Obecny czas: Pią, 19.04.2024, 6:46




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 16 posty(ów) ] 
1980–2006 Aro 10 / Spartana / Super 10 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Postów: 3539
Miejscowość: Rzeszów
Post 1980–2006 Aro 10 / Spartana / Super 10
Badziewia ciÄ…g dalszy :twisted:

Image Image
(C)google


P.S. ten samochód ma napęd na jedną oś i jak widać nie ma drzwi ...

_________________
^^


Pią, 15.07.2005, 13:00
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 5434
Miejscowość: Częstochowa
Samochód: 3008
Post 
a myślałem, że nie można zrobi uboższych aut terenowych...

_________________
ExoticCars.pl


Pią, 15.07.2005, 13:58
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 22089
Post 
spider napisał(a):
a myślałem, że nie można zrobi uboższych aut terenowych...


Oj jeszcze siÄ™ nie raz zaskoczysz :wink:

_________________
https://www.instagram.com/Piotr.w.fotografia/


Pią, 15.07.2005, 14:53
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 23638
Miejscowość: Bydgoszcz
Samochód: Opel Astra II
Post 
No to ja już raczej bym wolał Lade Nive od tego czegoś :lol:

_________________
Moderator nie nabija postów - Moderator ma wiele do powiedzenia.


Pią, 15.07.2005, 14:55
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 2822
Miejscowość: Białystok
Samochód: Fiat 125p
Post 
Ta terenĂłwka balansuje na granicy terenĂłwki, a Ĺ‚azikiem :roll:

_________________
"quot homines, tot sententiae"


Pią, 15.07.2005, 14:59
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 2290
Miejscowość: Wrocław
Post 
Nie mam nic do zażucenia pod warunkiem, że nie kosztuje więcej niż 20 000 zł. Silnik od Reanult Twingo.

_________________
HLVS!


Pią, 15.07.2005, 17:00
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7459
Miejscowość: Warszawa
Post Re: Aro 10 Spartana
1980-2006 Aro 10 (model bazowy)

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

FILM:
Image
Cytuj:
ARO 10 – samochód terenowy produkowany przez rumuńską firmę ARO w latach 1980-2006. Dostępny był jako 3-drzwiowy SUV. Do napędu używano silnika R4 o pojemności 1,3 l. Moc przenoszona była na dwie osie. Auto posiadało 4- i 5-biegową skrzynie biegów. Model produkowano w Câmpulung w Rumunii.

Samochód ARO 10 był mniejszym modelem samochodu terenowego opracowanego w rumuńskich zakładach ARO i wprowadzonego do produkcji pod koniec lat 70. XX wieku, obok modelu ARO 24. Samochód wykorzystywał silnik i niektóre podzespoły z samochodów osobowych Dacia 1300/Dacia 1410, produkowanych na licencji francuskiej.

Nadwozie samochodu osadzone było na ramie nośnej. Zawieszenie przednie było niezależne, na wahaczach poprzecznych ze sprężynami śrubowymi, zawieszenie tylne - na samym początku produkcji niezależne, na wahaczach poprzecznych, później - oś sztywna na wzdłużnych resorach piórowych. Samochód posiada napęd na 4 koła, przy tym napęd na przednie koła jest dołączany dźwignią umieszczoną obok dźwigni zmiany biegów. Ponadto, na kołach przednich są pokrętła umożliwiające trwałe odłączenie piast kół od układu przeniesienia napędu. Istniały wersje nadwoziowe z zamkniętym trzydrzwiowym nadwoziem: pięciosobowa ARO 10.4 i dwuosobowa towarowa ARO 10.3 oraz wersje z otwartym nadwoziem pick-up, nakrywanym opończą: dwuosobowa ARO 10.0 i pięcioosobowa ARO 10.1.

Początkowo używano silników z Dacii o pojemności 1,3 (1289 cm³) i 1,4 (1397 cm³) o mocy 62 KM (45,5 kW). Większa jednostka napędowa powstała przez zwiększenie średnicy cylindrów z 73 do 76 mm, przy takim samym skoku tłoków 77 mm.
Wersja Spartana znapędem tylko na przód weszła w 1997 r.

