Śro, 04.08.2004, 10:04
Śro, 04.08.2004, 16:19
Śro, 04.08.2004, 21:18
Czw, 05.08.2004, 9:01
Czw, 05.08.2004, 13:37
Czw, 05.08.2004, 17:44
Pią, 06.08.2004, 8:41
Pią, 06.08.2004, 10:16
K0RN napisał(a):jakbym mial do wyboru Grand Cherokee lub Ml wolalbym Jeep'a
Pią, 06.08.2004, 10:23
Pią, 06.08.2004, 11:16
Dee napisał(a):55AMG i Ĺ›migać po bulwarach- to wg mnie jedyne sĹ‚uszne zastosowanie tego auta. OgĂłlnie bardziej podobajÄ… mi sie konkurenci, ale z AMG chciaĹ‚bym miec chociaz felgÄ™... MieszkaĹ‚em w jej sÄ…siedztwie na wakacjach. OczywiĹ›cie czarna byĹ‚a.
Pią, 06.08.2004, 13:27
Pią, 06.08.2004, 16:10
Jacub napisał(a):Dee napisał(a):55AMG i Ĺ›migać po bulwarach- to wg mnie jedyne sĹ‚uszne zastosowanie tego auta. OgĂłlnie bardziej podobajÄ… mi sie konkurenci, ale z AMG chciaĹ‚bym miec chociaz felgÄ™... MieszkaĹ‚em w jej sÄ…siedztwie na wakacjach. OczywiĹ›cie czarna byĹ‚a.
Czego sÄ…siedztwie Felgi
Pon, 30.01.2023, 9:15
Wikipedia napisał(a):Mercedes-Benz ML I oznaczony kodem fabrycznym W163 zaprezentowano podczas salonu motoryzacyjnego we Frankfurcie w 1997 roku.
Auto produkowano w latach 1997 - 2005. W 2001 roku auto przeszło facelifting. Model po liftingu można rozpoznać m.in. po zmienionych zderzakach, tylnych lampach, oraz kierunkowskazach w lusterkach.
W 1998 roku samochód zdobył tytuł North American Truck of the Year. Było wiele dostępnych silników.
Papamobile
6 czerwca 2002 roku papieżowi Janowi Pawłowi II przekazano zbudowane na bazie W163 po liftingu Papamobile, które pełniło funkcję ostatniego Papamobile papieża Jana Pawła II i pierwszego Benedykta XVI. Był to Mercedes-Benz ML 430, specjalnie przygotowany do tego celu przez producenta. Samochód posiadał specjalną kuloodporną szybę, klimatyzowaną kabinę papieża oraz m.in. wzmocnioną konstrukcję silnika o mocy 272 KM i pojemności 4,3 litra, która w razie potrzeby pozwoliłaby na osiągnięcie prędkości 170 km/h. Pierwszy raz pojazdu użyto podczas pielgrzymki do Toronto na XVII Światowe Dni Młodzieży.
Dane techniczne
Producent: Mercedes-Benz
Projektant: Bruno Sacco
Peter Pfeiffer
Zaprezentowany: Frankfurt Motor Show 1997
Okres produkcji: 1997 - 2005
Miejsce produkcji: Graz, Austria
Tuscaloosa, Stany Zjednoczone
Następca: Mercedes-Benz ML II
Segment: SUV segmentu E
Typy nadwozia: 5-drzwiowy SUV
Silniki:
Benzynowe:
R4 DOHC wtrysk 2,3 L 2295 ccm 90,9 mm × 88,4 mm 10,4 150 KM (110 kW) przy 5400 obr./min 220 N·m przy 3800 obr./min 179 km/h 13,2 s
V6 DOHC wtrysk 3,2 L 3195 ccm 89,9 mm × 84,0 mm 10,0 218 KM (160 kW) przy 5700 obr./min 310 N·m przy 3000-5000 obr./min 180 km/h 9,5 s
V6 SOHC wtrysk 3,7 L 3724 ccm 97,0 mm × 84,0 mm 10,0 235 KM (173 kW) przy 5750 obr./min 345 N·m przy 3000-4500 obr./min 205 km/h 9,1 s
V8 SOHC wtrysk 4,3 L 4266 ccm 89,9 mm × 84,0 mm 10,0 272 KM (200 kW) przy 5750 obr./min 390 N·m przy 3000-4500 obr./min 210 km/h 7,9 s
V8 SOHC wtrysk 5,0 L 4966 ccm 97,0 mm × 84,0 mm 10,0 292 KM (215 kW) przy 5600 obr./min 440 N·m przy 2700-4250 obr./min 222 km/h 7,7 s
V8 SOHC wtrysk 5,4 L 97,0 mm × 92,0 mm 10,5 347 KM (255 kW) przy 5500 obr./min 510 N·m przy 2800-4500 obr./min 235 km/h 6,8 s
Wysokoprężne:
R5 turbo DOHC common rail 2,7 L 2688 ccm 88,0 mm × 88,4 mm 18,0 163 KM (120 kW) przy 4200 obr./min 370 N·m przy 1600-2800 obr./min 185 km/h 11,7 s
V8 turbo DOHC common rail 4,0 L 3996 ccm 86,0 mm × 86,0 mm 18,0 250 KM (184 kW) przy 4000 obr./min 560 N·m przy 1700-2600 obr./min 213 km/h 8,1 s
Skrzynia biegów: 5 i 6-biegowa manualna
5-biegowa automatyczna
Napęd: AWD
Długość:
1997 - 2001: 4587 mm
2001 - 2005: 4638 mm
AMG: 4636 mm
Szerokość:
1997 - 2001: 1834 mm
2001 - 2005: 1839 mm
AMG: 1895 mm
Wysokość:
1997 - 2001: 1775 mm
2001 - 2005: 1821 mm
AMG: 1760 mm
Rozstaw osi: 2819 mm
Masa własna: 1930 - 2335 kg
Pojemność zbiornika paliwa: 72 L
Pojemność bagażnika: 633 - 2020 L
Liczba miejsc: 5 lub 7
Test Euro NCAP: 4 gwiazdki