Samochody zabytkowe oraz te nieco młodsze, kultowe "Evergreeny" i kandydaci na nie
Wyślij odpowiedź

Renault 16 TX (1973)

Czw, 28.09.2006, 9:56

Image

(C) netcarshow

Czw, 28.09.2006, 18:35

Protoplasta wszystkich hatchbackĂłw...


szacunek!!

Czw, 28.09.2006, 18:39

kojarzy mi siÄ™ z jakÄ…Ĺ› brzydkÄ… cytrynÄ… ..

zastanawiam sie czasem czy ludzi kiedyĹ› mieli zryte berety ze projektowali takie paszkwile ? ... ale wybaczam bo dziĹ› dzieje siÄ™ to samo :roll: :roll:

Czw, 28.09.2006, 19:20

pardon napisał(a):kojarzy mi siÄ™ z jakÄ…Ĺ› brzydkÄ… cytrynÄ… ..


Chyba DS'ka :wink:

Czw, 28.09.2006, 19:31

Oley napisał(a):Chyba DS'ka

a moze z tym?
Image

Czw, 28.09.2006, 20:01

heh, smieszny i dziwny samochod zarazem 8)

Czw, 28.09.2006, 21:49

Mac_Abra napisał(a):
Oley napisał(a):Chyba DS'ka

a moze z tym?
Image


Do tej Alfy to to jest raczej mało podobne :roll:

Czw, 28.09.2006, 21:50

Jakoś dziwnie mi wyglądaja te światła z przodu, razem z migaczmi robia wrażenie przeładowania przodu elementami świecącymi. No, ale nie wyglada tez najgorzej, sylwetka nawet obleci.

Pią, 29.09.2006, 11:05

panowie, troche szacunku, tożto pierwszy Hatchback na świecie :!:

Sob, 30.09.2006, 10:04

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image


r16site.com

Sob, 30.09.2006, 10:50

kenji napisał(a):panowie, troche szacunku, toĹĽto pierwszy Hatchback na Ĺ›wiecie :!:


A ja gdzieś czytałem że protoplastą dzisiejszych hatchbacków był Fiat 127 :?

Nie, 01.10.2006, 8:09

Fajny hebel :?

Nie, 01.10.2006, 17:50

Widac ze niewiele na temat tego auta wiecie . Ten pojazd to protoplasta wszelkich vanow , ktore zreszta rowniez renault zaczal jako pierwszy produkowac w 1983 roku. Ten samochod jako pierwszy z produkowanych seryjnie mial tylna kanape przesuwana. Co z polaczeniem z wysokim dachem
daje nam protoplaste dzisiejszych compaktvanow.

Nie, 01.10.2006, 17:54

To białe z przodu jak stara Dacia wygląda :P

Nie, 01.10.2006, 18:19

stary rupiec ale lubie popatrzec na takie archaiki...Gdyby nie on to nie mielisbysmy hatchbackow

Nie, 01.10.2006, 20:15

a ja słyszałem że Francuzi podpatrzyli ten projekt we włoskiej gazecie (były to szkice naszej Syreny 110!) i go bezczelnie ..ukradli

Pon, 02.10.2006, 8:03

parigot napisał(a):Ten pojazd to protoplasta wszelkich vanow


Tu to chyba trochę poleciałeś :wink:


parigot napisał(a):ktore zreszta rowniez renault zaczal jako pierwszy produkowac w 1983 roku


Espace zaczął być produkowany chyba w 1984, tak samo zresztą jak Chrysler Voyager.

Pon, 02.10.2006, 12:16

markus napisał(a):Espace zaczÄ…Ĺ‚ być produkowany chyba w 1984, tak samo zresztÄ… jak Chrysler Voyager.


Nie, Voyager był produkowany od '83

Pon, 02.10.2006, 13:13

Wilu napisał(a):
markus napisał(a):Espace zaczÄ…Ĺ‚ być produkowany chyba w 1984, tak samo zresztÄ… jak Chrysler Voyager.


Nie, Voyager był produkowany od '83


Właśnie, Guerrillero też tak stwierdził. Ja znalazłem info, że od '84 ale coś mi dudniło w głowie, że Voyager był wcześniej. :roll:

Renault 16

Wto, 08.03.2011, 0:39

minęło 45 lat od pojawienia się pierwszego hatchbacka na Swiecie

Image
(C) Leblogauto.com
Image
(C) Hatchheaven.com
Image
(C) Automobilia.pl
Image
(C) Renault.com
Image
(C) Car-blueprints.narod.ru

Film:
http://www.ina.fr/economie-et-societe/vie-economique/video/RXF05066354/presentation-de-la-renault-16-ts.fr.html
(C) Ina.fr
http://www.youtube.com/watch?v=OBqO8TbXKgU
(C) Youtube.com

Nadwozie typu hatchback po raz pierwszy zastosował Renault w modelu 16. Jego twórcą był Yves George, Nadwozia kombi były już powszechnie stosowane, innowacyjny pomysła to pochylenie tylnych drzwi pod większym kątem. Dzięki temu nadwozie zachowało swój uniwersalny charakter, a nie kojarzyło się z autem roboczym. Uniwersalność R 16 polegała również na tym, że przesuwana tylna kanapa z rozkładanym oparciem umożliwiała optymalne wykorzystanie wnętrza. To oryginalne wówczas nadwozie było samonośne, z niezależnym zawieszeniem obu osi. Pod względem technicznym R 16 nie stanowił juz takiej rewelacji. Silnik umieszczony podłużnie z przodu napędzał przednie koła. Nowością było jednal zastosowanie alternatora zamiast prądnicy oraz elektrycznego napędu wentylatora chłodnicy zamiast paska klinowego. Silnik z wałkiem rozrządu, umieszczonym w kadłubie, miał 4 cylindry w układzie rzędowym, pojemność 1,5 l i moc 59 KM. W 1968 r. R 16 wyposażono w mocniejszy silnik 1,6 l o mocy 80 KM, a potem także w silnik 1,7 l o mocy 94 KM. Wyprodukowano 1 850 000 sztuk tego modelu. Nadwozie typu hatchback zdominowało klasę aut popularnych lat 70-tych.

Dane techniczne
Producent: Renault, Sandouville/Flins, Francja
Okres produkcji: 1965-1980
Nadwozie: 5-drzwiowe hatchback
Silnik: rzędowy, 4-cylindrowy, umieszczony z przodu
Pojemność skokowa: 1470 ccm (1,5 l) lub 1565 ccm lub 1645 ccm (1,6 l)
Moc maksymalna: 59 KM lub 80 KM lub 94 KM
Skrzynia biegĂłw: manualna 4- lub 5-biegowa lub automatyczna 3-biegowa
Napęd: przedni
Długość: 4230 mm
Szerokość: 1651 mm
Wysokość: 1359 mm
Rozstaw osi: 2720 mm z lewej strony i 2650 mm z prawej strony
Masa własna: 980 - 1060 kg
Zbiornik paliwa: 50 l
Prędkość maksymalna: 142-150 km/h

(C) Leblogauto.com
Hatchheaven.com
Automobilia.pl
Renault.com
Car-blueprints.narod.ru
Ina.fr
Youtube.com
Samochody stulecia; Print Shops Prego, Warszawa, 2000
Wyślij odpowiedź