Obecny czas: Wto, 14.05.2024, 8:40




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 53 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3  Następna
Fiat Uno 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Postów: 2641
Miejscowość: Białystok
Samochód: VW Passat CC 1.8 TSI
Post 
Moja starsza kiedys sie turlała takim. Było to jej trzecie auto. Jak mi go pokazała przed kupnem to sie rozpłakałem ze taki syf chce kupic ale po tygodniu juz mi sie spodobał. Z silnikiem 1.1 auto zamiatało niesamowicie. Przednie zawieszenie padło po jakis czasie i dobijało niemiłosiernie. Procz tego zadnych problemow nie było. Miło go wspominam ale na dzien dzisiejszy patrze na niego z niechcecia.


Czw, 19.07.2007, 13:25
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 3271
Miejscowość: Zewsząd
Samochód: Opel Astra 1,6
Post 
no to moze cos na temat wersji limitowanych :wink:
Image
to model Suite (1992-1994) z klimÄ… i silikiem 1,4 :wink: byl dostepny tylko jako model z trzema drzwiami :wink:

a to model Start (1994) ktory byl raczej ubogo wyposazony i jesli chodzi o silniki to byl motor 1,0 o mocy 45KM oraz Diesel 1,7 o mocy 58 KM
Image

model Hobby(1992) mial relingi, nielakierowane zderzaki i opcjonalny szyberdach :wink: wystepowal z 3 drzwiami i z silnikiem 1,0 45 KM :wink:
Image

model "rap-up" (1991-1992) wyprodukowano w 10 000 egzemplarzy. Wsztystkie z trzema drzwiami i silnikiem 1,0i.e :wink: model ten mial szyberdach, specjalna tapicerke oraz byl dostepny w bieli oraz kilku specjalnych kolorach: czarny metalic, niebieski metalic, zielony metalic :wink:
Image

model "pink & verde"(1992) chyba nie trzeba tlumaczyc czym ten model sie charakteryzowal :wink:
Image

a tutaj jeszcze pare fotek mojego ukochanego Turbo
ImageImageImage
Image
http://www.fiat-uno.com

_________________
"Był las nie było was, będzie las nie będzie was"
Prymas Wyszyński


Czw, 19.07.2007, 19:55
Profil

Postów: 596
Post 
Z tego co pamiętam to Uno Fire(niestety nie pamiętam z jaką wersją silnika, ale zapewniam, że oficjalną) odejście miało całkiem niezłe. Idealne autko do miasta.


Czw, 19.07.2007, 19:59
Profil
Administrator
Awatar użytkownika

Postów: 4175
Miejscowość: Łódź
Samochód: Rover 75 V6
Post 
Fire były chyba tylko jako 1,0 45KM (niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę) i odejście miały takie sobie ;) Odejście zaczynało się od wolnossącego 1,4 ;)

_________________
Rover 75 V6 & other...


Czw, 19.07.2007, 20:13
Profil

Postów: 596
Post 
To znaczy, że mi się pokiełbasiło już za młodu. :)


Pią, 20.07.2007, 0:00
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 1276
Miejscowość: o/Tarnobrzega
Samochód: Fiat Punto i CC
Post 
Tomasz napisał(a):
Fire były chyba tylko jako 1,0 45KM (niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę)

i jeszcze 1.1 56 KM :wink: to był chyba taki sam jak w CC sporting :wink:

_________________
kochaj, szalej i nie pytaj co dalej :wink:


Pią, 20.07.2007, 6:53
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 76
Miejscowość: Wrocław/Tresigallo (FE) Włochy
Samochód: Ka / 126 Personal 4
Post 
Uno jest bardzo ciekawe... Ciekawie prezentuje się "pink"i "verde", ale mogli zrobić zderzaki w kolorze nadwozia. Za to Turbo mnie urzekło :)

_________________
Born to ride


Pią, 20.07.2007, 8:08
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 3271
Miejscowość: Zewsząd
Samochód: Opel Astra 1,6
Post 
to teraz wrzuce jeszcze pare fotek Uno z Brazylii :wink:

to pierwszy model z 1984 roku :wink:
Image
Image
a tak wygladalo tam Uno po 1991 roku :wink:
Image
Image
ImageImageImage

w latach 1991 do 1996 w Brazylii był tez model turbo :wink:
ImageImage
Image

no a tak wyglada tam Uno od roku 2004 do dziĹ› :wink:
Image
Image
źródła:www.fiat-uno.com,www.carrosnaweb.com.br

