Obecny czas: Czw, 28.03.2024, 9:03




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 24 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2
1963-1971 Mercedes 230 SL "Pagoda" (Mercedes-Benz W113) 
Autor Wiadomość
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 23638
Miejscowość: Bydgoszcz
Samochód: Opel Astra II
Post 
Pięne auto, ale na przedostaniej fotce wygląda conajmniej śmiesznie ;)

_________________
Moderator nie nabija postów - Moderator ma wiele do powiedzenia.


Pon, 21.08.2006, 13:41
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 22089
Post 
Kobi napisał(a):
na przedostaniej fotce wygląda conajmniej śmiesznie


Tak czy siak na wakacyjny szlif z kobitkÄ… siÄ™ idealnie nadaje :mryellow:

_________________
https://www.instagram.com/Piotr.w.fotografia/


Pon, 21.08.2006, 14:06
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post Re: Mercedes 230 SL "Pagoda"
1968 Mercedes Benz 280SL Pagoda (Mercedes-Benz W113)

Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
iagclassics

Cytuj:
Mercedes-Benz W113 − druga generacja prestiżowej serii roadsterów SL. Został zaprezentowany na salonie genewskim w 1963 roku jako następca sportowego 300 SL Roadster. Zaraz po premierze, dziennikarze nadali nowemu modelowi przydomek "Pagoda". Wynikał on z wklęsłego kształtu dachu (wersji hardtop), który przypominał zadaszenie dalekowschodnich świątyń. Projektantem Pagody, jak i wielu ówczesnych Mercedesów klasy wyższej, był Francuz Paul Bracq. Stworzone przez niego nadwozie nowego roadstera, w swoich czasach, uchodziło za bardzo nowoczesne.

Mechanicznie SL W113 spokrewniony był z modelem 220 SE (W111). "Odziedziczył" po nim m.in. przednie niezależne zawieszenie, dwuobwodowy układ hamulcowy wyposażony w tarcze na przedniej osi, zmodyfikowany silnik. Przy projektowaniu W113 dużo uwagi poświęcono bezpieczeństwu. Zastosowano kontrolowane strefy zgniotu, usztywniono kabinę pasażerską, opcjonalnie montowano pasy bezpieczeństwa, wnętrze pozbawiono niebezpiecznych kantów. Bezpieczny SL stracił pierwotną lekkość. W celu obniżenia masy auta do budowy niektórych elementów (pokrywa bagażnika, maska, poszycia drzwi) użyto aluminium.

Pagodę produkowano do roku 1971. Powstało 48 912 samochodów. To dużo, zważywszy, że W113 był topowym modelem sportowym Mercedesa. Już w latach 60. zyskał miano kultowego. Obecnie, głównie ze względu na swoją niezawodność, jest jednym z najpopularniejszych i najbardziej poszukiwanych samochodów klasycznych. Styl lat 60. jest dostępny za, względnie, niewielkie pieniądze. Nie brakuje firm specjalizujących się w odrestaurowywaniu W113.

Następcą Pagody jest dużo cięższy i bezpieczniejszy, choć nie mniej popularny, model R107.

wiki

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Czw, 05.05.2016, 11:51
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7381
Miejscowość: Warszawa
Post Re: 1963-1971 Mercedes 230 SL "Pagoda" (Mercedes-Benz W113)
1963-1966: 230 SL
Image
Image Wikimedia.org
Image Mklr.pl
Cytuj:
Lata produkcji: 1963 - 1966
Silnik: typ M127 II, rzędowy 6-cylindrowy, 2306 cm³, 150 KM (110 kW) przy 5500 obr./min, 196 Nm przy 4200 obr./min, 200 km/h, 11,1 s, 10,2 L/100 km
Skrzynia biegów: 4-biegowa manualna lub 4-biegowa automatyczna
Wyprodukowano: 19 831 sztuk
Do pierwszych W113 montowano rozwiercony i zmodyfikowany (bardziej efektywny wtrysk paliwa) silnik z ówczesnej S-klasy (W111). Motory początkowo montowano głównie z ręcznymi 4-biegowymi skrzyniami. Rychło jednak sytuacja uległa zmianie, okazało się bowiem, że na rynku amerykańskim Pagoda zdobyła dużą popularność. Zaczęły przeważać skrzynie automatyczne.

