|
|
Obecny czas: Śro, 15.05.2024, 3:31
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
MaddDogg
Postów: 4102 Miejscowość: Jelenia Góra
Samochód: Nadal ich za mało..
|
Emer napisał(a): wersja kombi miaĹ‚a oznaczenie 2102
I była niesamowicie brzydka
James ładnie nam uporządkowałeś wszystko
_________________ S T A N C E | W O R K S
|
Czw, 05.04.2007, 10:35 |
|
|
james_gastovski
Postów: 1354
|
MaddDogg napisał(a): I byĹ‚a niesamowicie brzydka
E tam, nie przesadzaj. Ma swĂłj urok
_________________ Moja prospektów kolekcja niewielka
|
Czw, 05.04.2007, 10:40 |
|
|
Emer
Postów: 1832 Miejscowość: SG
Samochód: 323F (BJ)
|
james_gastovski napisał(a): MaddDogg napisał(a): I byĹ‚a niesamowicie brzydka E tam, nie przesadzaj. Ma swĂłj urok
zgadzam się, miała swój urok, poza tym była rzadziej spotykana.
co do wersji 2107, to nie wiem czy widzieliśćie, że były wersje z wycieraczkami na przednich reflektorach?
p.s.moĹĽe dobrzeby byĹ‚o dodać w temacie, ĹĽe to Ĺada, ew. numery modeli?
_________________ <--- To było moje autko - Cadillac De Ville '92; 4.9L V8...
|
Czw, 05.04.2007, 10:55 |
|
|
Seth
Postów: 9968 Miejscowość: z krainy wiecznego zachodu słońca
|
Emer napisał(a): co do wersji 2107, to nie wiem czy widzieliśćie, ĹĽe byĹ‚y wersje z wycieraczkami na przednich reflektorach
w każdej były - w fińskich, eksportowych wersjach
_________________ Moderator nie obraza innych - moderator dobitnie zwraca uwage I zaprawdę powiadam wam, sama znajomość z OBRem nie powoduje, że jesteście szybsi od włoskich hatchy FWD - bo nie jesteście
|
Czw, 05.04.2007, 11:05 |
|
|
Michael G60/G40
Postów: 72 Miejscowość: Haczów (RBR...)
|
Emer napisał(a): wierzÄ™, bo i chyba Lada miaĹ‚a mniejszÄ… masÄ™?
Tak, do tego z tyłu nie miała resorów hałaśliwch i beznadziejnie wyglądających tylko sprężyna i amortyzator:) Ręczna pompka paliwowa, podpompowałeś kilka razy i nawet -30 stopni odpalała, do tego blacha 3mm, autko było z 1981 r. i ZERO rdzy...na koniec kupili ją Ukraińcy i dali mi więcej niż polacy dawali...
_________________ " The Passat Variant TD Cat. = The People' s Porsche "
|
Czw, 05.04.2007, 19:48 |
|
|
POŃCZAK
Postów: 6345 Miejscowość: Bielsko-Biała
Samochód: E36 318ti / 626 gf
|
lada rox. szczegolnie za to co wegrzy z nimi robia
_________________ http://www.tanidrift.pl
|
Czw, 05.04.2007, 20:04 |
|
|
winiak
Postów: 9
|
...to i ja coś dorzucę, bo było to autko, którego
z róznych względów przecietny Polak niie znał (mimo iż jeździło ich trochę po naszych drogach) lub mylił z Fiatem 125P, a to już był błąd godny absolutnego laika bo mimo iż linia nadwozia trochę podobna to auta jak na owe czasy zasadniczo różne. W ogóle nie porównywano F125P z Ladą 1500s - porównywano z nią Poloneza który mógł konkurować z nią jedynie kształtem nadwozia. W porównaniu z Fiatem 125P czy też Polonezem wyróżniały ją: bardzo dobre silniki nowszej generacji, z wałkiem rozrządu w głowicy, o niebywałej jak na owe czasy elastyczności (głownie te z wyższym skokiem tłoka - 1200 i 1500) i trwałości (przebiegi wieksze o ok. 80 % niz w silnikach F125P i stosunkowo mały spadek mocy wraz z zuzyciem silnika - opinie mechaników), komfortowe zawieszenie (z tyłu sprężyny zamiast resorów), cynkowane