_________________
"Był las nie było was, będzie las nie będzie was"
Prymas Wyszyński


Pią, 20.07.2007, 13:52
Profil

Postów: 1621
Samochód: Leon I
Post 
niby kwadratowy kiosk, ale gdy widze uniaka znajomego to wygląda niesamowicie.. wypucowany lepiej niż okna na święta :wink:

_________________
Jan Paweł II (18.V.1920r. - 2.IV.2005r.)


Pią, 20.07.2007, 14:04
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 3271
Miejscowość: Zewsząd
Samochód: Opel Astra 1,6
Post 
Freeze napisał(a):
niby kwadratowy kiosk, ale gdy widze uniaka znajomego to wygląda niesamowicie.. wypucowany lepiej niż okna na święta :wink:


Potem od razu widać kto kocha swoje auto :wink:

_________________
"Był las nie było was, będzie las nie będzie was"
Prymas Wyszyński


Pią, 20.07.2007, 15:10
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 2386
Miejscowość: Miechów [KMI]
Samochód: FIAT Punto Evo
Post 
marcello napisał(a):
Potem od razu widać kto kocha swoje auto

Moze dlatego ze byly kupione wtedy nowiutkie wiec na pewno inaczej sie dba o nowe niz uwzyane. I mozna tak przez pare dobrych lat

_________________
[']Zulu - 2 X 1990 - 11 II 2007[']
PAMIĘTAMY


Pią, 20.07.2007, 21:08
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 78
Miejscowość: WWA
Post 
mała cena + duża ekonomika + przecietny wyglą = UNO

czyli zwykłe jeździdełko które nie wywołuje u mnie kompletnie żadnych emocji :|

_________________
Była Honda będą Volva, tak to wygląda...


Czw, 02.08.2007, 1:00
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 9968
Miejscowość: z krainy wiecznego zachodu słońca
Post 
michal91 napisał(a):
Fiat Uno I generacji z lat 1983-1989

Dlaczego postanowiłem załozyć temat właśnie o Uno I generacji? A no dlatego, że samochód ma ładną stylistykę Giorgia Giugiaro (w przeciwieństwie do Uno II po liftingu) i uważam, że powinniście się trochę dowiedzieć o tym aucie, bo było ono dość znaczącym modelem Fiata (przynajmniej z lat 80.). Mnie najbardziej przypadła do gudtu wersja Turbo (ze względu na silnik), choć niestety jest ona bardzo, ale to bardzo rzadko spotykana, no a zwykłe Uno I też nie są już najczęstszymi gośćmi polskich i europejskich dróg.

ImageImage
ImageImage
ImageImage


Fiat Uno swojÄ… wieloletniÄ… obecnoĹ›ciÄ… przyczyniĹ‚ siÄ™ do zmotoryzowania spoĹ‚eczeĹ„stw w wielu krajach. PojawiĹ‚ siÄ™ na rynku w 1984 roku. PoczÄ…wszy od roku 1979 zaczęły pojawiać siÄ™ w prasie pierwsze informacje o pracach nad nowym autem Fiata. W prasie pojawiaĹ‚y siÄ™ różne informacje m.in. ĹĽe nowy model marki Fiat lub jego silnik produkowane bÄ™dÄ… wspĂłlnie z PEUGEOTEM. Do tej współpracy jednak nie doszĹ‚o. W roku 1980 pojawiĹ‚a siÄ™ w prasie nazwa nowego auta - Pandona. Dwa lata później ukazaĹ‚y siÄ™ pierwsze zdjÄ™cia zamaskowanego jeszcze samochodu. Oficjalna prezentacja Uno nastÄ…piĹ‚a 20 stycznia 1983 r na przylÄ…dku Canaveral, czyli auto miaĹ‚o iĹ›cie „kosmiczny” start.

Seryjną produkcję Uno uruchomiono wiosną 1983 roku. Ogólna koncepcja i forma nadwozia jest dziełem znanej firmy projektowej Ital Design, tworzona pod nadzorem mistrza Giorgio Giugiaro.
W zwartym dwubryłowym nadwoziu typu hatch-back zadbano zarówno o ergonomię i komfort jak i o aerodynamikę. Wartość współczynnika Cx wynosząca 0,34 była wówczas dużym osiągnięciem. Dostępne były nadwozia trzy- i pięciodrzwiowe. Zwiększona wysokość nadwozia wpłynęła na poprawę komfortu i ułatwiała wsiadanie. Fiat Uno oprócz dwóch podstawowych wersji nadwozia 3d i 5d oferowany był także jako furgon o nazwie Fiorino, a także dwu- i czterodrzwiowy sedan i trzy- lub pięciodrzwiowe kombi o nazwie Duna znane też jako Premio. W modelu Uno Fiat zrezygnował z resoru poprzecznego w tylnym zawieszeniu na rzecz sprężyn śrubowych, a zbiornik paliwa bezpiecznie umieszczono przed tylna osią. Fiat Uno był od początku oferowany ze stosunkowo dużą gamą silników. W połowie lat osiemdziesiątych zastosowano w nim ultranowoczesny silnik FIRE (Fully Integrated Robotized Engine), którego różne wersje pojemnościowe (767ccm, 999ccm, 1108ccm, 1242ccm) znalazły się także w modelach Panda, Tipo, Palio/Siena, Punto, Cinquecento/Seicento, Bravo/Brava, a także Lancia Y10 i Lancia Y.

