Samochody zabytkowe oraz te nieco młodsze, kultowe "Evergreeny" i kandydaci na nie
Wyślij odpowiedź

1981-1988 Lamborghini Jalpa

Śro, 22.08.2007, 9:41

Niesamowite, przeszukałem forum ... znalazłem tematy o Uracco, Jaramie, Silhouette, Espadzie i innych zabytkowych "Lambo" jednak nie ma tematu o Jalpie :D
Najpierw krĂłtkie info ;)
Model Jalpa był ewolujucą Silhouetta. Miał być to pojazd dla tańszy od Countacha bo takich aut wówczas brakowało. Sprzedano łącznie 419 sztuk tego modelu. Nadwozie zostało zaprojektowane i zbudowane przez znaną włoską firmę projektową, Bertone. Nazwa Jalpa wzięła sie jak większość nazw Lamborghini od rasy byków, bowiem Ferrucio Lamborghini był zodiakalnym bykiem i chciał, aby jego modele były nazywane od ras walczących byków :)
Dane techniczne
Silnik : V8
Pojemność: 3485 cc
Moc: 255 KM
Prędkość maksymalna: 246 km/h
Waga: 1507 kg

A teraz kilka zdjęć choć trudno znaleźć jakaś większą ilość zdjęć tego modelu :)

Image Image Image Image Image

Źródło: netcarshow.com, wikipedia

Śro, 22.08.2007, 10:07

MI IĘ TE AMBO ZABARDZO NIE PODOBA CHOĆ OSIAGI MA NIEZŁE AL NIEMA TEGO CO DIABLO KONTACH TEGO CHORAKTERU I NIEDZIWIE SIE ŻE NA FORUM NIE BYŁO O NIM MOWY BO JEST POPROSTU MDŁY

Śro, 22.08.2007, 10:24

masaczek2 napisał(a):MI IĘ TE AMBO ZABARDZO NIE PODOBA CHOĆ OSIAGI MA NIEZŁE AL NIEMA TEGO CO DIABLO KONTACH TEGO CHORAKTERU I NIEDZIWIE SIE Ĺ»E NA FORUM NIE BYŁO O NIM MOWY BO JEST POPROSTU MDŁY

oj będzie reprymenda :roll:

Śro, 22.08.2007, 10:33

Emer napisał(a):oj bÄ™dzie reprymenda :roll:


Tia trzeba chyba kolegę nakierować i wyprostować :wink: Początki zawsze są najtrudniejsze :P Polecałbym nie brać się do komentowania zaraz w dniu rejestracji tylko poznać najpierw trochę zwyczaje panujące na forum :wink: mi pomogło :P

Wracając do Lambo - bardzo mi się podoba ten model, od nazwy, przez wygląd, po w zupełności wystarczający silnik. Przód przypomina mi trochę DeTomaso Pantera, ale można to traktować tylko jako zaletę 8) Dodatkowego smaczku dodaje rzadkość modelu...

Śro, 22.08.2007, 12:37

zabaweczka

Śro, 22.08.2007, 12:50

fredro napisał(a):zabaweczka

możesz rozwinąć :?: :?

Śro, 22.08.2007, 12:51

miałem takiego-resorka

Śro, 22.08.2007, 13:14

fredro napisał(a):miaĹ‚em takiego-resorka


No i? Praktycznie każdy model samochodu można kupić jako resorak - czy to znaczy, że wszystkie samochody to zabaweczki? Zamiast kilkudziesięciu bezsensownych postów codziennie mogłbyś się skupić i wyprodukować kilka sensownych :roll:

Śro, 22.08.2007, 13:19

Fredro, odsyłam do regulaminu odnośnie bezsensownych i jednowyrazowych postów

Śro, 22.08.2007, 16:09

przepraszam panie moderatorze

Śro, 22.08.2007, 16:15

fredro napisał(a):przepraszam panie moderatorze


i to siÄ™ nazywa respekt 8)

Czw, 23.08.2007, 16:11

fredro napisał(a):przepraszam panie moderatorze

Wyczułem ironię :roll:


Wracając do tematu: Samochód bardzo mi się podoba. Nawet bardziej niż bardzo :) Niby pierwszy raz widze, a z drugiej strony skądś go kojarze. Piękna linia. Jedyną rzeczą, która mi sie w nim nie podoba to dolna część przedniego zderzaka.

Czw, 23.08.2007, 16:15

jeĹĽdĹĽÄ… jeszcze takie? :o

Czw, 23.08.2007, 18:49

Samochód bardzo specyficzny choć był chyba awaryjny. Nie osiagnął sukcesu jakim go zapowiadano.

Pią, 24.08.2007, 12:27

Samochód bardzo specyficzny choć był chyba awaryjny. Nie osiagnął sukcesu jakim go zapowiadano.


nie ma co się dziwić ,stylistyka odpowiadająca autom sportowym tamtego okresu, poza tym nic w tym aucie nie ma ciekawego

Re: 1981-1988 Lamborghini Jalpa

Nie, 11.01.2015, 3:47

Image
Image
Image
Image
Image

FILM:
https://www.youtube.com/watch?v=Zo-VnozaKBE

Wyprodukowanych: 410 szt.
Nadwozie: 2-drzwiowe, 2-miejscowe targa
Silnik: V8 90°, 2 zawory na cylinder, DOHC, chłodzony cieczą
Układ zasilania: 4 gaźniki Weber 42 DCNF, wolnossący
Średnica cylindra: 86 mm
Skok tłoka: 75 mm
Moc maksymalna: 259 KM (190 kW) przy 7000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 319 Nm przy 3250 obr/min
Stopień sprężania: 9,2:1
Skrzynia biegów: manualna 5-biegowa
Układ napędowy: silnik centralnie poprzecznie, napęd tylny
Hamulce: ze wspomaganiem, tarczowe chłodzone aerodynamicznie na 4 koła
Ogumienie: przednie 205/55-16, tylne 225/50-16
Długość: 4330 mm
Szerokość: 1880 mm
Wysokość: 1140 mm
Rozstaw osi: 2451 mm
Rozstaw kół przednich: 1500 mm
Rozstaw kół tylnych: 1554 mm
Prześwit: 140 mm
Masa własna: 1507 kg
Pojemność zbiornika paliwa: 80 l
Prędkość maksymalna: 248 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h: 6,20 s
Zużycie paliwa przy 90/120 km/h/w mieście: 12,0/14,0/20,8 l/100 km
Średnica zawracania: 11,00 m


(C) Roadsmile.com
Cardomain.com
Caranddriver.com
Conceptcarz.com
Flickr.com
Youtube.com
Katalog Młodego Technika 1989/1990; Nasza Księgarnia, Warszawa, 1989
Wyślij odpowiedź