elementy nadwozia (jako pierwsze bodajże w Ukł. Warszaswskim), bardzo grube i stosunkowo dobrej jakości blachy (dotyczy to modeli do 2103 chyba ale mogę się mylic; z tego co wiem to walcownie w ZsRR robiły wtedy jeden sort na Traktory jak i samochody:), w modelu 2107 były już cieńsze ), w wersjach na Skandynawię montowane było podgrzewanie oleju, do mod. 2106 było wejście na korbę na wypadek gdyby aku zaniemógł, miało pompkę paliwa z reczna dxwigienką (gdy np. zabrakło paliwa i układ się zapowietrzył to nie trzeba było krecic akumulatorem aby zassać nowe) auto bardzo łatwo było uruchomić nawet przy bardzo niskich temp., miało bardzo dobre ogrzewanie, w modelach z prostokątnymi reflektorami były wycieraczki reflektorów ze spryskiwaczami i regulacja wysokosci swiateł z za kierownicy (poprzez linkę obrotową), obrotomierz, bardzo dokładna i dobra książka napraw z bardzo praktycznymi poradami np. jak ustawić dokładnie zapłon "na słuch" i inne; generalnie autko do pewnego momentu było robione bardzo solidnie, było bardzo trwałe, niezawodne, komfortowe (w jakimś okresie nazywane było autem dyrektorskim), w przeciwieństwie do F125P autko pracowało cicho na wysokich obrotach, bez tego charakterystycznego "ryku", było proste w obsłudze, i nie wrazliwe na materiały i warunki eksploatacji tak jak dzisiejsze samochody (kiedyś przez nieuwagę nalałem 10 l oleju nap. zanim dobiegł do mnie pracownik stacji - poradził mi dolać benzyny do pełna i nie przejmować się i faktycznie autko pracowało na tym normalnie; smiem twierdzić że na obecnych olejach i nieoszukanych paliwach auto to bez problemu mogłoby rywalizować przebiegiem i to bez wymiany poważniejszych elementów jak to bywa np. w dzisiejszych Fiatach; auto to było bardzo popularne w RFN, było też eksporowane do Skandynawii, nawet Wielkiej Brytanii, generalnie częsci były osiagalne w Europie bez problemu czego nie można było powiedzieć o FSO czy FSM ; w Ukł. Warszawskim poza ZSRR bardzo popularne było na Węgrzech; popularne były też Nivy, których silniki były na bazie Ziguli; jeszcze jedno, podczas gdy Węgrzy wydobywali z tych samochodów wszelkie zalety u nas np. na stacjach Polmozbytu stosowano niepoprawne wyprzedzenie zapłonu, tzn tak jak dla F125P - 10st podczas gdy producent Lady podawał 5-7st - do dzis nie wiem dlaczego tak było, czyzby z powodu róznicy LO paliwa które w ZSRR miało 93 okt.; chyba nie bo silniki Lady z wyprzedzeniem 10 st stawały się bardziej sztywne, twarde, przypominające Fiata 125P, a podejrzewam ze odbijało się to też na szybszym zużyciu silnika - może ktoś wie dlaczego tak było, bardzo jestem ciekaw; ja podejrzewam że był to błąd popełniony przy sporzadzaniu tabeli danych reg. dla stacji polmozbytu i PZMotu, co robiono gdzieś w centrali; jeszcze jedno, było dość ekonomiczne jak na owe czasy (silnik 1300s 7,5l/100km poza miastem) i znane było z dobrej dynamiki, acha, model 2107 produkowany jest do dziś podobno podczas gdy póżniejsza Samara już wyszła z produkcji - to świadczy o specyfice Żiguli i jego ponadprzecietnosci. Jeszcze jedno w owych czasach mechanicy (ci których było stać)jexdzili głownie Mercedesami "beczkami" i Ladami - to opinia zasłyszana od starych mechaników