Poniżej zamieszczono zestawienie podstawowych wersji silnikowych Fiata Uno. Liczba wersji wyposażenia i okres oferowania poszczególnych typów na różnych rynkach jest tak ogromna, że nie da się wszystkich danych i dat tu umieścić, ale znalazły się tu wszystkie silniki stosowane w Uno. Trzeba zaznaczyć, że w miarę zmian przepisów dotyczących czystości spalin w różnych krajach, poszczególne silniki otrzymywały sukcesywnie elektroniczne układy wtryskowe w miejsce gaźników i katalizatory spalin. Powodowało to nieznaczne zmiany mocy silników, zwykle w dół. Trzeba również pamiętać, że nie wszystkie wymienione wersje były oferowane na poszczególnych rynkach. Na rynku niemieckim, ze względu na przepisy podatkowe, silniki miały w dokumentach zaniżoną o około 2% pojemność. Modele Trend, Sting, Turbo ie były oferowane jedynie w wersji trzydrzwiowej. Pozostałe silniki były montowane w wersjach 3d i 5d. Modele Duna występowały niemal tylko na rynku brazylijskim w kilku wersjach silnikowych.

Silniki Fiata Uno:

1984 - 1985

Model, Pojemność skokowa, Moc, Rozrząd, Pochodzenie
Uno 45, 903 ccm, 45 KM, OHV, pochodzÄ…cy z modelu 127
Uno 55, 1116 ccm, 55 KM, OHC, pochodzÄ…cy z modelu 128/Ritmo
Uno 70, 1301 ccm, 68 KM, OHC, pochodzÄ…cy z modelu 128/Ritmo
Uno Diesel, 1301 ccm, 45 KM, -, wysokoprężna wersja benzynowego 1301ccm
Uno Turbo i.e., 1301 ccm, 105 KM, OHC, turbosprężarka

1986 - 1989

Model, Pojemność skokowa, Moc, Rozrząd, Pochodzenie
Uno Sting ,903 ccm 45 KM, OHV, pochodzÄ…cy z modelu 127 (87-89)
Uno 45, 999 ccm 45 KM, OHC, FIRE
Uno 60, 1116 ccm 58 KM, OHC, modyfikacja poprzedniego 1116
Uno 70, 1301 ccm 68 KM, OHC, pochodzÄ…cy z modelu 128/Ritmo
Uno 75, 1498 ccm 75 KM, OHC, pochodzÄ…cy z modelu Ritmo/Regata
Uno 45 D, 1301 ccm 45 KM, -, Diesel
Uno 60 D, 1714 ccm 60 KM, -, Diesel, pochodzÄ…cy z modelu Ritmo/Regata
Uno TD, 1367 ccm 70 KM, Turbodiesel, modyfikacja silnika 1714 ccm
Uno Turbo i.e., 1301 ccm, 100 KM, OHC, Turbosprężarka, katalizator

Silniki OHC 1301 ccm, i 1498 ccm stanowiÄ… modyfikacjÄ™ silnika OHC 1116 ccm.

Żródło: http://www.fiatuno.pl/


Prospekty Fiata Uno:

> Fiat Uno:
ImageImage
> Fiat Uno Turbo:
ImageImage


Galeria Fiata Uno:
ImageImageImageImageImage
Image
Fiat Duna - Uno sedan


Galeria Uno Turbo:

ImageImageImageImageImage
ImageImageImageImageImage


Na koniec chciałem jeszcze dodać, że Uno jest jednym z aż 8 modeli Fiata, które otrzymały tytuł: "Samochód Roku" (w przypadku Uno był to "Car of the Year 1984")

Foldery pochodzÄ… z:
Zdjęcia pochodzą z: http://www.autowp.ru/ http://www.fiatuno.pl/ i z serwisu Google

_________________
Moderator nie obraza innych - moderator dobitnie zwraca uwage
I zaprawdę powiadam wam, sama znajomość z OBRem nie powoduje, że jesteście szybsi od włoskich hatchy FWD - bo nie jesteście


