|
|
Obecny czas: Śro, 15.05.2024, 3:28
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
1985–89 Lancia / Autobianchi Y10
Autor |
Wiadomość |
Wilu
Postów: 22089
|
1985–89 Lancia / Autobianchi Y10
_________________ https://www.instagram.com/Piotr.w.fotografia/
|
Pon, 25.09.2006, 15:01 |
|
|
Grzyws
Postów: 5418 Miejscowość: Zagłębie Dąbrowskie
Samochód: Bravo T-Jet
|
Jest troche podobna do Cienkiego. Ciekawie poradzili sobie z kołem zapasowym
_________________ Alfa Romeo Fabricca Italiana Automobili Torino
Fan włoskich samochodów od zawsze na zawsze
|
Pon, 25.09.2006, 15:03 |
|
|
kenji
Postów: 9296 Miejscowość: ZS
Samochód: E39 & S203
|
Ĺadny model, bardzo ladny, czesto takiw widuje...ma w sobie to coĹ›
_________________ locha lover
|
Pon, 25.09.2006, 15:07 |
|
|
markus
Postów: 9496 Miejscowość: Warszawa
Samochód: Audi A4 B8 Avant
|
Protoplasta Cinqucento. W sumie ciekawszy od FIATa, trochę szkoda że nie produkowano tego w Polsce zamiast "cienkiego" no ale pewnie o wszystkim zadecydowały koszty.
_________________ http://www.exoticcars.pl
|
Pon, 25.09.2006, 15:48 |
|
|
Wilu
Postów: 22089
|
Typowe autko miejskie które niekoniecznie musi się podobać
_________________ https://www.instagram.com/Piotr.w.fotografia/
|
Pon, 25.09.2006, 18:53 |
|
|
marcello
Postów: 3271 Miejscowość: Zewsząd
Samochód: Opel Astra 1,6
|
_________________ "Był las nie było was, będzie las nie będzie was"
Prymas Wyszyński
|
Śro, 01.08.2007, 19:33 |
|
|
koVaal
Postów: 216 Miejscowość: Kraków
|
Fajny, jak już zauważono, podobny do CC, zdaje się, że niektóre elementy są wspólne. Interesujące wnętrze. Szkoda, że u nas jest tak rzadki.
|
Śro, 01.08.2007, 21:03 |
|
|
stan1906
Postów: 3246 Miejscowość: Kraków
Samochód: F02 750Li/Panamera T
|
Pierwszy raz widze ten kwadrat. Jest obleśna. Wygląda jak stara Corsa. Tylko kokpit ujdzie, najbardziej z tego całego towarzystwa im wyszedł.
_________________ Polakom gratulujemy Wisły Kraków
Aston Martin Lagonda Limited & Top Gear
|
Śro, 01.08.2007, 21:26 |
|
|
Nagor
Postów: 138
|
Eee nie razi pięknością, wygląda jak CC
|
Śro, 01.08.2007, 22:16 |
|
|
Rysiob
Postów: 504 Miejscowość: Częstochowa
Samochód: Polonez '95 1.6
|
Bo to przecież Cinquecento Deluxe Nie zdziwiłbym się, gdyby właśnie na Lancii Y Fiat testował platformę dla CC.
_________________ zapraszam na mojego bloga: http://quattrospalla.cba.pl o motoryzacji po mojemu
|
Czw, 02.08.2007, 7:40 |
|
|
Honda Crx
Postów: 78 Miejscowość: WWA
|
stanko007 napisał(a): Jest obleĹ›na. Popieram stanko007 napisał(a): Tylko kokpit ujdzie, najbardziej z tego caĹ‚ego towarzystwa im wyszedĹ‚. dokĹ‚adnie! Ĺ›rodek nawet fajny ale karoseria paskudna
