Samochody Świata - Forum Motoryzacyjne
https://www.samochodyswiata.pl/

Lancia Thema
https://www.samochodyswiata.pl/viewtopic.php?f=6&t=5381
Strona 2 z 2

Autor:  markus [ Pon, 25.09.2006, 14:23 ]
Temat postu: 

Oooo tak, to jest to :!: Kumpel miał taką z dwulitrowym benzyniakiem. Baaaardzo wygodne auto.

Autor:  Mac_Abra [ Pon, 25.09.2006, 14:31 ]
Temat postu: 

8.32

http://video.google.pl/videoplay?docid= ... 98&q=thema

a tutaj wersja 2.0 turbo :)
http://video.google.pl/videoplay?docid= ... hema+turbo

http://video.google.pl/videoplay?docid= ... 22&q=thema

Autor:  Kaaacper85 [ Pon, 25.09.2006, 14:33 ]
Temat postu: 

Mac_Abra napisał(a):
o kur*a :shock: :shock: :shock:

Autor:  Grzyws [ Pon, 25.09.2006, 14:56 ]
Temat postu: 

Ĺšwietne autko, a ta wersja z silnikiem 2.0 t to chodzi jak Ferrari normalnie :d :shock: :shock:

Autor:  kenji [ Pon, 25.09.2006, 14:56 ]
Temat postu: 

widzialem takÄ… niedawno...

jest świetna, bardzo chiałbym ją mieć.

Autor:  Wilu [ Pon, 25.09.2006, 19:06 ]
Temat postu: 

To auto od zawsze mi się bardzo podobało, ma coś w sobie co mnie do niej ciągnie :mryellow:

Autor:  elCoyote [ Pon, 25.09.2006, 20:19 ]
Temat postu: 

Tylne światła trochę mi się nie podobają, cała reszta to miód.

Autor:  kulikowski [ Śro, 20.02.2013, 23:57 ]
Temat postu:  Re: Lancia Thema

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

FILMY:
Image

Image
Cytuj:
Lancia Thema – samochód klasy średniej-wyższej produkowany we Włoszech w latach 1984–1994.

Zaprezentowana została w 1984 roku na turyńskim salonie samochodowym, a do produkcji weszła w tym samym roku. Nadwozie limzuzyny wystylizowane było przez Giorgia Giugiaro z firmy Italdesign. Samochód ten jest wynikiem wspólnego projektu Alfy Romeo (164), Fiata (Croma), Saab-a (9000) i oczywiście Lancii, w którym wszystkie te samochody wykorzystywały wspólną płytę podłogową. Początkowo Thema wykorzystywała następujące silniki: 4-cylindrowe – 2.0 i 2.0 Turbo, 6-cylindrowy – 2.9 V6 oraz wysokoprężny (4-cylindrowy Turbodiesel) – 2.5 TD.

Lancia Thema Turbo 16V
W późniejszych latach wprowadzono kolejne jednostki napędowe: w 1988 roku – 2.0 Turbo 16V, w 1989 roku – 2.0 16V oraz mocniejszą 2.0 Turbo 16V i 2.5 TD. Trzy lata później wprowadzono mocniejsze wersje silników 2.0 16V, 2.0 Turbo i 2.5 TD, oraz nową jednostkę – 3.0 V6. Faceliftingi modelu przeprowadzono w latach 1988 i 1992[1].

Thema Combi (Station Wagon) – została wprowadzona do oferty sprzedaży w 1986 roku tym razem z nadwoziem wystylizowanym przez Pininfarinę. Ta odmiana Themy wykorzystywała silniki – benzynowy i wysokoprężny, oba w wersji turbodoładowywanej. Model kombi był produkowany na zlecenie w zakładzie firmy Pininfarina.

Produkcja Themy, zarówno w wersji sedan jak i kombi trwała do 1994 roku, kiedy to model ten został zastąpiony przez nową Lancię – nazwaną Kappa.

