Obecny czas: Pią, 26.05.2017, 6:22




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 33 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2
Reklama 

Lancia Thema 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Postów: 9498
Miejscowość: Warszawa
Samochód: Audi A4 B8 Avant
Post 
Oooo tak, to jest to :!: Kumpel miał taką z dwulitrowym benzyniakiem. Baaaardzo wygodne auto.

_________________
http://www.exoticcars.pl


Pon, 25.09.2006, 14:23
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 1658
Miejscowość: Grudziądz
Post 
8.32

http://video.google.pl/videoplay?docid= ... 98&q=thema

a tutaj wersja 2.0 turbo :)
http://video.google.pl/videoplay?docid= ... hema+turbo

http://video.google.pl/videoplay?docid= ... 22&q=thema

_________________
"mój samochód powstał dawno temu, gdy reklama zachwalała przyśpieszenie i pęd, wolność dalekich podróży, a nie schowki, uchwyty, oszczędność paliwa i ładowność bagażnika..."


Pon, 25.09.2006, 14:31
Profil

Postów: 214
Miejscowość: teraz Sopot
Post 
Mac_Abra napisał(a):
o kur*a :shock: :shock: :shock:

_________________
"Jeśli pędzisz z prędkością 250km/h to co widzisz przed soba juz jest historią" - Bard Eker


Pon, 25.09.2006, 14:33
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 5360
Miejscowość: Zagłębie Dąbrowskie
Samochód: Bravo T-Jet
Post 
Ĺšwietne autko, a ta wersja z silnikiem 2.0 t to chodzi jak Ferrari normalnie :d :shock: :shock:

_________________
Alfa Romeo
Fabricca Italiana Automobili Torino

Fan włoskich samochodów od zawsze na zawsze


Pon, 25.09.2006, 14:56
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 9275
Miejscowość: ZS
Samochód: E39 & S203
Post 
widzialem takÄ… niedawno...

jest świetna, bardzo chiałbym ją mieć.

_________________
locha lover


Pon, 25.09.2006, 14:56
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 22086
Miejscowość: Stavanger. Norway
Post 
To auto od zawsze mi się bardzo podobało, ma coś w sobie co mnie do niej ciągnie :mryellow:

_________________
Follow me -> https://www.facebook.com/piotrekvilk


Pon, 25.09.2006, 19:06
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 2567
Miejscowość: Gdzieś na zachodnich rubieżach
Samochód: Volvo S80
Post 
Tylne światła trochę mi się nie podobają, cała reszta to miód.

_________________
Licencja na miłość
Embargo na sen


Pon, 25.09.2006, 20:19
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 5816
Miejscowość: Warszawa
Post Re: Lancia Thema
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

FILMY:
Image

Image
Cytuj:
Lancia Thema – samochód klasy średniej-wyższej produkowany we Włoszech w latach 1984–1994.

Zaprezentowana została w 1984 roku na turyńskim salonie samochodowym, a do produkcji weszła w tym samym roku. Nadwozie limzuzyny wystylizowane było przez Giorgia Giugiaro z firmy Italdesign. Samochód ten jest wynikiem wspólnego projektu Alfy Romeo (164), Fiata (Croma), Saab-a (9000) i oczywiście Lancii, w którym wszystkie te samochody wykorzystywały wspólną płytę podłogową. Początkowo Thema wykorzystywała następujące silniki: 4-cylindrowe – 2.0 i 2.0 Turbo, 6-cylindrowy – 2.9 V6 oraz wysokoprężny (4-cylindrowy Turbodiesel) – 2.5 TD.

Lancia Thema Turbo 16V
W późniejszych latach wprowadzono kolejne jednostki napędowe: w 1988 roku – 2.0 Turbo 16V, w 1989 roku – 2.0 16V oraz mocniejszą 2.0 Turbo 16V i 2.5 TD. Trzy lata później wprowadzono mocniejsze wersje silników 2.0 16V, 2.0 Turbo i 2.5 TD, oraz nową jednostkę – 3.0 V6. Faceliftingi modelu przeprowadzono w latach 1988 i 1992[1].

Thema Combi (Station Wagon) – została wprowadzona do oferty sprzedaży w 1986 roku tym razem z nadwoziem wystylizowanym przez Pininfarinę. Ta odmiana Themy wykorzystywała silniki – benzynowy i wysokoprężny, oba w wersji turbodoładowywanej. Model kombi był produkowany na zlecenie w zakładzie firmy Pininfarina.

Produkcja Themy, zarówno w wersji sedan jak i kombi trwała do 1994 roku, kiedy to model ten został zastąpiony przez nową Lancię – nazwaną Kappa.

