Samochody zabytkowe oraz te nieco młodsze, kultowe "Evergreeny" i kandydaci na nie
Wyślij odpowiedź

Czw, 22.07.2004, 8:59

DeusZ napisał(a):Kirchamie (jeĹ›li dobrze pamiÄ™tam nazwe) Cobre - silnik 4 litra 500 koni , v-max 320 km/h ... cena - o.k. 70 tys. - chyba najtaĹ„szy na Ĺ›wiecie pojazd ktĂłry przekracza 300 ... no i linia ponadczasowa & przepiÄ™kna :)

Cena Kirkhama 427 w wersji Kit (do samodzielnego złożenia - m.in. bez silnika, skrzyni biegów i kilku innych rzeczy) wynosi $39,900. A jeśli chcielibyśmy, żeby nam go złozono, to musimy dorzucić jeszcze $4,900 :). Lista opcji jest dosyć długa, ale nie zmienia to faktu, że auto jest po prostu piękne i doskonałe :D. Cobra to jest to co mnie kręci :D. Wg danych katalogowych z 2003 roku, wersja 427 mogła być wyposażona przez firmę w silnik Forda o obj. 7,0 l i mocy 0d 425-500 KM, jego V max to 320 km/h, a do "setki" buja się w 3,9 s. Słabsza wersja, 289, to silnik Forda V8 o obj. 5,0 l i mocy "tylko" 300 KM ;). Najważniejsze jest jednak to, że (nie wiem jak teraz) kilka lat temu, to była druga na świecie pod względem osiągów i mocy replika Cobry :D (ta najszybsza i najmocniejsza była robiona przez jakąś (bodaj :?) amerykańską firmę.
Szczegółowe info: http://kirkhammotorsports.com/home.cfm

Czw, 22.07.2004, 9:05

No cóż - pamieci to liczb nigdy nie miałem - ale jak widać auto prezentuje sie mega :P - a linia Cobry - z całym szacunkiem - podoba mi sie bardziej :twisted:

Pią, 23.07.2004, 8:18

DeusZ napisał(a):linia Cobry - z caĹ‚ym szacunkiem - podoba mi sie bardziej :twisted:

Bardziej od czego?

Pią, 23.07.2004, 9:49

No od tej/tego Gillet Vertigo :wink:

Pią, 23.07.2004, 10:08

hmmm, a czy swego czasu kirkham nie był u nas robiony?? i wtedy był tańszy, na pewno

Pią, 23.07.2004, 10:09

DeusZ napisał(a):No od tej/tego Gillet Vertigo :wink:

Ty z Kraka jesteś... już ja Ci najazd na chate zrobie taki, że popamiętasz :twisted: :twisted: :twisted: :wink:

Pią, 23.07.2004, 10:17

el_payaco napisał(a):Ty z Kraka jesteĹ›... juĹĽ ja Ci najazd na chate zrobie taki, ĹĽe popamiÄ™tasz :twisted: :twisted: :twisted: :wink:


Kazimierz wita , Kazimierz zaprasza :twisted:

Pią, 23.07.2004, 10:19

Ruczaj przyjmuje zaproszenie :twisted:

Pią, 23.07.2004, 10:35

DeusZ napisał(a):No od tej/tego Gillet Vertigo :wink:

Ha, to nawet nie ma co porównywać :D!!! Cobra jest po prostu piękna i ponadczasowa, nawet dzisiaj jej kształty (cały charakter tego auta :)) mają to "coś" co sprawia, że moje motoryzacyjne serce wali jak dzwon Zygmunta :lol: :).
Seth napisał(a):hmmm, a czy swego czasu kirkham nie byĹ‚ u nas robiony??

Tak było jeszcze rok temu :D.
Ostatnio edytowany przez ToHrn, Pią, 23.07.2004, 10:39, edytowano w sumie 1 raz

Pią, 23.07.2004, 10:36

Dokładnie - i chyba nie ma wspanialszego Roadstera od niej :twisted:
A jak sie w Kraq pierwsze Gillet Vertigo pojawi , to już wiem gdzie szukać :twisted:

Pią, 23.07.2004, 10:50

Tutaj jest dokładnie opisana cała historia związana z polskim zakładem składającym te Cobry Kirkhama (same superlatywy o jakości polskiego wykonania etc. :D). Aż mi się łezka w oku zakręciła :cry:...ze szczęścia :D.

Pią, 23.07.2004, 13:04

coś najpiękniejszego .. ehh , zeby mnie tylko było kiedys na takie cudo stac , to bede szalał :twisted: albo sam sobie takie zbuduje :P

Pią, 23.07.2004, 18:30

Viper przy Cobrze wymieka :)

Pią, 23.07.2004, 23:47

Sonsiatt napisał(a):Viper przy Cobrze wymieka :)

Nie bluźnij "synu" :twisted:. A tak na serio, to zawsze pierwowzór jest lepszy od kopii, kontynuacji etc. :) ;). Czyli Cobra lepsza od Vipera, ale żeby Viper wymiękał....:?.....aż tak słaby to on nie jest ;).

Pią, 23.07.2004, 23:49

bez przesadyzmu viper jest w każdej częśći lepszy

Pią, 23.07.2004, 23:51

No, wiesz Cobra to jednak Cobra, a Viper to Viper. Jasno rzecz ujmując, gdyby nie było Cobry, to nie było by Vipera ;).

Sob, 24.07.2004, 0:17

przestań ktoś w końcu by to wynalazł :twisted:

Sob, 24.07.2004, 8:58

pozatym - w tym momencie C.Shelby po ostatnim salonie (na którym zaprezentowano prototyp Cobry) pochwalił sie , że ma u siebie jeszcze częsci do zbudowania o.k. 20 egzemplarzy ... jak by taką oryginalną Cobre przyrównać do Viper/a - myśle , ze mógłby wymięc :twisted: Pozatym (przynajmiej dla mnie) obecna generka Vipera to już nie jest ten sam sportowy samochód , tylko raczej usportowione Cabrio ... nie wiem - dla mnie troche jak by brakuje mu już polotu

Sob, 24.07.2004, 10:45

Nie ma co porównywać Cobry i Vipera, bo oba auta to ikony motoryzacji, i obydwa sa rownie fenomenalne

Sob, 24.07.2004, 14:38

Fakt, obecny Viper wygląda jak agresywniejsza wersja Hondy S2000, taki zwykły cabrio jak np. C6 Cabrio itp. :(. Nie to co kiedyś, ta linia, ten kształt, ten pałąk, który nadawał mu charakterystyczny wygląd i urok :D. Viper SRT strasznie "znormalniał" w porównaniu z RT i GTS :(.
Wyślij odpowiedź