Obecny czas: Śro, 01.05.2024, 10:03




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 13 posty(ów) ] 
w dowodzie mam inny silnik niz jest faktyczmie 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Postów: 23
Miejscowość: toruń
Post w dowodzie mam inny silnik niz jest faktyczmie
witam, mam okazje kupic forda tanusa 1976 r z silnikeim 2.0 V6 , w dowodzie ma wbity 1.2, i ma ubezpieczenie na 1.2, jak to wyglada od strony prawnej?? kto moze sie przyczepic i jakie by byly ewentualne konsekwencje??? prosze o pomoc

_________________
"zyj tak aby po Twojej smierci znajomym zrobilo sie smutno..."


Czw, 26.10.2006, 22:27
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 1232
Miejscowość: Podróż umiera w momencie dotarcia do celu
Samochód: służbowy
Post 
kiedyś tak miałem w polonezie wbite miałem 1,5 a faktycznie 2.0
na przegladzie wyszło że to nie taka pojemnośc i zmienili mi z 1,5 na 1,6 :D :D :D

_________________
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem
P.S.
Moją jedyną wadą jest to:, że nie mam żadnych zalet...

Najpierw sprawdź tu http://www.google.pl a potem zawracaj d**ę
161DT300; 161OD300; 161ETZ300


Nie, 29.10.2006, 22:45
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 9968
Miejscowość: z krainy wiecznego zachodu słońca
Post 
ja miałem Granadę z wbitym w dowód 1.7, a faktycznie było 2.0 - nikt sie nie zorientował, bo silnik był taki sam zupełnie, VINu nikt nie sprawdził i tak jeździłem, bo mi się nie chciało z tym babrać. U Ciebie może być problem... bo 1.2 V6 to dość niespotykana konstrukcja i mogą się przyczepić... ale co z tym zrobić to nie wiem

_________________
Moderator nie obraza innych - moderator dobitnie zwraca uwage
I zaprawdę powiadam wam, sama znajomość z OBRem nie powoduje, że jesteście szybsi od włoskich hatchy FWD - bo nie jesteście


Nie, 29.10.2006, 22:56
Profil

Postów: 3
Post 
Płacisz mniejszą stawkę OC niż faktycznie powinieneś więc problem możesz mieć ze swoją firmą ubezpieczeniową. W razie np. jakiejś kolizji gdy ty będziesz sprawcą, a firma ubezpieczeniowa "dowie się" o większym silniku, mogą odmówić wypłaty odszkodowania poszkodowanemu i wtedy przejdzie ten obowiązek na ciebie. Chociaż są to tylko moje przypuszczenia. Myślę że prędzej czy później to wyjdzie, np. podczas robienia przeglądu, czy chociażby kontroli drogowej (jak wpadniesz na jakiegoś "dociekliwego" funkcjonariusza) - bo jak już wspomniano silnik 1.2 V6 raczej jest rzadkością :)
Jeśli chciałbyś to zmienić to musisz chyba zgłośić się na stacje kontroli pojazdów, oni stwierdzą że jest większy silnik, później do urzędu po zmianę w dowodzie no i do ubezpieczalni po prośbę o zwięszkenie stawki OC :wink:


Pon, 30.10.2006, 10:42
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 1658
Miejscowość: Grudziądz
Post 
mam ten sam problem w dowodzie 1.6, a w rzeczywistosci 3.0

teraz silnik nie musi miec numerĂłw, itp. jest traktowany jak kazda inna czesc w samochodzie i to z tym fantem robic?

_________________
"mój samochód powstał dawno temu, gdy reklama zachwalała przyśpieszenie i pęd, wolność dalekich podróży, a nie schowki, uchwyty, oszczędność paliwa i ładowność bagażnika..."


Pon, 30.10.2006, 23:14
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 9968
Miejscowość: z krainy wiecznego zachodu słońca
Post 
Mac_Abra napisał(a):
teraz silnik nie musi miec numerĂłw, itp. jest traktowany jak kazda inna czesc w samochodzie i to z tym fantem robic?

