Sob, 19.05.2007, 8:29
Sob, 19.05.2007, 9:31
Sob, 19.05.2007, 12:28
MaddDogg napisał(a):Druga fotka jest niesamowita
-RobertO- napisał(a):Tylko gdyby nie ten gaz
Sob, 19.05.2007, 12:42
Sob, 19.05.2007, 13:28
Sob, 19.05.2007, 16:19
Sob, 19.05.2007, 19:52
Mr_Bungle napisał(a):dziwi mnie [..] 30 tyĹ› za prawie 20 letnie auto?
Nie, 20.05.2007, 21:17
Osiek napisał(a):mĂłj ojciec miaĹ‚ takiego granatowego sedana na poczÄ…tku lat 90-tych.
Pią, 15.06.2007, 16:53
Mr_Bungle napisał(a):To co oznaczajÄ… literki oznaczajÄ…ce model SEC? S to pewnie esklasa, C to zapewne coupe, a to "E"?
Mr_Bungle napisał(a): A istniaĹ‚y modele z manualnÄ… skrzyniÄ… biegĂłw?
takiego Mercedesa to ja rozumiem a nie to Chechło co ostatnimi laty klepią.
Pią, 15.06.2007, 17:04
Nie.
Pią, 15.06.2007, 17:15
Pią, 15.06.2007, 19:02
Pią, 15.06.2007, 19:05
Pią, 15.06.2007, 19:57
Nie, 17.06.2007, 7:52
Pią, 22.08.2008, 15:08
Wto, 26.08.2008, 13:48
Pią, 05.09.2008, 22:54
Pon, 29.09.2008, 14:18
Wto, 08.05.2012, 23:43
We wrześniu 1979 roku zaprezentowano nową rodzinę samochodów klasy S, oznaczono ją symbolem W126. Model ten znacznie różnił się od swojego poprzednika W116. Miał linię boczną na wysokości górnej krawędzi błotnika, z boku nadwozia, przy progach, znajdowały się szerokie listwy z tworzywa sztucznego, górne krawędzie listew bocznych, wykonanych również z plastiku, były na tej samej wysokości co zderzak przedni i tylny, przednia ściana samochodu została nieznacznie pochylona do tyłu, nadając pojazdowi bardziej aerodynamiczna sylwetkę, wycieraczki przedniej szyby chowane były pod maską wozu, to m.in. przyczyniało się do korzystniejszego współczynnika oporu powietrza, wynoszącego w tym modelu Cx=0,37. Nadwozie to opracowywano aż 8 lat.
Samochody klasy S miały bardzo skuteczne hamulce, przednie tarcze hamulcowe były wentylowane i we wszystkich modelach seryjnie stosowany był system antyblokujący ABS. Samochody o większych pojemnościach wyposażone były w zawieszenie hydropneumatyczne (Nivo). Budowane były także samochody o wydłużonym nadwoziu i wydłużonym o 14 cm rozstawie osi, pojazdy te oznaczano dodatkową literą L. Na eksport do Kanady i USA produkowano także auta z silnikami wysokoprężnymi.
W 1981 roku rozpoczęto produkcję modelu coupé (oznaczenie modelu C126), wtedy na końcu dodawano literę C. Jego luksusowy charakter podkreślało wyposażenie nadwozia. Należały do nich m.in. deska rozdzielcza wyłożona wysokiej jakości materiałami, w tym również skórą, barwione szyby okien, zabezpieczające przed nadmiernym nagrzewaniem się wnętrza, elektrycznie opuszczane szyby, centralnie – z miejsca kierowcy – blokowane drzwi, pokrywa bagażnika, klapka wlewu paliwa, elektrycznie ogrzewana szyba tylna, elektryczne fotele przednie i tylne z pamięcią, elektryczne zagłówki, telefon, ASR i inne. Dodatkowym wyposażeniem mogły być reflektory zaopatrzone w wycieraczki ze spryskiwaczami i elektrycznie ogrzewane fotele. Za dopłatą można było otrzymać klimatyzację oraz poduszkę powietrzną montowaną w piaście kierownicy i poduszkę powietrzną dla pasażera z przodu. Nadwozie pojazdów SEC stawiało jeszcze mniejszy opór powietrza, jego współczynnik wynosił Cx=0,34.
Dane techniczne
Producent: Daimler-Benz, Stuttgart, RFN/Niemcy
Premiera: wrzesień 1979
Okres produkcji: 1979–1991 sedan
1981–1992 coupé
Poprzednik: Mercedes-Benz W116
Następca: Mercedes-Benz W140
Segment: F
Typy nadwozia: 4-drzwiowy sedan
2-drzwiowe coupé
Liczba miejsc: 5
Silniki: Mercedes-Benz
Benzynowe:
R6 - 2,6 l - 3,0 l SOHC
1985-1991 2.6-12v 166 KM
1979-1985 2.8-12v 185 KM
V8 - 3,8 l - 5,6 l SOHC
1979-1985 3.8-16v 218 KM
1985-1991 4.2-16v 218 KM
1979-1985 5.0-16v 245 KM
1985-1991 5.6-16v 279 KM
Wysokoprężne:
R5 - 3,0 l TD SOHC
1980-1982 3.0 TD 121KM
1982-1985 3.0 TD 125KM
R6 - 3,0 l - 3,5 l TD SOHC
1986-1987 3.0 TD 147KM
1990-1991 3.5 TD 136KM
Skrzynia biegów: 5-biegowa manualna
4-biegowa automatyczna
Rodzaj napędu: tylny
Długość: 5020 (5160-SEL) mm
Szerokość: 1820 - 1828 mm
Wysokość: 1407 - 1440 mm
Rozstaw osi: 2850 – 3075 mm
Masa własna: 1560–1950 kg
Pojemność zbiornika paliwa: 90 l
Pojemność bagażnika: 505 l