|
Nie, 26.08.2007, 12:20 |
|
|
fredro
Postów: 456 Miejscowość: Lublin
|
Lada Riva 1500 -wersja na eksport do Angli
_________________ Evolution GT-Winner and Losers!
|
Nie, 26.08.2007, 12:29 |
|
|
Honda Crx
Postów: 78 Miejscowość: WWA
|
ja tam lubie ta fure
_________________ Była Honda będą Volva, tak to wygląda...
|
Wto, 28.08.2007, 1:45 |
|
|
kubago
Postów: 1
|
Re: Żiguli
no prosze, moja "Ĺ‚ajdaczka". Ciesze sie, ze wzbudzila zainteresowanie.Autko od tamtego czasu troche sie zmienilo (in plus of kors) a bedzie zmieniac sie dalej:)
|
Nie, 31.05.2009, 22:49 |
|
|
RR ltd Co.
Moderator
Postów: 20830 Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
|
Re: Żiguli
Mówisz o tej z 1-go postu? To zapodaj jakieś zdjęcia
_________________ Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram
|
Pon, 01.06.2009, 5:43 |
|
|
kulikowski
Postów: 7519 Miejscowość: Warszawa
|
Re:
Mac_Abra napisał(a): (…) w 66 albo 67 roku ZSRR zakupiĹ‚ licencje na produkcje i klepali go pod nazwÄ… LADA 2101 Ĺ»iguli.
EDIT: ZSRR kupił licencję w 1972 r., a wersja 2101 była w produkcji do 1997 r.
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Pon, 01.06.2009, 12:37 |
|
|
Emer
Postów: 1832 Miejscowość: SG
Samochód: 323F (BJ)
|
Re: Żiguli
_________________ <--- To było moje autko - Cadillac De Ville '92; 4.9L V8...
|
Wto, 14.07.2009, 8:39 |
|
|
RR ltd Co.
Moderator
Postów: 20830 Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
|
Re: Żiguli
Myślicie, że znalazłby się ktoś w Polsce chętny na zakup takiego samochodu? Toż to prawdziwy nówka sztuka oldtimer
_________________ Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram
|
Wto, 14.07.2009, 9:45 |
|
|
pardon
Moderator
Postów: 8971 Miejscowość: ignorant motoryzacji
Samochód: hiszpański szajs
|
Re: Żiguli
fabrycznie nowy sedan RWD PB za 16 patykĂłw
_________________ instalacje elektryczne bielsko-biała Czysciwo Bielsko pralnia dywanów puławy Domy Mieszkalne Pościel dla dzieci fan alfa romeo na wieki Moderator też człowiek - nabija posty i trolluje i ch*j
|
Wto, 14.07.2009, 13:55 |
|
|
halosza
Postów: 987
Samochód: RWD
|
Re: Żiguli
Widuję ją bo mieszkam okresowo w Piotrkowie Trybunalskim. Pięknie auto prezentuje się. Szczególnie w słońcu. Widać, że właściciel dba o nią.
_________________ Motorized - blog dla zmotoryzowanych
|
Wto, 14.07.2009, 20:20 |
|
|
RR ltd Co.
Moderator
Postów: 20830 Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
|
Re: Żiguli
A fotnij ją kiedyś - co się zmieniło od pierwszych zdjęć z tego topicu?
_________________ Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram
|
Wto, 14.07.2009, 21:45 |
|
|
halosza
Postów: 987
Samochód: RWD
|
Re: Żiguli
Ok. Powinienem być w przyszłym tygodniu. Jak będzie stała tam gdzie zawsze (czyli pod blokiem na Słowackiego) to zrobię.
_________________ Motorized - blog dla zmotoryzowanych
|
Wto, 14.07.2009, 22:31 |
|
|
Maciek900
Postów: 67
|
Re: Żiguli
MĂłj ojciec miaĹ‚ ĹadÄ™ 2107 i sprzedaĹ‚ jÄ… jakieĹ› 4-5 lat temu. W 'plastikowo-niebieskim' kolorze
|
Wto, 14.07.2009, 23:51 |
|
|
Le Cobusier
Postów: 2188
|
Re: Żiguli
w takim kolorze?
|
Śro, 15.07.2009, 18:21 |
|
|
Kto jest online |
Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
|
| |