Wto, 25.03.2008, 9:39
Wto, 25.03.2008, 9:48
pardon napisał(a):Logo to juĹĽ szczyt Ĺ›miechu. Wszystkie "auta" wyglÄ…dajÄ… jak mobilne trĂłjkoĹ‚owe resoraki "emulujÄ…ce" swoich protoplastĂłw... Tupet chiĹ„czykĂłw nie zna granic
Śro, 26.03.2008, 16:55
Śro, 02.02.2011, 14:58
Z danych Centralnej Ewidencji Pojazdów udostępnionych przez IBRM Samar, wynika że w 2010 roku w Polsce zarejestrowanych zostało 19 modeli chińskich marek, o 6 szt. więcej niż rok wcześniej.
Dane dotyczą samochodów osobowych, dostawczych i ciężarowych natomiast nie uwzględniają samochodów specjalnych takich jak np. dźwig samobieżny. Marka Gonow z wynikiem 6 sztuk została liderem zestawienia najpopularniejszych chińskich aut zarejestrowanych w zeszłym roku w Polsce. Egzotyczny producent od maja 2010 roku miał w Polsce swojego oficjalnego importera - SUV Polska. W ofercie znalazły się się dwa modele: pick-up GA200 oraz SUV GX6. Niestety, zainteresowanie mediów nie znalazło odzwierciedlenia w zainteresowaniu klientów. Według ostatnich informacji spółka zakończyła działalność, choć oficjalna strona internetowa http://www.suvpolska.pl nadal funkcjonuje.
Na drugim miejscu znalazła się firma DFM (3 sztuki). Oficjalnym importerem marki w Polsce został Salon Auto-Porada, jeden z warszawskich dealerów marki Tata. Firma posiada pełne zezwolenie z Ministerstwa Infrastruktury RP, homologację, karty pojazdu oraz potrzebne uprawnienia do sprzedaży i autoryzacji wymienionej marki. W tym momencie firma zajmuje się poszukiwaniem i tworzeniem sieci dealerskiej.
Shuanghuan (3 sztuki) nie ma oficjalnego importera w Polsce, choć pod koniec 2008 roku o jej imporcie informowała nieistniejąca już spółka China Automobile Polska. Dla zainteresowanych, model CEO, czyli terenową namiastkę BMW X5, można bez problemu kupić w Polsce. Kilka egzemplarzy zostało wystawionych w internetowych serwisach ogłoszeniowych.
W ubiegłym roku w Polsce zarejestrowano dwa modele - Chery A3 i DR1, miejski model Chery Faira przerabiany we Włoszech pod kątem wymagań lokalnego rynku. Kompaktowy A3 miał być produkowany przez FSO, ale prawdopodobnie ze względów na normę EURO 5 projekt został odłożony, natomiast warszawski zakład rozmawia z kolejnymi inwestorami z Azji.
Pozostałe 5 sztuk należy do marek: ZX Auto (produkowany już w Lublinie), Landwind, Brilliance, JAC Motor, Sinotruck.
Dla porĂłwnania, w 2009 roku zarejestrowano 13 modeli "made in China", m.in. 4 sztuki Roewe.
autochiny/onet
Śro, 02.02.2011, 17:51
Śro, 02.02.2011, 19:17
Śro, 02.02.2011, 21:47
Czw, 30.06.2011, 11:33
Czw, 30.06.2011, 18:05
Czw, 30.06.2011, 18:21
Pią, 01.07.2011, 20:27
Tico też miało zerowe bezpieczeństwo a mimo to ludzie go kupowali.
Pią, 01.07.2011, 21:06
Pon, 09.01.2012, 11:39
Lucky Star calls this Beetle a â€Wedding Vehicle’. Me guess that your new wife will file for divorce as soon as she sees this thing. A few â€parameters’ we have: size: 42500X1600X1710, wheelbase is 2550. Weight is 900kg, max load is 300kg.
Pon, 09.01.2012, 13:05
size: 42500X1600X1710, wheelbase is 2550
Pon, 09.01.2012, 13:14
Pon, 09.01.2012, 19:02
Wto, 10.01.2012, 0:40
Sob, 14.01.2012, 0:22
Sob, 14.01.2012, 3:23
Sob, 14.01.2012, 20:54