Re: Lamborghini Diablo 1991 -2001
MoĹĽe trochÄ™ informacji na temat Diablo...
(troche było pisania, więc mogą być jakieś literówki)
Lamborghini DiabloW maju 1990 roku, po 19 latach, wstrzymano produkcję modelu Countach. Droga dla Diablo była otwarta. Produkcja i sprzedaż Diablo osiągnęły już rok później szczyt, a bilans roczny wykazywał ogromne zyski. Jednak zbliżał się kryzys na rynku światowym - producenci samochodów marzeń musieli już w następnym roku odnotować znaczący spadek sprzedaży.
Model: Lamborghini Diablo
poj. skok./cyl.: 5700 cm3/12 cyl.
KM/kW: 492/362
Rok prod.: 1990-1994
Lamborghini Diablo JotaW roku 1993 zaprezentowano Diablo VT. Wersja ta dysponowała specjalnym sprzęgłem, które w razie potrzeby umożliwiało przeniesienie napędu na wszystkie koła. Jesienią tego samego roku Lamborghini zaprezentowało z okazji 30-lecia firmy, model Diablo Special Edition. Wizytówką tej edycji była ekstremalnie sportowa wersja Jota.
Model: Lamborghini Diablo Jota
poj. skok./cyl.: 5700 cm3/12 cyl.
KM/kW: 580/426
Rok prod.: 1993-1995
Lamborghini Diablo GTW roku 1999 Lamborghini zaprezentowało wówczas najszybszy uliczny sportowy samochód świata - model Diablo GT. Jego prędkość maksymalna wynosiła 338 km/h. W porównaniu do innych typów Diablo, model ten dysponował mocno zmodyfikowanym podwoziem, które gwarantowało optymalne zachowanie pojazdu na drodze, nawet przy wysokich prędkościach. Wyprodukowano 80 egzemplarzy Diablo GT
Model: Lamborghini Diablo GT
poj. skok./cyl.: 5992 cm3/12 cyl.
KM/kW: 575/423
Rok prod.: 1999-2000
Lamborghini Diablo GTRLamborghini Supertrophy jest firmowym wyścigiem, który odbywa się na wielu torach Europy. Od roku 1996 startowały w nim samochody typu Diablo SVR - w specjalnej wersji wyścigowej. Żeby sprostać wymaganiom uczestników, zaprezentowano teraz nową wersję modelu Diablo GTR, aby jeszcze lepiej wykorzystać moc i wyznaczyć nowe standardy. Wyprodukowano 30 egzemplarzy Diablo GTR.
Model: Lamborghini Diablo GTR
poj. skok./cyl.: 5992 cm3/12 cyl.
KM/kW: 590/434
Rok prod.: 1999-2000
Lamborghini Diablo SVFerruccio Lamborghini w roku 1972 wycofał się z firmy. Od tego czasu Automobil Lamborghini S.p.A. wielokrotnie zmieniała właścicieli. W roku 1998 firmę przejęło Audi. Pod jego rządami w roku 1999 model Diablo, produkowany już od roku 1990, został po raz kolejny ulepszony.
Model: Lamborghini Diablo SV
poj. skok./cyl.: 5707 cm3/12 cyl.
KM/kW: 500/368
Rok prod.: 1999-2001
Lamborghini Diablo RoadsterW roku 1992 po raz pierwszy zaprezentowano fachowej prasie w salonie w Genewie otwarty wariant Diablo. Trzy lata później zadebiutowała w Bolonii wersja seryjna. Model ten z napędem na cztery koła miał się czym pochwalić, w 1995 roku był najszybszym roadsterem świata. W roku 1998 przedsiębiorstwo wypuściło na rynek alternatywną wersję roadstera SV (Sport Veloce) z konwencjonalnym napędem.
Model: Lamborghini Diablo Roadster
poj. skok./cyl.: 5707 cm3/12 cyl.
KM/kW: 530/390
Rok prod.: 1999-2001
Lamborghini Diablo VTModel Diablo VT w roku 1993 postarał się o rozgłos w mediach: dziennikarz Leopoldo Canetoli wyruszył swoim VT w podróż na Przylądek Północny. Osiągnął cel oddalony o 8533 kilometry już po tygodniu, co dawało przeciętną dnia 1200 kilometrów. W roku 1999 montowany od roku 1991 Diablo VT został poddany gruntownej modyfikacji.
Model: Lamborghini Diablo VT
poj. skok./cyl.: 5707 cm3/12 cyl.
KM/kW: 492/362
Rok prod.: 1991-1999
Lamborghini Diablo 6.0Po jedenastu latach produkcji Lamborghini rozstał się w roku 2001 z konstrukcją Diablo. Od 1990 roku hale produkcyjne w Santa Agata opuściło prawie 3000 sztuk. Prezent na pożegnanie, który Lamborghini zostawił klientom, nazywał się Diablo 6.0 Special. Jak przystało na samochód nowej technologii, wiele elementów wnętrza zostało wykonanych z włókien węglowych. Wyprodukowano 45 egzemplarzy Diablo 6.0
Model: Lamborghini Diablo 6.0
poj. skok./cyl.: 5707 cm3/12 cyl.
KM/kW: 575/423
Rok prod.: 2001