Modele 230 SL uchodzą za najmniej zaawansowane technicznie i jednocześnie najbardziej sportowe odmiany Pagody. Na tylnej osi zamontowane były hamulce bębnowe, zawieszenie miało względnie twarde nastawy, silnik zaś najlepiej pracował na wysokich obrotach.


1966-1967: 250 SL
Image
Image Wikimedia.org
Cytuj:
250 SL
Lata produkcji: 1966 - 1967
Silnik: typ M129 III, rzędowy 6-cylindrowy, 2496 cm³, 150 KM (110 kW) przy 5500 obr./min, 216 Nm przy 4200 obr./min, 200 km/h, 10 s, 11,2 L/110 km
Skrzynia biegów: 5-biegowa manualna ZF lub 4-biegowa automatyczna
Wyprodukowano: 5 196 sztuk
Sprzedaż wersji 250 SL rozpoczęto w Styczniu 1967. W cenniku widniała przez rok, jest więc najrzadszą odmianą Pagody. Jedyną poważną modyfikacją był nowy, większy silnik. Moc nie wzrosła, jednak wyrównała się krzywa momentu obrotowego. W efekcie samochód sprawnie przyspieszał w szerszym zakresie obrotów. Bębny na tylnej osi zastąpiono tarczami.

Modele 250 SL stanowią kontynuację filozofii 230 SL - dynamika przeważa w nich nad komfortem. Masa aut wzrosła jednak tak bardzo, że pokonanie bariery 200 km/h stało się niewykonalne.


1968-1971: 280 SL
Image Wikimedia.org
Image Gallery-aaldering.com
Image Infinitum.com.pl
Image The-blueprints.com
Image Mbmanuals.com
Image Sportscarart.com
Cytuj:
280 SL
Lata produkcji: 1968 - 1971
Silnik: typ M130, rzędowy 6-cylindrowy, 2778 cm³, 170 KM (125 kW) przy 5750 obr./min, 240 Nm przy 4500 obr./min, 200 km/h, 9 s, 11,4 L/110 km
Skrzynia biegów: 5-biegowa manualna ZF lub 4-biegowa automatyczna
Wyprodukowano: 23 885 sztuk
Ostatnia wersja Pagody - 280 SL, uchodzi za najbardziej dopracowaną. Jest przy tym najcięższa i najbardziej komfortowa. Mając na względzie rynek amerykański, konstruktorzy Mercedesa zastosowali w niej bardziej miękkie zawieszenie. Największą modyfikacją, po raz kolejny, był nowy, większy silnik. Moc i moment obrotowy wzrosły, zapewniając autu przyzwoite osiągi.

Model 280 SL, ponieważ łączył w sobie zalety dwóch poprzednich generacji, był najlepiej sprzedająca się odmianą Pagody. Obecnie jest najbardziej poszukiwanym wariantem przez kolekcjonerów. Większość aut została wyeksportowana do Stanów Zjednoczonych, toteż przeważały skrzynie automatyczne.


FILM - 250 SL
Image Show Testuje at Facebook.com

Wikipedia napisał(a):
230 SL



Dane techniczne
Okres produkcji: 1963 – 1971
Segment: sportowe segmentu D
Typy nadwozia: 2-drzwiowy roadster
2-drzwiowe coupé
Silniki: rzędowe 6-cylindrowy, SOHC, chłodzone cieczą
typ M127 II, 2306 cm³, 150 KM (1963-1966 230 SL)
typu M129 III, 2496 cm³, 150 KM (1966-1967 250 SL)
typu M130, 2778 cm³, 170 KM (1968-1971 280 SL)
Skrzynia biegów: 4-biegowa manualna
5-biegowa manualna
4-biegowa automatyczna
Napęd: tylny
Długość: 4282 mm
Szerokość: 1760 mm
Wysokość: 1305 - 1320 mm
Rozstaw osi: 2400 mm
Masa własna: 1295 - 1466 kg
Liczba miejsc: 2
Ładowność: 355 kg
Wikipedia


(C) Wikimedia.org
Mklr.pl
Gallery-aaldering.com
Infinitum.com.pl
The-blueprints.com
Mbmanuals.com
Sportscarart.com
Show Testuje at Facebook.com

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Czw, 24.02.2022, 22:15
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 24 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 5 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
 cron

Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018