Śro, 06.07.2005, 12:34
Śro, 06.07.2005, 12:36
Śro, 06.07.2005, 13:33
Śro, 06.07.2005, 13:49
Śro, 06.07.2005, 14:05
markus napisał(a):PiÄ™kny wĂłz, klasyczna elegancka sylwetka. Miodzio!
Śro, 06.07.2005, 15:42
Śro, 06.07.2005, 16:26
Pią, 19.03.2010, 22:40
Sob, 03.04.2010, 22:19
Maserati Ghibli I i II
W 1966 roku w Turynie zaprezentowano jedno z bardziej kultowych pojazdów z trójzębem na przedzie. Nie jest ono co prawda szerzej znane ludziom nawet średnio związanych, bądź zainteresowanych motoryzacją, jednak dla fanów trójzęba Ghibli to to co w garażu chceli by mieć. Mówię rzecz jasna o Ghibli I, była też IIka o której wspomnę potem.
Pierwsze Ghibli zaprezentowane zostało w Torino w 1966, lecz produkcję rozpoczęto rok później. Ghibli Typ 115 bazowało na platformie Maserati Mexico. Jednak zostało one wzmocnione i wprowadzone wielowahaczowe zawieszenie na przodzie. Pierwszy silnik miał pojemnośc 4719ccm i moc 340KM przy 5000 obr/min. V8 o rozstawie 90 stopni, wał osadzony był na 4 łożyskach.
Nadwozie 2+2 zostało zaprojektowane przez Giugiaro we współpracy z biurem stylizacyjnym Ghia. Z przodu linia zaczynała się bardzo nisko by potem wznosic się za kołami i z powrotem opadac przy drzwiach i ponownie unosic się do góry zakreślając linię tylną. Przy czym światła były otwierane. Druga opcją była wersja Kabrio-stylizowane przez samą Ghię, później dostępne z hard-topem i automatyczną 3 biegową skrzynią w opcji.
Do ciekawostek można zaliczyc to, że Ghibli I miało 2 zbiorniki paliwa w błotnikach z dwoma osobnymi wlewami i osobnymi pompami.
W 1970 roku zaprezentowano wersję SS-z 4.9 litrową V8 o mocy 355KM. Produkcję zakończono w roku 1973 po wyprodukowaniu 1149 Coupe, 125 Spyderów oraz 25 Spyderów SS.
Dane techniczne Ghibli I
Silnik 4.7 i 4.9
Zamontowany z przodu, wzdłużnie do kierunku jazdy
Cylindry: V8 , rozst. 90 deg
Ĺšrednica x skok: 93,9 x 85 / 93,9 x 89 mm
Pojemnosc: 4719ccm / 4930ccm
Kompresja: 8,5:1
Moc max: 340KM przy 5000 obr/min / 355KM przy 5500 obr/min
Moment Obr: bd
RozrzÄ…d: DOHC 24v
Zasilanie: 4 dwugardzielowe gaĹşniki Weber 40DCNL/5
V max: 270km/h / 280km/h
Skrzynia biegów: 5 biegowa ręczna lub 3 biegowa automatyczna
Zawieszenie:
Przód: wielowahaczowe, sprężyny śrubowe i amortyzatory teleskopowe plus stabilizator
Tył: klasyczny z półeliptycznymi resorami i stabilizatorem.
Pią, 14.05.2010, 13:13
Pią, 14.05.2010, 22:12
Sob, 03.03.2012, 20:57
Czw, 19.04.2012, 0:20