Lancia Thema 8.32
Jest to najbardziej prestiżowa i najmocniejsza wersja Themy produkowana od 1987 roku z silnikiem pochodzącym od Ferrari. Jednostka ta była widlastym, 8-cylindrowym, 32-zaworowym silnikiem rozwijającym moc maksymalną 158 kW (215 KM), którą w 1989 roku zmniejszono do 151 kW (205 KM). Nazwa tej wersji – 8.32 oznaczała odpowiednio liczbę cylindrów oraz zaworów. Thema 8.32 produkowana była do 1992 roku, łącznie powstało 3537 sztuk.

Dane techniczne
Producent: Lancia
Pininfarina
Okres produkcji: 1984–1994
Miejsce produkcji: Włochy
Poprzednik: Lancia Gamma
Następca: Lancia Kappa
Segment: E (klasa wyższa)
Typy nadwozia: 4-drzwiowy sedan (limuzyna)
5-drzwiowe kombi
Silniki: Benzynowe: 2.0
2.0 16V
2.0 Turbo
2.0 Turbo 16V
2.9 V6
3.0 V6
3.0 V8 32V (Thema 8.32)
Diesel: 2.5 Turbodiesel
Pojemność skokowa: 1995-2927 ccm
Moc maksymalna: 101-215 KM
Maksymalny moment obrotowy: 162-304 Nm
Skrzynia biegów: manualna 5-biegowa
lub automatyczna 3-biegowa
Rodzaj napędu: przedni
Długość: 4590 mm
Szerokość: 1755 mm
Wysokość: 1440 mm
Rozstaw osi: 2660 mm
Rozstaw kół przednich: 1494-1502 mm
Rozstaw kół tylnych: 1484 mm
Masa własna: 1150 – 1300 kg
Pojemność zbiornika paliwa: 70 l
Pojemność bagażnika: 550 l (sedan)
Pokrewne: Alfa Romeo 164
Fiat Croma
Saab 9000
Konkurencja: Opel Omega
Ford Scorpio
Citroën XM
Peugeot 605
(C) Carinpicture.com
Histomobile.com
Mototok.pl
Carfolio.com
Favcars.com
Autopictu.com
Autocentrum.pl
Youtube.com


Śro, 20.02.2013, 23:57
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 408
Miejscowość: CT/CGR
Samochód: stary
Post Re: Lancia Thema
Jutube mi podpowiedziało w polecanych dla mnie filmach:

http://www.youtube.com/watch?v=7QH_3ftHmbk

_________________
Zimne ognie Twojego języka ślizgają się po skórce pieczywa...


Pią, 22.02.2013, 11:58
Profil

Postów: 134
Miejscowość: Wrocław
Samochód: Astra F 1.6 Caravan
Post Re: Lancia Thema
Ten model Lanci darzę pewnym sentymentem, ponieważ na takich autach uczyłem się mechaniki samochodowej :) W czasie praktyk, a później dorywczej pracy w zakładzie samochodowym często miałem do czynienia z kilkoma Themami, których awaryjność, delikatnie mówiąc, była powyżej przeciętnej :)
Przykrym widokiem były zawory 2-litrowej 16-ki uszkodzone po strzale paska rozrządu... W innym egzemplarzu spotkałem się z częściowo wytartą (!) krzywką wałka rozrządu (popychacz szklankowy się zatarł). Nie lada wyzwaniem (jak dla początkującego mechanika) była regulacja luzu zaworowego w tych silnikach :)
A tak poza tym, to trzeba przyznać, że stylistyka i wyposażenie wnętrza Themy były rewelacyjne (uwzględniając, ze mamy do czynienia z autem z lat 80-tych).


Pią, 22.02.2013, 12:09
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20666
Miejscowość: Zgierz [EZG]
Samochód: Pininfarina 199
Post Re: Lancia Thema
A była 8.32 w kombi?

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || HumorBlog.pl || Zgierskie Newsy || Mój Instagram || Najlepszy hosting


Pią, 22.02.2013, 12:15
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 8466
Miejscowość: Wrocław
Samochód: Włoski
Post Re: Lancia Thema
Powstał 1 koncept Themy 8.32 SW ale w serii go nie było niestety :wink:

_________________
Alfa Romeo - il cuore ha sempre ragione <3
Dźwięk V6 Busso o poranku jak espresso dla uszu!
La vita è troppo corta per non guidare italiano!

Can't we just love everybody and judge them by the car they drive?


Pią, 22.02.2013, 17:54
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 5816
Miejscowość: Warszawa
Post Re: 1984-1994 Lancia Thema (834)
Image
Image
Image
Image

kod fabryczny 834


(C) Gopixpic.com
A2goos.com
En.Lanciaclub.net


Czw, 15.01.2015, 3:35
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  

Reklama 

Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 33 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
 cron

Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2015 Tomasz Malatyński






Tylna belka - Peugeot CitroenSzyby samochodoweCiężarówkiForum motoryzacyjne autoGALERIA.plogłoszeniaSklep z częściami - MotoCentrum.plNova Auto Serwiseuromaster-makowski.plklimatyzacja daikin • Tworzenie stron internetowych: wedzinski.com