Wto, 25.12.2007, 20:30
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 4102
Miejscowość: Jelenia Góra
Samochód: Nadal ich za mało..
Post 
Uno to bardzo udane dziecko FIATa. Niby zwykłe i nie wzbudzające u nikogo żadnych emocji, a jednak nie do końca :)

_________________
S T A N C E | W O R K S


Wto, 25.12.2007, 20:48
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7519
Miejscowość: Warszawa
Post Re: Fiat Uno
Był również bazą dla Fiorino drugiej generacji (pierwsza była na 127-ce).
W Finlandii sprzedawano go pod nazwą Fiat Mille, bo "Uno" po fińsku znaczy "gamoń" :lol:

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Sob, 01.03.2008, 1:29
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 3836
Miejscowość: SH
Samochód: Civic 1.8 VTEC
Post Re: Fiat Uno
kulikowski napisał(a):
Był również bazą dla Fiorino drugiej generacji (pierwsza była na 127-ce).
W Finlandii sprzedawano go pod nazwą Fiat Mille, bo "Uno" po fińsku znaczy "gamoń" :lol:

No a w Brazylii nadal jest produkowany jako mille z silnikami typu flex, ale o tym chyba wszyscy widzÄ… ;)


Sob, 01.03.2008, 10:43
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post Re:
MaddDogg napisał(a):
Uno to bardzo udane dziecko FIATa. Niby zwykłe i nie wzbudzające u nikogo żadnych emocji, a jednak nie do końca :)

jak dla mnie to skończone zawalidrogi. Nawet jak jeździłem Matizem, to tamowały ruch...
A moje emocje wzbudziło to zdjęcie Uno po karambolu w Łodzi:
Image

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Śro, 04.03.2009, 12:06
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 2000
Miejscowość: Zawichost
Post Re: Re:
RR ltd Co. napisał(a):
MaddDogg napisał(a):
Uno to bardzo udane dziecko FIATa. Niby zwykłe i nie wzbudzające u nikogo żadnych emocji, a jednak nie do końca :)

jak dla mnie to skończone zawalidrogi. Nawet jak jeździłem Matizem, to tamowały ruch...

To strasznie musiałeś cisnąć tego Matiza bo oprócz 0.9 większe silniki jak 1.0fire o 1.4 a tym bardziej Turbo nie wspominając robią go bez większego problemu.
Ja Uno lubiÄ™ ,wybitnie kojarzy mi siÄ™ z samochodem dla studenta :wink: .

_________________
http://jkbudownictwo.pl/ - Projektowanie CAD, kosztorysowanie budowlane, wydruki wielkoformatowe, poligrafia .
https://www.facebook.com/jkbudownictwo


Ostatnio edytowany przez Dżony, Śro, 04.03.2009, 16:49, edytowano w sumie 1 raz

Śro, 04.03.2009, 14:39
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 24507
Post Re: Fiat Uno
Ten uraz do Uno nie wynika z niedyspozycji samochodu, lecz raczej kierowców, bo fakt faktem że Uno bardzo lubią kierowcy typu "kapelusznik" i emeryci... zresztą Matiza również. A żeby się nikt nie gniewał, tak samo jest i w przypadku Espero Image

_________________
| pajacyk.plpolskieserce.pl | Kliknij raz dziennie. Codziennie.


Śro, 04.03.2009, 15:04
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 4215
Miejscowość: Warszawa
Samochód: Uno / Saab 900 2.0T
Post Re: Fiat Uno
Ice napisał(a):
Ten uraz do Uno nie wynika z niedyspozycji samochodu, lecz raczej kierowcĂłw, bo fakt faktem ĹĽe Uno bardzo lubiÄ… kierowcy typu "kapelusznik" i emeryci...
dokładnie. ale co tu sie dziwić jak samochód ani piekny, ani szybki ani dziewuch pod wiejską dyskoteką się na niego nie poderwie - złota polska młodzież woli Golfa ze spoilerem :twisted:
Za Uniakiem przemawiaja względy praktyczne i ekonomiczne ale za to na tym polu sprawdza się świetnie :wink:
Faethor napisał(a):
Ja Uno lubiÄ™ wybitnie kojarzy mi siÄ™ z samochodem dla studenta :wink: .

dobrze Ci sie kojarzy, u nas pod akademikiem swego czasu 4 stały. W roli autka studenckiego za małe pieniądze Uno jest świetny

_________________
Nie mam problemu z alkoholem. Mam problem z pieniędzmi na alkohol.


Ostatnio edytowany przez Tapir Śro, 29.04.2009, 21:34, edytowano w sumie 2 razy

Śro, 04.03.2009, 15:52
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 53 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3  Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 8 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
 cron

Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018