Transport drogowy: ciężarówki, nadwozia, przyczepy, naczepy i ich przebudowy
Wyślij odpowiedź

Sob, 29.12.2007, 22:00

Piękny jest !!! Wogóle volvo jest jedną z czołowek produkowanych tirów europejskich.Volvo nawet ma przewage nad niektórymi modelami peterbilta albo macka czy tez westernsLecz ciekawy jestem jak ten model będzie sie spisywał!! I kazdy następny nowszy bowiem mam małą nowinke że firme volvo wykupil Ford i ciekawe jest jak ford bedzie składał te maszynki.Bo struktury niemoga zmienic wsyztsko w ich rękach!!

Re:

Sob, 29.12.2007, 22:34

dzikimean napisał(a):... Volvo nawet ma przewage nad niektĂłrymi modelami peterbilta albo macka czy tez westerns


Nawet ma przewagÄ™? Co to znaczy? I nad ktĂłrymi modelami?


mam małą nowinke że firme volvo wykupil Ford i ciekawe jest jak ford bedzie składał te maszynki.Bo struktury niemoga zmienic wsyztsko w ich rękach!!


:shock: :roll: :D Chyba coś pokręciłeś, kolego. :P Ford wykupił Volvo, ale firmę produkującą samochody osobowe. I stało się to już bardzo dawno. Za miesiąc będzie 10 rocznica tego wydarzenia. Natomiast Volvo produkujące ciężarówki to zupełnie inna firma, mająca z Volvem od osobówek jedynie wspólne korzenie i znaczek firmowy. Poza tym Ford nie produkuje już też od lat ciężarówek, w Anglii oddając tę dziedzinę Iveco już w 1986. roku, a w USA wykupiony został przez Mercedesa. Teraz dawne Fordy są w USA produkowane pod marką Sterling, angielskie Fordy Cargo to Iveco.

AB Volvo to zupełnie inna firma, produkująca ciężarówki Volvo, Mack i Renault, nie mówiąc już o firmach UD Nissan Diesel, Prevost Car i Nova Bus. Ta pierwsza, nie mająca nic wspólnego z samochodami osobowymi Nissan, jest znanym japońskim producentem średnich i dużych ciężarówek i jest kontrolowana przez AB Volvo. Te dwie ostatnie są znanymi producentami autokarów turystycznych i luksusowych domów na kółkach (Prevost) i miejskich autobusów (Nova Bus), używanych także u nas, w Charlotte i ich właścicielem jest Volvo Bus, oddział firmy AB Volvo. Są też oczywiście firmy Volvo Construction Equipment (dawniej Volvo BM) produkujące maszyny budowlane, Volvo Penta produkujące silniki do łodzi, czy Volvo Aero produkujące silniki lotnicze. Te ostatnie nie są jednak w kręgu moich zainteresowań, więc niewiele o nich wiem.

Re: Re:

Sob, 29.12.2007, 23:18

Z tego co wiem to ejst tak jak ja pisałem ale obym sie mylił bo jak nie to znaczy tot ylko o Twojej nie wiedzy i samozachwyceniu!

Re: Re:

Nie, 30.12.2007, 0:26

dzikimean napisał(a):Z tego co wiem to ejst tak jak ja pisaĹ‚em ale obym sie myliĹ‚ bo jak nie to znaczy tot ylko o Twojej nie wiedzy i samozachwyceniu!


Prawdę mówiąc to ja zupełnie nie rozumiem, co Ty piszesz. Co prawda mieszkam poza Polską od ponad 25 lat, ale to chyba Twój język jest błędny. Trochę szacunku dla ojczystej mowy, nie morduj jej tak! :/ :roll: Oprócz tego, że wygląda to nieładnie, to jest zupełnie niezrozumiałe. Co chciałeś powiedzieć, pisząc, cytuję: "obym sie mylił bo jak nie to znaczy tot ylko o Twojej nie wiedzy i samozachwyceniu!" :?: :evil: :> :wink:

Re: Re:

Nie, 30.12.2007, 16:18

dzikimean napisał(a):Ĺ»e ejsteĹ› kretynem a wogĂłle gĂłwno wiesz o motoryzacji !


:roll: :oops: :?: :!: Zawsze tak reagujesz jak się okazuje, że się pomyliłeś i gdy Ci ktoś zwraca uwagę? To masz, kolego, problem. :lol: :P Serdecznie współczuję. ;)

Re: Re:

Nie, 30.12.2007, 17:12

Gratuluje samopoczucia wejdz sobie na oficjalnÄ… strone Forda i poczytaj troche jesli znasz jezyki obce !!

