Transport drogowy: ciężarówki, nadwozia, przyczepy, naczepy i ich przebudowy
Wyślij odpowiedź

Kraz Truck

Pon, 31.01.2005, 19:21

http://www.autokraz.ru

Image Image
Image Image
Image Image
Image Image
Image Image
Image Image

i co można o nich napisać stare, toporne, konstrukcyjnie przestarzałe - inna epoka, ale na pewno wytrzymałe i do najcięższych warunków

Pon, 31.01.2005, 19:30

MoĹĽe i stare ale na pewno niezniszczalne :!:

Pon, 31.01.2005, 21:24

prawdziwa ruska konstrukcja :lol: :lol: :lol:
nie gniotsia nie Ĺ‚amniotsia :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Pon, 31.01.2005, 22:07

w przeciwieństwie do innych ruskich ciężarówek ta mi się nie podoba

Nie, 06.02.2005, 18:44

Na tym wozie jeszcze mój ojciec w wojsku jeżdził...przed przyjazdem inspekcji (ciężarówki dużo stały w miejscu) zaczęli je pucować, nasmarowali ropą opony aby lśniły, inspekcja kazała odpalić i ruszyć nimi...takie stare opony miały te Krazy że zostawiły je na betonie...
Ostatnio edytowany przez Guardian, Nie, 06.02.2005, 22:21, edytowano w sumie 1 raz

Nie, 06.02.2005, 19:03

Guardian napisał(a):i...takie stare opony miaĹ‚y te Krazy ĹĽe zostawiĹ‚e je na betonie...


Hahaha :lol:

PS. Witam kolege Guardiana, jednak zawitał ;)

Nie, 06.02.2005, 22:22

No jakże...spodobało mi się to forum, bo są tu ciężarówki i nie tylko...
P.S. Pozdrowienia dla Ciebie ICE

Wto, 22.08.2006, 9:18

Odnalazłem ten stary temat i postanowiłem go troszkę uzupełnić i odświeżyć ponieważ lubię Krazy ;)
Ale do rzeczy:

KrAZ = "Krjemjenczugskij Avtomobilnyj Zavod" ;) W oryginale piszÄ™ siÄ™ tak - "Kpa3"
Założona w 1945 roku firma rozpoczeła w maju 1959 r. produkcję pierwszego modelu Kraz 219, na bazie JaAZ-a 210. W powstałej oddzielnie w 1994r. spółce IVECO KRAZ rozpoczął się w 1997r. montaż modeli Daily i EuroCargo. Pomimo zdolności produkcyjnych na poziomie 25 tys. pojazdów rocznie - w 1999r. zbudowano tylko 816 ciężarówek.
KrAZy dobrze sprawdzają się w najtrudniejszych warunkach terenowych. W naszym kraju sprzedawana jest śladowa liczba kilku sztuk rocznie tych ukraińskich ciężarówek.
KrAZy aktualnie opuszczające bramy fabryki w Kremienczugu to zmodernizowane odmiany samochodów przedstawionych już w 1978r. Mają kabiny klasyczne, całkowicie metalowe - w poprzednich wersjach (od 1978r.) posiadały drewniane kabiny obite blachą. Do Polski trafiają wyłącznie jako wywrotki - jednak zdarzają się również ciągniki balastowe oraz ciągniki siodłowe i podwozia specjalne. Najlżejsza z wywrotek z napędem 6x4, o masie całkowitej 25 t ma silnik wysokoprężny typu JaMZ, widlasty, ośmiocylindrowy o mocy 176kW. Najcięższa - o DMC równej 31 t ma turbodoładowany silnik V8 JaMZ o mocy 220kW. Pośrodku jest model 6x4 z tym samym silnikiem ale o masie 28 t.
Skrzynie ładunkowe występują tylnozsypowe oraz z trójstronnym wywrotem.