_________________ Była Honda będą Volva, tak to wygląda...
|
Czw, 02.08.2007, 14:04 |
|
|
Seth
Postów: 9968 Miejscowość: z krainy wiecznego zachodu słońca
|
sympatyczny samochodzik, całkiem żwawy, zwłaszcza w wersji Turbo/Abarth a że potem "biedniejszy" fiat się wzorowal na niej... no cóż... a, i to jest większe niż CC, najwięcej wspólnego (o ile pamiętam, nawet p. podłogową) ma z Uno
_________________ Moderator nie obraza innych - moderator dobitnie zwraca uwage I zaprawdę powiadam wam, sama znajomość z OBRem nie powoduje, że jesteście szybsi od włoskich hatchy FWD - bo nie jesteście
|
Czw, 02.08.2007, 17:37 |
|
|
Don2x44
Postów: 12
|
Lancia Y10 to taki mały elegancik. Samochód skierowany wówczas był to bogatszych klientów. Charakterystyczny element tego auta to tylna klapa lakierowana czarnym matem oraz niecodzienne usytuowanie tylnych lamp(poziomo). Lancia Y10, jest to po prostu droższy model Fiata Uno 3D. Zdaje mi się że wnętrze tego auta jest znacznie większe od Uno 3D. Wszystkie części mechaniczne pochodzą od Fiata Uno(czyli także Cinquecento, Seicento, Argenta, Tipo/Tempra...) więc groszowe sprawy. Gorzej sprawa się ma z elementami karoserii, nowe są drogie, a używane ciężko dostać. Cześć elementów karoserii pochodzi z innych Fiatów, jak np. lusterka, kierunkowskazy boczne, klamki itd. itp.
Los tak chciał że był to mój pierwszy, jak i na razie ostatni samochód. Swoją Lancie nabyłem jakieś nie całe trzy lata temu za kwotę 600zł.... Kupiłem ją głównie do zabawy(do dziś prawo jazdy nie mam, dopiero się robi...). Pojeździłem niecały rok i sprzedałem jakiemuś warszawiakowi za 1100zł. Interes życia
Była to Lancia Y10 LX '89 z fiatowskim silnikiem serii FIRE, o pojemności 1.0 litra(45 PS). Był to model po pierwszym faceliftingu, czyli wprowadzenie nowych silników oraz retusz nadwozia(białe klosze kierunkowskazów przednich). Samochód był w kolorze białym(o dziwo ładnie się prezentowała), po boku auta samochód posiadał modne jak na tamte lata naklejki(dopłata do wyposażenia) z nazwą modelu oraz wersją. Było to jedna z najwyższych wersji wyposażeniowych, posiadała bowiem:
- lakierowane zderzaki oraz lusterka pod kolor nadwozia(wĂłwczas wypas).
- tylna klapa czarny mat(za dopłatą to także było)
- oryginalne alufelgi Lancia/Fiat 13"
- halogeny
- tapicerka Alcantra(niebieska)
- elektrycznie otwierane przednie oraz tylne szyby
- fabrycznie przyciemniane szyby
- podgrzewana tylna szyba
- szyberdach
Jakby nie patrzeć na tą klasę samochodów, to wyposażenie jest całkiem niezłe.
marcello napisał(a): kilka innych foteczek
Zdjęcie tego kokpitu pochodzi z modelu po gruntownym faceliftingu(początek lat 90-tych). W starszych wersjach deska była kanciata. Wersje droższe miały dolną część tapicerki oraz boczki wykładane Alcantarą albo skórą. Elegancko to wygląda, ale naprawdę trudne w utrzymaniu czystości, w okolicach klamek od schowków wcierał się brud. Tańsze wersje miały tylko gołe tandetne schowki...
Coś jeszcze dodać? Hmmm... jeżeli chodzi o awaryjność to nie jest źle. Samochód był męczony, jedynie co w nim wymieniłem to opony oraz linkę hamulca ręcznego;) Oraz prawy klosz reflektora.
|
Nie, 05.08.2007, 17:37 |
|
|
dunin
Postów: 2 Miejscowość: Warszawa
|
witam, tak się składa, że mam parę takich Y10. czy ładny, czy brzydki - rzecz gustu. Don2x44 napisał parę błędów, mianowicie lusterka nie były lakierowane pod kolor nadwozia w żadnej wersji, a klapa bagażnika natomiast była czarna zawsze, za wyjątkiem wersji Fila i Martini. "grunowna" modernizacja w '92 polegała na zmianie przednich i tylnych reflektorów, zderzaków, oraz deski rozdzielczej i górnej części boczków. tyle. nigdy też do Y10 nie dotknął się Abarth. może i szkoda, ale nie. była natomiast wersja turbo, 1050ccm, 84hp, produkowana '85 - '88. potem zastąpił ją silnik 1301MPI, a potem 1297MPI, ok 72hp. była też wersja 4wd z silnikiem 1108SPI oraz wersja z bezstopniową skrzynią biegów ECVT opracowaną razem z Subaru . ogólnie samochód może nie każdemu się podoba, ale warto zauważyć, że koncern fiata przetestował na tym modelu kilka bardzo ciekawych rozwiązań, a przy tym stworzył miejskie autko luksusem celujące dwie klasy wyżej.