Re: Re:

Nie, 30.12.2007, 17:47

dzikimean napisał(a):Gratuluje samopoczucia wejdz sobie na oficjalnÄ… strone Forda i poczytaj troche jesli znasz jezyki obce !!


:shock: :roll: :lol: Języki obce znam bardzo słabo, choć angielski na pewno lepiej, niż Ty polski. Bardzo bym Cię więc prosił o link, gdzie podają tę rewelację o zakupie Volvo Trucks przez Forda. To naprawdę byłoby coś! Ford, który sprzedał przed laty wszystkie swoje fabryki ciężarówek, za to kupił takie firmy jak Aston Martin, Jaguar, Land Rover, czy Volvo Cars, nagle, będąc w tragicznej sytuacji finansowej i starając się odsprzedać te luksusowe marki na których cały czas traci pieniądze, decyduje się na kupienie AB Volvo. Potentata na rynku ciężarówek, prawdziwego giganta w tej dziedzinie i na dodatek firmę w dużo lepszej sytuacji materialnej niż Ford. Ciekawe gdzie oni pożyczą pieniądze na taki zakup? :lol: I wjakim celu to robią? Jak na razie Ford po 13 latach dopłacania do tej marki odsprzedał Astona Martina, ale nie sądzę, żeby uzyskana suma wystarczyła im na kupno AB Volvo. :P Tym bardziej, ze w 2006 stracili oni na swej działalności 12 miliardów dolarów, gdy w tym samym czasie AB Volvo zarobiło netto trzy miliardy dolarów. Kto kogo ma więc tu kupować? :roll: :twisted:

A więc... czekam na te linki z "oficjalnej strony Forda", żebym sam sobie mógł poczytać. Jakoś, z pomocą słownika, postaram się coś zrozumieć. A jak nie, to poproszę dzieci. Urodziły się w USA, może staremu ojcu pomogą. :lol: :D . Z góry dziękuję. ;)

Re: Volvo VN 780

Wto, 01.01.2008, 16:43

Dzikimean, ile Ty masz lat, co ? Bo po Twoich wypowiedziach wnioskować można, że Tobie to jeszcze piwa pić nie wolno.
Czyli masz jakieś 15 lat ;] Poza tym trochę szacunku do innych userów, wiesz, mnie możesz zjechać jak chcesz, mam to w d****, ale Hiobowi się szacunek należy. Po pierwsze ze względu na wiek, bo Twoim kolegą nie mógłby już raczej być, a po drugie z tego względu jakim jest człowiekiem i co w życiu przeszedł. Oczywiście pewnie nic o tym nie wiesz, a szkoda ;]
Radzę poczytać.

I żeby nie był to off-topic to:
Jedyną wzmiankę jaką znalazłem na temat jakichkolwiek relacji między Fordem i Volvo:
The automaker reported the largest annual loss in company history in 2006[20] , $12.7 billion, and has estimated that it will not return to profitability until 2009.[21] However, Ford surprised Wall Street in posting a 750 million dollar profit in the second quarter of 2007, a change largely atttributed to the sale of Aston Martin and cost-cutting. Ford has expressed a continued interest in the selling of Land Rover and Jaguar. Now only until recently Ford has expressed that they will be divesting the entire PAG including Volvo Personvagnar AB before winter of 2007.[22]

źródło: wikipedia.com

I przyznaję, że akurat ostatniego zdania, tego najważniejszego, by rozstrzygnąć ów spór, nie rozumiem :oops:

Re: Volvo VN 780

Wto, 01.01.2008, 17:33

szmydziu napisał(a): Dzikimean,[...] wiesz, mnie moĹĽesz zjechać jak chcesz, mam to w d****, ale Hiobowi siÄ™ szacunek naleĹĽy.