Lancia Thema 8.32
Jest to najbardziej prestiżowa i najmocniejsza wersja Themy produkowana od 1987 roku z silnikiem pochodzącym od Ferrari. Jednostka ta była widlastym, 8-cylindrowym, 32-zaworowym silnikiem rozwijającym moc maksymalną 158 kW (215 KM), którą w 1989 roku zmniejszono do 151 kW (205 KM). Nazwa tej wersji – 8.32 oznaczała odpowiednio liczbę cylindrów oraz zaworów. Thema 8.32 produkowana była do 1992 roku, łącznie powstało 3537 sztuk.

Dane techniczne
Producent: Lancia
Pininfarina
Okres produkcji: 1984–1994
Miejsce produkcji: Włochy
Poprzednik: Lancia Gamma
Następca: Lancia Kappa
Segment: E (klasa wyższa)
Typy nadwozia: 4-drzwiowy sedan (limuzyna)
5-drzwiowe kombi
Silniki: Benzynowe: 2.0
2.0 16V
2.0 Turbo
2.0 Turbo 16V
2.9 V6
3.0 V6
3.0 V8 32V (Thema 8.32)
Diesel: 2.5 Turbodiesel
Pojemność skokowa: 1995-2927 ccm
Moc maksymalna: 101-215 KM
Maksymalny moment obrotowy: 162-304 Nm
Skrzynia biegów: manualna 5-biegowa
lub automatyczna 3-biegowa
Rodzaj napędu: przedni
Długość: 4590 mm
Szerokość: 1755 mm
Wysokość: 1440 mm
Rozstaw osi: 2660 mm
Rozstaw kół przednich: 1494-1502 mm
Rozstaw kół tylnych: 1484 mm
Masa własna: 1150 – 1300 kg
Pojemność zbiornika paliwa: 70 l
Pojemność bagażnika: 550 l (sedan)
Pokrewne: Alfa Romeo 164
Fiat Croma
Saab 9000
Konkurencja: Opel Omega
Ford Scorpio
Citroën XM
Peugeot 605
(C) Carinpicture.com
Histomobile.com
Mototok.pl
Carfolio.com
Favcars.com
Autopictu.com
Autocentrum.pl
Youtube.com

Autor:  Jurko [ Pią, 22.02.2013, 11:58 ]
Temat postu:  Re: Lancia Thema

Jutube mi podpowiedziało w polecanych dla mnie filmach:

http://www.youtube.com/watch?v=7QH_3ftHmbk

Autor:  sthool [ Pią, 22.02.2013, 12:09 ]
Temat postu:  Re: Lancia Thema

Ten model Lanci darzę pewnym sentymentem, ponieważ na takich autach uczyłem się mechaniki samochodowej :) W czasie praktyk, a później dorywczej pracy w zakładzie samochodowym często miałem do czynienia z kilkoma Themami, których awaryjność, delikatnie mówiąc, była powyżej przeciętnej :)
Przykrym widokiem były zawory 2-litrowej 16-ki uszkodzone po strzale paska rozrządu... W innym egzemplarzu spotkałem się z częściowo wytartą (!) krzywką wałka rozrządu (popychacz szklankowy się zatarł). Nie lada wyzwaniem (jak dla początkującego mechanika) była regulacja luzu zaworowego w tych silnikach :)
A tak poza tym, to trzeba przyznać, że stylistyka i wyposażenie wnętrza Themy były rewelacyjne (uwzględniając, ze mamy do czynienia z autem z lat 80-tych).

Autor:  RR ltd Co. [ Pią, 22.02.2013, 12:15 ]
Temat postu:  Re: Lancia Thema

A była 8.32 w kombi?

Autor:  Alfisti4ever [ Pią, 22.02.2013, 17:54 ]
Temat postu:  Re: Lancia Thema

Powstał 1 koncept Themy 8.32 SW ale w serii go nie było niestety :wink:

Autor:  kulikowski [ Czw, 15.01.2015, 3:35 ]
Temat postu:  Re: 1984-1994 Lancia Thema (834)

Image
Image
Image
Image

kod fabryczny 834


(C) Gopixpic.com
A2goos.com
En.Lanciaclub.net

Strona 2 z 2 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/