Dane techniczne
Producent: ARO, Câmpulung, Rumunia Image
Okres produkcji: 1980–2006
Segment: SUV
Nadwozie: 3-drzwiowe kombi
5-drzwiowe kombi
3-drzwiowe cabrio
5-drzwiowe cabrio
2-drzwiowy pickup
4-drzwiowy pickup
Liczba miejsc: 2-5
Silniki: rzędowy, 4-cylindrowy, OHV, 2 zawory na cylinder, chłodzony cieczą
uUkład zasilania: gaźnik (benzynowy Dacia, Daewoo)
wtrysk paliwa (wysokoprężny Peugeot, Renault)
Pojemność skokowa: 1289 cm³ benzynowy Dacia
1397 ccm benzynowy Dacia
1557 ccm benzynowy Dacia
1598 ccm benzynowy Daewoo
1905 ccm wysokoprężny Peugeot
1870 ccm wysokoprężny Renault
1870 ccm wysokoprężny Renault
Średnica cylindra: 73,0 mm (1,3 l)
Skok tłoka: 77,0 mm (1,3 l)
Stopień sprężania: 8,5:1 (1,3 l)
Moc maksymalna: 54 KM (39,5 kW) przy 5250 obr/min
62 KM (46 kW) przy 5500 obr/min
72 KM (54 kW) przy 5000 obr/min
105 KM (78 kW) przy 5800 obr/min
68 KM (51 kW) przy 4600 obr/min
64 KM (48 kW) przy 4500 obr/min
92 KM (69 kW) przy 4250 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 89 Nm przy 4000 obr/min
100 Nm przy 3300 obr/min
122 Nm przy 2500 obr/min
145 Nm przy 3400 obr/min
120 Nm przy 2000 obr/min
121 Nm przy 2250 obr/min
175 Nm przy 2250 obr/min
Napęd: silnik umieszczony z przodu, 4×4
Skrzynia biegów: manualna 4-biegowa
manualna 5-biegowa
Rodzaj napędu: 4x4
Długość: 3827 mm
4815 mm
Szerokość: 1600 mm
Wysokość: 1673 mm
Rozstaw osi: 2400 mm
2650 mm
Masa własna: 1180 kg
Pojemność zbiornika paliwa: 53 l
Prędkość maksymalna: 115 km/h

PS. Chyba trzeba przenieść temat do Wycofanych z produkcji :?:


(C) Wikimedia.org
Encarsglobe.com
Szatan.de
Productioncars.com
Motorstown.com
Automobileromanesti.ro
Favcars.com
cars-database.com
Flickr.com
Smcars.net
Youtube.com

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Wto, 15.01.2013, 21:31
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post Re: Aro 10 Spartana
Fajne to autko, mimo, że nijak nie przypomina obecnych SUVów - jeden taki stoi u mnie w Zgierzu w komisie.
W zasadzie Spartana, to była wersja cabrio.
Image Image Image Image Image Image Image Image Image

Aro Super 10
Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

Wcześniejsze wersje
Aro 11 - przedłużona: Aro 11.4 - kombi, Aro 11.9 - pick-up
Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
Więcej starszych wersji: http://www.automobileromanesti.ro/index.php?categ=Aro
automobileromanesti.ro

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Wto, 15.01.2013, 22:59
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 24507
Post Re: Aro 10 Spartana
RR ltd Co. napisał(a):
Fajne to autko


Co w nim jest fajnego?

_________________
| pajacyk.plpolskieserce.pl | Kliknij raz dziennie. Codziennie.


Śro, 16.01.2013, 12:32
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post Re: 1980–2006 Aro 10 / Spartana / Super 10
Spartańskość, prostota i bezkompromisowość - jak w Citroenie Mehari lub Renault Rodeo.
Samochód do wałęsania się po bezdrożach.

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Śro, 16.01.2013, 12:49
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 24507
Post Re: 1980–2006 Aro 10 / Spartana / Super 10
Mamy dużo ciekawszą Nivę z cenami części za kilogram ;)

_________________
| pajacyk.plpolskieserce.pl | Kliknij raz dziennie. Codziennie.


Śro, 16.01.2013, 16:18
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 3769
Post Re: 1980–2006 Aro 10 / Spartana / Super 10
RR ltd Co. napisał(a):
Spartańskość, prostota i bezkompromisowość - jak w Citroenie Mehari lub Renault Rodeo.
Samochód do wałęsania się po bezdrożach.

O ile w międzyczasie się nie rozpadnie ;)

BTW Jak długo pojeździły sobie te załatwione na krzywy ryj w ustawionych przetargach policyjne Aro?

_________________
Czas dostrzec, że fora motoryzacyjne to siedlisko nieudaczników, którzy często nawet nie prowadzili samochodów, jakie skreślili za 'brzydki wygląd', cierpiących na przekonanie, że na prawdę znają się na motoryzacji, gdy... nie mają o niej pojęcia.
Nie marnuj życia, leć robić coś pożytecznego.


Śro, 16.01.2013, 16:25
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7459
Miejscowość: Warszawa
Post Re: 1980–2006 Aro 10 / Spartana / Super 10
Park Narodowy Gór Stołowych swego czasu też zakupił Aro 10.

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Śro, 16.01.2013, 23:50
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 2188
Post Re: 1980–2006 Aro 10 / Spartana / Super 10
Konkurencja dla Nivy. Gdyby nie jakość...


Pią, 18.01.2013, 20:18
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 5418
Miejscowość: Zagłębie Dąbrowskie
Samochód: Bravo T-Jet
Post Re: 1980–2006 Aro 10 / Spartana / Super 10
Gdyby mogły więcej jeździć niż stać to dla jakiegos leśnika czy do trudnych warunków były ok a tak to do niczego sie nie nadaje.

_________________
Alfa Romeo
Fabricca Italiana Automobili Torino

Fan włoskich samochodów od zawsze na zawsze


Sob, 19.01.2013, 22:04
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7459
Miejscowość: Warszawa
Post Re: 1980–2006 Aro 10 / Spartana / Super 10
Image
Image
Image
Image
Image
Image


(C) Aromuseum.ucoz.com
Pavelmatysiak.com
Automobile-catalog.com
Czerwonesamochody.com
Vehibase.com

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Śro, 12.11.2014, 2:40
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 16 posty(ów) ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
 cron

Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018