Podczas Międzynarodowych Targów Pojazdów Użytkowych IAA 2008 w Hanowerze jury rozdało tytuły i nagrody. Najlepszą ciężarówką został Mercedes Actros. Zaledwie punkt mniej otrzymało Iveco Eurocargo, trzecie miejsce przypadło Scanii EGR oraz Volvo FH.
"Ciężarówka Roku" to jedna z najbardziej prestiżowych nagród branży samochodów użytkowych, przyznawana przez VDA (Verband der Automobilindustrie), niemiecki związek przemysłu motoryzacyjnego.
Jury, składające się z ekspertów, dziennikarzy prasy specjalistycznej z 21 europejskich krajów, uhonorowało w ten sposób ikony "wagi ciężkiej" za: niskie zużycie paliwa, dbałość o środowisko, bezpieczeństwo oraz komfort.
wwww.flota.v10.pl
_____________________________________________________________
MB Actros Trust EditionPodczas 62. Międzynarodowych Targów Pojazdów Użytkowych w Hanowerze koncern Daimler zaprezentował specjalną wersję Mercedesa Actrosa III w limitowanej serii Trust Edition. Truck of the Year 2009 ma kabinę w kolorach zielono-czarnym a wnętrze pojazdu jest ozdobione dodatkami z czerwonej skóry.
Od wejścia na rynek pierwszej generacji Mercedesa Actrosa, już ponad 600 tys pojazdów znalazło nabywców. Ciekawostką jest, że wszystkie generacje tej ciężarówki uzyskują tytuł „Truck of the Year”. Pierwszy tytuł Actros zdobył w roku swojego debiutu - czyli w 1997 r. Actros II również, w roku wprowadzenia na rynek, otrzymał tytuł Truck of the Year 2004.
Milowym krokiem w rozwoju usług dla branży transportowej jest pierwsza seryjna ciężarówka z automatyczną skrzynią biegów w standardzie. Ulepszona automatyczna skrzynia biegów Mercedes PowerShift 2 zawiera zintegrowane czujniki nachylenia oraz zaawansowany system przełączania biegów. Dopracowany system sensorów sprawia, iż zmiana biegów jest bardziej płynna i szybsza.
Nowe Actrosy wyposażone są w nowoczesne silniki OM 501 LA i OM 502 LA, spełniające normę Euro 4/5. Ich gama obejmuje sześć 11,9-litrowych silników V6 o mocy od 235 kW (320 KM) do 350 kW (476 KM) oraz trzy silniki V8 o pojemności 15,9 litra i mocy od 375 kW (510 KM) do 440 kW (598 KM). Udowodniły one swoją wyjątkową ekonomiczność i przyjazność dla środowiska.
Mercedes-Benz Actros był pierwszym i pozostaje jedynym seryjnym samochodem ciężarowym wyposażonym opcjonalnie w system ABA (znany również jako aktywny asystent hamowania). Bazuje on na układzie utrzymania odległości od poprzedzającego pojazdu Telligent i automatycznie uruchamia awaryjne hamowanie w sytuacji zagrożenia zderzeniem w pojazdem jadącym w przodu.
Również inne systemy bezpieczeństwa, wspierające pracę kierowcy, są dostępne na życzenie: asystent pasa ruchu Telligent ostrzega kierowcę sygnałem akustycznym, kiedy pojazdowi grozi zjechanie z pasa ruchu; system stabilizacji toru jazdy Telligent w kolei, redukuje ryzyko wpadnięcia naczepy w poślizg. W niektórym krajach zachodnich aktywne systemy bezpieczeństwa są dodatkowo honorowane zniżkami przez ubezpieczycieli.
www.motoleasing.pl