Dzięki za obronę. Szacunek należy się każdemu człowiekowi, tak mnie, jak i Tobie. Ale trudno powiedzieć, żebym czuł się obrażony :P :lol: Takie zachowanie jak Dzikimena co najwyżej mnie rozbawia. On sam siebie skompromitował i myślę, że nie ma co do jego szczeniackiego zachowania wracać. Należy jednak wrócić do tematu. Pozwól, że się ustosunkuję do tekstu, który podałeś:

The automaker reported the largest annual loss in company history in 2006[20] , $12.7 billion, and has estimated that it will not return to profitability until 2009.[21] However, Ford surprised Wall Street in posting a 750 million dollar profit in the second quarter of 2007, a change largely atttributed to the sale of Aston Martin and cost-cutting. Ford has expressed a continued interest in the selling of Land Rover and Jaguar. Now only until recently Ford has expressed that they will be divesting the entire PAG including Volvo Personvagnar AB before winter of 2007.[22]

źródło: wikipedia.com

I przyznaję, że akurat ostatniego zdania, tego najważniejszego, by rozstrzygnąć ów spór, nie rozumiem :oops:


Po pierwsze tekst ten dotyczy Forda i firmy Volvo Personvagnar AB, a nie firmy AB Volvo. Volvo Personvagnar AB produkuje samochody osobowe i od 10 lat jest częścią imperium Forda, AB Volvo jest zupełnie niezależną firmą produkującą ciężarówki Volvo, Renault, Mack, Nissan Diesel UD i autobusy Volvo, Prevost i NovaBus.

Po drugie sam tekst mówi o tym, że Ford ma zamiar pozbyć się Volvo Personvagnar AB, a nie nabywać jakiekolwiek firmy. Prztłumaczę cały:

"Producent samochodów [czyli Ford] ogłosił największe straty roczne w historii firmy w 2006, 12,7 miliarda i uważa się, że nie zacznie przynosić zysków aż do 2009. Jednak Ford zaskoczył Wall Street ogłaszając zysk $750 milionów w drugim kwartale 2007, zmiana w znacznej mierze przypisowana sprzedaży Astona Martina i obniżce kosztów. Ford dał do zrozumienia, że nadal jest zainteresowany sprzedażą Land Rovera i Jaguara. A ostatnio podali do wiadomości, że chcą się pozbyć całej grupy PAG włącznie z Volvo Personvagnar AB przed zimą 2007."

PAG to Premier Automotive Group, wydział Forda skupiający oryginalnie Astona Martina, Jaguara, Land Rovera i Volvo. Aston już poszedł do ludzi a teraz, jak widać, Ford chce się pozbyć reszty. Nic więc Ford nie kupuje i nie ma to nic wspólnego z firmą Volvo AB, która ani nigdy nie była, ani nigdy nie będzie w kręgu zainteresowań Forda.

Pozdrawiam i Szczęśliwego Nowego Roku :D
Ostatnio edytowany przez hiob, Wto, 27.05.2008, 7:22, edytowano w sumie 1 raz

Re: Volvo VN 780

Wto, 01.01.2008, 17:38

ja proponuje skonczyc te bezsensownie kłutnie bo za chwile dojdzie do rekoczynow :> :> skupcie sie na temacie a nie na Własnych problemach. ( tyczy sie to przede wszystkim dzikiegomena :twisted: )

tu ma byc spokuj !!!

P.s. Gdzie sa Moderatorzy tego forum ?? :roll: :roll:

Re: Volvo VN 780

Śro, 02.01.2008, 14:56

Super bardzo podobająmi sie take ciężarówki z "noskiem"

Re: Volvo VN 780

Czw, 03.01.2008, 15:20

mi tez mam taka jedna: tatra 148

Re: Volvo VN 780

Czw, 03.01.2008, 19:01

Super bardzo podobająmi sie take ciężarówki z "noskiem"

mi tez

Re: Volvo VN 780

Pią, 04.01.2008, 0:10

Konrad22 napisał(a):
Super bardzo podobająmi sie take ciężarówki z "noskiem"

mi tez

a moĹĽe jakieĹ› bardziej konstruktywne wypowiedzi na ten temat ?
"Noski" się wam podobają, ogólna stylistyka nadwozia amerykańskich 18-kołowców, to jaką moc posiadają ich silniki, czy może są jakieś inne przyczyny tego zamiłowania ?