_________________ Strive for perfection in everything you do. take the best that exist and make it better. and if it does not exist, create it.
|
Wto, 11.09.2007, 16:04 |
|
|
Le Cobusier
Postów: 2188
|
styl tego auta przypomina cc
|
Wto, 11.09.2007, 16:10 |
|
|
dunin
Postów: 2 Miejscowość: Warszawa
|
bo Y10 była testem dla CC. tak jak Autobianchi a112 to był test dla fiata 127 i Lancia Y dla Punto II
_________________ Strive for perfection in everything you do. take the best that exist and make it better. and if it does not exist, create it.
|
Wto, 11.09.2007, 21:11 |
|
|
masaczek2
Postów: 211 Miejscowość: GDZIEŚ
|
poprostu CC tylko ze w brzydszym wydaniu
_________________ http://s1.metaldamage.onet.pl/c.php?uid=154498
|
Śro, 12.09.2007, 14:39 |
|
|
fabio36
Postów: 55 Miejscowość: 3City/Killarney
Samochód: Astra Coupe Bertone
|
Re: Lancia Y10 (1986)
Auto konstrukcyjnie tożsame z Fiatem Panda 1. gen. Ciekawe, ale wolałbym Pandę z zsuwanym dachem.
|
Wto, 09.12.2008, 21:12 |
|
|
Emer
Postów: 1832 Miejscowość: SG
Samochód: 323F (BJ)
|
Re: Lancia Y10 (1986)
Skoro już jest taki odkop, to niech nie będzie bezproduktywny. Dorzucę trochę danych i ktrótkie info, które znalazłem. Wymiary i wagidługość: 3391 mm szerokość: 1506 mm wysokość: 1245 mm rozstaw osi: 2159 mm prześwit: brak danych masa: 790 kg pojemność zbiornika paliwa: brak danych Silnikpojemność skokowa: 1049 ccm moc: 85.0 KM moment obr.: 122.0 Nm układ silnika, liczba cylindrów: rzędowy, liczba cylindrów: 4 średnica x skok tłoka: 76.00mm x 57.80mm typ: SOHC stopień sprężania: 7.00:1 Osiągiprzyspieszenie 0-100 km/h: brak danych elastyczność 80-120 km/h: brak danych prędkość maksymalna: 172 km/h stosunek mocy do masy: 0.108 KM/kg Zawieszeniepołożenie silnika: przód ustawienie silnika: poprzecznie napęd: przedni średnica zawracania: brak danych hamulce przód / tył: tarczowe / bębnowe , wspomaganie skrzynia biegów: liczba biegów: 5, skrzynia biegów: manualna http://www.v10.plCytuj: Najstarszym modelem marki Lancia jest Y10, produkowana nieprzerwanie od 1985 roku. Jest to mały, luksusowo wyposażony samochód odznaczający się ciekawą i niestarzejącą się linią nadwozia. Ostatnia jego modernizacja, przeprowadzona w 1992 roku, przyniosła zmianę wyglądu przedniej części nadwozia, upodabniając go do innych modeli firmy Lancia. Montowane w nim jednostki napędowe pochodzą z wielkoseryjnej produkcji Fiata i dla potrzeb małej Lancii są jedynie nieznacznie modyfikowane. Silnik 1,1 dysponuje obecnie mocą 55 KM, a jednostka 1,3 mocą 74 Km. Na życzenie pojazd oferowany jest z przejętym z modelu Fiat Panda, układem napędowym czterech kół. Może być on również wyposażony w bezstopniową przekładnię zwaną Selectronic. We Włoszech model Y10 oferowany jest pod marką Autobianchi.
ikm.net.pl
_________________ <--- To było moje autko - Cadillac De Ville '92; 4.9L V8...
|
Śro, 10.12.2008, 8:09 |
|
|
Ice
Moderator
Postów: 24507
|
Re: Lancia Y10 (1986)
Najprostszy mały kwadrat, obok Pandy czy CC nie prezentujący nic ciekawego.
_________________ | pajacyk.pl • polskieserce.pl | Kliknij raz dziennie. Codziennie.
|
Śro, 10.12.2008, 11:40 |
|
|
Kto jest online |
Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 0 gości |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
|
| |