Image
Image
Kraz 256
http://www.bagger-und-bahnen.de

Image
Kraz 255
http://www.tria-motors.ru

Image
Kraz 257

Image
Kraz 258
http://www.home.no

Dodam jeszcze, że niektóre Krazy (szczególnie wersja ciągnika balastowego) potrafią pokazać swój apetyt na paliwo :D

Wto, 22.08.2006, 10:43

Dodam jeszcze, że niektóre Krazy (szczególnie wersja ciągnika balastowego) potrafią pokazać swój apetyt na paliwo


no własnie zawsze mnie interesowało ile takie potwory (zwłaszcza te stare) żłopią paliwa i jakie mają pojemności skokowe silników.
Ursus dysponujesz moĹĽe danymi technicznymi (poj. / spalanie) ?

Wto, 22.08.2006, 10:49

pardon napisał(a):no wĹ‚asnie zawsze mnie interesowaĹ‚o ile takie potwory (zwĹ‚aszcza te stare) ĹĽĹ‚opiÄ… paliwa i jakie majÄ… pojemnoĹ›ci skokowe silnikĂłw.

Spalanie KRAZĂłw bylo na poziomie nawet 100l/100km.

Bardzo chcialbym kiedys takiego ogromnego sku*w***na poprowadzic :twisted:

Wto, 22.08.2006, 11:01

Heheh ja miałem okazje dłuższy czas jeżdzić z ojcem takim :D Podobało mi się zawsze to wnętrze - ogromna kierownica z gwiazdą na środku i "wajcha" od biegów taka wygięta :D
A co do spalania - ciÄ…gniki balastowe majÄ… normÄ™ chyba 95l/100km - ale rzadko siÄ™ zadowalajÄ… setkÄ… ;)
A reszta to muszę sprawdzić, ale nie spodziewajcie się dużej oszczędności.
A silnik w tych starszych - pojemność 15 000 ccm :D

Edit:

Oto jednostka napędowa - niestety innej fotki nie mam
Image
http://totalcar.index.hu
A to kierowca Kraza :D
Image
http://www.nato.int
No i mała przestroga - zawsze opuszczaj kiper zanim pojedziesz :D
Image

I jeszcze taka ciekawostka odnośnie kierownicy. Otóż jej wielkość musiała byc odpowiednia ze względu na potrzebę zredukowania siły, której niestety trzeba trochę mieć aby skrecić. Niby miał on takie "półwspomagania" ale to nic nie dawało :lol:

Wto, 22.08.2006, 17:36

Image
Nie mogę się powstrzymać: NAS NIE DOGONIAT!!!

Wto, 22.08.2006, 19:59

CoĹ› mnie one przypominajÄ… Prage!!

Wto, 22.08.2006, 20:02

TakÄ… PragÄ™ ?? To jest V3S
Image
http://pragav3s.predseda.com

Wto, 22.08.2006, 22:45

piekne bryki.....

Śro, 23.08.2006, 7:22

W Krazie mi się to podobało, że można przednie szyby do góry uchylić :D

Śro, 23.08.2006, 18:24

Mnie w Krazach najbardziej podobają sie możliwości terenowe i spalanie i wygląd. Kiedyś takimi dwoma wyciągali jakąś taka IFE która przyjechała do kumpla z materiałami budowlanymi i kierowca nie trafił w mostek i wjechał do rowu i sie bardzo przechylił na bok. Próbowali go wyciągnąć MTZ-tem 82 ale nie dali rady i przyjechał jeden KRAZ i nie dał rady bo spadł deszcz a potem jak przyjechał drugi to juz nie było mowy o tym żeby go nie wyciągnęli

Śro, 23.08.2006, 19:46

polac napisał(a):Mnie w Krazach najbardziej podobajÄ… sie moĹĽliwoĹ›ci terenowe i spalanie i wyglÄ…d.

Pierwszy raz widze gościa, któremu podoba się takie spalanie :wink:

Czw, 24.08.2006, 11:20

Nie no Kraz to albo na budowę albo najlepiej do armii innego przeznaczenia nie widze, nawet nie mogę sobie wyobracić tego złomu jako ciagnika siodłowego, no ale ruskie nie pomyśleli o czym takim... ale i tak respek przed takim, ze względu na pojemność i spalanie, pewnie przy odpalaniu wir w baku :lol:

Czw, 24.08.2006, 13:14

Ale widzisz nawet w Polsce było dużo ciągników siodłowych Kraza, a nawet długich skrzyniowych. które miały ramę paki zrobioną z drewnianych belek :wink:
Wyślij odpowiedź