Też mógłbym napisać "mi też". Ale na forach chodzi raczej o konstruktywne komentarze (młody stażem tu jestem, ale wyręczę moderatorów i adminów ;)
No więc za co ja lubię amerykańskie dziobaki ?
Muszę przyznać, iż do niedawna gustowałem w maszynach jak Pete 357, czy Kenworth W900, zdumiewały mnie te kształty.
Ich swoista oryginalność, bo przecież w Polsce takich nie ma (prawie), a ja mam pociąg do rzeczy oryginalnych, wyróżniających się. Wielkie gabaryty, i te "kwadratowe kąty" - to było to !
Ale dzięki Hiobowi ( a raczej jego VN 780 ) polubiłem też te bardziej "okrągłe amerykanki", mówię tu raczej o takich maszynach jak Pete 387, Freightliner Cascadia, czy choćby Volvo VN 780.
Przeanalizowałem kilka aspektów, i gdybym miał wybierać, postawiłbym na nowoczesność i opływowość kształtów.
Ze wszystkich nowoczesnych ( designem ) ciągników wybrałbym właśnie jeden z modeli Volvo VN.
Dlaczego ? Większa aerodynamika od wymienianych w pierwszej części mojej wypowiedzi, a co za tym idzie, najprawdopodobniej mniejsze spalanie paliwa - niewątpliwie to ważna kwestia, jeśli samochodem zarabia się na życie.
Większa widoczność z przodu, spod tak zwanego noska - jak już Hiob wspominał przy modelu W900 występuję problem dziury, że tracimy z pola widzenia wystarczająco, by zmieścił się tam samochód.
A przede wszystkim panowie, WNĘTRZE. Porównajmy wnętrza choćby W900, Cascadii i VN780.
W 1. przypadku mamy do czynienia z dziesiątkami zegarów ( nie mówię, że nie potrzebne ), poza tym mogłoby się wydawać, że siedzimy w dość starym już ciągniku, bowiem wnętrze nie ma świeżości, przez co traci.
Cascadia ... uhm no już jest coraz fajniej, nadal króluje drewno ( czy może drewnopodobne coś ) ale mamy nieodłącznie do czynienia z kilkunastoma zegarami, można dostać oczopląsu. Wszystko jest jednak w miarę ładnie wystylizowane.
Jednakże samochody te powinny bić pokłony przed europejską marką.
Weźmy na ten przykład nie żaden inny, ale egzemplarz Hioba. Mamy do czynienia z 10 wskaźnikami, ale nie rażą one w oczy swoją prostotą, bowiem prezentują się bardzo dobrze, wyglądają bardziej niczym wyjęte z limuzyny.
Duży plus to imo sporej wielkości wyświetlacz LCD, na którym również znajdą się przydatne informacje.
Sam kokpit jest natomiast delikatny w swojej budowie, sprawia wraĹĽenie przyjaznego.
O wiele bardziej przypada mi do gusty ten styl.
Nie chodzi jednak o sam styl, ale zarazem funkcjonalność, bo przecież dla kogoś, kto spędza całe dnie w ciężarówce - to właśnie funkcjonalność odgrywa bardzo ważną rolę.

Jak dla mnie VN780 bije inne marki i modele na głowę.

Re: Volvo VN 780

Wto, 22.01.2008, 21:38

mnie teĹĽ siÄ™ bardzo podobajÄ… poprostu VOLVO ma klasÄ™:)

Re: Volvo VN 780

Wto, 29.01.2008, 12:18

hiob - gatuluję wspaniałego artykułu :D :!: Wszyscy możemy się uczyć od niego prezentacji. Bardzo ciekawy model zaprezentowany w profesjonalny sposób.

Re: Volvo VN 780

Sob, 26.04.2008, 3:48

kulikowski napisał(a):hiob - gatulujÄ™ wspaniaĹ‚ego artykuĹ‚u :D :!: Wszyscy moĹĽemy siÄ™ uczyć od niego prezentacji. Bardzo ciekawy model zaprezentowany w profesjonalny sposĂłb.


Dzięki. A mówiąc o prezentacji, to zrobiłem króciutki filmik pokazujący wnętrze mojej VN-ki. Oscara co prawda nie dostanie, ale początki kariery filmowca zawsze są trudne. :lol: :P

http://www.youtube.com/watch?v=5Ss9lgsIhVU

Re: Volvo VN 780

Wto, 04.11.2008, 15:41

Taka ciężarówka jest do kupienia na allegro, zarejestrowana:

http://allegro.pl/show_item.php?item=475202687

Re: Volvo VN 780

Wto, 04.11.2008, 19:02

po 1 jakos nie widze rejestracji a po 2 jak mozna ja zarejestrowac w PL skoro nie spełni wymogów europejskich ?

Re: Volvo VN 780

Śro, 05.11.2008, 12:28

Z tego co wiem to często zdejmuje się tablice rejestracyjne do zdjęć, a poza tym jeśli jest zarejestrowany to musi być widocznie przerobiony do wymogów europejskich :) . Na niemieckiej stronie też znalazłem takiego do kupienia i to nie jednego np:

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=5
Wyślij odpowiedź