. Mam problem z pieniędzmi na alkohol.


Śro, 29.04.2009, 21:35
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 24507
Post Re: Fiat Uno
morphy napisał(a):
Jeszcze te niewygodne krzesła w środku


To musiała być jakaś najtańsza wersja Baskont. We wszelkich Uno jakimi jeździłem było bogato, bo zamiast krzeseł były fotele.

_________________
| pajacyk.plpolskieserce.pl | Kliknij raz dziennie. Codziennie.


Czw, 30.04.2009, 21:22
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 3978
Miejscowość: Pomorze
Samochód: Opel Astra G Caravan
Post Re: Fiat Uno
No nie dosłownie krzesła. Jednak te niby fotele były tak samo wygodne. Owszem, to była najtańsza wersja (czarne zderzaki, silnik 0.9) i trochę się zraziłem do tego modelu. Może jakbym przejechał się jakąś bogatszą wersją.....


Czw, 30.04.2009, 21:33
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 4215
Miejscowość: Warszawa
Samochód: Uno / Saab 900 2.0T
Post Re: Fiat Uno
morphy napisał(a):
Może jakbym przejechał się jakąś bogatszą wersją.....

Zapraszam, u mnie jest potężne 1.0 i bogate wyposażenie (immobiliser [nie działający ale zawsze] i pokrowce na fotele). W takim luksusie całkiem inaczej się jeździ :lol: :lol:

a na powaĹĽnie to 1.4 jeĹşdzi juĹĽ bardzo przyjemnie :wink:

_________________
Nie mam problemu z alkoholem. Mam problem z pieniędzmi na alkohol.


Pią, 01.05.2009, 10:00
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7459
Miejscowość: Warszawa
Post Re: Fiat Uno
Następca modelu 127, który okazała się lepszy od swoje go poprzednika. Podobno dobra propozycja dla mniej zamożnych kierowców. W czasach kryzysu może nastąpić jego wielki powrót. [BTW - nie jestem fanem tej klasy samochodów.]

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Pią, 08.05.2009, 8:57
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 987
Samochód: RWD
Post Re: Fiat Uno
Uniacz strasznie koroduje. Po 10 latach to blacha wyglÄ…da strasznie.

_________________
Motorized - blog dla zmotoryzowanych


Pon, 07.09.2009, 20:28
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7459
Miejscowość: Warszawa
Post Re: 1983-2002 Fiat Uno
1983-1989
Image
Image
Image
1989-2002
Image
Image

FILM:
http://www.youtube.com/watch?v=3S9jn1y86B8
Cytuj:
Fiat Uno okazał się przełomowym modelem dla firmy. Aby wygospodarować jak najwięcej miejsca dla pasażerów, zdecydowano się zwiększyć wysokość auta i wyżej zamocować siedzenia. Dzięki temu w samochodzie o długości 364 cm jest dużo miejsca w środku. Nadwozie zaprojektował Giorgetto Giugiaro. Zespół napędowy, umieszczony poprzecznie z przodu i znapędem na przednie koła, nawiązywał do koncepcji Morrisa Mini i Fiata 127. Niezależnie zawieszone 4 koła jezdne dawały wystarczający komfort jazdy. Początkowo Uno z nadwoziem 3- i 5-drzwiowym napędzany był silnikiem 4-cylindrowym o pojemności 903 ccm i mocy 45 KM, pochodzącym z Fiata 127, oraz 1,1 l od modelu Ritmo. Uno poddawano modernizacjom, polegającym na korekcie kształtów nadwozia i wprowadzaniu nowych silników. Produkcję zakończono w 2002 r. Przez prawie 20 lat produkcji wyprodukowano 6,5 mln egzemplarzy.
Dane techniczne (uzupełnienie)
Producent: FIAT, Turyn, Włochy
Kapsztad, Republika Południowej Afryki
Betim, Brazylia
Bursa, Turcja
Manta, Ekwador
Casablanka, Maroko (SOMACA)
Buenos Aires, Argentina
Okres produkcji: 1983-2002
Poprzednik: Fiat 127
Następca: Fiat Uno II
Pokrewne: Fiat Duna
Fiat Elba
Fiat Novo Mille
Fiat Premio
Segment: B
Typy nadwozia: 3-drzwiowy hatchback
5-drzwiowy hatchback
Liczba miejsc: 5
Skrzynia biegów: 4-biegowa manualna
5-biegowa manualna
Rodzaj napędu: przedni
Zawieszenie przednie: wahacze trójkątne, kolumny z górnymi sprężynami śrubowymi (typu McPherson)
Zawieszenie tylne: wahacze wzdłużne połączone z poprzeczną belką skrętną, sprężyny śrubowe z odbojnikami elastycznymi, na końcu wahaczy amortyzatory gazowe
Hamulce: dwuobwodowe, przednie tarczowe, tylne bębnowe
Ogumienie: 135SR13 - 155/70SR13
Długość: 3645 mm
3689 (od 1989)
Szerokość: 1549 – 1562 mm
Wysokość: 1405 – 1430 mm
Rozstaw osi: 2360 mm
Masa własna: 711 - 945 kg
Poj. zbiornika paliwa: 42 l
Pojemność bagażnika: 270 l


(C) Conceptcarz.com
Wikimedia.org
Autocentrum.pl
Avtomobilj.narod.ru
W65.wrzuta.pl
Youtube.com
Samochody stulecia; Print Shops Prego, Warszawa, 2000
PODBIELSKI Zdzisław - Samochody włoskie; Wydawnictwa Komunikacji i łączności, Warszawa, 1986
WIŚNIEWSKI Krzysztof - Samochody osobowe opisy techniczne i dane regulacyjne cz.1; Wydawnictwa Komunikacji i Łączności, Warszawa, 1987

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Nie, 06.01.2013, 22:57
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 2188
Post Re: Fiat Uno
Mieli go produkować na licencji w FSO+pochodnego sedana, kombi i pick-upa, zawierucha ze zmianą ustroju zrobiła swoje i komuniści zerwali umowę o licencję w 1988r. P.S. Te plastikowe zagłówki musiały być niewygodne.


Pią, 18.01.2013, 20:21
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 3978
Miejscowość: Pomorze
Samochód: Opel Astra G Caravan
Post Re: Fiat Uno
Le Cobusier napisał(a):
. P.S. Te plastikowe zagłówki musiały być niewygodne.


Nie było tak źle. Chociaż fakt, że mogli je lepiej zrobić. Przynajmniej same fotele były wygodne, ale nie nadawały się na dłuższe przejażdżki. No, ale w końcu to tani samochód miejski.


Pią, 18.01.2013, 21:53
Profil

Postów: 10
Post Re: Fiat Uno
Jak dla mnie ten cały uno był straszny... miałem go przez rok i wyć mi się chciało jak go widziałem przed swoim domem...Nie wiem dlaczego mnei tak drażnił skoro kupiłem go bo wydawał mi się fajny. Ale potem te zagłówki chyba właśnie i fotele i kształty i cała reszta ...


Śro, 23.01.2013, 10:50
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7459
Miejscowość: Warszawa
Post Re: Fiat Uno
Image
Image
Image
Image

produkcja w Brazylii
Image


(C) Cloudlakes.com
Bestsellingcarsblog.com
Moto.pl
Roadsmile.com
Autoedizione.com

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Sob, 15.11.2014, 21:32
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 53 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
 cron

Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018