AFAIR to dotyczy tylko sytuacji, kiedy silnik jest tej samej pojemności ! - numerów silnika teoretycznie nie ma teraz w dowodzie, ale są w systemie, a jak jest dokładnie, to nie wie chyba nikt

_________________
Moderator nie obraza innych - moderator dobitnie zwraca uwage
I zaprawdę powiadam wam, sama znajomość z OBRem nie powoduje, że jesteście szybsi od włoskich hatchy FWD - bo nie jesteście


Wto, 31.10.2006, 11:22
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 358
Miejscowość: Rzeszów
Samochód: Citroën ZX 16V
Post 
A montowali w Taunusach 1.2? Raczej watpie...
Mozesz miec problemy, bo oszukujesz firme ubezpieczeniowa. A na przegladzie, jezeli beda sprawdzac silnik, to chyba jeszcze nie widzieli tak duzego 1.2 :D
A numery silnika sa nabite? Jak nie to nie ma sprawy.
Ja w moim Roverze fabrycznie nie mam numerow silnika.

_________________
Aczkolwiek, z tym, że nie na pewno, bo jeżeli ktoś komuś coś, a ewentualnie nikt nikomu nic, to po co?

Są trzy prawdy: prawda, tyż prawda i gówno prawda!

Citroën ZX 16V
Rover 114 GTI
ET 1/4 mili 16,241s - Stalowa Wola


Pią, 10.11.2006, 17:58
Profil

Postów: 87
Miejscowość: Opole
Post 
Zawsze mozesz powiedziec ze sie na samochodach nie znasz bo przecierz nie musisz. Od tego sa stacje kontroli pojazdow zeby poinformowac o wadach niedopuszczajacych do ruchu i o nieprawidlowosciach. Mozesz byc calkowitym laikiem wiesz jak sie jezdzi, jakie paliwo lac, gdzie plynu dolac do wycieraczek i koniec reszte rozbia na przegladach okresowych w ASO i ty za to placisz. Ja bym sie nie przejmowal. Ja mam wbity rok producji 1997 a rzeczywista data to 1993 i co mam to zmieniac i ponosic koszty bo ktos sie kiedys pomylil??


Pon, 20.11.2006, 16:55
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 1232
Miejscowość: Podróż umiera w momencie dotarcia do celu
Samochód: służbowy
Post 
[quote="Majek666"] Mozesz byc calkowitym laikiem wiesz jak sie jezdzi, jakie paliwo lac, gdzie plynu dolac do wycieraczek i koniec reszte rozbia na przegladach okresowych w ASO i ty za to placisz. quote]
nie możesz teraz na egzaminie z prawojazdy taką wiedzą musisz się wykazać :lol:

_________________
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem
P.S.
Moją jedyną wadą jest to:, że nie mam żadnych zalet...

Najpierw sprawdź tu http://www.google.pl a potem zawracaj d**ę
161DT300; 161OD300; 161ETZ300


Wto, 21.11.2006, 10:26
Profil

Postów: 87
Miejscowość: Opole
Post 
To zapytajmy sie kolegi kiedy zdawal egzamin na prawo jazdy :D A tak na marginesie to chyba teraz pytaja o 3 miejsca pod maska :wlew oleju, wlew plynu do wycieraczek i wlew plynu chlodzacego tylko tyle mozesz pod maska chocby passata b5 zobaczyc reszta jest pod "pokrywka serwisowa" w koncu o to chodzi zeby nikt poza ASO nie grzebal przy silniku. A taka historie mialem: moja kolezanka jezdzi fabia i jak spytalem o pojemnosc - nie wiem, o moc - nie wiem, ile pali- nie wiem, kto tankuje - Tato. Dziewczyna nawet nie wiedziala jak sie maske otwiera....


Czw, 23.11.2006, 22:28
Profil

Postów: 13
Miejscowość: Słupsk
Post 
Silnik jest traktowany jako cześć wymienna. W moim dowodzie rejestracyjnym nie ma numerów silnika.


Nie, 26.11.2006, 2:25
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 1232
Miejscowość: Podróż umiera w momencie dotarcia do celu
Samochód: służbowy
Post 
161BD101 napisał(a):
Silnik jest traktowany jako cześć wymienna. W moim dowodzie rejestracyjnym nie ma numerów silnika.

zgadza się przy czym zobowiązany jestes powiadomić odpowiedni urząd o zmianie istotnych parametrów twojego samochodu a między 1.2 a 2.0 chyba jest istotna różnica

_________________
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem
P.S.
Moją jedyną wadą jest to:, że nie mam żadnych zalet...

Najpierw sprawdź tu http://www.google.pl a potem zawracaj d**ę
161DT300; 161OD300; 161ETZ300


Nie, 26.11.2006, 15:29
Profil

Postów: 13
Miejscowość: Słupsk
Post 
no w takim przypadku zgadza się :) ale jeśli parametry są takie same to wiśta wio :P


Nie, 26.11.2006, 19:01
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 13 posty(ów) ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  


Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018